Skocz do zawartości
Jadwig28

Stawiam eFkę na nogi- napęd

Recommended Posts

Witam, chciałbym abyście mi pomogli ocenić stan napędu mojej efci, czy są zębatki do wymiany, czy jeszcze polatają.. bo łańcuch na pewno, jest strasznie ponaciągany. tak samo do wymiany są rolki..

mam nadzieję że z tych zdjęć coś będzie widać

http://imageshack.us...dsc00501tf.jpg/

http://imageshack.us...dsc00500mq.jpg/

http://imageshack.us...dsc00491xe.jpg/

http://imageshack.us...dsc00492kc.jpg/

http://imageshack.us...dsc00493if.jpg/

http://imageshack.us...dsc00495ce.jpg/

http://imageshack.us.../dsc00496x.jpg/

tył

http://imageshack.us...dsc00489he.jpg/

http://imageshack.us...dsc00488sn.jpg/

http://imageshack.us...dsc00486ic.jpg/

wesołych świąt wszystkim!

dsc00501tf.jpg

Edytowane przez Pawel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak już wymieniasz żeby pojeździć trochę tym motocyklem, to wymień cały napęd.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zestaw to dwie zębatki i łańcuch. Rolka to inna kwestia, z tego co czytałem w innych tematach, trochę ta pierdoła kosztuje.

Wyczyść tą rolkę, bo na zdjęciach nie wiadomo, czy to smar z piachem, czy rolka :D

Ślizgiem bym się nie przejmował.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

właśnie tej roleczki co dotyka hamulca nożnego nie mam już zupełnie! mam tam założone jakieś nakładki metalowe tylko, więc to na pewno do kupienia jest.

a czyszczę mociaczka czyszczę, na razie lewą stronę, fajne mam zdjęcie od dołu jak to widać;)

http://imageshack.us/photo/my-images/62/dsc00482xms.jpg/ staram się doczyścić zupełnie dokładnie, a jak są odpryski to będę domalowywał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na zdjęciach słabo w tym smarze widać tą rolkę, ale jeżeli mówisz, że to "uślichtane" metalowe podkładki, to rzeczywiście trzeba to doprowadzić do ładu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

właśnie tej roleczki co dotyka hamulca nożnego nie mam już zupełnie! mam tam założone jakieś nakładki metalowe tylko, więc to na pewno do kupienia jest.

a czyszczę mociaczka czyszczę, na razie lewą stronę, fajne mam zdjęcie od dołu jak to widać ;)

http://imageshack.us...sc00482xms.jpg staram się doczyścić zupełnie dokładnie, a jak są odpryski to będę domalowywał.

http://imageshack.us/f/62/dsc00482xms.jpg/

PS - chciałem wkleić zdjęcie, ale jakoś mi nie wychodzi :roll:

Co robię źle ??

dsc00482xms.jpg

Edytowane przez Pawel
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Więc to jest dźwignia hamulca nożnego ze ślizgiem, jak widać już się metal zaczął przycierać :cry:

dsc00517p.jpg

na nim było założone "COŚ" takiego na trytytkach:

dsc00514zn.jpg

a to ostatnie zdjęcie zębatki przedniej:

dsc00525o.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

hej Ludki, mam pytanko. czytałem na forum że ludzie męczą się z ściąganiem przedniej zębatki... moja była założona luźno, tylko blaszka była zagięta, że po odgięciu, palcami odkręciłem... http://img72.imagesh.../dsc00495ce.jpg czy to było dobrze?

Bardzo źle :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ech, moja efka nie przestanie mnie zadziwiać.. mogło się coś uszkodzić tam? nie widać było żadnych uszkodzeń ani odgięć poza tą podkładką

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Raczej nic się nie stało, ale poskręcaj to zgodnie z zaleceniami producenta - 140Nm + loctite 243 ( zamiennik: CX80 - 43 ) + zabezpieczenie blaszką ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oglądając zdjęcie to nie - może za jakieś 10-15 kkm, ale czy bym powiedział to samo gdybym ją zobaczył na własne oczy to nie wiem ;)

Zęby wyglądają nieźle, ale czy nie ma owalu, czy jest pomiędzy zębami taki sam podział - nie powiem na odległość.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Musieć nic nie musisz ale jeżeli zamierzasz pojeździć to wymień.

Jeżeli chodzi o siłę odkręcania to też się u siebie zdziwiłem. Przytargałem dobry klucz, dwu metrową POWER rure, zatrudniłem ojca co by na hamulec depnął i dociążył koło a nakrętka z zębatki odpuściła dość lekko. Nie tak co bym ją palcami odkręcał ale też nie potrzebny był do tego dodatkowy sprzęt

Edytowane przez Centrino

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak wymieniasz - to wszystko

Taka właśnie jest zasada - całe połączenie powinno razem się docierać i zużywać, ale czasem życie nie jest biało-czarne. Wszystko zależy od podejścia, rodzaju użytkowania, możliwości finansowych.....

Jak kupujesz drogi markowy łańcuch ( bo trzeba ) to wymień wszystko - jak chcesz dojeździć zębatki koło komina to kup chińszczyznę, albo jakiś używany w dobrym stanie - przynajmniej równo wyciągnięty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przytargałem dobry klucz, dwu metrową POWER rure

Nie piszcie takich rzeczy i tak nie róbcie w taki sposób - wcześniej czy później to się źle skończy !

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przepraszam Jarku źle napisałem.

Miałem na myśli odkręcenie a nie przykręcenie.

Błąd już poprawiam

Edytowane przez Centrino

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tzn czym miałem odkręcić?? Palcami??

Deski w szprychy nie wkładałem

Com napisał, napisałem i biorę za to odpowiedzialność ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Już poprawiłem, chodziło mi o odkręcenie a nie dokręcenie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Już poprawiłem, chodziło mi o odkręcenie a nie dokręcenie

Jacku - nie chcę ciągnąć tego tematu, ale dla mnie to bez znaczenia. Jeżeli nie da się odkręcić ramieniem pół metrowym to należy się zastanowić dlaczego, a nie przedłużać ramię ;)

No, ale wiadomo, że ja inaczej patrzę na mechanikę ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarku na pewno patrzysz na sprawę inaczej ale też i masz ogromne doświadczenie a ja tylko jestem garażowym samoukiem. A 2 metrową rurkę tylko przygotowałem po to aby w razie "W" jakoś odkręcić tę nakrętkę (140Nm + klej oraz lata nie odkręcania mogą spowodować problemy z odkręceniem) ale z tego nie skorzystałem gdyż nakrętka odkręciła się dość lekko i na pewno nie była przykręcona z siłą jaką zaleca BMW. I to mnie właśnie nieco zdziwiło bo to już drugi taki motocykl.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×