Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dla szukających zamienników zbiorniczków do olejarek.

Idealne są modelarskie zbiorniki paliwa. Pojemności od 100 ml do 1000ml.

Np. takie http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2479,zbiornik-paliwa-250-ml-kavan

w sumie grosze a cały konieczny osprzęt w komplecie.

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo ładne, Piotrek. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dla szukających zamienników zbiorniczków do olejarek.

Idealne są modelarskie zbiorniki paliwa. Pojemności od 100 ml do 1000ml.

Np. takie http://www.sklep.mod...wa-250-ml-kavan

w sumie grosze a cały konieczny osprzęt w komplecie.

Mam dokładnie taki sam zbiorniczek, czekam na chwilę czasu żeby zamontować.

Niemcy używają tego w swoich oliwiarkach mccoi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Warto wypróbować tego http://tezla.freehost.pl/ oczywiście w wersji na pompce i z regulacją z kierownicy , mnie nie wyszedł ten układ elektroniczny , prawdopodobnie źle podłączyłem kondensatory , ale zamówiłem układ czasowy AVT 1459 i wszystko razem działa super ... myślę że dokładniej i lepiej od wszystkich motoiolerów . Łatwa regulacja z kierownicy do warunków na drodze , olej hipol najtańszy , działa idealnie ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

80W = 10W40 ;)

Przepracowany silnikowy = przekładniowy ;)

A czasem woda utleniona nie równa się benzynie? :lol:

Edytowane przez Jarek
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Warto wypróbować tego http://tezla.freehost.pl/ oczywiście w wersji na pompce i z regulacją z kierownicy , mnie nie wyszedł ten układ elektroniczny , prawdopodobnie źle podłączyłem kondensatory , ale zamówiłem układ czasowy AVT 1459 i wszystko razem działa super ... myślę że dokładniej i lepiej od wszystkich motoiolerów . Łatwa regulacja z kierownicy do warunków na drodze , olej hipol najtańszy , działa idealnie ...

Jak się tak zagłębić, to może gdzies na fotkach u tego właśnie koleżki znajdzie się moja DR-ka, która onegdaj nie chciała w szczerym lesie współpracować, a Jarek winien pamiętać te rozmowy na szczycie :mrgreen:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak się tak zagłębić, to może gdzies na fotkach u tego właśnie koleżki znajdzie się moja DR-ka, która onegdaj nie chciała w szczerym lesie współpracować, a Jarek winien pamiętać te rozmowy na szczycie :mrgreen:

I dlaczego mnie to nie dziwi ? :D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ne czepiaj się o drobne :mrgreen: DR-ka odpaliła i pojechałą dalej, trzeba przyznać że tym razem pomógł, bo pewnie do dzisiaj bym w tym lesie siedział :lol:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ne czepiaj się o drobne :mrgreen: DR-ka odpaliła i pojechałą dalej, trzeba przyznać że tym razem pomógł, bo pewnie do dzisiaj bym w tym lesie siedział :lol:

Jakbyś miał u mnie zostać do dzisiaj to tez bym Ci ten motor naprawiał :lol: :beer:

Tak na poważnie: fajne schematy Pan porysował - (chyba - bo i tak nie rozumie :lol: ) - no fajne - naprawdę fajne :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie załapałem o co chodzi w tych rozważaniach ale u mnie olejarka oparta na pompce z peugeota ludix i oryginalnym układzie czasowym AVT działa pięknie....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mac - się nie przejmuj nami :)

Napisz coś więcej - wrzuć linki jak wyglądają poszczególne elementy, gdzie to kupiłeś, gdzie my to możemy kupić, zrób jakąś własną prezentację.

Powiem szczerze, że pompka indix i układ czasowy avt nic mi nie mówi :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

pompka np. ta http://allegro.pl/pompka-olejowa-peugeot-ludix-pompa-oleju-i2900953872.html , do tego układ czasowy http://sklep.avt.pl/p/pl/482157/uklad+czasowy+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html , zbiorniczek oleju z autozłomu chyba od hondy civic , trochę wężyka paliwowego , pracy własnych rąk i .... super , ... działająca pięknie oliwiarka ..... nie jestem niestety dobry w wklejaniu zdjęć więc z tym lipa ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W 2011 roku toczyliscie dyskusje na temat motooilera. Mam prosbe o podzielenie sie z o wiele mniej doswiadczonym kolega (o istnieniu urzadzenia do automatycznego smarowania lancucha dowiedzialem sie tydzien temu ;-)) wrazeniami po paru latach uzytkowania. Polecacie, nie polecacie? A jesli nie, to co proponujecie w zamian?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kolego, spróbuj uzyć wyszukiwarki z hasłem olejarka albo oiler, albo scottoiler, itp. tam jest juz mnostwo informacji na ten temat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kolego, spróbuj uzyć wyszukiwarki z hasłem olejarka albo oiler, albo scottoiler, itp. tam jest juz mnostwo informacji na ten temat.

Zawstydzil mnie Kolega :oops: . Przeciez ja nie z tych leniwych ;-) Tam juz poczytalem. I na forum tez. Zrobilem rozeznanie. Co nie co wiem. Zapytalem, bo forum stanowi dla mnie punkt odniesienia - wiekszosc motocykli taka jak moj, wieksze zaufanie... itd. itp.

Sklaniam sie ku motooilerowi, ale potrzebuje paru slow kogos bardziej doswiadczonego. ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja osobiście jestem zadowolony z olejarki Wilqoil

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z motooilerem przejechałem chyba ze 40kkm. I jak na razie bez uwag. Na początku po postoju przez 4 dni w deszczu zgłupiał (dostała się gdzieś woda do sterownika) ale po wysuszeniu działa do dziś. Przyzwoita robota. Trochę upierdliwy w napełnianiu ale na szczęście nie robi się tego codziennie. Polecam

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No ja niestety muszę pochwalić Scotoilera, choć cena zabija, to jednak chyba najmniej upierdliwe i najprostsze w użytkowaniu urządzenie ;-)

A z Wilqu olejarki nie byłem zadowolony, chociaż niby działała. ale była jak dla mnie mniej estetyczna i bardziej problemowa jeśli chodzi o montaż i użytkowanie (tu chodzi o zbiornik - na Transalpinie olej lał się z odpowietrznika bezpośrednio na koło np), a sterownik też wizualnie dawał wiele do życzenia... :roll: do tego ta nieszczęsna rurka - kapilara... ;-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam Scottoilera, z innymi nie miałem styczności, ale jest to proste w eksploatacji i skuteczne urządzenie. Minusem jest jak napisał Dakarowy - cena.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jak widać tyle opinii ilu użytkowników :) Czas kupić coś pędzonego wałem :D

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam Scottoilera, z innymi nie miałem styczności, ale jest to proste w eksploatacji i skuteczne urządzenie. Minusem jest jak napisał Dakarowy - cena.

Używane kosztuje od 150-250 PLN.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby nie powielać tematu dokleje tanią alternatywę motoilera-a

Grawitacyjna wersja manualna. Koszt ok. 20zł

Zbiorniczek płybu hamulcowego od jakiegoś traktora 7zł

IMAG0829.jpg

Kranik (zaworek) kupiony w sklepie akwarystycznym za 4 zł

IMAG0830.jpg

Reszta to wężyk do nabycia na metry za parę zł i rurka doprowadzająca scottoiler.

Zamontowane pod kanapą na piździku CBF125

Minus taki że za każdym odstawieniem moto trzeba otwierać kanapę i zakręcać kranik. Wbrew pozorom łatwo ustawia się dozowanie.

Bardziej zaawansowana samoróbka:

Zamiast kranika elektrozawór z samochodowej instalacji gazowej. NIE Z BIEDRONKI ;)

IMAG0835.jpg

a do tego centralka sterująca

IMAG0834.jpg

Zasilanie centralki z pozycji tylnej lampy.

Poprzez kombinację pinów tj. tych małych przełączników, centralkę można ustawić, co ile sekund ma otwierać elektrozawór oraz na jak długo. Do tego w centralce jest przewidziana przerwa do której wystarczy pociągnąć przewód od czujnika luzu dzięki czemu nie będzie lał na postoju w trakcie kiedy motocykl pracuje.

Niestety nie znam kosztów centralki ani elektrozaworu. Samoróbki podejrzane u kolegi.

Edytowane przez rajek1
  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×