Skocz do zawartości
tomekm

Gdzie kupić zestaw naprawczy pompy wody

Recommended Posts

 

Mam numer ale tylko całego zestawu, uszczelki jak na poniższym filmiku... Pacjent to F 650 GS (sorki myślałem, że napisałem :default_icon_redface:

 

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To nie są uszczelki tylko uszczelniacze 10x26x7 RST NBR  (dwuwargowe czy jak mówią inni z przeciw pyłówką ... ) najczęściej dostępne są Eriks'a  W linku wyżej masz wszystko co potrzebujesz - tylko czytać!

Ale,  że takie czasy, że mamusia musi wszystko pod nosek to dla przykładu proszę ;)  https://archiwum.allegro.pl/oferta/uszczelniacz-simering-10x26x7-rst-nbr-eriks-i5926928853.html

I jeszcze jedno: jestem wrogiem takiej roboty jak na filmiku - to też wcześniej pisałem - to paściarstwo, a nie mechanika!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki, już prawie mam : w warszawie na terespolskiej jest sklep tylko z simmeringami, oringami itp.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak, jak Jarek napisal, ja również odradzam taką wymianę. Sam się dalem namówić i w efekcie wymieniałem całą pompę więc 2 razy ta sama robota ( prawie). Poza tym sam uszcelniacz to połowa sukcesu bo najczęściej oś pompy jest wyrobiona w miejscu uszczelniacza i w niedługim czasie będziesz wymieniał całość.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki, dużo czytałem o tej przypadłości i wiele opinii czy wałek się wyrobił przy okazji. Na razie zaryzykuję bo środek sezonu a bez płynu raczej czujnik temperatury się nie zaświeci.

Jakoś dopyrkam może do końca sezonu i zajmę się konkretniej bo chyba sprzęgło mnie też będzie czekało do roboty, podniesienie nieco zawieszenia:

, podpięcie grzanej kanapy, halogenów... a czasu brak

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, JakubL napisał:

.....Na razie zaryzykuję bo środek sezonu a bez płynu raczej czujnik temperatury się nie zaświeci.

Ja tam uważam, że zaświeci się szybciej ( takie są regły fizyki), ale skoro naczytałeś się internetu to nich tak będzie - choć nie będzie ... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja robiłem same uszczelniacze i nie ma problemu, motek jeździ do dziś.

Jaki jest problem zweryfikować os pompy? U mnie był jedynie syf na osi i po przeszlifowaniu papierkiem 2000 os jak nowa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Jarek chodziło mi, że jak nie ma płynu to czujnik nie wyczje, że temperatra płynu jest za wysoka (celowo jak "pytanie" wpisałem, bo chciałem się upewnić)

Czyli jak płyn mi spłynie to kontrolka się jednak zapali? Już nie chciałem gupich pytań zadawać, "że mamusia musi wszystko pod nosek to dla przykładu proszę ;)"

@rabyDobrze, że wspomniałeś, logiczne... też oś na wszelki wypadek troszkę dopieszczę :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, JakubL napisał:

@Jarek chodziło mi, że jak nie ma płynu to czujnik nie wyczje, że temperatra płynu jest za wysoka (celowo jak "pytanie" wpisałem, bo chciałem się upewnić)

Czyli jak płyn mi spłynie to kontrolka się jednak zapali? Już nie chciałem gupich pytań zadawać ...

Jak nie będzie płynu to oczywiście, że nie wyczuje, że temperatura płynu jest za wysoka ;)

Płyn chłodniczy jest od chłodzenia, a czujka temperatury od mierzenia temperatury - jak nie ma płynu to nie chłodzi i wtedy jest silnikowi coraz cieplej w szybkim tempie o czym krzyczy kontrolka na czerwono! Koniec ;)

Jak Ci płyn spłynie to kontrolka się zapali - bądź spokojny :)

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 19.08.2018 o 08:34, JakubL napisał:

Powyższy e-mail aktualny? Jakaś zniąka? na kogoś się powołać ;) ?

Gdzie można same szczelki kupić? Długo szukałem i całe komplety tylko w sprzedaży. Taniej troszkę od tego: https://www.bmwstore.pl/.../11_2932-pompa.../i51603/r2004 chyba w liberty by mi policzyli.

 

Kolego nie mam pojecia...to pare lat juz pykło. Napisz i zobacz czy odpisze;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki @nokian66 już w sklepie czekają na odbiór :)

 

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Jarek Po wymianie samych uszczelniaczy, choć płyn nie już nie sączył to miałem wrażenie że go ubywa. 

Z racji, że za dużo na -'C i motong chwilowo zagarażowany trochę więcej czasu i tu poczytałem (sorki, że tak późno bo otwierałem otwarte) ale czas na latanie z doskoku na pytania.

Przy okazji wymiany tarcz i sprężyn sprzęgłowych zestaw naprawczy pompy wody raczej nie zaszkodzi. Po wymianie oleju masło na bagnecie skłaniało by mnie do powtórki z rozrywki.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I tak to się właśnie kończy

Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@vocoNie chodzi o to że uszczelniacze nie pomogły. Do końca sezonu całe 4 zł. zrobiły robotę. Jest może ok i może kilka tysi km. bym nakręcił ale po prostu okazja z dostępem i łatwą wymianą jest.

Gdyby okazało się za jakiś czas, że mam znowu wyciek płynu to pewnie pluł bym sobie w brodę, że tego nie zrobiłem ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ok. Ostrożnie tylko z tym bolcem na osi pompy bo ja sobie zrobiłem kuku i musiałem wymienić pompę.

Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

że jak wyrobiona (ma rowki od uszczelniaczy) to "drgania" pompę mogą uszkodzić rozumiem?

że coś można źle złożyć? (na filmikach banalnie prosto)

że oszczędność z jednej strony ok ale do czasu... pare razy uszczelniacze pomogą a za którymś kuku?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, JakubL napisał:

@vocoNie chodzi o to że uszczelniacze nie pomogły. Do końca sezonu całe 4 zł. zrobiły robotę. Jest może ok i może kilka tysi km. bym nakręcił ale po prostu okazja z dostępem i łatwą wymianą jest.

Gdyby okazało się za jakiś czas, że mam znowu wyciek płynu to pewnie pluł bym sobie w brodę, że tego nie zrobiłem ;)

No to była jakaś weryfikacja czy niet?

Jak wałek nie ma rowków to jak może wyciekać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Weryfikacji nie było ale mam przelatanych sporo km. i raczej wcześniej niż później wałek do wymiany a rozbierać jeszcze raz dostępu by mi się nie uśmiechało.

Poza tym mam wrażenie, że płynu ubyło z max do minimum po wymianie uszczelniaczy bez widocznego wycieku (może gdzieś w środek poszło?) gdzieś tu na forum znalazłem fajną dysksje o dziurce w wałku, uszczelniaczach, dziurce "sączącej" między uszczelniaczami....

Masło na korku wlewu paliwa może właśnie przez to albo że nie zmieniłem oleju po poprzednim wycieku lub małe 10 km. przebiegi (też oczytany)

Wyszedłem z założenia, że lepiej wcześniej a wałek mi lub komuś z kolegów lub koleżanek z forum kiedyś się na pewno przyda ;)

To samo bez mierzenia tarcz sprzęgłowych zdecydowałem się od raz na nowe bo: "Różnica była niewielka (ok. 0,1 mm mniej na jednej tarczy). Te stare tarcze pewnie dalej by działały (wyglądają jak niezużyte), gdyby wrzucić twardsze sprężyny (np. EBC) zamiast oryginału. Przy tarczach trzeba pamiętać też o wieku - u mnie ponad 10 lat. Materiały się starzeją - zwłaszcza takie kompozyty jak w różnego typu tarczach ciernych."  @raby pisaliśmy na chatbox'sie o sprężynach. W końcu odpuściłem oryginalne sprężyny BMW i EBC zamówiłem. Może będę sobie pluł w brodę ale czasu mało. Najwyżej na siłownie dłoni pójdę. 

Ogólnie w sezonie na szybko ok, pomogło ale zanim dozbieram na R1200GS jeszcze trochę tym polatam... a i ewentualnemu nowemu właścicielowi dłużej posłuży bez usterek.

Miały być same sprężyny ale miałem nieoczekiwany zastrzyk finansowy :) I w sumie dobrze bo z bombami zegarowymi jeździć to nie na moje nerwy w sezonie.

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

wałek przytarty ale rzecz gustu. Wystawię go niebawem na sprzedaż z delikatnie wyciągniętymi uszczelniaczami na których zrobiłem z 500km (ale to mniej istotne bo uszczelniacze po 4 zł)

Wałek obracał się wraz z Fką z 2004'  wg. wskazań licznika i historii przeglądów PL 47k 

Zdjęcia do oceny niebawem. Wg. mnie w razie "w" spokojnie da rade bo po ostatniej wymianie uszczelniaczy szczelny i 500 km ok

 

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak ma rowek to złom, jak nie to nie...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pytanie mam do Kuby: 

Jak wałek ostatnio był dobry ;), to wymieniłeś tylko uszczelniacze, a po 500 km nagle wymieniasz komplet? Why? 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
21 minut temu, Pszemo napisał:

Pytanie mam do Kuby: 

Jak wałek ostatnio był dobry ....

 

Czytaj ze zrozumieniem ... Pisze wyraźnie, że będzie sprzedawał, a złego by nie sprzedawał ... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
30 minut temu, Jarek napisał:

Czytaj ze zrozumieniem ... Pisze wyraźnie, że będzie sprzedawał, a złego by nie sprzedawał ... ;)

Cyt: "wałek przytarty"  

sorry za przypierdolkę ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, Pszemo napisał:

Cyt: "wałek przytarty"  

sorry za przypierdolkę ;)

No coś Ty? Nie przepraszaj - 47 kkm to nówka sztuka ... rowki ma, ale tylko, żeby było wiadomo jak daleko wbić simeringi ;)

  • Like 2
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wałek wymieniłem bo miał rowki ale sprzedam może po taniości jeśli komuś "na gwałt potrzebny" albo sobie w razie gdybym gdzieś z końca świata nie mógł wrócić do domu a części niedostępne lub w odległych terminach.

Te 47k jak pisałem coś mi nie pasuja do ślizgającego sprzęgła i wycieku z pompy wody. Poza tym tylna tarcza bardziej zjechana niż przednia ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×