Skocz do zawartości

Recommended Posts

cześc jestem nowym posiadaczem gs 650 z 2004r

mam pare pytań może dla was łatwych ale dla mnie jak nie miałem nigdy styczności trudnych.

- gdzie szukać filtra powietrza

- gdzie filtr paliwowy

- jak sprawdzić poziom oleju mam wersję z bagnetem (troche czytałem ale nadal nie wiem jak sprawdzić na rozgrzanym silniku jest prawie pod korek na zimnym mniej) ja bagnecie nie ma oznaczeń nim max

- jak sprawdzić poziom płynu chłodniczego.

jeszcze jeden mały problem po wciśnieciu sprzegła silnik pracuje ciszej po puszczeniu głośniej czy to cos poważnego. słyszałem że w v-stormach to norma i mozna tym spokojnie latać jak to sie ma w gs 650

dziekuje za pomoc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odpowiedź jest jedna na tak wiele pytań...

przestań się mazać i bierz się za czytanie forum, tu wszystko jest, tylko trzeba się troszkę wysilić i poczytać....

Powodzenia!

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odpowiedź jest jedna na tak wiele pytań...

przestań się mazać i bierz się za czytanie forum, tu wszystko jest, tylko trzeba się troszkę wysilić i poczytać....

Powodzenia!

Dakarowy, ale ty jesteś TWARDY :)

Kamil już pewnie dostał maila od nadciągającej kupy, że spotkanie jest w spodniach :)

Kamil przyzwyczaj się, to tutaj (na forum) normalne!!

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

TWARDY czy mientki, ale naprawdę deprymujący jest fakt uświadamiania każdemu nowemu zalogowanemu zainteresowanemu, czym się różni jeden model od drugiego, albo gdzie się odpala motocykl, więc proszę o trochę wyrozumiałości również dla nas, nie tylko dla "nowych" ;-)

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

cześc jestem nowym posiadaczem gs 650 z 2004r

mam pare pytań może dla was łatwych ale dla mnie jak nie miałem nigdy styczności trudnych.

- gdzie szukać filtra powietrza

- gdzie filtr paliwowy

- jak sprawdzić poziom oleju mam wersję z bagnetem (troche czytałem ale nadal nie wiem jak sprawdzić na rozgrzanym silniku jest prawie pod korek na zimnym mniej) ja bagnecie nie ma oznaczeń nim max

- jak sprawdzić poziom płynu chłodniczego.

jeszcze jeden mały problem po wciśnieciu sprzegła silnik pracuje ciszej po puszczeniu głośniej czy to cos poważnego. słyszałem że w v-stormach to norma i mozna tym spokojnie latać jak to sie ma w gs 650

dziekuje za pomoc

1. Olej sprawdzaj na zimnym, jak jest na szbelce to ok..... ale powinna być chyba ta szabelka grubsza na dolnym odcinku ( max i miń)

2. Filtra szukaj pod prawym plastikowym boczkiem niby zbiornika paliwa- zdjęcie airboxa ( rura którą wlatuje powietrze ) wyjdzie Ci intuicyjnie

3. Płyn chłodniczy - pod lweym boczkiem "niby zbiornika" jest zbiornik wyrównawczy ( popatrz od spodu ) na zimnym powinno byc widać płyn, aby dolać trzeba zdjąć plastik lub mieć palce grzebalce i też się da strzykawkami przez plastik ozdobny z logo.... tylko po co się męczyć ???

4. Ze sprzęgłem tak to jest że słyszalna jest różnica, biegi wchodzą jak młotkiem, nie martw sie i miłej jazdy.....

a...... ten "Dakarowy" to łobuz jest forumowy ;-) i on się nie zna na motocyklach takich jak BMW to co mógł odpisać..... :-) . :-D

  • Like 7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

bądtcie ładskawi Danielu! :D obecna wyszukiwarka forumowa jest totalnie <3litery>* warta ;)

- filtr paliwa to taka puszka (nieco jak klakson) m.w. w miejscu gdzie kanapa się styka z "bakiem" oczywiscie pod nimi, ale to wymieniamy tylko raz w życiu i to w okolicy 35-50kkm dopiero jak zdycha, nic z nim nie zrobisz bo to drogie cholerstwo monolityt

- olej w sumie najlepiej na gorącym ale odstany chwile ;) nie martw się anomaliami, pompa mocno kręci więc oleju raz za dużo raz za mało w zbiorniczku, zależy czy działa nie działa czy zimny czy ciepły, jeśli widać go zaglądając pod korek to jest dobrze ;) ważne jest przy wymianie wlać tyle co katechizm przykazał, potem dolewek osobiście nigdy nie robiłem, nie spotkałem się żeby komuś olej znikał

- zależy co dla Ciebie znaczy "ciszej/głośniej" ale rotaxy to strasznie głośne i toporne silniki więc raczej wsio ok ;)

umów się z którymś GSowcem w wawie na spotkanie, wszystkiego się dowiesz jak człowiek przy :beer: (w tej wawie są jeszcze jakieś GSy czy już tylko 800 i kanarki? :twisted: )

*[czytaj: nic]

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niepotrzebnie to czytałem - teraz sam nie wiem jak się sprawdza olej i płyn i w ogóle ....

Może mi ktoś jaśniej wytłumaczyć ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No jak Jarku nie wiesz/??

Odkręcasz korek, jest olej to OK, nie ma oleju to NIE OK i dolewasz. Ot i cała filozofia ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jedna uwaga do postu tomekwino.Rotax ma suchą miskę olejową,więc olej zawsze sprawdzamy po rozgrzaniu silnika.Najlepiej odpalić,poczekać aż się wentylator załączy i odczekać kilka minut.Resztę organoleptycznie :twisted: opisał MiKo.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niepotrzebnie to czytałem - teraz sam nie wiem jak się sprawdza olej i płyn i w ogóle ....

Może mi ktoś jaśniej wytłumaczyć ;)

Jarku, no my Cie nie bedziemy uczyc jak dzieci robić, i gdzie to trzeba zaglądać a gdzie nie :lol:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

- zależy co dla Ciebie znaczy "ciszej/głośniej" ale rotaxy to strasznie głośne i toporne silniki więc raczej wsio ok ;)

jak sprzegło nie jest wciśniete słychać jakby dlikatne stukanie natomiast jak wcisne to jest cisza to maiałem na mysli pisząc ciszej /głośniej

Edytowane przez kamilos55

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ciężko wyrokować... może zacznij o regulacji linki sprzęgła (przeczytaj manuala, ale potem i tak testuj na czuja), z mojego doświadczenia głupie dwa obroty śrubki przy klamce mogą zrobić takie objawy że człowiek myśli że to skrzynia pada... mi np. wyskakiwały biegi ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jeszcze jeden mały problem po wciśnieciu sprzegła silnik pracuje ciszej po puszczeniu głośniej czy to cos poważnego.

- zależy co dla Ciebie znaczy "ciszej/głośniej" ale rotaxy to strasznie głośne i toporne silniki więc raczej wsio ok ;)

Pytasz czy odpowiadasz - bo się pogubiłem :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może i kosz sprzęgłowy się odzywa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pytasz czy odpowiadasz - bo się pogubiłem :roll:

jedno z dwóch to cytat z mojego posta #7

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No tak to jest jak się nie używa dużych i małych liter, przecinków, kropek i cudzych słowów :lol:

Więc odpowiadam:

niekoniecznie, ale nie wiadomo ;)

Na świecie jest milion dzwięków, a każdy znaczy co innego :D

Jeżeli to jest takie ciche, głuche to oki :) , ale czy ciche znaczy to samo dla Ciebie i dla mnie to nie wiem :roll:

Poproś kogoś z okolicy o spotkanie i poproś o wydanie opinii w tym względzie - na jakieś lokalne ustawki się ustaw ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dziękuje za pomoc już sobie wszystko posprawdzałem.

mam jeszcze jedno pyrtanko co oanacza : po włączeniu zapłonu na zimnym silniku jeden raz mrugnie kontrolka wody. natomiast jak włącze zapłon na ciepłym silniku mrugnie 3 razy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

kamilos jakbyś miał problem to mogę "rzucić" uchem na te dżwięki oraz udzielć podstawowych informacji, Dakarowego nie słuchaj on wogóle nie ma prawdziwego motocykla

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

witam ponownie przypadkowo zauważyłem że dalikatnie podcieka mi płyn chłodniczy z otworku obok pompy wody (pare kropelaek na dobe)\. wyczytałem że w takim przypadku są do wymiany uszczelniacze tak?? a wogóle jakie zadanie ma ten otworek , nie mozna go poprostu czymś zaślepić???

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×