Skocz do zawartości
tomekm

Gdzie kupić zestaw naprawczy pompy wody

Recommended Posts

Róbcie jak chcecie ale zdecydowana większość mogła by nie chcieć znajdować takich patentów w kupionym motocyklu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Autor tematu pyta "gdzie kupić zestaw naprawczy pompy wody" rozumiem własnego a nie na sprzedaż zwłaszcza, że zestaw droższy i dużo więcej roboty z wymianą.

Odbiegamy od tematu sugerujemy sprawdzone tańsze i prostsze opcje dla siebie a czy na sprzedaż ktoś w ten sposób szykuje to moim zdaniem kupujący z tymi patentami ma szanse dłużej polatać niż niekiedy z nowymi. Jak puszczą wcześniej już wymieniane uszczelniacze na wytartym wałku może zastosować cięty uszczelniacz lub nowy zestaw.

W jednym się z Tobą zgodzę @raby    "Róbcie jak chcecie". Opcje: 3. Każda z myślą raczej o własnym sprzęcie. Jak na sprzedaż to za @Jarek z info wypada co, kiedy, jak...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@raby, odpowiadając pośrednio na pytanie autora zastanawiamy się czy warto wymieniać cały zestaw. Sami może też mieliśmy i będziemy mieli taki dylemat.

Ile tak szczerze na tym szlifowanym wałku przejechałeś?

Zdaje sobie sprawę, że zależy od głębokości rowka ale tak dla porównania.

Moim zdaniem szlifowanie zmniejsza jego średnice, dlatego pytam. Może pare tysięcy mniej? To było by logiczne?

Chciałem porównać:

Wymiana uszczelniaczy i wałka: ~40-50k
Wymiana uszczelniaczy:
Wymiana i przycięcie uszczelniacza:
Wymiana uszczelniaczy i szlifowaniem wałka:
Wymiana i przycięcie uszczelniacza i szlifowaniem wałka:

Proszę też kogoś o info ile na wymianie samych uszczelniaczy można przejechać od dawna pomysł praktykowany ale na jak długo skuteczny?

Niebawem, jak obiecałem będę miał może link do patentu z  przycinaniem uszczelniacza, info jak długo autorowi służy na pewno na dniach  .

 

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Szlifowanym walka? Głębokości rowka? Widzę że nie czytasz co się pisze. Wałek został oczyszczony i nie posiadał żadnego rowka!

Motocykl jeździ na nowych uszczelniaczach od 2014 roku do dziś.

Edytowane przez raby

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, JakubL napisał:

Proszę też kogoś o info ile na wymianie samych uszczelniaczy można przejechać  ...

To jest pytanie z kategorii: jak się kupi nowy garnitur to ile się będzie żyć? ;)

3 godziny temu, JakubL napisał:

Niebawem, jak obiecałem będę miał może link do patentu z  przycinaniem uszczelniacza ....

Dawaj, dawaj ... to może być odkrycie na skalę światową. Mogę sobie wyobrazić tylko jeden kierunek takiego "przycinania", ale chętnie zobaczę co ludziska potrafią wymyślić.

Płonę z ciekawości ... ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 godzin temu, raby napisał:

Szlifowanym walka? Głębokości rowka? Widzę że nie czytasz co się pisze. Wałek został oczyszczony i nie posiadał żadnego rowka!

Motocykl jeździ na nowych uszczelniaczach od 2014 roku do dziś.

a tak... pisałeś, że tylko oczyściłeś i jeszcze że "Jak ma rowek to złom, jak nie to nie..." Ciekawiło mnie czy ten "złom" ktoś reanimował.

Ale żeby nie brnąć, ustalmy że nie ;)

Wymiana uszczelniaczy i wałka: ~40-50k,
Wymiana uszczelniaczy : "od 2014 roku do dziś.",
Wymiana i przycięcie uszczelniacza:

5 godzin temu, Jarek napisał:

To jest pytanie z kategorii: jak się kupi nowy garnitur to ile się będzie żyć? ;)

Chyba powyżej @raby odpowiedział ;) , że bez ilości przejechanych km, ale zawsze... 

5 godzin temu, Jarek napisał:

Dawaj, dawaj ... to może być odkrycie na skalę światową. Mogę sobie wyobrazić tylko jeden kierunek takiego "przycinania", ale chętnie zobaczę co ludziska potrafią wymyślić.

Płonę z ciekawości ... ;)

Skoro same uszczelniacze powszechnie wymieniane i jakiś kierunek tego jest, to Kolumba pewnie nie zainteresuje ale może kogoś innego.   

Aż tak mnie nie ciśnie bo niedawno wymieniłem cały zestaw ale może kogoś ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
46 minut temu, JakubL napisał:

Ciekawiło mnie czy ten "złom" ktoś reanimował.

Pewnie nikt nie reanimował bo zobacz sobie cenę nowej pompy w ASO...

Ale zawsze możesz obspawac i oszlifować w jakimś zakładzie ośkę, a nóż wyjdzie 49,99zl taniej niż kupić nowa.

Te całe statystyki co chcesz zrobić są z dupy i bez sensu. Za wiele czynników na to wpływa.

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może i nie bo jak duży rowek to bez sensu a cena nowej wg. mnie duża i wolał bym za nią laczka kupić

Obspawać i oszlifoać? Raczej nie tą metodą.

Statystyki a właściwie odpowiedź na pytania: co dłużej wytrzyma i czy warto przepłacać lub oszczędzać. Czynnikiem myślałem że ilość przejechanych km.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakikolwiek rowek kończy temat , nie ma opcji większy czy mniejszy - jest rowek jest złom , nie ma rowka jedziemy dalej . Za chwilę dojdziemy do starodawnego pytania :   "czym się różni wróbel ? "  , odpowiedź : "tym że ma lewą nóżkę bardziej" :D...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To ustalamy, że rowek to złom.

Wymiana samych uszczelniaczy na złomie to złom.

Wymiana i przesunięcie poprzez przycięcie uszczelniaczy ze złomu na miejsce bez rowka wg. mnie logiczne.

Pojeździmy dłużej lub krócej to ornitolodzy wiedzą ;) 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To ustalamy, że rowek to złom. Z kim? Nie każdy używany motocykl jest zużyty ...

Wymiana samych uszczelniaczy na złomie to złom. Prawda, ale chyba że ....

Wymiana i przesunięcie poprzez przycięcie uszczelniaczy ze złomu na miejsce bez rowka wg. mnie logiczne. Nielogiczne! - no chyba, że w sytuacji gdy musimy się poratować tam gdzie ziemia przestała być płaska, a my pojechaliśmy dalej i koniecznie chcemy wrócić ...

Pojeździmy dłużej lub krócej to ornitolodzy wiedzą ;)  Ornitolodzy znają się na ptaszkach ;)

Aaaa... jeszcze: zanim pokażesz jak ktoś tam przyciął simering ( co sprowadza się pewnie do tego, że zamiast 10x26x7 uzyskał w praktyce 10x26x 6 cz 5 ... ) co spowodowało przesunięcie punktu styku simeringa z wałkiem - oczekuję odpowiedzi co zrobił z otworem w obudowie w pompie, który najpewniej w tym momencie został zatkany w związku z tą operacją - bo w oryginale znajduje się dokładnie pomiędzy simeringami ... ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W aluminium łatwo się wierci.

Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, Jarek napisał:

 

To ustalamy, że rowek to złom. Z kim? Nie każdy używany motocykl jest zużyty ...

Z kim? z wypowiedzi powyżej? Nie chodzi o zużycie motocykla tylko wałka.

Wymiana samych uszczelniaczy na złomie to złom. Prawda, ale chyba że ....

...że pomoże? Ciekawe na jak długo?

Wymiana i przesunięcie poprzez przycięcie uszczelniaczy ze złomu na miejsce bez rowka wg. mnie logiczne. Nielogiczne! - no chyba, że w sytuacji gdy musimy się poratować tam gdzie ziemia przestała być płaska, a my pojechaliśmy dalej i koniecznie chcemy wrócić ...

wg. mnie. teoretycznie. W praktyce jeszcze nie mam informacji a jak będę miał to nie mogąc wrócić do domu z końca świata będę miał wybór. Ziemia jest płaskim dyskiem położonym na grzbiecie wielkiego żółwia.

Pojeździmy dłużej lub krócej to ornitolodzy wiedzą ;)  Ornitolodzy znają się na ptaszkach ;)

Jeśli jedyna możliwość określenia żywotności wymienionych uszczelniaczy jest jak "czym się różni wróbel od wróbla"  to Oni niech określą bo ja już nie mam pomysłów ;) 

Aaaa... jeszcze: zanim pokażesz jak ktoś tam przyciął simering ( co sprowadza się pewnie do tego, że zamiast 10x26x7 uzyskał w praktyce 10x26x 6 cz 5 ... ) co spowodowało przesunięcie punktu styku simeringa z wałkiem - oczekuję odpowiedzi co zrobił z otworem w obudowie w pompie, który najpewniej w tym momencie został zatkany w związku z tą operacją - bo w oryginale znajduje się dokładnie pomiędzy simeringami ... ;)

10x26x 5 a nawet 4. Słuszne spostrzeżenie. Powiadomię Cie jak  będę wiedział ;)

Edytowane przez JakubL

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Jarek pytasz o oczywiste rzeczy: dziurka zatkana, więc awarii pompy nie widać. A jak nie cieknie, to nie ma problemu. I ot, cała filozofia prawdziwego polaka :default_wink:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
17 godzin temu, JakubL napisał:

Obspawać i oszlifoać? Raczej nie tą metodą. 

Ano nie. Można nałożyć chrom techniczny i szlifować. Spraktykowane przeze mnie na kilku wałkach od KTM EXC  z silnikiem RFS. Tylko tam pompa wody, a właściwie wirnik pompy jest umieszczony na osi wałka rozrządu, a wałek kosztuje ok 900 zł w związku z czym metoda jest opłacalna. Po takim zabiegu powierzchnia osi staje się twardsza od oryginału i co sam stwierdziłem naocznie po kilku sezonach brak jest jakichkolwiek oznak zużycia. Koszt roboty to było 100 zł, ale robił to na lewo mój koleżka w PZL Świdnik. Nie wiem jaka byłaby normalna cena  za taką usługę.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, Dziadek napisał:

Koszt roboty to było 100 zł, ale robił to na lewo mój koleżka w PZL Świdnik. Nie wiem jaka byłaby normalna cena  za taką usługę.

Normalnìe to dyscyplinarka i takie tam.... ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, Dziadek napisał:

Ano nie. Można nałożyć chrom techniczny i szlifować. Spraktykowane przeze mnie na kilku wałkach od KTM EXC  z silnikiem RFS. Tylko tam pompa wody, a właściwie wirnik pompy jest umieszczony na osi wałka rozrządu, a wałek kosztuje ok 900 zł w związku z czym metoda jest opłacalna. Po takim zabiegu powierzchnia osi staje się twardsza od oryginału i co sam stwierdziłem naocznie po kilku sezonach brak jest jakichkolwiek oznak zużycia. Koszt roboty to było 100 zł, ale robił to na lewo mój koleżka w PZL Świdnik. Nie wiem jaka byłaby normalna cena  za taką usługę.

Tą też nie :cafe4:ktoś pisał tu na forum ale i tak nie wyszło to może dajmy sobie spokój z reanimacją szrotów i nie bawmy się w Bogów ;)

A uszczelniacze na szrotach... chyba też Ornitologów trzeba pytać bo jak Autor z grzeczności zamieści to zbyt mało wróbli i lincz, chłosta tu by Go czekała ;) 

Na Jego szczęście na innym forum planuje i za Niego tutaj ja tylko zbiorę baty ;)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, JakubL napisał:

Na Jego szczęście na innym forum planuje i za Niego tutaj ja tylko zbiorę baty ;)

Dzięki "b" doszedłeś do tego wniosku, bo wiesz: dobrymi chęciami jest piekło wydrukowane. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 22.01.2019 o 09:46, voco napisał:

W aluminium łatwo się wierci. emoji6.png

Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka
 

Niestety podobna odpowiedź dostałem od autora patentu...

Dnia 22.01.2019 o 09:39, Jarek napisał:

 co zrobił z otworem w obudowie w pompie, który najpewniej w tym momencie został zatkany w związku z tą operacją - bo w oryginale znajduje się dokładnie pomiędzy simeringami ... ;)

To ja osobiście za wymianą uszczelniaczy tylko jak czas/ możliwości nie pozwolą dostać sie do wałka. Nawet jak jest w niezłym stanie to może warto go wymienić.

Na pytanie autora "gdzie kupić" to może tu: PLN 99.73  21%OFF | Motocykl Części Silnika pompa Wody Wał & Biegów i Uszczelnienie Olej Do BMW F650GS 2000-2007 G650X 2007- 2010 F650CS F 650 2000-2005
https://s.click.aliexpress.com/e/bk7JROs1 chociaż nie jestem pewien co do jakosci.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

100zl za 2 uszczelniacze?

Nawet nie wiem jak skomentować

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
49 minut temu, JakubL napisał:

Na pytanie autora "gdzie kupić" to może tu: PLN 99.73  21%OFF | Motocykl Części Silnika pompa Wody Wał & Biegów i Uszczelnienie Olej Do BMW F650GS 2000-2007 G650X 2007- 2010 F650CS F 650 2000-2005
https://s.click.aliexpress.com/e/bk7JROs1 chociaż nie jestem pewien co do jakosci.

Ty sobie kup jak lubisz takie przygody. Potomnych ostrzegam. To jest gówno gówniane, a oringi nie są z tych ASO. Nie widzę dokładnie, ale z wyglądu pasują do Eriks'ów- choć cechy nie widzę więc raczej nie. Nie twierdzę, że złe, ale cena niewiele mniejsza od oryginału BMW, a wiatraka i tak brak - pewnie, że można .... ale ....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chodziło mi, że z patentu osobiście nie skorzystam bo jak wyżej wiercenie... a że dodatkowo znalazłem gdzies chyba najtańszy wałek to nie znaczy że bym go kupił.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×