Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,

Właśnie wróciłem z garażu z poszukiwania gniazda zapalniczki które rzekomo wszystkie Dakary mają, mój z 2000r chyba nie ma, albo nie potrafię szukać, szukałem pod lewą i prawą owiewką i pod siedzeniem i nie ma, i chyba będę musiał dorobić gniazdo. Czy ktoś może ma Dakara 2000 i może autorytatywnie stwierdzić że to gniazdo jest nie, a jeżeli tak to gdzie (fotki mile widziane)? Gdzie się najbezpieczniej wpiąć z takim dorabianym gniazdem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

na ramie z lewej strony, prawie pod wielką śrubą, tuż obok niego przebiega linka sprzęgła, nawet często się ociera - to gniazdo jest montowane, więc jeśli je masz odkręcone to nie będzie po nim śladu, może ktoś Ci ukradł :?

jakoś miej wiecej tu:

1.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Montuj montuj.. tylko po co Ci takie gniazdo, które prawie każdy z nas ma, ale nikomu się nie przydaje, bo BMW wymyśliło sobie jakiś patent do swoich firmowych ładowarek zimowych za kosmiczne pieniądze z których nikt nie korzysta.

To nie jest prawdziwe gniazdo zapalniczki tylko gniazdo DIN-jakieśtamczterycyferki. Jak już chcesz coś zamontować to polecam np 2 gniazda zapalniczkowe na kierownicy. Jedno w wyjazdach może nie wystarczyć. Do tego gniazda DIN jest oczywiście przejściówka na zapalniczkowe, ale wydaje mi się, że skoro masz sytuację wyjściową, to lepiej od razu zrobić to dobrze ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

słyszałem kiedyś że to gniazdo DIN"cztery_cyfry" to gniazdo zapalniczkowe od Ursusa do nabycia w sklepach z częściami do ów (uff) wspomnianego traktóra ;)

dokładnie!! jeśli wiesz dokładnie o zasilenie czego Ci chodzi to lepiej pociągnąć kable prosto od aku do (np.) tankbaga i zakończyć jakimkolwiek gniazdem dostosowanym do swoich potrzeb - najczęściej będzie to pewnie zasilacz jakiegoś GPSa lub komórki więc pewnie gniazdo zapalniczkowe samochodowe, ale równie dobrze ja myślełem o przerobieniu sobie ładowarki samochodowej od komórki na końcówke mały-jack i takim złączem zakończyć kable od aku - mały jack jest zgrabniutki a znowy prądu mega na taką ładowarkę nie płynie chyba? jackx? co myślisz?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A prawda, przecież konstruktorzy PRL kopiowali germańskie rozwiązania DIN z tolerancja+/- 10% :D

Co do pomysłu na gniazdo mini-jack do ładownia to fakt, jest filigranowe i można je umieścić wszędzie. Prądy ładowarkowe rzędu kilkuset mA też wytrzyma bez problemu. Tylko, że jeśli chcesz rozprowadzić zasilanie z aku za pomocą kabli z gniazdem mini jack i przebudować/zrobić ładowarki na ten wtyk, to może się okazać skórką za wyprawkę. Taka ładowarka samochodowa ma swoje gabaryty niestety i zawiera trochę pierdół jak dioda zenera i trochę oporników, tranzystor i nie będzie mniejsza niż jest.. więc uważam, że lepiej pozostać na uniwersalnym gnieździe zapalniczkowym. Dzięki temu zyskujesz też pełną kompatybilność i na wyprawie możesz użyć swojej ładowarki w dowolnym gnieździe zapalniczkowym dowolnego motocykla. Często jest też tak, że w przypadku awarii Twojej ładowarki ktoś ma taką samą więc kompatybilność jest podstawą przetrwania :D

Aktualnie mam jedno gniazdo na kierownicy i przejsciowke z tego nieszczesnego DIN'a na gniazdo zapalniczki.. tylko że korzystanie z tego w czasie jazdy jest trochę niepraktyczne i nadaje się raczej do zasilania ładowarek w czasie postoju. Planuje wiec dołożyć kolejne gniazdo na kierownicy choć na GSiaku miejsca na akcesoria po prostu nie ma :ikona jak ludek bije sie mlotkeim po glowie: ;)

Otake są moje przemyślenia :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam gniazdo zapalniczki zamontowane na kierownicy. W "nie" dakarze go nie ma w standardzie, więc za 80 zł nabyłem takie gniazdo na Boxer-parts i zamontowałem bezpośrednio do akumulatora, nie zapominając oczywiście o bezpieczniku :D

Przydaje się na dłuższe wyprawy do podładowania komóry i do navi. Sprawdzanie co jakiś czas mapy papierowej i jazda w nieznane ma swój urok, ale nie lubię utrudniać sobie życia 8-)

Przy najbliższej okazji wrzucę zdjęcia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A po kiego w GS montować gniazdo na kierownicy?? Takie coś, to można w nakedach robić. Jest kawał pięknego plastiku np. po lewej od zegarów, wystarczy wywiercić dziurkę i zamotować eleganckie gniazdo zapalniczki! Kable prosto do aku (bezpiecznik po drodze). Bebechy względnie chronione przed wodą, bo za owiewkami. Postaram się wkrótce dołączyć foto. Całą operację jest w stanie wykonać każdy kto dysponuje kluczami, wiertarką i pilnikiem. Wszystko działa pięknie. Raz przy podłączonym kompresorze padł bezpiecznik 5A (dobrze za wczasu przemyśleć jego lokalizację, może nadłożyć kabla i zamontować pod kanapą jeśli kabla starczy..) Ja regularnie zasilam z gniazda PDA w którym mam navi i jedyny problem, to wysuwająca się pod wpływem wibracji wtyczka ładowarki. Srabrna taśma to jedyne rozwiązanie, które w międzyczasie stosowałem..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

stoner, czekam w takim razie na foty z Twojej aranżacji gniazdek. Dotychczas mam 2 gniazda na poprzeczce kierownicy i nie znalazłem tyle płaskiej wierzchni w zakamarkach zegarów ,żeby zrobić tam dziurę na gniazdo...nie jestem z tych co się łatwo poddają... pokaż co masz. a pogadamy :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tez jestem ciekawy zdjec Stonera gdyz sam chce zamontowac takie gniazdko, moze juz nie w tym sezonie ale zbliza sie zima wiec na spokojnie mozna bedzie sobie pogrzebac przy ukochanje maszynie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To miejsce, w którym zamontowałem u siebie gniazdo zapalniczki. Łatwo dostępne, estetyczne i nie widać kabli.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No pięknie Ci to wyszło!

A po prawej stronie też się da? Kombinowałem dokładnie z tą miejscówką, ale nie miałem odwagi wiercić plastiku w obawie że gniazdo się nie zmieści przy tych metalowych stelażach pod spodem owiewki. Tymczasem mam 2 gniazda na poprzeczce + przejściówka z DIN'a. Mogę ładować że hej :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Myślę, że po prawej też spokojnie by się zmieściło. Plastiku starczy, a pod spodem chyba nic by nie przeszkadzało, ale trzebaby się upewnić. Póki co 1 gniazdo mi wystarcza. Zastanawiałem się jeszcze nad zrobieniem jakiegoś okablowania + modyfikacji kufra alu, żeby można było w trasie podłączyć w środku jakąś ładowarkę baterii itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Mogę ładować że hej

Nie wiem czy powinienem założyć nowy wątek, ale jak to przeczytałem to od razu skojarzył mi sie tekst ze ściany bloku w Bobolicach, brzmiał on tak:

"Masz mordę jak akumulator - ino ładować" ;) :lol: :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Myślę, że po prawej też spokojnie by się zmieściło. Plastiku starczy, a pod spodem chyba nic by nie przeszkadzało, ale trzebaby się upewnić.

Hej, ja mam zamontowane po prawej i jest OK :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja mam po prawej przy kierownicy obraca sie wtedy jednocześnie z uchwytem na komórke. Mam do niego podłączony krótki kabelek z zapalniczki do tel i jest si. Nie pada na nie deszcz bo szybka dobrze zakrywa dodatkowo podczas jazdy nie może padac bo omijam krople no i na koniec wogóle jest fajnie :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pietro, tyle razy widziałem twojego GS-a i nie zwróciłem na te patenty uwagi. Przy następnym spotkaniu muszę skopiować. Mam zamiar mojego Dakara trochę "doposażyć"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

bo to Cykli nowosc u mnie uzywam praktycznie non stop bo slucham muzy i gadam przez tel jak jade i pracuje wiec ciagle laduje. Pokarze Ci jak wrocisz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niestety mój motocykl nie został wyposażony w gniazdo zapalniczki co zostało sprawdzone organoleptycznie :lol: na zlocie w Mikorzynie. W związku z tym wylukałem takie ustrojstwo

http://www.moto-akcesoria.pl/product_in ... s_id=21915

Ponieważ elektryk ze mnie jak z przysłowiowej koziej dupy trąba mam pytanie czy da się to zamontować w moim sprzęciorze? Jeżeli tak, to na co powinienem zwrócić uwagę przy montażu :-D

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po pierwsze na pewno się da i raczej bez problemów.. rzekłbym nawet, że z palcem w dupie! :lol:

Po drugie zwróć uwagę na plus i minus - kable.. :lol:

Po trzecie za kawałek kabla i kawałek gniazdka to cena jest zajebista! :shock: :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podłączenie żaden problem. Bezpośrednio pod akumulator. Czerwony przewód to plusowy. Komplet ma wbudowany bezpiecznik 10A , to podłączaj bez kombinacji. A cena za komplet 62zł nie jest jakaś ogromna (jak byś kupował wszystko oddzielnie to by cię wyszło ze 30 zł i trochę zabawy żeby to połączyć )

Kupuj i montuj.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×