MTBiker 2 175 Zgłoś ten post Napisano 1 Styczeń 2013 XChallenge ma aluminiowy subframe. Tylni bagażnik jest mocowany na 4 śruby M6. Po kilku wyjazdach na Ukrainę przerobiłem je na M8, tuleje dystansowe, podkładki, klej loctite. Na bagażniku jest 6l zbiornik paliwa i (co obciąża go bardziej) mocowanie rogala Giantloop Na Islandii znów było szybko po kamieniach. Bagaż plus rogal plus zamocowany na szczycie tego wszystkiego 5l kanister pełny paliwa spowodował że gwinty luzowały się i wyrobiły. Mając na uwadze spore obciążenia może ktoś mógłby mi doradzić czy: 1. Wklejać śruby na jakiś 'płynny metal' (na wyjeździe bym może tak zrobił ale teraz nie ma ciśnienia) 2. Naprawiać gwinty zestawami typu Heli-coil (jak to jest wytrzymałe ??) 3. Na stałe wspawać śruby i tuleje do subframe (odrobinę będzie utrudniać zdejmowanie plastików i prace przy elektryce tylniego błotnika)? 4. ??? Mam drugi zapasowy subframe ale nie zamierzam go zmieniać z powyższych powodów. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 1 Styczeń 2013 (edytowane) Pytanie: Czy jest możliwość montażu przelotowego ? - od dołu ? Myślę o takim patencie ( rozmiary są różne ) http://www.narzedzia...prawcza_m9x1,25 EDIT: ... a jak nie to bym rozważył http://www.forch.pl/product.aspx?p=2a079b51-8a31-4861-9a41-1cef8b66476b&g=59e63c05-87d1-4e1c-ac63-b5b610748d0b - z tym, że tulejkę ( dla pewności ) bym wkleił na stałe. Nie musi to być dokładnie taki patent, ale tulejka oparta na zasadzie podwójnego gwintu - wtedy można dobrać wszystkie parametry ( długość, skok, materiał .... ) Edytowane 1 Styczeń 2013 przez Jarek 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MTBiker 2 175 Zgłoś ten post Napisano 1 Styczeń 2013 Szybka i konkretna odpowiedz - Dziekuje Jarku 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 1 Styczeń 2013 A wiesz .... - nie chciałem zaczynać od wykresu żelazo-węgiel - tak dla zrozumienia tematu ;) http://zurekkk.w.interia.pl/zelazo_wegiel.htm 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 1 Styczeń 2013 Używałem tych tulejek samogwintujących właśnie w elementach alu, które musiały być często rozkręcane. Na prawdę świetny patent. Jeśli jeszcze wkręcisz to na klej - pancerne. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
lcoo 5 494 Zgłoś ten post Napisano 1 Styczeń 2013 Pytanie: Czy jest możliwość montażu przelotowego ? - od dołu ? Myślę o takim patencie ( rozmiary są różne ) http://www.narzedzia...prawcza_m9x1,25 To jest dobre rozwiązanie, kolega w Twinie ma zniszczone jedno z mocowań na "zadupku" i nitonakrętka jest do tego dobrym rozwiązaniem. Jak coś to odezwij się na PW, to dam Ci namiar do niego i dopytasz co, gdzie i jak. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Arthur71 2 676 Zgłoś ten post Napisano 2 Styczeń 2013 Ja używam rozwiązania heli coil - coś na wzór - http://www.moto-akcesoria.pl/zestaw-do-naprawy-gwintow-helicoil-plus-m6,p,21771 (sam się zdziwiłem że motoa to mają, raczej egzotyka w Polsce - na szybko mi to wpadło). Stary patent kriegsmarine, sprawdza się w motoryzacji i na koncie parę napraw w przemyśle - to co widziałem i wiem że działa. Tutaj opis: http://www.4metal.pl/artykuly/helicoil-plus-zestawy-naprawcze-do-uszkodzonych-gwintow/ Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 2 Styczeń 2013 (edytowane) Ja korzystałem parokrotnie z tego typu rozwiązania - http://www.baercoil....tur_saetze.html Komplet do gwintu M6 ok. 100 PLN. Z tym, że te tulejki pokazane przez Jarka i Piotrka chyba lepszym rozwiązaniem są, bo od razu służa za mocowanie. Można też dospawać do subframe odpowiednie wzmocnienia i np. podwójne nakrętki w odpowiednim rozmiarze - nie wiem jak tam z miejscem (mówisz, że jest mało.). Edytowane 2 Styczeń 2013 przez alik Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
lcoo 5 494 Zgłoś ten post Napisano 2 Styczeń 2013 Też nie widziałem dokładnie tego umiejscowienia gwintu, ale jeżeli jest to coś podobnego jak w twinie to tylko nitonakrętka. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MTBiker 2 175 Zgłoś ten post Napisano 2 Styczeń 2013 Podejscia z drugiej strony brak - gwint jest w jednej ze scianek profilu o przekroju kwadratu Obejrze sobie jeszcze raz na spokoj to w piatek sprawdzajac dlugosc gwintu w ramie i to na ile zostalo jeszcze materialu na rozwiercanie i mocowanie sprezyn czy tulei. Dziekuje wszystkim raz jeszcze za opinie Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Arthur71 2 676 Zgłoś ten post Napisano 2 Styczeń 2013 Znalazłem bezpośredniego linka: http://www.bollhoff.pl/pl/pl/elementy-zlaczne/specjalne-elementy-zlaczne/tecnika-gwintowa/wkladki-gwintowe-helicoil.php Warto skontaktować się z ich konsultantem, nie ma błądzenia we mgle i przynajmniej kilka lat temu byli tam inzynierowie potrafiący przeliczyć parę rzeczy i dobrać rozwiązanie (konkurencja tam poległa). Poza tym taka naprawa jest uznana i certyfikowana chocby TUV no i cholerna EN9100 - że niby lotnictwo ;). Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach