Skocz do zawartości
MiKo

Różnice pomiędzy F650GS 00-04 a 04-07 oraz wersją Dakar

Recommended Posts

Stary temat ale fajnie że jest mnie interesuje rzeczywista faktyczna różnica w spalaniu przedlift polift chodzi o wersję GS nie Dakar, ja notuje już na przestrzeni kilku tysięcy km spalanie na poziomie cztery i pół do 5 l średnio 4.7, 4.8 przedlift. Wydaje mi się to z wysokie Jak na mój styl jazdy bo jeżdżę raczej spokojnie
@Marcin N rozkładał na atomy, może się wypowie

z telefonu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

GS singiel i Dakar, oba miałem na twinsparku, podobnie X-Country
Ania potrafiła osiągnąć spalanie sporo poniżej 3,5l/100km, ja 3,7l/100km
Max spalanie pewnie pod 4,5l ale to zimową porą
Średnio w granicach 4l lub deczko niżej

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Naprawdę Was podziwiam....

Nigdy się nie zagłębiałem ile moto pali - leję, jeżdżę, leję, jeżdżę i tak w kółko. Księgowych to mam w pracy, a to jest HOBBY!!! 

 

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hobby srobby.
EKONOMIA KUHWA!cae7f4a6ccb0f9f1f72590cbb30ed35b.jpg

Wytapatalkowano z magicznego pudełka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo spokojna jazda zgodnie z przepisami to w polifcie 3,4-3,7 l/100 . Tylko że to trzeba mieć dzień na wleczenie się :D - realnie miałem 4,5 przy lataniu z chłopakami na dużo mocniejszych sprzętach . Przedlifta nigdy nie miałem , G650GS palił tyle samo . Ala te 0,3 l/100 to ci robi różnicę ? Bydgoszcz to już nie Wielkopolska tym bardziej nie Małopolska , tam robi :D.

Edytowane przez mario2007

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja miałem przedlifta i palił mi tyle samo co wam polift, czyli nawet 3,5 litra na 100km. Ale zwykle ponad 4... Jak ja tęsknię za tym spalaniem...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy są jakieś różnice w zawieszeniu w przed lifcie i po lifcie?

Kolega ma przed ja po lifta i sprawa wygląda tak że on ma wyraźnie sporo twardsze zawieszenie przód jak i tył. Moje dobija na większych dołkach w lesie ale jeździ się wygodniej po mniejszych nierównościach ale też nurkuje mocno przy hamowaniu. Jakieś informacje na ten temat? Jeszcze nie trafiłem na żadne info o tym. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 godzin temu, Lukaso napisał:

Czy są jakieś różnice w zawieszeniu w przed lifcie i po lifcie?

Kolega ma przed ja po lifta i sprawa wygląda tak że on ma wyraźnie sporo twardsze zawieszenie przód jak i tył. Moje dobija na większych dołkach w lesie ale jeździ się wygodniej po mniejszych nierównościach ale też nurkuje mocno przy hamowaniu. Jakieś informacje na ten temat? Jeszcze nie trafiłem na żadne info o tym. 

Podstawowa różnica prawdopodobnie polega na tym, że nie byleś w Przywitalni ...  I to jest info o tym ... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Teraz już byłem i przywitałem się ładnie :default_happy:

Uchyli ktoś rąbek tajemnicy czy zmieniło się zawieszenia w po lifcie czy ja mam po prostu zużyty zawias na amen... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
8 minut temu, Lukaso napisał:

Teraz już byłem i przywitałem się ładnie :default_happy:

Post pisałeś we wtorek, a w przywitalni byłeś dopiero w czwartek ... więc nie poganiaj bo sam się nie spieszyłeś za bardzo  ;)

9 minut temu, Lukaso napisał:

 .... zmieniło się zawieszenia w po lifcie czy ja mam po prostu zużyty zawias na amen... 

Nic specjalnie się nie zmieniło ... co nie oznacza, że masz zawias zużyty. Przód to inna sprawa, a tył to inna. Przypuszczam, że nie posiadasz motka od nowości, a skoro nie posiadasz go od nowości to nie możesz wiedzieć czy ktoś nie wymienił oleju na jakiś niewłaściwy, nie wymienił sprężyn na jakieś "inne" lub nie skrócił / wydłużył tulejki dystansowe - szczególnie, że odnosisz to do kolegi, który te prawdopodobnie nie ma motka od nowości i nie ma pewności, że wszystko ma jak fabryka sobie życzy ... Tak więc może wróżka adelajda? ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oba motki nie są pewnie od nowości. Wystarczy że ktoś bawił się w obniżanie, czy wymienił spręzyny na progresy  (albo po prostu na nowe) i już będzie różnica. Tylny zawias się reguluję, miałeś te same ustawienia? Powodów może być dużo. Ja mam 3 cyfrową wagę, i pewnie wygniatam sprężynę inaczej niz 50kg dziewcze (luv co po niektórzy bardziej filigranowi koledzy z forum ;-)

W każdym razie przód jest miękki, i chyba tttm, więc jeśłi kolega ma dużo sztywniejsze, to spodziewałbym się że miał coś modyfikowane. Tym wg mnie trzyma całkiem całkiem, więc jeśli Twój ugina się mocno, to może u Ciebie puste amorki czy inne problemy czysto techniczne. Posprawdzaj podstawy (stan oleju) zanim zaczniesz więcej rozgrzebywać. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oczywiście oba sprzęty a kupione dopiero niedawno i nie mam na ich temat żadnych informacji co się działo wcześniej. Z tym przodem to jeszcze temat w miarę luźny bo właśnie sprężyny mógł ktoś wymienić bez problemu z tyłu już chyba trochę więcej grzebania żeby to zrobić i tak mnie to zastanawia bo tył u kolegi jest zdecydowanie twardszy :default_blink:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 minut temu, Lukaso napisał:

...  tak mnie to zastanawia bo tył u kolegi jest zdecydowanie twardszy :default_blink:

Sprężyny takie same?

Napięcie sprężyny w pozycji max?

Hydraulika napięcia sprężyny z pełnym olejem? Napina się od "0" ?

To zawieszenie jest dla użytkownika tak proste, że nawet nie wiem jak o nim pisać ... żeby zrozumiał ktoś kto się nie zna bo ktoś kto się choć trochę zna by nie pytał ... ;)

Może zmień kolegę ... :default_laugh:

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy sprężyny takie same, fakt, tego dokładnie nie sprawdziliśmy. U mnie olej w napinacz uzupełniony. U kolegi napina od połowy zakresu ale i tak jest zdecydowana różnica. Nie to że tylko taka, że trzeba się zastanawiać czy w ogóle jest. Przód w nich mocno nurkuje przy hamowaniu? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 minuty temu, Lukaso napisał:

 U mnie olej w napinacz uzupełniony.

Jaki konkretnie olej został użyty?

5 minut temu, Lukaso napisał:

 Przód w nich mocno nurkuje przy hamowaniu? 

A według jakiego kryterium to można ocenić?  Kiedy jest mocno, a kiedy normalnie?

7 minut temu, Lukaso napisał:

U kolegi napina od połowy zakresu ale i tak jest zdecydowana różnica.

Numery amorów takie same? // Amory są identyczne ? - sprężyny, długość ... ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przód trochę nurkuje, ale to chyba w każdym jednym sprzęcie, kwestia co dla kogo jest mocno. Hamujesz samym przodem czy wspomagasz tylnym? W nowych sprzętach często hamulce są sprzężone, między innymi dlatego, żeby złagodzić nurkowanie. W singlu sprzężenie jest analogowe, poprzez kierownika. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Jarek@jarek olej do napinacza poszedł motul 10W do zawieszeń, taki miałem akurat pod ręką o ile ma to jakieś znaczenie. Dla mnie nurkuje mocno a rozumiem to tak że przy mocniejszym hamowaniu przód wpada prawie na max zakresu pracy, na sam dół. A jeszcze mogę dużo mocniej zahamować, powiedzmy że mówimy o jakimś 60% całej siły hamowania.

Jasne, rozumiem że to ciężko określić dokładnie opisowo takie rzeczy, jednak zastanawia mnie mocno ten fakt różnicy w twardości dwóch egzemplarzy takiego samego motocykla. Dużej różnicy. 

No nic, czeka mnie i tak serwis przodu więc zobaczymy jak będzie po. Jakie olej i ile słać polecacie? Chyba powinno być 600ml na lagę, i lać tyle czy może więcej dla usztywnienia? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 godzin temu, Lukaso napisał:

@Jarek@jarek olej do napinacza poszedł motul 10W do zawieszeń, taki miałem akurat pod ręką o ile ma to jakieś znaczenie. Dla mnie nurkuje mocno a rozumiem to tak że przy mocniejszym hamowaniu przód wpada prawie na max zakresu pracy, na sam dół. A jeszcze mogę dużo mocniej zahamować, powiedzmy że mówimy o jakimś 60% całej siły hamowania.

Jasne, rozumiem że to ciężko określić dokładnie opisowo takie rzeczy, jednak zastanawia mnie mocno ten fakt różnicy w twardości dwóch egzemplarzy takiego samego motocykla. Dużej różnicy. 

No nic, czeka mnie i tak serwis przodu więc zobaczymy jak będzie po. Jakie olej i ile słać polecacie? Chyba powinno być 600ml na lagę, i lać tyle czy może więcej dla usztywnienia? 

Cały tan wpis świadczy o tym, że zupełnie nie rozumiesz zasady pracy zawieszenia i ogólnie jesteś mocno na bakier z zasadami mechaniki. Jeżeli przed Tobą takie podejście miał poprzedni właściciel ( ele ) to nic dziwnego, że nie można dojść do tego dlaczego dwa tak się różnią ...

Była tutaj opowieść o Staszku co kupił Audi A8 i postanowił troszeczkę zaoszczędzić .... Może ktoś znajdzie i przypomni bo pasuje jak ulał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O A8 obiło mi się więc wiem co chcesz mi powiedzieć.

Czy ja chcę drutować i iść po najmniejszej linii oporu? Oczywiście że nie. Ja bym chciał żeby mój GS był w jak najlepszym stanie. Przepraszam za niesprawdzenie po autokorekcie. Biję sie w pierś.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×