Skocz do zawartości
MiKo

Różnice pomiędzy F650GS 00-04 a 04-07 oraz wersją Dakar

Recommended Posts

F650GS Dakar od F650GS różni się:

- koło przednie w Dakarze 21" 90/90 zamiast 19" 100/90

- wyższy skok zawieszeń

- - przód

- - tył, dodatkowo pojemnik kompensacyjny

- handbary i gniazdo zapalniczki (małe) w standardzie

- wyższa szyba czarna

- brak czarnego błotniczka tuż nad przednim kołem

- inne malowania

- w związku z wyższym skokiem tylnego zawieszenia:

- - rolka podtrzymująca łańcuch

- - dłuższa stopka boczna oraz centralna

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

F650GS 04-07 od F650GS 00-04 różni się:

- 2spark dodana druga świeca do silnika

(polepsza kulturę pracy silnika lekko zmniejsza spalanie)

- nowe kształty plastików i przedniego błotnika

(zmienione naklejki na tylnych plastikach, na "baku" znaczek BMW w "chrapach", wcześniej przed nimi )

- inne kształty i mocowania szyby

- inne kształty przedniej i tylnej lampy

(przednia w starszej wersji ma ryflowane szkło, a w nowszej gładka tafla)

- bagnet do oleju zamiast okienka

- inna budowa zadupka, łatwiejsze mocowanie płyt, stelaży, kufrów centralnych

- światła awaryjne

- przewód hamulcowy w stalowym oplocie

- zmieniona obudowa zegarów

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wersje kolorystyczne:

Dakar 00-01 : biało-czarna szachownica

Dakar 01-04 : niebieski z biało-niebiesko-czerwoną szachownicą

Dakar 04-07 : niebiesko-szare pasy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

proszę o konkretne posty z informacjami korygującymi oraz dodatkowymi - będe informacje dopisywał a posty kasował - nie piszemy tu pytań

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zdjęcie modelu 00-01 jest oczywiście lustrzanym odbiciem :)zdjęcie.jpg

Edytowane przez MiKo
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Najważniejsze jest to ile masz wzrostu, jeśli jesteś

człowiekiem do 175 cm, polecam zwykłego GS-a,

jeśli powyżej 175 cm i więcej Dakar będzie idealny!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Napiszę też tutaj, dziś odkryłem jeszcze jedną dość znaczącą różnicę w wersjach z ABS, Dakar ma inną pompę ABS niż zwykły GS. Z wyglądu taka sama (cały "osprzęt" jest taki sam) tylko działa inaczej, inny jest też nr części w OEM. Piszę dla potomnych - nie da się zamienić przedniego koła na 19 w Dakarze i 21 w zwykłym GS z ABS bez wymiany pompy ponieważ będzie wyskakiwał błąd i system nie będzie działał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Napiszę też tutaj, dziś odkryłem jeszcze jedną dość znaczącą różnicę w wersjach z ABS, Dakar ma inną pompę ABS niż zwykły GS. Z wyglądu taka sama (cały "osprzęt" jest taki sam) tylko działa inaczej, inny jest też nr części w OEM. Piszę dla potomnych - nie da się zamienić przedniego koła na 19 w Dakarze i 21 w zwykłym GS z ABS bez wymiany pompy ponieważ będzie wyskakiwał błąd i system nie będzie działał.

Sprawdź, czy tarczka impulsatora na przednim kole jest ta sama, czy są różne. Jeżeli ta sama, to musiałbyś zainwestować w usługę CNC a wcześniej trochę policzyć....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

CNC raczej nie rozwiąże problemu. Można dodać, ująć jedno pole - to chyba zbyt duża różnica. Gdyby można było zmienić miejsce czujnika .... zrobić mu mniejszy promień ... - takie tam ....

Policzyć .... tutaj zgoda :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam. Ja przymierzam się do kupna i mnie interesuje wysokość siedzenie gdyż mam 170 cm wzrostu.. Wszyscy piszą, że dakar wyższy bo... podniesione zawieszenie. Ok, ale ja znalazłem coś jeszcze: nigdzie nie przeczytałem i kształcie siodła, a patrzcie tutaj:

58cc1dade073b_BiayDakar.jpg.b446a867ba49cf9200510c5d5f2fb4ec.jpg58cc1dc2dc775_BiayGS.jpg.5e60ee92cfcddb840c07a36e5ab5c757.jpg

Różnica jest zarąbista! No chyba, że kolega do zwykłego GS-a wstawił siodło z BMW Sertao, ale wtedy wyglądałoby to tak:

58cc1f84473d8_SiodoodSertao.jpg.7b0961a16c5ff80dbb139dfafece352a.jpg

Jeśli ktoś z Was rozpoznał swoje moto to sorki... :) Nie użyłem fot w niecnych celach lecz tylko edukacyjnych... ;)

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak dokładnie o kształcie może nie, ale poszukaj na forum tematu o różnicach w wysokości siedzenia, być może jednak nie jesteś pierwszym, który to zauważył...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To nie istotne czy jestem pierwszym tego odkrywcą... ;) Szukałem w całym polskim necie o różnicach w wysokości i zawsze było TYLKO o zawieszeniu jako powodzie...No jeszcze to 21 calowe, przednie koło.... Nie ważne. Ważne, że można ze zwykłego GS włożyć do Dakara i mamy niżej, nie trzeba przerabiać. Ciekawi mnie tylko różnica przy zmianie samego siedzenia. Nikt tego chyba jeszcze nie sprawdził...

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kazdy to juz sprawdzil a szukales jak widac wszedzie ale nie tu.

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Są 3 kanapy, niska, średnia -standardowa i wysoka, różnica to ok 1,5-2cm każda i ocenisz czy Ci pasuje to przysiadając się do jakiejkolwiek, a najczęściej występuje wersja standard.

Zakładanie 19 calowego koła do Dakara - tak to zrozumiałem - jest moim zdaniem bez sensu, lepiej kupić po prostu nie-dakara. Wysokość robi też dłuższy tylny amor.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
14 minut temu, raby napisał:

Kazdy to juz sprawdzil a szukales jak widac wszedzie ale nie tu.

Może to forum nie jest w "polskim" internecie i dlatego nie znalazłem, hahaha... ;)

4 minuty temu, Peterka napisał:

Są 3 kanapy, niska, średnia -standardowa i wysoka, różnica to ok 1,5-2cm każda i ocenisz czy Ci pasuje to przysiadając się do jakiejkolwiek, a najczęściej występuje wersja standard.

Zakładanie 19 calowego koła do Dakara - tak to zrozumiałem - jest moim zdaniem bez sensu, lepiej kupić po prostu nie-dakara. Wysokość robi też dłuższy tylny amor.

O... ! I to jest info ! ;) Nie wiedziałem, że są 3. Myślałem, że Dakar wysoka a zwykły wycięta. No ale szły chyba jakoś seryjnie - każda dedykowana do danego modelu.... Czy jak? Na zamówienie?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zawsze możesz przerobić jak już niejeden na to wpadł i zrobił.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tiaaa.... pomysł dobry ;) Z tym że ja jeszcze nawet motura nie mam więc nie wiem czy będzie CO przerabiać ;) Teraz przynajmniej wiem z jaką kanapą szukać aby przeróbki nie było...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Litości, nie kupujesz motka dla kanapy.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, agreSorek napisał:

Litości, nie kupujesz motka dla kanapy.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka
 

Niektórzy kupują dla rzeczy niematerialnych (np dla lansu, widzimisię) to czemu by nie dla kanapy? :default_laugh:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To może samą kanapę?

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jak sie nie ma czym kozaczyc,  czyt wzrostem,   to kanapa moze byc bardzo istotna ;)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy 167 cm wzrostu i 60 kg wagi dakar obniżony na kościach plus lagach o cal z niską kanapą jest dla mnie ok. Wszystko zależy też od proporcji ciała.

A kanapy są chyba jednak dwie: standardowa i niska. I nie zmienię zdania, dopóki ktoś mi nie pokaże trzech różnych, oryginalnych kanap koło siebie. Nie, numerek na spodzie NIE MA NIC DO RZECZY.

Pozdro 600.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Stary temat ale fajnie że jest mnie interesuje rzeczywista faktyczna różnica w spalaniu przedlift polift chodzi o wersję GS nie Dakar, ja notuje już na przestrzeni kilku tysięcy km spalanie na poziomie cztery i pół do 5 l średnio 4.7, 4.8 przedlift. Wydaje mi się to z wysokie Jak na mój styl jazdy bo jeżdżę raczej spokojnie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ciśnienie w oponach, masa kierownika plus dodatków, liczba zębów w zębatkach? Może spokojnie, ale na za niskich biegach jeździsz? :default_laugh:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×