Skocz do zawartości
DYROTON

Czemu pakują napęd od 800 do 650 gs (Twin) ???

Recommended Posts

Jakie są + tego eksperymentu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

gdzieś o tym pisałem ... :-) (a Leff był chyba pierwszy)

Zmiana napędu z 17/41 na 16/42 ma sens, bo:

- dostajesz żwawszy motocykl,

- masz "mocniejszą" jedynkę.

Zmiana napędu nie ma sensu, bo:

- motocykl ciut więcej pali, zwłaszcza przy szybkiej autostradowej jeździe,

- przy tej samej prędkości motocykla silnik ma wyższe obroty.

Edytowane przez tomekm
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki Tomek!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja wolę w tą drugą stronę... minimalnie mniejsze obroty, prze tej samej prędkości, ale w tą stronę, chyba nikt nie kombinował?

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeszcze bywa że ci którzy dużo jeżdżą po mieście szukają dobrego dobrania obrotów do jazdy miejskiej .

Bywa tak że trójka to ciut za niski bieg ( zbyt duże obroty ) a czwórka ciut za wysoki ( za niskie obroty i co z tym związane - zbyt słaba dynamika )

Jak się przestawi to na zębatkach tak jak wyżej - jazda na czwórce jest całkiem wygodna .

Skutek jest taki że w mieście dużo mniej mieszamy biegami .

Dla typowego długodystansowca można zrobić w drugą strone .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a faktycznie - to plus - w trasie 5'tka przestała być właściwie potrzebna - nawet jak chcesz sprawnie wyprzedzic, to na 6'tce ma wystarczająco dużo mocy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zastanawiam się czy kombinować w tą stronę, do lasu wjeżdżam rzadko, głównie trasa i miasto. Załóżmy, przy 120km/h ma 4200 obr. To jest dobra, niemęcząca prędkość przelotowa dla tego motocykla. Jeżeli wtedy miałby 3800-3900 obr. Tylko czy to ma sens? Koszt zębatek przód tył to max 200-250zł. łańcuch zostaje ten sam, bo wymieniany na akcji serwisowej ok 8000km temu. Czy ktoś jeździł na takiej opcji?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

gearingcommander.com

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

gearingcommander.com

Przeliczałem sobie już kiedyś tym kalkulatorem.

Liczenie, liczeniem, ale jak to wygląda w praktyce. No i żeby kuku nie zrobić motocyklowi ;)

Edit.

Chyba nie warto kombinować.

Edytowane przez lcoo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O jakim kuku myslisz? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chodzi mi o to, że ktoś po coś te przełożenia wyliczał ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chodzi mi o to, że ktoś po coś te przełożenia wyliczał ;)

Myślisz że wyliczyl dla babki 60 kg , dla faceta 120 kg , dla kierowcy i pasażera ,do latania w ruchu miejskim , dla jw z załadowanymi kuframi na wyprawie do Mongolii :?: :?:

Myślisz że dobierając przełożenia pogorszysz coś ?

To nie takie proste

Przkłady cywilne podałem

A jeszcze dobór zębatek na żużlu , w wyścigach , w crosie ?

Mówią że jak cos do wszystkiego - to do niczego .

Warto popatrzeć w ten kalkulator co go podał Alik

Policzyć jak się jeździ załóżmy w 80 % i wyciągnąć wnioski

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Myślisz że wyliczyl dla babki 60 kg , dla faceta 120 kg , dla kierowcy i pasażera ,do latania w ruchu miejskim , dla jw z załadowanymi kuframi na wyprawie do Mongolii :?: :?:

Myślisz że dobierając przełożenia pogorszysz coś ?

To nie takie proste

Przkłady cywilne podałem

A jeszcze dobór zębatek na żużlu , w wyścigach , w crosie ?

Mówią że jak cos do wszystkiego - to do niczego .

Warto popatrzeć w ten kalkulator co go podał Alik

Policzyć jak się jeździ załóżmy w 80 % i wyciągnąć wnioski

Komir wniosek jest jeden "trza robić" (moto) pod siebie ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W KLE nominał miałem 16/44 - takie do wszystkiego i do niczego. Jak jechałem do RO kumpel mnie namówił na 17 na trasę i 15 przed zjazdem w góry. W obu przypadkach byłem wniebowzięty - na trasie spalanie niższe o dobre pół litra, w offie w końcu zacząłem używać nie tylko jedynki i dwójki. Takie motanie zębatkami ma sporo zalet ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W KLE nominał miałem 16/44 - takie do wszystkiego i do niczego. Jak jechałem do RO kumpel mnie namówił na 17 na trasę i 15 przed zjazdem w góry. W obu przypadkach byłem wniebowzięty - na trasie spalanie niższe o dobre pół litra, w offie w końcu zacząłem używać nie tylko jedynki i dwójki. Takie motanie zębatkami ma sporo zalet ;)

Ale to też jest zabawa ze zmianami podczas wyjazdu, chyba że dojeżdżasz 1-2kkm w góry i latasz kilka dni po nich. Wtedy to ma sens.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale to też jest zabawa ze zmianami podczas wyjazdu, chyba że dojeżdżasz 1-2kkm w góry i latasz kilka dni po nich. Wtedy to ma sens.

A ile trwa zmiana zębatki przedniej i regulacja napięcia łańcucha?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem ile zajmuje to w Twinie, bo nie robiłem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeszcze zależy jaki jest sposób montażu zdawczej. Jak jest jedna wielka nakrętka, jak np. w tenerce, to lipa - takie odkręcanie i przykręcanie może mieć negatywne skutki w postaci uszkodzenia gwintu. Ja w tym roku nawet nie zdążyłem zmienić, a się okazało, że dla bezpieczeństwa trzeba spawać do wałka, gwintu już nie było dawno, bo poprzedni właściciel widać dokręcał "z wyczuciem". Zresztą kilkaset km wcześniej spawaliśmy zębatkę w super tenerce - ta całkowicie spadła, na szczęście podczas ruszania w środku dużego miasta.

P7140021.JPGDSCF1571.JPG

"Made in Japan" :blink:

Natomiast w KLE, trampku, czy africe sprawa jest prosta i bezbolesna - wystarczy odkręcić dwie śrubki i po sprawie.

DSCF3425.JPG

W DRZ znajomy woli motać tylną zębatką, choć to już więcej roboty (zdjąć koło, siłowanie się z kilkoma śrubkami). Oczywiście łańcuch musi być na tyle uniwersalny długością, żeby tak motać. W przypadku zdawczej 1 ząbek robi dużą różnicę w charakterystyce napędu, w przypadku napędzanej, żeby to samo osiągnąć, trzeba dodać/odjąć 2-3 ząbki, a to sporo zmienia w naciągu łańcucha.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W Twinie jest jedna śruba na wałku zębatki...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

koledzy jaki naped polecacie , jakies doświadczenia ?? JMT, RK, DID

Najpopularnieszy jest chyba DID, tylko cicho nikomu nie mów :-)

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×