Skocz do zawartości
Marcin

sruba spustowa oleju w ramie - poci sie.

Recommended Posts

Wyciagam rano eFke, zeby jechac do pracy. Odpalam i widze, jak kierownica sie dymi. Smrod oleju. Po chwili przestalo. Pod praca widze, ze mam zasyfiona srube oleju w ramie. Olej wymieniany jakies 7 tys temu max. To normalne, ze, podkladka juz by nie dawala rady?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A wymieniałeś przy wymianie oleju??

Może dokręcić lekko wystarczy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To normalne, ze, podkladka juz by nie dawala rady?

A z jakich złóż była robiona ta podkładka ? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie pamietam materialu, ale raczej ta wlasciwa. Wymienialem ja przy wymianie oleju.

Dokrecilem, ale nic wlasciwie to nic sie nie dociagnelo. No nic, wymienie dzis podkladke. Bylibyscie uprzejmi podac mi wymiary i material tej podkladki? Przez tel sie ciezko szuka.

Edytowane przez Marcin

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zapewne miedziana tam byndzie

8x16x1,5

Edytowane przez Centrino

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No wiec zlałem olej z ramy, wymieniłem na nową podkładkę. W sumie stara wytrzymała tylko jakieś 6, 7 tyś km, to trochę mało wg mnie. No nic, zobaczymy. Wlałem z powrotem stary olej, dolałem jeszcze jakieś 100ml bo miałem stan na minimum. Niestety deszcz sprawia,, ze nie ma okazji wziąść wziąć i pojeździć trochę dla testów. Przy okazji kupiłem olej i filtr do moto - będzie na posezonową wymianę :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

przed samym zamontowaniem rozgrzej ją palnikiem i później na gorąco dokręć.. :)

co to za patenty :shock: - niebezpieczne :twisted: - można się poparzyć :-P :-P Miedziane podkładki rzeczywiście można podgrzać ale później należy schłodzić - po takim zabiegu miękną i lepiej uszczelniaja - ale nowa i tak powinna trzymać bez tego Pzdr :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No wiec zlałem olej z ramy, wymieniłem na nową podkładkę. W sumie stara wytrzymała tylko jakieś 6, 7 tyś km, :)

ja bym raczej powiedzial - jak sobie dokręciłeś tak miałeś ;-) Prawidłowo dokręcona śrruba z dobrą podkładką raczej nie zaczyna się "pocić" po jakimś przebiegu ;-) tylko dlatego że "puszcza" - bo pod wpływem drgań się odkręca :-D - ale to tylko moje zdanie :-P Pzdr :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli obstawiasz, ze ten lekki wyciek byl spowodowany poluzowaniem sie sruby w wyniku drgań? A co do samej podkladki to rozgrzalem do czerwonosci i potem prosto do wody - bylo pssss i dopiero zastosowałem na motocyklu :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

tak mi się wydaje ;-) - ale klasyk Dzialu powiedział by - nie ma to jak real :-o :-P :-P A podkładka jak była miedziana to i tak czerwona ;-) - ale zrobiłeś prawidłowo - przynajmniej wg mnie :-P - i na pewno bezpieczniej dla motka i palców :-P :-P Pzdr :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W sumie w swoim krótkim życiu wymieniłem 1szt podkładki (przy śrubie spustowej) w jakimś aucie ale było to dawno i nawet nie pamiętam którym :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie ma jak real, ale tutaj sprawa jest jasna:

A co do samej podkladki to rozgrzalem do czerwonosci i potem prosto do wody - bylo pssss i dopiero zastosowałem na motocyklu :)

Była rozgrzana w lecie i wtedy była przykręcona - przyszły chłodne dni i się schłodziła, a co za tym idzie "zmalała" - więc ciekła - na fizykę nie poradzisz ;)

Teraz musisz uważać, aby Ci w lecie gwintu nie wyrwało.

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na Alledrogo podkładki miedziane są w cenie 1-1.50 złociszy za szt.Przesyłka pińć zeta i jakoś do pierwszego można przeżyć :D Ja sobie zrobiłem zakup całych sześciu szt. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podobny problem jak Diody... Ile mniej wiecej wyleje sie oleju z ramy, po odkreceniu tej srubki??

TapaTapaTapa!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wydaje mi się że z 1l

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wyleje się praktycznie wszystko oprócz tego co mamy w filtrze oleju u misce a tam za wiele nie ma.

Mi kiedyś tam się też pociło ale wystarczyło lekko dobręcić (tylko uważaj co byś śruby nie przekręcił), a podkładkę wymieniłem dopiero przy następnej wymianie oleju.

Edytowane przez Centrino

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Narazie dokrecilem i kupilem podkladki, niestety 8x14x1 najbliższe temu co napisales. Poki co obserwacja, jak cos to nastepny krok wymiana podkladki. Dzieki za szybka podpowiedz. Chyba zaczne sam olej zmieniać ;) bo jak znam zycie to podkladka nie zostala wymieniona... Bo i po co ;)

TapaTapaTapa!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Patrzylem rano i znow sie poci, mimo dokrecenia. Czy trzeba tą podkladke hartowac rzeczywiscie? Czy raczej rozgrzać (uplastycznic) i taką rozgrzana docisnac sruba? ;)

TapaTapaTapa!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Patrzylem rano i znow sie poci, mimo dokrecenia. Czy trzeba tą podkladke hartowac rzeczywiscie? Czy raczej rozgrzać (uplastycznic) i taką rozgrzana docisnac sruba? ;)

TapaTapaTapa!!!

... A co do samej podkladki to rozgrzalem do czerwonosci i potem prosto do wody - bylo pssss i dopiero zastosowałem na motocyklu :)

To działa, więc... co tu dodawać ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To działa, więc... co tu dodawać ;-)

Czyli hartowac. Dzięki! ;)

A dokladnie to nawet "odpuszczac"!

TapaTapaTapa!!!

Edytowane przez abwehry

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
A jeszcze dokladniej zabieg ten nazywamy "glijowaniem" :)

Zapewne kwestia miejsca zamieszaszkania... Pijasz Glajze? ;)

TapaTapaTapa!!!

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×