Skocz do zawartości
tomekm

regulator napięcia (?) i wentylator, a co :-)

Recommended Posts

kłopot? być może. Motocykle są dwa, każdemu dolega coś innego, a za trzy dni motki wsiadają na lawetę i jadą do Kazachstanu - słabo, co?

F650GS singiel - napięcie na AKU, przy odpalonym silniku, na wolnych obrotach to ok 12,3V, przy obrotach rzędu 4K - 12,8V. To OK? czy należy się martwić? Regler? Czy coś jeszcze innego?

F650GS Twin - ostatnio włączył się "check engine" (podczas wyprawy w Bieszczady), sczytałem błędy, okazało się, że uszkodził się wentylator. Sprawdziłem o co kaman, i wentylator był zablokowany przez grudkę błota, wyczyściłem i sądziłem, że jest OK. Dzisiaj podłączyłem go do komputera, próbowałem go uruchomić z poziomu kompa i ... dupa. Wywala błąd. Odpiąłem zasilanie wentylatora, podpiąłem na krótko i ... dupa, ani w jedną, ani w drugą. Jakieś pomysły poza wymianą na nowy?? Czy ktoś ma niepotrzebny i może mi go ASAP wysłać?

fuck!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

kłopot? być może. Motocykle są dwa, każdemu dolega coś innego, a za trzy dni motki wsiadają na lawetę i jadą do Kazachstanu - słabo, co?

F650GS singiel - napięcie na AKU, przy odpalonym silniku, na wolnych obrotach to ok 12,3V, przy obrotach rzędu 4K - 12,8V. To OK? czy należy się martwić? Regler? Czy coś jeszcze innego?

Raczej OK nie jest ;) - mało czasu - proponuję wizytę u elektryka - powodów może być kilka ( nie tylko regulator napięcia )

F650GS Twin - ostatnio włączył się "check engine" (podczas wyprawy w Bieszczady), sczytałem błędy, okazało się, że uszkodził się wentylator. Sprawdziłem o co kaman, i wentylator był zablokowany przez grudkę błota, wyczyściłem i sądziłem, że jest OK. Dzisiaj podłączyłem go do komputera, próbowałem go uruchomić z poziomu kompa i ... dupa. Wywala błąd. Odpiąłem zasilanie wentylatora, podpiąłem na krótko i ... dupa, ani w jedną, ani w drugą. Jakieś pomysły poza wymianą na nowy?? Czy ktoś ma niepotrzebny i może mi go ASAP wysłać?

A sam wentylator idzie ??? ( podpięty bezpośrednio pod prąd )

fuck!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarek, malo czasu :/ Nie znam elektryka od moto w okolicach 3city, ktoś zna?? Jak podpiąłęm drugi regler, było ok. 0,5V więcej, czyli ok 12.8 i 13.3V

Wentylator podpięty na krótko do AKU nie działa

Edytowane przez tomekm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli chodzi o napięcie to jest za niskie. Tak Jak napisał Jarek - wizyta u elektryka bo nie koniecznie będzie to regulator choć dawałbym jakieś 80% w tym kierunku.

Wentylator do wymiany. Skoro nie działa na krótko to już po nim. Możesz ewentualnie dać do gościa, który się zajmuje rozrusznikami i alternatorami może coś poradzi.

Nie musi być elektryk od motocykli. Każdy samochodowy poradzi sobie z diagnozą.

Z takimi awariami raczej bym się nie decydował na podróż

Edytowane przez Centrino

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarek, malo czasu :/ Nie znam elektryka od moto w okolicach 3city, ktoś zna?? Jak podpiąłęm drugi regler, było ok. 0,5V więcej, czyli ok 12.8 i 13.3V

Wentylator podpięty na krótko do AKU nie działa

Proponuję ze względu na presję czasową: weź ze sobą schemat i do elektryka samochodowego - zasada ta sama - powinno być łatwiej znaleźć.

Jeżeli chodzi o wentylator to też można go zabrać do elektryka - może coś poradzi / naprawi / zamieni na podobne ....

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

bardziej chodzi o diagnoze - motocykle jada na lawecie, a my dolatujemy za 2 tygodnie, ma miejscu mogę wymienić to co będzie potrzebne. Pojade do motoelektryka, może ogarnie temat. - http://f650gs.pl/foty/BMW_F650GS_schematics.pdf to wystarczy? Kurcze niby elektryk z wykształcenia :?

Wentylator do wymiany, tego się spodziewałem :/ zalega komus albo ktoś ma namiar na RZETELNEGO dealera bmw? ;-)

Edytowane przez tomekm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdź jeszcze złączki i połączenia masowe - zacznij od tych przy kapie magneta ( za osłonką na cylindrze )

Kontakt też nie zaszkodzi przed podróżą - tak jak przegląd ;)

Sam akumulator jakie ma napięcie ???

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdź jeszcze złączki i połączenia masowe - zacznij od tych przy kapie magneta ( za osłonką na cylindrze )

Kontakt też nie zaszkodzi przed podróżą - tak jak przegląd ;)

Sam akumulator jakie ma napięcie ???

przegląd zrobiony, jeszcze dzisiaj mnie tknęło, żeby sprawdzić ładowanie (być może powinienem prędzej), wymieniając regler na inny (nowy) "psiknąłem" kokntaktem na złączki. Samo AKU ma ciut ponad 12V.

Edytowane przez tomekm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podłącz aku na noc - trochę mało, ale ciekaw jestem napięcia tak godzinę po ładowaniu ( bez obciążenia ) - nie jest wykluczone, że tutaj jest problem. Może zamiana aku i pomiar ???

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podłącz aku na noc - trochę mało, ale ciekaw jestem napięcia tak godzinę po ładowaniu ( bez obciążenia ) - nie jest wykluczone, że tutaj jest problem. Może zamiana aku i pomiar ???

jutro moto pojedzie do elektryka, tak imho bedzie najbezpieczniej

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

wentylator w twinie jest poklejony, ale wszystko da się rozebrać. Po rozebraniu - szczotkotrzymacze stopione, wirnik szoruje o stojan, komutator zaśniedziały, a w środku pełno syfu - błoto, pył. Podejrzewam, że wentylator był zablokowany i w efekcie spowodowało to stopienie szczotkotrzymaczy, na pewno błoto też zrobiło swoje. Nowy to 600pln, po rabatach. Dysponując czasem - można naprawić we własnym zakresie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak aku ma 12 V to na pewno jest spadek napięcia na reglerze

Pytanie jest takie

- czy aku pada i z tego powodu nie trzyma?

- czy jest niedoładowane po pada regler

Ja bym po pierwsze podładował aku a po drugie wstawił dobre aku (z drugiego motka) i wtedy pomierzył napięcie na reglerze

Zawsze to jakaś wiedza już dziś a nie czekanie do jutra Powodzenia Pzdr :beer:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dobry sklep z częściami motoryzacyjnymi (nawet samochodowymi) i ze szczotkotrzymaczem do niego. Być może coś się dopasuje. A koszt na pewno mniejszy niż zakup wentylatora

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak aku ma 12 V to na pewno jest spadek napięcia na reglerze

Pytanie jest takie

- czy aku pada i z tego powodu nie trzyma?

- czy jest niedoładowane po pada regler

Ja bym po pierwsze podładował aku a po drugie wstawił dobre aku (z drugiego motka) i wtedy pomierzył napięcie na reglerze

Zawsze to jakaś wiedza już dziś a nie czekanie do jutra Powodzenia Pzdr :beer:

Żebym to ja miał taką możliwość podszkolenia się poprzez forum jakies 3 lata temu.. może już dawno jeździłbym BMW :-) :beer:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

w małym padł regler, po wymianie napięcie ładowania 14.4 - 14.8

w twinie padł wentylator chłodnicy - oprócz stopionych szczotkotrzymaczy (co jeszcze możnaby naprawiać), skończyły się szczotki, spaliło się również połączenie komutatora z twornikiem, imho - tego już nie warto naprawiać. Jest to wentylator SPAL o symbolu A101/IE DX. Mając czas można coś dopasowywać z http://www.rallyshop...wentylatory-12v . W serwisie wentylator kosztuje okolo 700 pln :/

Później wrzucę zdjęcia jak wentylatora. Dzięki za szybką pomoc! To bardzo cenne :-)

Edytowane przez tomekm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

w małym padł regler, po wymianie napięcie ładowania 14.4 - 14.8

w twinie padł wentylator chłodnicy - oprócz stopionych szczotkotrzymaczy (co jeszcze możnaby naprawiać), skończyły się szczotki, spaliło się również połączenie komutatora z twornikiem, imho - tego już nie warto naprawiać. Jest to wentylator SPAL o symbolu A101/IE DX. Mając czas można coś dopasowywać z http://www.rallyshop...wentylatory-12v . W serwisie wentylator kosztuje okolo 700 pln :/

Później wrzucę zdjęcia jak wentylatora. Dzięki za szybką pomoc! To bardzo cenne :-)

Może tu będzie taniej

http://allegro.pl/bmw-f-650-gs-10r-wentylator-chlodnica-czujnik-i2452045988.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

na pewno, ale do jutra mi go nie dostarcza :/ cóż płacę za moje zaniedbanie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Szanujcie swoje wentylatory :-)

IMG_4798.JPG

IMG_4799.JPG

IMG_4803.JPG

IMG_4804.JPG

IMG_4805.JPG

IMG_4806.JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

........ :/ cóż płacę za moje zaniedbanie

Myślę że powodem były szczotki - jak się skończą to najczęściej właśnie pali się wirnik - szczotkotrzymacz rysuje komutator i zwiera poszczególne zwoje wirnika - wiec trudno mówić o Twoim zaniedbaniu - to klasyczne "chadzanie" :-D nieszczęść parami - a moze właśnie szczeście w nieszczęsciu :-D - bo lepiej że w domu przed wyjazdem Mam nadzieję że limit wyczerpany - powodzenia na wyjezdzie Pzdr :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Co nie zmienia faktu, że coś bardzo szybko się skończyły...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Co nie zmienia faktu, że coś bardzo szybko się skończyły...

Może motek był kupiony używany z gwarantowanym przebiegiem ..... ? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

eee nie, podejrzewam, że przyczyną było zablokowanie wiatraczka przez błoto, poszedł większy prąd, stopiły się szczotkotrzymacze i spalił komutator. Co ciekawe - silnik się nie grzał :-) ale to pewnie dlatego, że jeździłem po czarnym i szybkich szutrach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

... podejrzewam, że przyczyną było zablokowanie wiatraczka przez błoto, poszedł większy prąd, stopiły się szczotkotrzymacze i spalił komutator.

W tym wypadku raczej to pewne ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie tłumaczy to zyżycia szczotek - pewnie jak zwykle to ciąg przyczynowo skutkowy - ale przy zuzytych szczotkach moment przy impulsie z czujnika temperatury na wirniku jest słabszy i wentyaltor ciężej rusza a co za tym idzie większe prawdopodobieństwo zablokowania przez zanieczyszczenia Dodatkowo zużyte szczotki powodują grzanie się komutatora i osłabianie odporności uzwojeń wirnika na przeciązenia. Nie przeglądalem dokładnie schematu ale pewnie jest zabezpieczenie wentylatora bezpiecznikiem który przy zablokowaniu powinien zadziałać chroniąc wentylator - przy zużytych szzczotkach taka ochrona jest niestety nieskuteczna. Mnie szczerze mowiąc intryguje dlaczego były zużyte Pzdr :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×