Skocz do zawartości
cegła

Kuferki boczne własnej roboty+stelaż aluminiowe!

Recommended Posts

Koledzy postanowiłem zrobić sam kuferki i stelaż pod te kuferki, wszystko jest wykonane z aluminium , stelarz został pospawany , a kufry ponitowane mam nadzieje że fajnie wyglądają mi osobiście bardzo się podobają. wymiary podpatrzyłem z netu z originałów , duża pojemność bardzo stabilne , już przetestowane w lekkim terenie koszt wykonania to ok 400zł , tylko że ja osobiście mam dostęp do sprzętu który pomógł mi je wykonać. prosze o wyrozumiałość w ocenie bo naprawde zrobiłem je samodzielnie :oops: jak by ktoś chciał jakieś szczególy to piszcie napewno pomoge.

post-1506-0-18889700-1339441661_thumb.jpg

post-1506-0-65536600-1339441668_thumb.jpg

post-1506-0-64394300-1339441678_thumb.jpg

post-1506-0-60653800-1339441688_thumb.jpg

Edytowane przez cegła

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cegła - mam prośbe, czy mógłbys poprawić błąd ortograficzny w tytule wątku?

Chodzi o słowo stelaż

Bardzo proszę :roll: :roll:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To mi gęsia skórka z pleców zejdzie . Bo z braku , włos mi się nie jeży .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Koledzy postanowiłem zrobić sam kuferki i stelarz pod te kuferki, wszystko jest wykonane z aluminium

Kolego jesli zakladasz taki temat to koniecznie napisz cos wiecej. Stelaz masz chyba z rury precyzyjnej stalowej bo chyba nie z aluminium? Jaka srednica? Jakie uchwyty do stelaza? Pokaz sam stelaz na fotkach. Tyl wydaje mi sie jakis wiotki. Ten plaskownik laczacy obie czesci z tylu bedzie podatny na zgiecia. Jakie sa miejsca mocowania stelaza?

Same kufry sprawiaja wrazenie ogromnych. Tak na oko min 45l sztuka. Probowales liczyc pojemnosc na podstawie wymiarow? Uszczelniales jakos polaczenia nitowane? Jakis klej? Strasznie duzo masz klamer do zapiecia jednego kufra. Chcac miec kufry z zamkami trzeba dac po sztuce na klamre. To bym poprawil.

No i zasadnicze pytanie. Ile to wszystko wazy? Mam wrazenie ze sporo.

Odnosnie krytyki to sie nie przejmuj. Ja mam zrobiony stelaz samodzielnie wiec to przerabialem. Sprawdzil sie przy kilku terenowych glebach. Chetnie pomoge i doradze, gdybys cos chcial usprawnic.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a jaka grubość tych kufrów :?:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No ładne som :)

To jeśli możesz, jeszcze dla pełnego obrazu:

- z jakiej grubości blachy robiłeś skrzynki

- ile ważą

- jakieś foto z wnętrza i z kolejnych etapów prac?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cegła - mam prośbe, czy mógłbys poprawić błąd ortograficzny w tytule wątku?

Chodzi o słowo stelaż

Bardzo proszę :roll: :roll:

Dołączam się do mygosinej prośby.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No wyglądają na ładne tylko jakoś tak wielkie albo mi sie coś w oczach ..bie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pierwsze wrażenie:duże,bardzo duże,to na plus moim zdaniem.Kto uprawia turystykę motocyklową,na pewno doceni.Ze względów praktycznych wyeliminowałbym mnogość zapięć,ale to nie każdemu musi przeszkadzać.Wygląd,to rzecz gustu.Gratuluję talentu.

Edytowane przez ahela

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sam jestem na etapie budowy kuferków, więc się podłączę. Faktycznie zapięć jest sporo, z tego co widzę to skobel na kłódkę? Więc chcą zabezpieczyć kuferki musisz je obwiesić jak choinkę kłódeczkami, które z pewnością będą się obijać. Dekiel ma ścięte rogi, co ułatwia dostawanie się wilgoci, chyba że użyłeś specjalnej uszczelki ? Kolejna sprawa to stelaż, który chyba schodzi się do środka, jak sądzę nie jeździłeś jeszcze załadowany więc warto się zabezpieczyć i dorobić rozpórkę. Napisz coś więcej o mocowaniu do stelaża.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

mi osobiście bardzo się podobają

mi nie - takie subwoofery:) W Wejherowie to korków nie macie co?;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mi się bardzo podobają choć moim skromnym zdaniem za duże gabaryty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no jak dla mnie pełen pozytyw - odrobinę węższe bym dla siebie robil, ale to już kwestia gustu.

Jakbys kiedyś miał zbyt wiele czasu i ochotę zarobic kilka pln - z chęcią złożę zamówienie na coś podobnego :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kolejna sprawa to stelaż, który chyba schodzi się do środka, jak sądzę nie jeździłeś jeszcze załadowany więc warto się zabezpieczyć i dorobić rozpórkę. Napisz coś więcej o mocowaniu do stelaża.

Rozporka jest z plaskownika, ktory jest podatny na zginanie. Dlatego wiekszosc stelazy robi sie z rurek. Plaskownik, drut dajesz tam gdzie musisz. Tez zauwazylem ze dolem stelaz sie schodzi. Po zaladowaniu motka i wibracjach podczas jazdy to jeszcze bardziej usiadzie. Szerokie kufry poglebia naciski boczne na stelaz. Ewentualna gleba z zaladowanymi kuframi zweryfikuje wszystko.

Posiadam kuferki ZEGA 35l i teraz jesli mialbym jakies zakladac to tylko jeszcze mniejsze. Z motocykla robi sie straszna ciezarowka. Po kilku dluzszych wyprawach z kuframi czlowiek uczy sie nie zabierac az tylu zbednych gratow.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie po pierwsze poprawiłem wątek :oops: , co do wielkości to kuferki są tylko do wypraw ,a zawsze mam pasażerke więc i tobołków sporo, one nie są do jazdy na co dzień więc takie chciałem, jak pisałem gabaryty są wzięte z neta ok.40l pojemności.dekiel ma tyle zapięć bo niema zawiasów tak poprostu mi się bardziej podoba.Co do zabezpieczenia zamknięć przed ciekawskimi to jest wszystko zabezpieczone stalową linką w oplocie gumowym(nie rysuje) która jest przeprowadzona przez wszystkie otwory w zamknięciu na końcach są dwie dobrze dopasowane kłudki(małe by nie rysowały) oprócz tego do tej linki spokojnie można mocować dodatkowe gumy na dodatkowe rzeczy , wszystkie na jeden kluczyk postaram sie zrobić zdjęcia. Nieszczęsny stelaż jest z rurek aluminiowych grubość ścianki 2mm średnica 20mm , płaskownik widoczny z tyłu grubość 10mm i został postawiony specjalnie w pion by był jeszcze bardziej wytrzymały i taki sam jest od strony koła pod siedzeniem, trzecie mocowanie jest nad tłumikami w osłonie plastikowej ,są tam specjalne miejsca pod plastikowymi dekielkami na śruby, wagi kuferków jeszcze nie sprawdzałem , grubość blachy 2mm więc na pewno są bardzo sztywne , wszystko przed nitowaniem zostało uszczelnione specjalnym klejem do blach , również w środku , dekiel ma pod spodem uszczelke gumową(spryskiwałem na myjni i nic nie cieknie). co do mocowania kuferków do stelaża to na dolnej rurce jest przyspawany mały kątowniczek( grubości 1mm) w który jest wkładany kuferek od kierowcy są dwie śruby 6mm na motylka a od tyłu też zapiecia przez które przechodzi linka zabepieczająca co eliminuje ich odpięcie podczas jazdy i odpada jedna kłódka do odpinania kiedy chce zciągnąć dekle , tak zrobiłem bo gdzieś też widziałem taki patent na necie tylko ,że na kluczyk. Panowie postaram się zrobić osobno zdjęcia kuferków i stelaża bo są już w całości gotowe i naprawde na żywo mi się lepiej podoba i wygląda niż na zdjęciach ,co do korków w mieście to faktycznie jest troche lipa , ale da się jezdzić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Martwi mnie jedynie ten aluminiowy stelaż... jakoś tego nie widzę. Aluminium nie nadaje się do tego! Reszta bardzo przemyślana i dobrze wykonana, tu jest na plus.

Kufry mają swoje ramy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po pierwsze to SUPER MECZ!! co do aluminiowego stelaża to ja osobiście mam dużo do czynienia z różnego rodzaju stalowymi konstrukcjami i powiem, że osobiście jestem pewny tego co zrobiłem, jedyna sprawa to dobrze wykonane spawy , a spawaczem też jestem więc jest ok! a kuferki same w sobie nie mają ramy bo są zrobione z wystarczająco grubej aluminiowej sztywnej blachy , ale też nie za grubej co by nie były za ciężkie.naprawde wiele konstrukcji aluminiowych przenosi duże obciążenia np. rama motoru lub inne bo praktycznie wszystko prawie jest z alu, po prostu trzeba dobrze rozłożyć siły napierające na stelaż. i tyle :drinkbeer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie po pierwsze poprawiłem wątek :oops: , (...ciach...)

Panowie postaram się zrobić osobno zdjęcia kuferków i stelaża bo są już w całości gotowe i naprawde na żywo mi się lepiej podoba i wygląda niż na zdjęciach ,co do korków w mieście to faktycznie jest troche lipa , ale da się jezdzić.

mamy tu też Panie

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hmmm, ja bym jednak wymienil ten aluminiowy stelaz na stalowy. Powodow jest wiele:

1. Aluminium jest podatne na odksztalcenia.

2. Jesli zaliczysz jakas glebe na wyjezdzie to bedzie Ci to ciezko wyprostowac w razie czego.

3. Jesli bedziesz musial spawac stelaz na jakims zadupiu to masz powazny problem.

Ps Sama blacha o grubosci 2mm nie gwarantuje sztywnosci. Bardziej sposob wykonania poszczegolnych elementow (scianek) kufra i sposobu ich laczenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Martwi mnie jedynie ten aluminiowy stelaż... jakoś tego nie widzę.

Pomijając kwestię wytrzymałości alu. Jednakowoż zmęczenie materiału 3kkm od domu może się przytrafić. Jak piszesz kuferki na wyprawy. Ok - umiesz spawać. Jednak daleko od domu o wiele łatwiej znajdziesz spawarkę do stali/metalu niż do aluminium.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I jak zawsze coś :-( ,więc przepraszam Panie za ominięcie w pisaniu . Myślę że moja dyskusja dalsza o tym czy to musi być alu czy atalowe czy plastikowe poprostu nie ma sensu , ja mam takie , a nie inne i bardzo mi się podobają , a jak komuś się nie podobają to też spoko bo każdy ma inny gust i wymagania , zawsze można jeżdzić opasany z każdej strony gumami i z wiszącymi tobołkami po bokach bo przecież w razie awarii gumy znajdziemy praktycznie na każdej stacji benzynowej ;-) ,a sznurek na każdym gospodarstwie. dodam kilka zdjęć samego stelaża.

post-1506-0-60950900-1339608809_thumb.jpg

post-1506-0-94812300-1339608817_thumb.jpg

post-1506-0-58091000-1339608825_thumb.jpg

post-1506-0-66347100-1339608860_thumb.jpg

post-1506-0-30808000-1339608922_thumb.jpg

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Piszesz, że z alu robi się ramy motocykli i dają radę. Pewnie, że dają tylko zobacz jakie są przekroje profili w stali i alu. Ty zastosowałeś rurkę 20x2. Takie stosuje się w stali i to gięte a nie spawane z kilku kawałków. Życie jak zwykle zweryfikuje teorię.

Powodzenia na wyprawach i do zobaczenia na trasie. Lewa!

Edytowane przez rPiotrek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×