Skocz do zawartości
tomekm

Gdzie kupić zestaw naprawczy pompy wody

Recommended Posts

Przymierzam się do wymiany wirnika i oringów w pompie wody, ale ... nie wiem czy wymiana wirnika będzie konieczna, po rozebraniu może okazać się, że wystarczy wymienić tylko oringi. I teraz pytanie - gdzie mogę kupić wirnik i oringi, a jeśli okaże się, że wirnik nie był potrzebny, to go zwrócić. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Leff bedzie wiedzial najlepiej ale go nie ma

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Takie rzeczy to chyba only serwis.

O ile oringi dostaniesz w każdym sklepie oringowym o tyle wirnik tylko w serwisie. Podróby nie dostępne

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Właśnie próbuję odnaleźć jego wątek - ten sam temat chyba prawie.. :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Leff kupował w serwisie. Cały zestaw naprawczy. Coś ok. 600pln :? W twinie jest kompaktowy wałek napędu pompy, czyli wałek, łożyska i uszczelnienie. Wirnik jest osobną częścią. Oringi też można kupić osobno.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3999-pompa-czynnika-chlodzacego/i51595/r2009/m07

Edytowane przez rPiotrek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nareszcie znalazłem :cool: było ciężko

http://f650gs.pl/topic/2421-znikajacy-plyn-chlodzacy/page__p__50216__hl__%20wyciek%20%20płynu__fromsearch__1#entry50216

tylko kto to teraz od deski do deski przeczyta :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Leff będzie wiedział -bo Komir mu powiedział, a potem chyba przestało cieknąć ( chyba) ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oringi zewnętrzna na korpusie pompy mają bardzo małe ( praktycznie żadne ) możliwości uszkodzenia podczas eksploatacji ( jedyna możliwość to uszkodzenie podczas montażu ) Przypuszczam że trwałośc to ponad 100 tys km bo po wciśnięciu w blok silnika nie pracują .

Natomiast pompa jest kompaktowa ( nierozbieralna) - Ale jak Leff ją w końcu wymieni to dokładnie się jej przyjrzę .

Główne uszczelnienia pomiędzy mediami ( woda - olej ) są wewnątrz nierozbieralnego korpusu .

Wirnikka ( propelera - śmigiełka - wiatraczka ) nie potrzeba wymieniać bo przetrwa chyba ze trzy pompy .

Leff zrobił już chyba z 15 tys na sączącej się pompie i pojechał z taką dookoła Adriatyku . Pewnie jak wróci to jeszcze coś trochę pojeździ .

Ale fakt - sączy się coraz więcej . Przed wyjazdem uzupełniał gdześ ok 50 ml płynu tygodniowo . . Ostatnio zaczął sączyć się olej . Wymiana zbliża się nieubłaganie

Na chwilę obecną , nie mając w ręku wyeksploatowanej pompy mogę doradzić zakup nowej pompy i oringów ( te byle gdzie ) I ... położenie na pólce . Wzmożoną ostrożność w kwestii ubytku płynu chłodzącego i obserwację oleju ( możliwość przesączania płynu do wody ) . Obserwuj dziurkę kontrolną ( co wylatuje - olej - czy płyn i ile )

Jaźdż do momentu kiedy wymiana będzie konieczna , A jest dość prosta technicznie .

Edytowane przez komir
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no właśnie - z otworu sączy się płyn, mało, bo nawet nie dolewam, tylko kontroluję czy stan płyny jest między min i max. Na bloku silnika, po jeździe mam wyschnięte strużki, a za 1.5 miesiąca jadę na wschód, w planach jest do zrobienia ok. 10kkm.

Z Twojego posta zrozumiałem, że nie ma możliwości wymiany samych oringów, tak?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

o-ringi możesz wymienić bez problemu. Nie da się wymienić głównych uszczelniaczy pompy bo jest nierozbiwralna.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wymiana oringów na zewnątrz korpusu pompy niczego nie zmieni . Oringi slużą tylko do zamontowania pompy w bloku silnika .

Nieszczelność powstaje wewnątrz pompy , na wałku napędowym , na którym są ( no właśnie nie wiem bo nie zaglądałem a jest to element teoretycznie nierozbieralny ) . na którym są albo jakieś uszczelnienia typu simeringi , albo pierścienie grafitowo teflonowe .

U ciebie problem na 99 % leży właśnie na oszczelnieniu wałka napędzającego wirnik pompy , czyli w elemencie którego naprawy nie przewidział producent ( Naprawa polega na wymianie całej pompy .)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dokłanie jest tak, jak pisze Komir.

A jeszcze mogą być w środku łożyska wałka. Jeśli puściło uszczelnienie od strony płynu chłodzącego może nastąpić bardzo szybkie ich zniszczenie. A wtedy pompa się rozpadnie na kawałki. Moim zdaniem: kup pompę i wymień przed wycieczką albo chociaż jak Leff weź ze sobą. Na wschodzie raczej będzie nieosiągalne.

Edytowane przez rPiotrek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dokasnie jest tak, jak pisze Komir.

A jeszcze mogą być w środku łożyska wałka. Jeśli puściło uszczelnienie od strony płynu chłodzącego może nastąpić bardzo szybkie ich zniszczenie. A wtedy pompa się rozpadnie na kawałki. Moim zdaniem: kup pompę i wymień przed wycieczką albo chociaż jak Leff weź ze sobą. Na wschodzie raczej będzie nieosiągalne.

moim też ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a jak to wygląda w "singlu"? (jedziemy dwoma motocyklami)

Tam co prawda nie cieknie, moto ma 35KKM przebiegu. Chcę przed wyjazdem wymienić uszczelnienia, bo zdaje się, że w tym przypadku producent przewidział takową czynność.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W singlu przewidział . Szukaj w wątkach o pompie .

Przy okazjo zweryfikujesz stan wałka ( bo trochę gówniany - no popatrz- miałem napisać gliniany - materiał tam jest zastosowany i simeringi szybko rzeźbią rowki .

Edytowane przez komir

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja kupuję tutaj, ceny jak gdzie indziej a wiem że oryginał, gość z którym koresponduję jest oki. Podpowiada, przesyła schematy mechaniczne, wszystko po nr VIN motka. Dostawa w ciągu 2 dni. Ostatnio kupowałem linkę gazu, napinacz rozrządu, klamry do butów savanna. jacek.kupracz@bmw-smorawinski.pl

Napisz do niego i zapytaj czy mają zestawy naprawcze.

Lewa

Edytowane przez nokian66

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Leff czekał na pompę coś ze dwa tygodnie .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a jak to wygląda w "singlu"? (jedziemy dwoma motocyklami)

jeżeli chodzi o singla - jak nie znajdziesz w odpowiednim wątku pisz PW - trochę zajęty jestem, aby teraz dużo pisać ;) - Vengosh z nadziejami jedzie :roll:

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pomyłeczka ;) sorki.

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jeżeli chodzi o singla - jak nie znajdziesz w odpowiednim wątku pisz PW - trochę zajęty jestem, aby teraz dużo pisać ;) - Vengosh z nadziejami jedzie :roll:

Lepiej jak z nadziejami jedzie, niż miałby być przy nadziei... wydaje mi się :-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 29.06.2012 o 10:49, nokian66 napisał:

Ja kupuję tutaj, ceny jak gdzie indziej a wiem że oryginał, gość z którym koresponduję jest oki. Podpowiada, przesyła schematy mechaniczne, wszystko po nr VIN motka. Dostawa w ciągu 2 dni. Ostatnio kupowałem linkę gazu, napinacz rozrządu, klamry do butów savanna. jacek.kupracz@bmw-smorawinski.pl

Napisz do niego i zapytaj czy mają zestawy naprawcze.

Lewa

Powyższy e-mail aktualny? Jakaś zniąka? na kogoś się powołać ;) ?

Gdzie można same szczelki kupić? Długo szukałem i całe komplety tylko w sprzedaży. Taniej troszkę od tego: https://www.bmwstore.pl/.../11_2932-pompa.../i51603/r2004 chyba w liberty by mi policzyli.

 

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 minuty temu, JakubL napisał:

Powyższy adres aktualny?

Gdzie można same szczelki kupić? Długo szukałem i całe komplety tylko w sprzedaży. Taniej troszkę od tego: https://www.bmwstore.pl/.../11_2932-pompa.../i51603/r2004 chyba w liberty by mi policzyli.

 

Podaj numer tych "szczelek" bo w obrębie pompy jest kilka szczelek i nie wiadomo o co Ci konkretnie chodzi. Pomijam fakt, że nie wiadomo do jakiego motocykla. Wiem, wiem ... jak poszukam to się domyślę, ale chcę wiedzieć ... ;)

A tak przy okazji: więcej czytaj bo jak mawia Dakarowy: na tym forum już wszystko zostało napisane ;)

http://f650gs.pl/search/?q=10x26x7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×