Jadwig28 27 Zgłoś ten post Napisano 23 Grudzień 2012 (edytowane) Witam, chciałbym abyście mi pomogli ocenić stan napędu mojej efci, czy są zębatki do wymiany, czy jeszcze polatają.. bo łańcuch na pewno, jest strasznie ponaciągany. tak samo do wymiany są rolki.. mam nadzieję że z tych zdjęć coś będzie widać http://imageshack.us...dsc00501tf.jpg/ http://imageshack.us...dsc00500mq.jpg/ http://imageshack.us...dsc00491xe.jpg/ http://imageshack.us...dsc00492kc.jpg/ http://imageshack.us...dsc00493if.jpg/ http://imageshack.us...dsc00495ce.jpg/ http://imageshack.us.../dsc00496x.jpg/ tył http://imageshack.us...dsc00489he.jpg/ http://imageshack.us...dsc00488sn.jpg/ http://imageshack.us...dsc00486ic.jpg/ wesołych świąt wszystkim! Edytowane 23 Grudzień 2012 przez Pawel Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
lcoo 5 494 Zgłoś ten post Napisano 23 Grudzień 2012 Jak już wymieniasz żeby pojeździć trochę tym motocyklem, to wymień cały napęd. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jadwig28 27 Zgłoś ten post Napisano 23 Grudzień 2012 czyli jednak.. do napędu w zestawach zaliczają się ślizgi i rolki? tylni ślizg jest do wymiany? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
lcoo 5 494 Zgłoś ten post Napisano 23 Grudzień 2012 Zestaw to dwie zębatki i łańcuch. Rolka to inna kwestia, z tego co czytałem w innych tematach, trochę ta pierdoła kosztuje. Wyczyść tą rolkę, bo na zdjęciach nie wiadomo, czy to smar z piachem, czy rolka :D Ślizgiem bym się nie przejmował. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jadwig28 27 Zgłoś ten post Napisano 23 Grudzień 2012 właśnie tej roleczki co dotyka hamulca nożnego nie mam już zupełnie! mam tam założone jakieś nakładki metalowe tylko, więc to na pewno do kupienia jest. a czyszczę mociaczka czyszczę, na razie lewą stronę, fajne mam zdjęcie od dołu jak to widać;) http://imageshack.us/photo/my-images/62/dsc00482xms.jpg/ staram się doczyścić zupełnie dokładnie, a jak są odpryski to będę domalowywał. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
lcoo 5 494 Zgłoś ten post Napisano 23 Grudzień 2012 Na zdjęciach słabo w tym smarze widać tą rolkę, ale jeżeli mówisz, że to "uślichtane" metalowe podkładki, to rzeczywiście trzeba to doprowadzić do ładu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 24 Grudzień 2012 (edytowane) właśnie tej roleczki co dotyka hamulca nożnego nie mam już zupełnie! mam tam założone jakieś nakładki metalowe tylko, więc to na pewno do kupienia jest. a czyszczę mociaczka czyszczę, na razie lewą stronę, fajne mam zdjęcie od dołu jak to widać ;) http://imageshack.us...sc00482xms.jpg staram się doczyścić zupełnie dokładnie, a jak są odpryski to będę domalowywał. http://imageshack.us/f/62/dsc00482xms.jpg/ PS - chciałem wkleić zdjęcie, ale jakoś mi nie wychodzi :roll: Co robię źle ?? Edytowane 24 Grudzień 2012 przez Pawel 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 24 Grudzień 2012 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jadwig28 27 Zgłoś ten post Napisano 27 Grudzień 2012 Więc to jest dźwignia hamulca nożnego ze ślizgiem, jak widać już się metal zaczął przycierać :cry: na nim było założone "COŚ" takiego na trytytkach: a to ostatnie zdjęcie zębatki przedniej: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 30 Grudzień 2012 hej Ludki, mam pytanko. czytałem na forum że ludzie męczą się z ściąganiem przedniej zębatki... moja była założona luźno, tylko blaszka była zagięta, że po odgięciu, palcami odkręciłem... http://img72.imagesh.../dsc00495ce.jpg czy to było dobrze? Bardzo źle :( Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jadwig28 27 Zgłoś ten post Napisano 30 Grudzień 2012 ech, moja efka nie przestanie mnie zadziwiać.. mogło się coś uszkodzić tam? nie widać było żadnych uszkodzeń ani odgięć poza tą podkładką Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 30 Grudzień 2012 Raczej nic się nie stało, ale poskręcaj to zgodnie z zaleceniami producenta - 140Nm + loctite 243 ( zamiennik: CX80 - 43 ) + zabezpieczenie blaszką ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jadwig28 27 Zgłoś ten post Napisano 30 Grudzień 2012 a uważasz że muszę wymienić zębatkę przód? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 30 Grudzień 2012 Jak wymieniasz - to wszystko Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 30 Grudzień 2012 Oglądając zdjęcie to nie - może za jakieś 10-15 kkm, ale czy bym powiedział to samo gdybym ją zobaczył na własne oczy to nie wiem ;) Zęby wyglądają nieźle, ale czy nie ma owalu, czy jest pomiędzy zębami taki sam podział - nie powiem na odległość. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 30 Grudzień 2012 (edytowane) Musieć nic nie musisz ale jeżeli zamierzasz pojeździć to wymień. Jeżeli chodzi o siłę odkręcania to też się u siebie zdziwiłem. Przytargałem dobry klucz, dwu metrową POWER rure, zatrudniłem ojca co by na hamulec depnął i dociążył koło a nakrętka z zębatki odpuściła dość lekko. Nie tak co bym ją palcami odkręcał ale też nie potrzebny był do tego dodatkowy sprzęt Edytowane 30 Grudzień 2012 przez Centrino Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 30 Grudzień 2012 Jak wymieniasz - to wszystko Taka właśnie jest zasada - całe połączenie powinno razem się docierać i zużywać, ale czasem życie nie jest biało-czarne. Wszystko zależy od podejścia, rodzaju użytkowania, możliwości finansowych..... Jak kupujesz drogi markowy łańcuch ( bo trzeba ) to wymień wszystko - jak chcesz dojeździć zębatki koło komina to kup chińszczyznę, albo jakiś używany w dobrym stanie - przynajmniej równo wyciągnięty. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 30 Grudzień 2012 Przytargałem dobry klucz, dwu metrową POWER rure Nie piszcie takich rzeczy i tak nie róbcie w taki sposób - wcześniej czy później to się źle skończy ! 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 30 Grudzień 2012 (edytowane) Przepraszam Jarku źle napisałem. Miałem na myśli odkręcenie a nie przykręcenie. Błąd już poprawiam Edytowane 30 Grudzień 2012 przez Centrino Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jadwig28 27 Zgłoś ten post Napisano 30 Grudzień 2012 jak mus to mus, wyrzygam to 400zł na komplet... żeby było dobrze;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 30 Grudzień 2012 Tzn czym miałem odkręcić?? Palcami?? Deski w szprychy nie wkładałem Com napisał, napisałem i biorę za to odpowiedzialność ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 30 Grudzień 2012 Już poprawiłem, chodziło mi o odkręcenie a nie dokręcenie Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jadwig28 27 Zgłoś ten post Napisano 30 Grudzień 2012 http://allegro.pl/zestaw-napedowy-bmw-f-650-funduro-94-00-did-vx-i2844018548.html myślicie że to będzie dobre? a co do poprzednich postów, gdzie takie rolki do ślizgów dokupić? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 30 Grudzień 2012 Już poprawiłem, chodziło mi o odkręcenie a nie dokręcenie Jacku - nie chcę ciągnąć tego tematu, ale dla mnie to bez znaczenia. Jeżeli nie da się odkręcić ramieniem pół metrowym to należy się zastanowić dlaczego, a nie przedłużać ramię ;) No, ale wiadomo, że ja inaczej patrzę na mechanikę ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 30 Grudzień 2012 Jarku na pewno patrzysz na sprawę inaczej ale też i masz ogromne doświadczenie a ja tylko jestem garażowym samoukiem. A 2 metrową rurkę tylko przygotowałem po to aby w razie "W" jakoś odkręcić tę nakrętkę (140Nm + klej oraz lata nie odkręcania mogą spowodować problemy z odkręceniem) ale z tego nie skorzystałem gdyż nakrętka odkręciła się dość lekko i na pewno nie była przykręcona z siłą jaką zaleca BMW. I to mnie właśnie nieco zdziwiło bo to już drugi taki motocykl. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach