Skocz do zawartości
tomekt

Gmole do f 650 st 1998

Recommended Posts

Na razie składam gmole do 800tki TomkaM.

W poniedziałek przymiarka, spawanie końcowe i drobne dodatki. Potem do mojego motka. A na końcu lifting - malowanie :)

Wstawię foty, jak już będzie po zawodach.

Edytowane przez marycha

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to kopiuję swojego maila z tematu "Gmole Hepko-Beckera" w zbiorowych zakupach.

Z pewną nieśmiałością, mam propozycję. Namawiało mnie kilka osób, żeby zacząć produkcję gmoli i chyba nie będę się już więcej opierał ;)

Dzisiaj robiliśmy z TomkiemM przymiarkę gmoli na jego 800kę i wyglądało niezgorzej. Chyba nie byłoby wstyd robić coś takiego w większej ilości :rolleyes:

IMAG3777.jpg?gl=PL

IMAG3781.jpg?gl=PL

IMAG3775.jpg?gl=PL

Gmole na razie są w stanie surowym, ale w Jodłowie będziecie mogli zobaczyć na żywo na motku.

W piątek chcę pogiąć coś na mojego 650ST.

Raczej, że nie będzie problemu, żeby robić też na inne modele. Trochę motków do przymiarki jest w 3City :)

Aby nikt nie wytoczył przeciwko mnie ciężkiej artylerii prawników, wolałbym nie robić plagiatu, lecz wykreować gmole o odmiennym kształcie niż te, które są na rynku.

Jeśli ktoś byłby chętny, to dajcie proszę znać, a jeśli macie jakieś uwagi, co do wymagań wobec gmoli, ich wyglądu zewnętrznego, czy kształtu, zapraszam do dyskusji. Szkice chętnie widziane :D

Niedługo będę również robił płyty alu pod silnik do 800ki i 650ki. Wrzucę fotki, gdy będzie co pokazywać. A jeśli byłby potem ktoś chętny ....

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Marycha nie kolidują z podudziami zwłaszcza przy jeździe na stojąco ? Wyglądają zacnie ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z autopsji wiem, iz najsłabszy punkt gmoli wystepuje w miejcu mocowania do ramy. Chodzi o te łapki z otworami pod śryby. W ST mojej drugiej połowy były gmole (chyba gdzieś na forum jest zdjecie, ktos takie miał) mocowane do motocykla pod osłona silnika, w miescu dwóch srub mocujących silnik do ramy. Podczas wywrotek parkingowych, kiedy moto stał i przewracał sie na bok wszystko było ok. Jednakże przy minimalnej prędkości gdy siła uderzenia była troche wieksza i inaczej skierowana (nie z boku na gmol, tylko lekko z przodu, położenie motykla na bok podczas ślizgu) pusciły spawy własnie przy mocowaniach tych łapek. Prędkość 10 km na godzinę. Trzeba by więc pomysleć jak te miejsca wzmocnić. W tym gmolu od Marychy jest mocowanie chyba pod sruby od podnózka, co powinno lepiej przenosic siłe uderzenia. Mysle że to dobry pomysł. Muszę spróbowac żrobić cos takiego u siebie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Własnie o tym gmolu piszę który jest na zdjęciach na drugiej stronie. Trzeba by do niego dorobić jakieś dodatkowe mocowania, żeby nie mógł się wygiąc w strone motocykl przy uderzeniu, może własnie do mocowania podnożek tak jak u marychy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja się na takie piszę.

:) muszę tylko wymyślić, jak dokonać powtarzalność poszczególnych elementów. Bez giętarki cyfrowej jest to dosyć żmudna praca.

Marycha nie kolidują z podudziami zwłaszcza przy jeździe na stojąco ? Wyglądają zacnie ;-)

Dzięki za słowa wsparcia :D, ale mam nadzieję, że gmole się nie przydadzą w użytkowaniu :) :)

Dosyć fajnie leżą i w niczym nie przeszkaddzają. Znajdują się przed podudziem, a tylny fragment jest dosyć blisko motka.

Będę z nimi w Jodłowie, więc będziesz mógł wypróbować na miejscu.

Z autopsji wiem, iz najsłabszy punkt gmoli wystepuje w miejcu mocowania do ramy. Chodzi o te łapki z otworami pod śryby. W ST mojej drugiej połowy były gmole (chyba gdzieś na forum jest zdjecie, ktos takie miał) mocowane do motocykla pod osłona silnika, w miescu dwóch srub mocujących silnik do ramy. Podczas wywrotek parkingowych, kiedy moto stał i przewracał sie na bok wszystko było ok. Jednakże przy minimalnej prędkości gdy siła uderzenia była troche wieksza i inaczej skierowana (nie z boku na gmol, tylko lekko z przodu, położenie motykla na bok podczas ślizgu) pusciły spawy własnie przy mocowaniach tych łapek. Prędkość 10 km na godzinę. Trzeba by więc pomysleć jak te miejsca wzmocnić. W tym gmolu od Marychy jest mocowanie chyba pod sruby od podnózka, co powinno lepiej przenosic siłe uderzenia. Mysle że to dobry pomysł. Muszę spróbowac żrobić cos takiego u siebie.

Jeśli chodzi o mocowanie, to rurkę w miejscu spawu z "łapką" ciąłem po skosie, co dało dłuższy obwód spawu niż w układzie prostopadłym.

Skośny układ dolnego końca rurki powinien lepiej przenosić siły na punkt mocowania, niż gdyby końcówka biegła prosto ku do łowi.

No i w końcu, starałem się prowadzić rurki w kierunku ruchu pojazd (wyjątek skośna rurka "sprzęglająca" dół z górą), bez elementów pionowych, by przy ew przewrotce w ruchu, motek raczej ślizgał się, bez elementów stanowiących bezpośredni opór dla podłoża (elementy pionowe, w układzie prostopadłym do potencjalnego szlifu).

Na razie wszystko jest na etapie delikatnego połapania elementów, więc nie szarpałem gmola dla sprawdzenia sztywności ;) Mam nadzieję, że będzie ok tak jak jest. Jeśli nie, to dorzucę podpórki ku dolnemu otworowi w ramie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam. Jestem zainteresowany gmolami do F650 ST. Widze, ze wiekszosc osob zwraca uwage jedynie na aspekty wizualne ew. na ochrone plastikow ( ktore wiadomo do tego modelu akurat wybitnie drogie nie sa ). Czy bylaby ew. mozliwosc poszerzenia gmola dla ochrony tego co jest jak dla mnie wazniejsze - kierowcy tj. gmol szerszy u dolu, przed podnozkami :

- ochraniajacy stope/noge przed jakimis wystajacymi elementami np. galezie itp.

- powodujacy "podniesienie" lezaego motorcykla tj. zabezpieczenie plastikow ( moto lezy wtedy na gmolu i kierownicy wiec jest w miare zabezpieczone przed polamaniem plastikow )

- w przypadku przewrotki zabezpiecza stope/noge przed zgnieceniem + dekle

- ;-) mozliwosc zamontowania spacerowek (zart)

Na moj gust i z wlasnego doswiadczenia wiem, ze proste gmole wykonane z grubej rury w typie tych od p. Merty sa najskuteczniejsze i najlepiej zabezpieczaja, ale... No wlasnie "ale" - wyglad :D Pomijajac fakty, ze wiele cienkosciennych gmoli na bokach moto w przypadku upadku gnie sie i same lamia owiewki z powodu malej ilosci punktow mocowania ( wiekszosc gmola "wisi" w powietrzu ) to jednak efekt wizualny jest ciekawy ;)

Co myslicie o takim mariazu : przednie, dolne, solidne gmole na dole silnika wykonane z grubel rury wystajace na szerokosc +/- podnozkow + gorny stelaz jak u marychy. Tzn polaczyc oba tak, aby nie kolidowaly ze soba.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pomysł dobry, a zrobić zawsze się da :)

Tylko zastanawiam się (brak mi doświadczenia) czy dobrym rozwianiem jest obniżenie punktu podparcia gmolami tak by cały motek opierał się na dolnym gmolu i kierownicy.

Robiąc swoje wyginałem je tak, by punktami podparcia w przypadku upadku były opony i górna część gmola tak, aby płaszczyzną wyznaczoną tymi punktami ominąć i zabezpieczyć nie tylko plastiki, ale przede wszystkim kierownicę. Nie wiem, co mówią statystyki, ale z tego co obserwują motocykliści w przypadku upadku raczej wylatują spod motka. NIe spotkałem się z przypadkiem zgniecenia nogi. Jeśli spotkaliście się ze zmiażdżeniem nogi, to bezspornie warto zrobić szersze gmole.

Ale dalej optowałbym za poszerzeniem w górnej części. Lub też takim wyprofilowaniu gmoli, aby nie dopuścić do zahaczenia jakiegoś "g" podczas kładzenia motka na zakrętach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A kiedy i w jakiej cenie te gmole będą dostępne?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A kiedy i w jakiej cenie te gmole będą dostępne?

Art, jak się ogarnę. I nic więcej nie mogę powiedzieć :)

Na razie na szybkiego przygotowałem sobie elementa do motka,żeby zdążyć przed zlotem.

Po powrocie będę mógł siąść do jakichkolwiek kalkulacji i modyfikacji.

Dam znać w tym wątku, gdy będę gotów. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Marycha jak ci idzie zliczanie kosztów? Miałbym klientkę na takie gmole...

Edytowane przez tomasz0803

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ze względu na ciszę w temacie planuję zamówić gmole do F 650 1994r. od Michała Merty czy ktoś chciałby się podpiąć pod zamówienie? Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

niedługo będę miał własny patent, jak chcesz to czekaj, a jak nie to zamawiaj :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Spoko poczekam bo przymierzam sie na wiosnę zakładać. Jak co to informuj na bieżąco. Pozdrawiam

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam

tez jestem na kupnie gmoli do BMW F650 ST i mam pytanie czy robi ktos gmole na zamówienie ,czytałem temat pisałem do paru osób ale nikt nie odpiosuje , może powrócimy z tematem :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×