KamilH 0 Zgłoś ten post Napisano 5 Kwiecień 2013 Witam Może ktoś mi podpowiedzieć jaki jest rozmiar oryginalnych sprężyn do widelca dla modelu F650GS rocznik 2000 Chodzi mi o długość i średnice zewnętrzną. chciałem kupić inne, ale do innego modelu i nie wiem czy będą pasować. Z góry dziękuję Kamil Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 5 Kwiecień 2013 Jakby cos to moge pomoc ale odnosnie sprezyn Dakara z 2002r. Mam zalozone akcesoryjne wiec oryginaly moge w kazdej chwili pomierzyc. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KamilH 0 Zgłoś ten post Napisano 5 Kwiecień 2013 chciał bym mieć zawieszenie od Dakara...ale niestety mam zwykłego GS-a, i tam pewnie sprężyny są krótsze... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 5 Kwiecień 2013 W katalogu jesli dobrze wyszperałem sprezyna oryginalna dla: F650GS 2000r. (rotax) - 31422345381 F650GS 2008r. (twin) - 31427705923 F650GS Dakar 2002r. - 31427660359 Rozne nr tych czesci wskazuja na to ze oryginalnie ladowane sa tam inne sprezyny. W czym tkwi roznica? Dopoki nie przymierzysz jednej do drugiej to nie bedziesz wiedzial. Oprocz srednicy zewnetrznej i dlugosci jest jeszcze twardosc, skok i ilosc zwoji. Kazdy ten parametr jest istotny. Nie wiem czemu chcesz zmieniac sprezyny w swoim moto. Czy rzeczywiscie jest to niezbedne? Jesli sie uklepaly to zawsze mozna dotoczyc jakas tuleje. Jesli szukasz prostych gotowych rozwiazan to zamiast na sile pakowac sprezyne od Twina za 350zł dołóż troszke i kup dedykowana do swojego moto. Wersja tansza - WILBERS. http://www.wunderlich.de/shop/bmw-f-serie/f-650-st-cs-gs-dakar/fahrwerk-reifen-rader/fahrwerke-zubehor.html Zamowienia z Wunderlicha realizuje m. in. boxer-motor Wersja lux - HYPERPRO http://shop.touratechpolska.pl/progressive-fork-springs-for-bmw-f650gs-2000-2007.html Jest jeszcze ebay: http://www.ebay.pl/itm/WILBERS-Gabelfedern-NEU-BMW-F650GS-R13-F-650-GS-/360156084307?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item53daf9b853 http://www.ebay.pl/itm/Wirth-Gabelfedern-BMW-F-650-GS-00-07-/330666519853?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item4cfd42ad2d 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KamilH 0 Zgłoś ten post Napisano 5 Kwiecień 2013 widzę że znasz temat :) sprężyny nie wyklepały się ale chciałem założyć progresywne, bo oryginalne nie pracują najlepiej szczególnie w cięższym terenie. Dzięki za pomoc Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 5 Kwiecień 2013 Nie wiem co rozumiesz przez "ciezszy teren" bo do takiego generalnie moto sie w ogole nie nadaje. Moze sie okazac ze wladujesz sporo kasy a efekt bedzie nie taki jak oczekujesz. Po prostu zawiechy na wzor KTMa z tego nie zrobisz. Dakar jest ciut lepszy bo skok ma wiekszy i 21" z przodu ale tez szalu nie ma. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KamilH 0 Zgłoś ten post Napisano 5 Kwiecień 2013 cięższy teren jak na gs-a oczywiście. Długo go nie mam, ale zdążyłem zaliczyć wyjazd do Maroka pod koniec sezonu i czasami przydało by się lepsze zawieszenie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 157 Zgłoś ten post Napisano 5 Kwiecień 2013 na zwykłych sprężynach Twin potrafił dobić na przednim zawieszeniu, na progresywnych już mi się to nie zdarzało. Generalnie - jak pisze Mutomb - te motocykle nie są przeznaczone do "ciężkiego terenu" się nie nadaje. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 6 Kwiecień 2013 Progresy w "teren" to raczej nie bardzo... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 157 Zgłoś ten post Napisano 6 Kwiecień 2013 w przypadku GS wystrzegałbym się słowa "teren" :-) O chcarakterystce tych sprężyn napisano już bardzo wiele, więc skupię się na moim doświadczeniu Kiedyś wjechaliśmy z Jackiem za polną ścieżkę wyglądem przypominającą wielką tarkę - u Jacka (wtedy jeszcze na "singlu") przednie zawieszenie nie dobijało, a w twinie już tak. Po wymianie sprężyn na progresywne przód nigdy nie dobijał, a motocykl wydał mi się bardziej kontrolowalny "na luznym". Ile w tym efektu placebo, ile umiejętności, a ile przyzwyczajenia - nie wiem. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach