rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 (edytowane) W związku ze słusznym wzrostem i problemem latającej głowy przy wietrznej aurze postanowiłem zainwestować w niemały deflektor. Chociaż znany nam wszystkim wykonawca nie słynie z konstrukcji wysokiej jakości, tę oceniam bardzo pozytywnie. Po montażu do eFki > 97r. z oryginalną szybą tzw. turystyczną wygląda to tak: W rezultacie można grać w karty na kokpicie, a przy pierwszej jeździe myślałem, że mi ktoś bębenki przekłuł. Chociaż sam mam wrażenie, że całość wygląda na za wysoką, do 70-80km/h sprawuje się prawidłowo. Powyżej, szczególnie przy wietrze na otwartej przestrzeni zaczyna się problem. Oryginalna szyba jest tak wyprofilowana i na tyle elastyczna, że zaczyna się niebezpiecznie uginać pod ciężarem deflektora, jednocześnie psując efekt. W ten sposób w czasie weekendowej wycieczki pojawiło się na szybie kilka małych pęknięć i dyskomfort, że to w końcu pęknie raz, a dobrze. Macie może jakiś pomysł na modyfikację? Pomyśleć o wsporniku, a może skrócić szybę, lub pogrzebać przy mocowaniu tak, żeby zmienić jej kąt? A może kupić kawał poliwęglanu i spróbować wygiąć coś solidniejszego w piekarniku? ;) Spodobała mi się jazda z deflektorem i wolałbym z niego nie rezygnować. Edytowane 18 Czerwiec 2012 przez rampus Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 Proponuję wymędrkować jakies podpórki - reszta będzie obarczona sporą dawką eksperymentalności. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 (edytowane) Zobacz jak są robione wsporniki w starych sportach np. niektóre wersje suzuki TL 1000. Myślę, że u Ciebie wystarczy podeprzeć górną krawędź szyby w okolicacj mocowań deflektora. Edytowane 18 Czerwiec 2012 przez rPiotrek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 Efekt uginania szyby zaobserwowałem u siebie przy moim deflktorze-prototypie, który zrobiłem sobie przed zlotem. Jest on sporo mniejszy a szyba się ugina. Ja myślałem aby wzmocnić jakoś oryginalna szybkę poprze wstawienie 1 lub dwóch pręcików między górną część szyby a ten czarny "spojlerek" (nie wiem co to), który znajduje się pod szybą. Ale na razie nie mam za bardzo pomysłu jak to wykombinować. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 Dzięki za podpowiedzi. To faktycznie zdaje się jedyny słuszny trop. Centrino, te nasze szyby są niestety dość felerne, kiedy je projektowano nikt raczej nie przewidywał takich akcesoriów. Najlepszy efekt dałoby faktycznie podparcie tuż przy samej krawędzi szyby, tylko problemem jest przymocowanie owych wsporników, bo szyba zachodzi dość daleko. Można wykorzystać mocowanie czaszy do kokpitu i poprowadzić pałąk, ale wtedy trzeba podziurawić "spojlerek". Zobaczę jeszcze czy jest szansa złapać się miejsca gdzie wspornik kokpitu przykręcony jest do główki ramy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 To nie musi być skomplikowane. A mianowicie z jednej strony pałąka uchwyt w kształcie litery U z jakąś śrubką zaciskową - i to przykręcone do daszku nad licznikiem póżniej jakiś pręcik i jakieś mocowanie, które mogłoby wykożystać mocowanie zaciskowe deflektora Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 proponuję rurki zamiast pręta. Lżej i mocniej. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 I najlepiej bedzie wystrugac prototyp z drewna ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 ale z dębu. Nie ma lipy :D 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rockride 0 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 .... a czy istnieją jakieś konkretne zamienniki dla tej oryginalnej szyby BMW ? W swoim mam dokładnie to samo, przy okazji ta oryginalna szyba żółknie (a może tak było od nowości) i wygląda do d...:) . Ostatnio nawet chciałem ją malować sprayem do malowania kloszy lamp (nie polecam - jak dobrze, że jest rozpuszczalnik :) ), żeby to wyglądało lepiej i deflektor też koniecznie chciałbym kupić. Szyby dostępne na allegro są raczej wymiarów standardowych a i samo wykonanie może nie grzeszy jakością, stąd zainteresowanie wysoką szybą akcesoryjną,... Było lub jest coś do tego modelu produkowane ? Pozdr.! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 19 Czerwiec 2012 Zamienniki są. Krajowy Loster ma kilka modeli, ale opinie różne, choć cena przystosowana do naszego rynku. Później pozostają MRA i Givi. Za oceanem mają kilka wydumek, ale raczej nie opłaca się sprowadzać. Moja szyba też jest żółta, nabyłem mleczko do polerowania, ale coś się zebrać nie mogę. Jeśli chodzi o wspornik do szyby to kombinuje, ale na razie brakuje mi jasnej wizji. Mocowanie do daszka/spojlera wydaje mi się średnim pomysłem, bo on montowany jest na tych samych śrubach i gumowych tulejkach, co szyba także pojawią dodatkowe przeciążenia na te elementy i wyobrażam sobie w najgorszej wersji zgubienie szyby razem z owym daszkiem. Wsporniki faktycznie warto byłby połączyć z mocowaniami deflektora, bo oryginalna, krucha szyba będzie się psuć dalej. Centrino, podziel się może jakimś szkicem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 19 Czerwiec 2012 Kurcze szkicem bym się chętnie podzielił ale nie mam talentu malarskiego :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 19 Czerwiec 2012 Oto mega, giga, hiper projekt: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 19 Czerwiec 2012 Elegancja francja :) Mocowanie ze śrubą rozumiem do daszka? Zainspirowałeś mnie, będzie trzeba się wybrać po nakrętki łączące i aluminiowe pręciki/płaskowniki. Zerknę pod daszek i poszukam jakiegoś sensownego punktu mocowania. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 19 Czerwiec 2012 (edytowane) Tak, do daszka. Myślę, że trzeba by było zrobić dwa takie wsporniki i przymocować do obu mocowań deflektora aby siły się w miarę równo rozkładały Edytowane 19 Czerwiec 2012 przez Centrino Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 21 Lipiec 2012 Dumałem, dumałem... i wydumałem :) Bez ekstrawagancji - aluminiowy płaskownik, plastikowe zaczepy (do luster i szkła?). Konsrukcja stablina, deflektor nie lata, nie chciałem rezygnować z położenia woltomierza, więc mała asymetria jest zamierzona. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 21 Lipiec 2012 Ładna robota :beer: Pytanie tylko, jak się sprawuje w czasie jazdy i czy po rozpłaszczeniu paru (set) komarów będziesz coś widział :?: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 54 485 Zgłoś ten post Napisano 21 Lipiec 2012 Duzo masz wzrostu? Niezly falochron, niczym mur berliński :-D 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 21 Lipiec 2012 (edytowane) Duzo masz wzrostu? Niezly falochron, niczym mur berliński :-D Powiem tak, mój wzrost znasz :-) żebym mógł spojrzeć Rampusowi w oczy, to muszę głowę poooodnieść :lol: on ma ponad 2 m :-D Edytowane 21 Lipiec 2012 przez bajer Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 21 Lipiec 2012 Jak byłem piękny i młody wezwali mnie na komisję wojskową, postawili przed wagą z wysuwaną miarką. Miara kończyła się na 2m... nie zmieściłem się. Od tego czasu trochę się skurczyłem, ale pogląd to jakiś daje ;) BTW, dzisiaj odkryłem, jak zmieścić kolana dokładnie pod wyżłobienia na baku... wystarczy, że oprę nogi na setach pasażera :lol: A co do szyby, to zbiera mi komary, które miałbym na szybce kasku kasku. Wzrok mam tuż nad krawędzią szyby, na off to się nie nada, ale w mieście czy trasie spokojnie. Dzisiaj leciałem sobie z nią do 120km/h i cichutko :) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 21 Lipiec 2012 Duzo masz wzrostu? Jak byłem piękny i młody wezwali mnie na komisję wojskową, postawili przed wagą z wysuwaną miarką. Miara kończyła się na 2m... nie zmieściłem się. Od tego czasu trochę się skurczyłem, ale pogląd to jakiś daje ;) Paweł, to wyobraź sobie, że jedziesz z Rampusem jako plecak... ...no źwa, NIC nie widzisz, jedyna opcja to jechać jako plecak tyłem :lol: 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
grinsen 5 Zgłoś ten post Napisano 24 Lipiec 2012 ale mając taki 2 metrowy wiatrołap to plecaczek z tyłu makijaż sobie może robić. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 24 Lipiec 2012 Ładna robota:) Widzę, że wykorzystałeś mój mega, giga, hiper projekt;) Napisz jeszcze jakie dokładnie mocowania i gdzie je zanabyłeś Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 24 Lipiec 2012 Paweł, to wyobraź sobie, że jedziesz z Rampusem jako plecak... ...no źwa, NIC nie widzisz, jedyna opcja to jechać jako plecak tyłem :lol: Fajne migacze. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 25 Lipiec 2012 Góra mocowania to w miejsce krótkiego docisku, dłuższy (M8x30) + śruby motylkowe, a dół to nic innego, jak: Zostało mi tego kilka sztuk to mogę oddać, jakby co. Jeżdżę kilka dni z konstrukcją i wszystko w najlepszym porządku. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach