Skocz do zawartości
wolly7049

kupuje 650gs na co patrzec ?

Recommended Posts

To na co Zwracasz uwagę przy kupnie innych motocykli :-)

Pierwsze ogląd ogólny: silnik - czy nie ma wycieków, czy pokrywa silnika nie jest zardzewiała, rama od wewnątrz (za kołem od strony silnika - czy nie ma korozji), wydechy - czy nie są mocno wypalone i czy nie ma na nich korozji. Jeżeli sprzedawca jest uczciwy powinien też na Twoją prośbę zdjąć plastiki żebyś Mógł zobaczyć od środka czy nie były malowane (malowane od środka mają najczęściej inny kolor), opony - stopień zjechania, naciąg łańcucha (śruba przy tylnym kole po prawej stronie czy jest na początku naciągu - bliżej silnika czy na końcu (dalej od silnika).

Nast. sprawdzenie pracy silnika (nie może być żadnych metalicznych dźwięków przy odpaleniu i jak silnik już pracuje), najlepiej jak sprzedawca pozwoli na jazdę próbną (nie zawsze się zgadzają), a jak nie to wsiąść na motocykl i sprawdzić położenie przedniego koła względem kierownicy, sprawdzić czy po odpaleniu stacyjki palą się wszystkie wymagane kontrolki i czy po odpaleniu zgasną. To tyle jeżeli chodzi o mnie, na pewno ktoś tu jeszcze coś doda.

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Aha, przypomniało mi się jeszcze sprawdzenie lagów (czy nie ma wycieków oleju) i zawieszenia czy nie hałasuje oraz zdjęcie siedzenia w celu sprawdzenia stanu ramy i elementów pod nim.

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przed pojechaniem gdziekolwiek po motocykl sprawdzamy nr VIN,

czy zgadza się rok produkcji.

Potem wertujemy internet i patrzymy, czy model się zgadza.

Czyli malowanie plastików, drobne zmiany w oprzyżądowaniu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ogólne pytanie to i ogólna odpowiedź ode mnie : WSZYSTKO! GS-y raczej nie chorują na typowe przypadłości, ale warto wsłuchać się w silnik tak jak mój przedmówca wspominał :lol: i słuchać jak moto odpala. Poza tym anglika przejrzeć czy za mocno nie rdzewieje. :D Warto też sprawdzić czy plastiki są z jednego rocznika. We włoskich sztukach sprawdzić przebieg i dodać 40-60 tys. :D Sprawdzając przebieg porównaj go do stopnia zużycia manetek, gum podnóżków itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jeżeli sprzedawca jest uczciwy powinien też na Twoją prośbę zdjąć plastiki żebyś Mógł zobaczyć od środka

Bardzo dobra rada, u mnie wszystko było ładnie ale potem okazało się że plastiki w środku mają połamane zaczepy czyli gleba była i to nie wiadomo jaka. A od handlarza z taką renomą brałem jako bezwypadkowy no... Poza tym sprawdź czy na dołach widelca przedniego nie ma otarć i czy felgi są proste. Ważne jest też aby działało całe wyposażenie elektryczne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×