Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mam nietypową prośbę, czy ktoś jest w stanie zrobić zdjęcie motocykla od przodu z kołem ustawionym na wprost (wersja motocykla f650gs "cywil" :lol:)? Jak wiadomo po akcji "pimp" miałem na nowo szprychowane koła, po tej operacji konieczne było wycentrowanie, niestety do dziś koło nie leży idealnie w osi. Dziś przeglądając oferty "otomoto" natrafiłem na zdjęcie motocykla, który przednie koło ma również przesunięte na jedną ze stron, może tak ma być? :?

Spójrzcie na zdjęcie "na wprost" z tej aukcji

http://allegro.pl/bm...2409029440.html

moje koło

2012-06-09_18.21.12.jpg

Jeżeli ktoś tak jeszcze będzie miał to jestem Alikowi winien przeprosiny :?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem, czy mój głos jest miarodajny, bo miałem zwykłe F650, '95, ale też miałem tak z kołem i jeździł prosto.

Nie znalazłem innych zdjęć, ale może te starczą.

p1030952h.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

2009-BMW-F650GS-Front-angle1-588x794.jpg

2009-bmw-f-650-gs-front.jpg

F650GS-after-cr.jpg

SupermotoIcewomansGS02.jpg

Edytowane przez bajer

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylko na ostatnim wygląda równo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no według mnie na żadnym :lol:

ale ja się nie znam, ja mam 4 oczy :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no według mnie na żadnym :lol:

ale ja się nie znam, ja mam 4 oczy :-D

Też mam 4 oczy ;) Moze przez tę oponę mi się mięsza w tym ostatnim ;) aż sobie zgrałem zdjęcie i liczyłem piksele- nie jest równo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam 8 ;)

Oba koła jutro jadą do osiowania :roll:

Koniec komunikatu na dzisiaj - już nie idę do garażu - tak na wszelki wypadek :cry:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarku,

Pokibicuj, wyluzujesz się :beer:

Edytowane przez rPiotrek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarku,

Pokibicuj, wyluzujesz się :beer:

Dzisiaj już tak ;)

Jutro postaramy się coś więcej dowiedzieć jak to wszystko wygląda naprawdę - ile będzie trwać i jakie będą koszty - mam nadzieję, że "U Pawła" zrobią im dobrze ;) http://2011.olekmoto...rafki_excel.pdf

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gdzies czytalem o pochlebnych opiniach na temat p. Pawła K. tylko terminami straszyli. Skoro jest tak zajety to znaczy ze dobry.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A może tylko tulei brakuje co? Poza tym koło może być nie osiowo powiem wam dlaczego. Otóż oś jest gwintowana z jednej strony i koło jest dociągnięte do lewej lagi na sztywno znaczy że nie ma szans po dokręceniu się przesunąć, natomiast w prawej ladze tylko zaciska się śrubą oś i jest tam możliwość przesunięcia lagi w sytuacji gdy będzie ona nieznacznie skrzywiona lub mostek łączący lagi będzie luźny.

Jest jeszcze jedna możliwość i ja tak miałem po wymianie łożysk okazało się że łożyska są minimalnie węższe i koło lekko przesunęło mi się do lewej lagi w efekcie czego pod zacisk hamulca na śrubach mocujących zacisk musiałem dać podkładki dystansowe między lagę a zacisk bo ocierał mi o tarczę.

To takie przykłady kiedy koło może być nie osiowo i nie musi to wcale zależeć od wycentrowania koła.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

zmierzyłem odległości od felgi do goleni, z lewej strony, tam gdzie tarcz jest ca 30 mm, z prawej strony 28,5 mm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ciekawa sprawa z tym przesunięciem. Zszedłem do garażu i zmierzyłem.

U mnie różnica 5mm.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pojawiło się kilka informacji, które kiedyś w przyszłości mogą się przydać czy być pomocne.

zmierzyłem odległości od felgi do goleni, z lewej strony, tam gdzie tarcz jest ca 30 mm, z prawej strony 28,5 mm

Możliwe przesunięcie ( tolerancja + ) łożysk w piaście to ok. 1 mm, a jeżeli tak to w praktyce mogą pojawić się takie wymiary jak:

31 z lewej i 29 z prawej lub odwrotnie - tak więc możemy przyjąć, że 30 i 28,5 jest oki ;)

Otóż oś jest gwintowana z jednej strony i koło jest dociągnięte do lewej lagi na sztywno znaczy że nie ma szans po dokręceniu się przesunąć, natomiast w prawej ladze tylko zaciska się śrubą oś i jest tam możliwość przesunięcia lagi w sytuacji gdy będzie ona nieznacznie skrzywiona lub mostek łączący lagi będzie luźny.

Tutaj to raczej będzie problem nierównoległości lag, ale efekt wizualny może być mylący. Podobnie gdyby jedna z lag była dłuższa - w efekcie koło też nie będzie w osi lag.

Jest jeszcze jedna możliwość i ja tak miałem po wymianie łożysk okazało się że łożyska są minimalnie węższe i koło lekko przesunęło mi się do lewej lagi w efekcie czego pod zacisk hamulca na śrubach mocujących zacisk musiałem dać podkładki dystansowe między lagę a zacisk bo ocierał mi o tarczę.

To dość ciekawy przypadek, ale możliwy. Wtedy oprócz podkładek pod zacisk mamy jeszcze takie możliwości: dłuższy dystans z lewej strony, a tak naprawdę dołożenie 2 dystansów z obu stron rekompensujących braki wymiarowe łożyska lub zwiększeniu rozstawu łożysk przez korektę tulejki dystansowej ( wewnątrz piasty )

:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×