czarnaflaga 1 Zgłoś ten post Napisano 9 Czerwiec 2012 Mam pytanko, Gmerałem ostatnio przy łańcuchu i naszło mnie żeby poruszać tylnym kołem w górę, a że moto stało na centralnej stopce nawet mi to wyszło i niestety okazało się że jest skok przy mocowaniu amortyzatora do wahacza. Na samym wahaczu nie zauważyłem żadnych luzów. Czy to normalne że taki skok jest czy też mam powód do rozkręcania tyłu w niedalekiej przyszłości? pzdr. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 9 Czerwiec 2012 Nie powinno byc luzow. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 9 Czerwiec 2012 Tak jak Alik napisał. Tam są tuleje i łożyska. Myślę, że coś tam umarło i należałoby wymienić. Bez rozebrania niestety nie da się na 100% stwierdzić która część/części są do wymiany. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
czarnaflaga 1 Zgłoś ten post Napisano 9 Czerwiec 2012 Eh nie ma lekko :) no cóż może chociaż się uda to zrobić bez ściągania koła i większej demolki:) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 9 Czerwiec 2012 Ściągnięcie koła nie jest problemem a chyba będzie lepszy dostęp Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 9 Czerwiec 2012 Bez ściagania koła to jak naprawa silnika przez rurę wydechową. Może być przyjemne, ale po co się męczyć? ;) Koło trzeba ściągnąć, „pampersa” i rozebrać wahacz oraz zawieszenie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 9 Czerwiec 2012 to jest objaw walniętych łożysk w kiwaczce (czy jak Wy to fachowce nazywacie) :D właśnie to przerabiam w innym wątku http://f650gs.pl/topic/3347-objaw-rozwalonych-lozysk-w-wahaczu/page__p__93433#entry93433 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
czarnaflaga 1 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 Hm admin poponuję zamknięcie postu i przerzucenie ew. tagów i treści do linku http://f650gs.pl/topic/3347-objaw-rozwalonych-lozysk-w-wahaczu/page__p__93433#entry93433 , tak żeby nie robić z forum śmietnika ;) dzięki pzdr. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
NorbertT 6 Zgłoś ten post Napisano 25 Czerwiec 2016 (edytowane) Witam. Mam podobny problem, z tym, ze wydaje mi sie ze luz jest w gornej czesci amortyzatora. Podnioslem moto na centralnej nozce, zaczalem kolem ruszac do gory i patrzylem co zostaje w miejscu a co sie rusza. Wyglada na to ze luz jest gdzies ponad amortyzatorem bo kolo rusza sie razem z nim. Na poszczególnych łączeniach "przed" amortyzatorem luzu nie zaobserwowalem. Moje pytanie jest takie: czy na górze amortyzatora jest jakas wymienialna tuleja/łożysko czy jest to integralna część amortyzatora i trzeba wymienić caly amortyzator? Moto to F650GS 2000 rocznik Ps. w przywitalni bylem:) Edytowane 25 Czerwiec 2016 przez NorbertT Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Qadrat 6 Zgłoś ten post Napisano 26 Czerwiec 2016 Tam na górze nie ma wymiennej tulejki ani łożyska. Skoro masz luz to mogła pęknąć śruba, która trzyma amor (lub wyleciała bo ktoś nie zabezpieczył jej zgodnie ze sztuką). Jest to jak najbardziej możliwe i amortyzator wtedy opiera się o ramę zamiast trzymać na śrubie. Jeśli na kiwaczce nie masz luzów to pozostaje Ci demontaż koła, demontaż wahacza i wyjęcie amora. Co prawda można zrobić to bez ściągania wahacza ale kombinowania i upychania na siłę jest tyle, że lepiej go wyjąć, to parę minut roboty. Jak coś to zimą robiłem całe zawieszenie z tyłu, wymieniałem każdą śrubę i łożyska, miałem wszystko rozebrane na czynniki pierwsze więc jak coś to pytaj :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 26 Czerwiec 2016 Miałem kiedyś luz na górnym mocowaniu amortyzatora. Okazało się, że poluzowała się śruba, która go przykręca. Spróbuj może u Ciebie jest podobnie. Samo dokręcenie zajmuje jakieś 3 minuty. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
NorbertT 6 Zgłoś ten post Napisano 1 Lipiec 2016 Pekla sruba. Do gornego mocowania doszedlem wg tego opisu. http://www.touratech-usa.com/Adventure/Blog/hVgHHw/How-To-BMW-F650GS-G650GS-Single-Shock-Installation dzieki za pomoc Panowie. Mialem wiecej szczescia niz rozumu bo troche km tak przejezdzilem... Mialem szczescie ze zadna ze stron nie wypadla Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach