Skocz do zawartości
Pawel

"Żółte" fotoradary

Recommended Posts

To co ja widuję u mnie na parkingu pod domem w godzinach pracy sklepów jest "średnią krajową" stanu pojazdów . Większość to złom służący do jazdy ze wsi do miasta na zakupy - nie wiem kto to "przegląda" bo gołym okiem i uchem widać i słychać że jest to wrak . 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
30 minut temu, FALCON napisał:

Może w końcu przestaną jeździć złomy po naszych ulicach.

Wątpliwe.Badania będą przeprowadzane jak dotychczas a najbardziej uderzy to w tych, którzy przegapią termin przeglądu, bo nie każdy gapowicz jeździ złomem. Tym bardziej jest to krzywdzące dla tych, którzy mieszkać będą daleko od miasta wojewódzkiego, bo tam przewiduje się umiejscowienie wspomnianych 16 stacji kontroli. Transport pojazdu na lawecie, bo przecież bez aktualnych badań nie można się poruszać drogami publicznymi, np. z takich Wiżajn do Białegostoku to koszt rzędu kilku stówek.

Edytowane przez PeKaeS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jak śniegiem sypnie to jak mam na moto jechać?

No ale piszą o "autach"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No ale w pewnym stopniu, być może, wyeliminuje się w końcu te kilka pojazdów, które badań przejść nie powinny, nie wiem, żywię jedynie taką nadzieję. ;)

A z przegapieniem terminu, będzie jak z tym przysłowiowym cyganem, który nie siedzi za to że ukradł, tylko za to, że dał się złapać... :default_icon_mrgreen:

P.S. Moja 8setka też ma przegląd do 19.01.2019r. :default_icon_redface:

Edytowane przez dakarowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, PeKaeS napisał:

Nowe przepisy przewidują i ułatwienie. Dotyczy ono kierowców, który wiedzą, że nie będą mogli przeprowadzić badania dokładnie w dniu, w którym kończy się jego ważność. Jeśli taka osoba pojawi się w stacji kontroli pojazdów do 30 dni przed końcem ważności przeglądu, badanie zostanie zaliczone tak, jak gdyby zostało przeprowadzone w dniu zakończenia ważności poprzedniego badania. Kierowcy nie będą więc „tracić” dni, jeśli ze względu na wyjazd czy planowany zabieg będą musieli przeprowadzić badanie techniczne wcześniej.

Przypuszczam, że to zadziała i w drugą stronę: przyjedziesz sobie 2 tygodnie po 'terminie', ale i tak wbiją dzień zakończenia ważności. Czyli, dakarowy, do końca życia będziesz robił przegląd w styczniu.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
10 minut temu, MrBodek napisał:

Przypuszczam, że to zadziała i w drugą stronę: przyjedziesz sobie 2 tygodnie po 'terminie', ale i tak wbiją dzień zakończenia ważności. Czyli, dakarowy, do końca życia będziesz robił przegląd w styczniu.

No chyba nie bardzo będzie możliwe wprowadzenie wstecznej daty w cepiku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale to nie będzie wsteczna data, tylko termin następnego przeglądu - czyli 'prawie za rok'.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

MrKaes: chodzi mi o to, że np. taki dakarowy, według starych zasad, mając badania techniczne ważnedo 19.01.2019, mógłby na przegląd pojechać 18.02.2019 (bo akurat się ociepliło) i termin następnego przeglądu miałby na 18.02.2020. Robiąc tak parę lat z rzędu, mógłby w końcu ten przegląd mieć na wiosnę, jak normalni ludzie.

Według nowych zasad, prawdopodobnie i tak wbiliby mu 18.01.2020. 

Pomijam kwestię przekroczenia tych nieszczęsnych 30 dni, bo wtedy to już w ogóle przesrane.

 

EDIT: Dobra, ja też nie rozumiem, już dwa razy poprawiałem, nie jestem za dobry w operowaniu datami z przyszłości.

Edytowane przez MrBodek
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I po to sa przyczepki :)


Wysłane z garażu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A mają przeglądy?

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli ma  sprzedać motor żeby jeździć przyczepką bez przeglądu? bez sensu.. totalnie :default_laugh:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie sądzę, żeby to coś zmieniło na plus. Poza tym jest wiele przypadków gdzie łatwo będzie przekroczyć termin badania wyjazd/choroba/czekanie na części/mechanika etc. szkoda słów na komentowanie. A tym czasem w DE dalej będą mieli przeglądy ważne dwa lata, ale tam wiadomo starych pojazdów nie ma...

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, ARG napisał:

Nie sądzę, żeby to coś zmieniło na plus. Poza tym jest wiele przypadków gdzie łatwo będzie przekroczyć termin badania wyjazd/choroba/czekanie na części/mechanika etc. szkoda słów na komentowanie. A tym czasem w DE dalej będą mieli przeglądy ważne dwa lata, ale tam wiadomo starych pojazdów nie ma...

Na Litwie samochody mają w podobnym stanie i wieku jak w PL a przeglądy mają jak w DE, co dwa lata.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 godzin temu, MrBodek napisał:

mógłby na przegląd pojechać 18.02.2019 (bo akurat się ociepliło) i termin następnego przeglądu miałby na 18.02.2020

Sprowadziłem motocykl w lutym i chciałem zrobić tak samo pojechać dopiero w marcu żeby było trochę cieplej itd. Inna sprawa że miałem ważne badanie niemieckie wbite w dowodzenie (Dekra) do sierpnia 2018r. oczywiście nie zostało uznane - fajnie, że jesteśmy w Unii musiałem tak czy inaczej zrobić przegląd zerowy w Polsce - w dodatku z opisem - pierwsza rejestracja w kraju inaczej mój kochany wydział komunikacji nie przyjąłby mi tego dokumentu... tak ogólnie masakra... jedynym plusem było to , że Brief nie musiał być tłumaczony - chociaż ten przegląd się zwrócił 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dlatego że przegląd Niemcy mają na dwa lata a my złom na rok , wydziały komunikacji odejmują rok od końca niemieckiego badania - czyli że po zakupie pojazdu  miałeś ważny w Polsce przegląd do 08/2017 . Gdyby był ważny do 12/2019  i tak pomimo ważnego przeglądu musiałbyś się udać na badanie dodatkowe celem ustalenia roku produkcji pojazdu /nie wiem na co to komu .../ oraz nacisku osi w niutonach a nie w kilogramach - pani w okienku sama nie przeliczy :default_cool: . różnica w cenie badania dodatkowego i pełnego jest pomijalna dla motocykla , więc i tak nie ma to sensu . Poza tym dochodzi konieczność zakupu tablicy czerwonej bo pani nie mając pełnej dokumentacji skieruje na dodatek wydając tablicę czerwoną a nie normalną ... . Taki kraj .

Walka z wiatrakami 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 godzin temu, FALCON napisał:

No i ?
 

...i to, że żyjemy w popieprzonym kraju. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bez komentarza a co do popieprzenia, to ...


Wysłane z garażu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, FALCON napisał:

Bez komentarza a co do popieprzenia, to ...

To co?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
12 minut temu, FALCON napisał:

Pomysl

Boisz się publicznie wypowiedzieć? Nie, no rozwiń swoją zajebiście intelektualną myśl a ja się do niej ustosunkuję

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dawno nie zaglądałem... Przedłużająca się zima źle wpływa na motocyklistów. U mnie ciągle śnieg po pachy i mróz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×