JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 19 Sierpień 2018 (edytowane) Mam numer ale tylko całego zestawu, uszczelki jak na poniższym filmiku... Pacjent to F 650 GS (sorki myślałem, że napisałem ) Edytowane 19 Sierpień 2018 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 19 Sierpień 2018 To nie są uszczelki tylko uszczelniacze 10x26x7 RST NBR (dwuwargowe czy jak mówią inni z przeciw pyłówką ... ) najczęściej dostępne są Eriks'a W linku wyżej masz wszystko co potrzebujesz - tylko czytać! Ale, że takie czasy, że mamusia musi wszystko pod nosek to dla przykładu proszę https://archiwum.allegro.pl/oferta/uszczelniacz-simering-10x26x7-rst-nbr-eriks-i5926928853.html I jeszcze jedno: jestem wrogiem takiej roboty jak na filmiku - to też wcześniej pisałem - to paściarstwo, a nie mechanika! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 19 Sierpień 2018 Dzięki, już prawie mam : w warszawie na terespolskiej jest sklep tylko z simmeringami, oringami itp. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
voco 104 Zgłoś ten post Napisano 19 Sierpień 2018 Tak, jak Jarek napisal, ja również odradzam taką wymianę. Sam się dalem namówić i w efekcie wymieniałem całą pompę więc 2 razy ta sama robota ( prawie). Poza tym sam uszcelniacz to połowa sukcesu bo najczęściej oś pompy jest wyrobiona w miejscu uszczelniacza i w niedługim czasie będziesz wymieniał całość. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 19 Sierpień 2018 (edytowane) Dzięki, dużo czytałem o tej przypadłości i wiele opinii czy wałek się wyrobił przy okazji. Na razie zaryzykuję bo środek sezonu a bez płynu raczej czujnik temperatury się nie zaświeci. Jakoś dopyrkam może do końca sezonu i zajmę się konkretniej bo chyba sprzęgło mnie też będzie czekało do roboty, podniesienie nieco zawieszenia: , podpięcie grzanej kanapy, halogenów... a czasu brak Edytowane 19 Sierpień 2018 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 19 Sierpień 2018 3 minuty temu, JakubL napisał: .....Na razie zaryzykuję bo środek sezonu a bez płynu raczej czujnik temperatury się nie zaświeci. Ja tam uważam, że zaświeci się szybciej ( takie są regły fizyki), ale skoro naczytałeś się internetu to nich tak będzie - choć nie będzie ... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 19 Sierpień 2018 A ja robiłem same uszczelniacze i nie ma problemu, motek jeździ do dziś. Jaki jest problem zweryfikować os pompy? U mnie był jedynie syf na osi i po przeszlifowaniu papierkiem 2000 os jak nowa. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 19 Sierpień 2018 @Jarek chodziło mi, że jak nie ma płynu to czujnik nie wyczje, że temperatra płynu jest za wysoka (celowo jak "pytanie" wpisałem, bo chciałem się upewnić) Czyli jak płyn mi spłynie to kontrolka się jednak zapali? Już nie chciałem gupich pytań zadawać, "że mamusia musi wszystko pod nosek to dla przykładu proszę " @rabyDobrze, że wspomniałeś, logiczne... też oś na wszelki wypadek troszkę dopieszczę Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 19 Sierpień 2018 2 godziny temu, JakubL napisał: @Jarek chodziło mi, że jak nie ma płynu to czujnik nie wyczje, że temperatra płynu jest za wysoka (celowo jak "pytanie" wpisałem, bo chciałem się upewnić) Czyli jak płyn mi spłynie to kontrolka się jednak zapali? Już nie chciałem gupich pytań zadawać ... Jak nie będzie płynu to oczywiście, że nie wyczuje, że temperatura płynu jest za wysoka Płyn chłodniczy jest od chłodzenia, a czujka temperatury od mierzenia temperatury - jak nie ma płynu to nie chłodzi i wtedy jest silnikowi coraz cieplej w szybkim tempie o czym krzyczy kontrolka na czerwono! Koniec Jak Ci płyn spłynie to kontrolka się zapali - bądź spokojny 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
nokian66 1 262 Zgłoś ten post Napisano 20 Sierpień 2018 Dnia 19.08.2018 o 08:34, JakubL napisał: Powyższy e-mail aktualny? Jakaś zniąka? na kogoś się powołać ? Gdzie można same szczelki kupić? Długo szukałem i całe komplety tylko w sprzedaży. Taniej troszkę od tego: https://www.bmwstore.pl/.../11_2932-pompa.../i51603/r2004 chyba w liberty by mi policzyli. Kolego nie mam pojecia...to pare lat juz pykło. Napisz i zobacz czy odpisze;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 20 Sierpień 2018 (edytowane) Dzięki @nokian66 już w sklepie czekają na odbiór Edytowane 20 Sierpień 2018 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 1 Grudzień 2018 @Jarek Po wymianie samych uszczelniaczy, choć płyn nie już nie sączył to miałem wrażenie że go ubywa. Z racji, że za dużo na -'C i motong chwilowo zagarażowany trochę więcej czasu i tu poczytałem (sorki, że tak późno bo otwierałem otwarte) ale czas na latanie z doskoku na pytania. Przy okazji wymiany tarcz i sprężyn sprzęgłowych zestaw naprawczy pompy wody raczej nie zaszkodzi. Po wymianie oleju masło na bagnecie skłaniało by mnie do powtórki z rozrywki. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
voco 104 Zgłoś ten post Napisano 1 Grudzień 2018 I tak to się właśnie kończy Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 1 Grudzień 2018 @vocoNie chodzi o to że uszczelniacze nie pomogły. Do końca sezonu całe 4 zł. zrobiły robotę. Jest może ok i może kilka tysi km. bym nakręcił ale po prostu okazja z dostępem i łatwą wymianą jest. Gdyby okazało się za jakiś czas, że mam znowu wyciek płynu to pewnie pluł bym sobie w brodę, że tego nie zrobiłem Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
voco 104 Zgłoś ten post Napisano 1 Grudzień 2018 Ok. Ostrożnie tylko z tym bolcem na osi pompy bo ja sobie zrobiłem kuku i musiałem wymienić pompę. Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 1 Grudzień 2018 że jak wyrobiona (ma rowki od uszczelniaczy) to "drgania" pompę mogą uszkodzić rozumiem? że coś można źle złożyć? (na filmikach banalnie prosto) że oszczędność z jednej strony ok ale do czasu... pare razy uszczelniacze pomogą a za którymś kuku? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 1 Grudzień 2018 2 godziny temu, JakubL napisał: @vocoNie chodzi o to że uszczelniacze nie pomogły. Do końca sezonu całe 4 zł. zrobiły robotę. Jest może ok i może kilka tysi km. bym nakręcił ale po prostu okazja z dostępem i łatwą wymianą jest. Gdyby okazało się za jakiś czas, że mam znowu wyciek płynu to pewnie pluł bym sobie w brodę, że tego nie zrobiłem No to była jakaś weryfikacja czy niet? Jak wałek nie ma rowków to jak może wyciekać. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 2 Grudzień 2018 (edytowane) Weryfikacji nie było ale mam przelatanych sporo km. i raczej wcześniej niż później wałek do wymiany a rozbierać jeszcze raz dostępu by mi się nie uśmiechało. Poza tym mam wrażenie, że płynu ubyło z max do minimum po wymianie uszczelniaczy bez widocznego wycieku (może gdzieś w środek poszło?) gdzieś tu na forum znalazłem fajną dysksje o dziurce w wałku, uszczelniaczach, dziurce "sączącej" między uszczelniaczami.... Masło na korku wlewu paliwa może właśnie przez to albo że nie zmieniłem oleju po poprzednim wycieku lub małe 10 km. przebiegi (też oczytany) Wyszedłem z założenia, że lepiej wcześniej a wałek mi lub komuś z kolegów lub koleżanek z forum kiedyś się na pewno przyda To samo bez mierzenia tarcz sprzęgłowych zdecydowałem się od raz na nowe bo: "Różnica była niewielka (ok. 0,1 mm mniej na jednej tarczy). Te stare tarcze pewnie dalej by działały (wyglądają jak niezużyte), gdyby wrzucić twardsze sprężyny (np. EBC) zamiast oryginału. Przy tarczach trzeba pamiętać też o wieku - u mnie ponad 10 lat. Materiały się starzeją - zwłaszcza takie kompozyty jak w różnego typu tarczach ciernych." @raby pisaliśmy na chatbox'sie o sprężynach. W końcu odpuściłem oryginalne sprężyny BMW i EBC zamówiłem. Może będę sobie pluł w brodę ale czasu mało. Najwyżej na siłownie dłoni pójdę. Ogólnie w sezonie na szybko ok, pomogło ale zanim dozbieram na R1200GS jeszcze trochę tym polatam... a i ewentualnemu nowemu właścicielowi dłużej posłuży bez usterek. Miały być same sprężyny ale miałem nieoczekiwany zastrzyk finansowy I w sumie dobrze bo z bombami zegarowymi jeździć to nie na moje nerwy w sezonie. Edytowane 2 Grudzień 2018 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 5 Grudzień 2018 (edytowane) wałek przytarty ale rzecz gustu. Wystawię go niebawem na sprzedaż z delikatnie wyciągniętymi uszczelniaczami na których zrobiłem z 500km (ale to mniej istotne bo uszczelniacze po 4 zł) Wałek obracał się wraz z Fką z 2004' wg. wskazań licznika i historii przeglądów PL 47k Zdjęcia do oceny niebawem. Wg. mnie w razie "w" spokojnie da rade bo po ostatniej wymianie uszczelniaczy szczelny i 500 km ok Edytowane 5 Grudzień 2018 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 5 Grudzień 2018 Jak ma rowek to złom, jak nie to nie... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pszemo 8 690 Zgłoś ten post Napisano 5 Grudzień 2018 Pytanie mam do Kuby: Jak wałek ostatnio był dobry , to wymieniłeś tylko uszczelniacze, a po 500 km nagle wymieniasz komplet? Why? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 5 Grudzień 2018 21 minut temu, Pszemo napisał: Pytanie mam do Kuby: Jak wałek ostatnio był dobry .... Czytaj ze zrozumieniem ... Pisze wyraźnie, że będzie sprzedawał, a złego by nie sprzedawał ... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pszemo 8 690 Zgłoś ten post Napisano 5 Grudzień 2018 30 minut temu, Jarek napisał: Czytaj ze zrozumieniem ... Pisze wyraźnie, że będzie sprzedawał, a złego by nie sprzedawał ... Cyt: "wałek przytarty" sorry za przypierdolkę Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 5 Grudzień 2018 1 minutę temu, Pszemo napisał: Cyt: "wałek przytarty" sorry za przypierdolkę No coś Ty? Nie przepraszaj - 47 kkm to nówka sztuka ... rowki ma, ale tylko, żeby było wiadomo jak daleko wbić simeringi 2 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 6 Grudzień 2018 Wałek wymieniłem bo miał rowki ale sprzedam może po taniości jeśli komuś "na gwałt potrzebny" albo sobie w razie gdybym gdzieś z końca świata nie mógł wrócić do domu a części niedostępne lub w odległych terminach. Te 47k jak pisałem coś mi nie pasuja do ślizgającego sprzęgła i wycieku z pompy wody. Poza tym tylna tarcza bardziej zjechana niż przednia Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach