Skocz do zawartości
alik

BMW 800 GS Adventure - nowość 2013

Recommended Posts

Pojawiła się informacja prasowa o nowym 800 GS Adventure:

http://www.bmw-motorrad.pl/Motocykle/Enduro/BMW_F_800_GS_Adventure/

Podsumowanie:

- większy bak (o +8l)

- zasięg zwiększony o ok. 120 km

- zmiany w wyglądzie - "mocny, męski look"

- wygodniejsze siedzenie

- osłony

- seryjny ABS, ASC jako opcja (także do późniejszego montażu)

- wzmocniona rama tylna

- duża szyba

- szerokie podnózki enduro

- regulowana dźwignia hamulca tylnego

- aluminiowa osłona silnika

- stelaż bagażowy pod kufry jako osłona baku

- cała lista opcji dodatkowych - w tym 2 nowe nawigacje by BMW

Na początku dostępne 2 kolory: czerwony i piaskowy. Produkcja 1000 egz. na początek.

Kurde, bardzo fajny motek. Choć waga nie jest mała - 229 kg, ale ten zasięg... Chyba czas zbierać dudki ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Noo, zapowiada sie bardzo ciekawie. Sa juz jakies pierwsze fotki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

P90119867-lowRes.jpg

P90119872-lowRes.jpg

P90119883-lowRes.jpg

P90119886-lowRes.jpg

P90119889-lowRes.jpg

P90119891-lowRes.jpg

P90119893-lowRes.jpg

P90119899-lowRes.jpg

P90119907-lowRes.jpg

P90119945-lowRes.jpg

P90119946-lowRes.jpg

P90119948-lowRes.jpg

P90119951-lowRes.jpg

P90119952-lowRes.jpg

P90119953-lowRes.jpg

P90119908-lowRes.jpg

P90119909-lowRes.jpg

P90119919-lowRes.jpg

P90119921-lowRes.jpg

P90119926-lowRes.jpg

P90119928-lowRes.jpg

P90119930-lowRes.jpg

P90119931-lowRes.jpg

P90119932-lowRes.jpg

Kilka wybranych powyżej...

  • Like 7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Szkoda ze takie male.. Jesli duze 800 wejdzie na rynek to bedzie okazja kupic zwykle 800 w dobrej cenie.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

najbardziej interesujacy jest powiekszony zbiornik paliwa, to w nolmalnej 800 daje 200km zasiegu wiecej! ciekawie czy mozna by ten powiekszony zbiornik zaadoptowac do 800?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Adapatacja i adopcja to 2 różne rzeczy. ;)

Nie bez powodu zmieniono tylną ramę pomocniczą - mam wrażenie, że jedno to aby ją wzmocnić i stworzyć sytem mocowań dużego baku a po drugie aby uniemożliwić taki retro-fit.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

najbardziej interesujacy jest powiekszony zbiornik paliwa, to w nolmalnej 800 daje 200km zasiegu wiecej! ciekawie czy mozna by ten powiekszony zbiornik zaadoptowac do 800?

masz na myśli: adaptacjaje? ja nie widzę żeby rama była zmieniona a jedynie stelaże pod kufry i myślę że nie jest. Ogólnie obecne założenia w konstrukcjach są takie (chodzi o koszty) żeby zmienić jak najmniej i wyprodukować kolejny nowy produkt.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylko ta waga i przedni zawias bez zmiany, coś czuję że będzie to kula u nogi nowej 8setki, choć klienci na pewno się znajdą ;-)

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tańsza opcja na bliższe i dalsze wyprawy... Chyba

Waga taka sama jak 1200gs

Spalanie takie same

Osiągi, prędkość, moment, moc słabsza

Cena zapewne będzie jakieś 20% niższa od 1200

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

masz na myśli: adaptacjaje? ja nie widzę żeby rama była zmieniona a jedynie stelaże pod kufry i myślę że nie jest. Ogólnie obecne założenia w konstrukcjach są takie (chodzi o koszty) żeby zmienić jak najmniej i wyprodukować kolejny nowy produkt.

Może masz racje - na razie to jest gdybanie, bo nigdzie szczegółów kontrukcyjnych na razie nie znalazłem. W materiałach reklamowych jest tylko enigmatycznie "wzmocniona tylna część ramy" - w jaki sposób nie zostało wyjaśnione.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może masz racje - na razie to jest gdybanie, bo nigdzie szczegółów kontrukcyjnych na razie nie znalazłem. W materiałach reklamowych jest tylko enigmatycznie "wzmocniona tylna część ramy" - w jaki sposób nie zostało wyjaśnione.

Gdzies czytalem, ze rama w 800tkach przy mocowaniu gornym amortyzatora wygina sie i w rezultacie peka. Jak znajde to fotke zarzuce. Moze to zostalo poprawione?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Taaaa

Nowości są fajne.

Ale najfajniejsze są dopiero w ostatnim roku produkcji, bez "chorób wieku dziecięcego" w super cenie z atrakcyjnym wyposażeniem.

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jaki ma zasięg zwykła 800setka? No bo praktycznie wszędzie dziś znajdzie się paliwo w promieniu 200km... ;-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jaki ma zasięg zwykła 800setka? No bo praktycznie wszędzie dziś znajdzie się paliwo w promieniu 200km... ;-)

Jakbym miał kasę na nową 800 to nie zastanawiałbym się i kupił "zwykłą" wersję. Z tą wagą to już chyba lepszy 1200, a pewnie specjalna wersja 800 adventure nie będzie wiele tańsza ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki Veng za odpowiedź choć nie na moje pytanie :-D ale znalazłem już w sieci, że to ok. 400km czyli sporo, oczywiście jak ktoś kaemy nawija :) to mu pewnie mało ale jak się ma na oku także minimalizowanie wagi to wychodzi na to, że standardowy bak jest wg mnie wystarczający.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gdzies czytalem, ze rama w 800tkach przy mocowaniu gornym amortyzatora wygina sie i w rezultacie peka. Jak znajde to fotke zarzuce. Moze to zostalo poprawione?

Tylko że to jest w głównej ramie a nie w tylnej. A z info wynika że przy głównej nie grzebali i że jest jak to ładnie określili potężna :D Edytowane przez elektrician

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylko że to jest w głównej ramie a nie w tylnej. A z info wynika że przy głównej nie grzebali i że jest jak to ładnie określili potężna :D

Jesli faktycznie nie zostalo to poprawione to moze byc chyba tylko gorzej. Wszak zwiekszona masa robi swoje. Przy podobnej masie i cenie rowniez wolalbym sklonic sie bardziej ku boxerowi. Chociaz to dalej dwa zupelnie inne motocykle z innym przeznaczeniem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jesli faktycznie nie zostalo to poprawione to moze byc chyba tylko gorzej. Wszak zwiekszona masa robi swoje. Przy podobnej masie i cenie rowniez wolalbym sklonic sie bardziej ku boxerowi. Chociaz to dalej dwa zupelnie inne motocykle z innym przeznaczeniem.

ja też bym wybrał 1200, ale w sumie traktuję te motocykle jako podobne przeznaczenie... jak już gdzieś pisałem, moim zdaniem 800 to całkiem ok motocykl ale zupełnie nie nadaje się w stanei surowym do tras offroadowych. zatem nadaje się do tego samego co duży GS, tylko gorzej :) ot takie moje ortodoksyjne zdanie :D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wygląda na typowo medialną zagrywkę :-). Będzie szum, czyli copy paste na każdej motocyklowej stronie, czy gazecie. Nakład 1000 sztuk gwarantuje wykup przez największych fanów i kolekcjonerów marki... :)

Jak ktoś bez większego zasięgu nie dawał rady to już dawno mógł dokupić bak z TT http://shop.touratec...unlackiert.html

Edytowane przez kptBurek
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

BMW ujawniło nowego F 800GS w prestiżowej i przystosowanej do dalszych podróży wersji Adventure. Najważniejsze zmiany to powiększenie zbiornika paliwa do 24 litrów (z 16 w zwykłej wersji) i związana z tym przebudowa nadwozia.

Powiększono także przednią szybę, podniesiono o 10 mm siedzisko i dodano kilka akcesoriów enduro. W opcji dostępne będą systemy elektroniczne: kontrola trakcji ASC oraz regulacja zawieszenia ESA.

Do napędu F 800GS Adventure posłuży dobrze znany czterozaworowy twin o pojemności 798 cm3 i mocy 85 KM. W ofercie ma pojawić się także limitowana wersja Travel Edition, wyposażona w standardowy system kontroli trakcji z off-roadowym trybem jazdy, podgrzewane manetki, dodatkowe reflektory LED, komputer pokładowy i centralną podstawkę.

Cena nowego F 800GS Adventure wynosić będzie ok. 48 000 zł za wersję podstawową. Wersja Travel Edition będzie oferowana tylko na niektórych rynkach – na rynku brytyjskim jej cena wyniesie 9 675 funtów (53 000 zł).

Edytowane przez gsdakar

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

PORÓWNANIE PARAMETRÓW BMW F800GS - F 800GS Adventure

Zbiornik paliwa16 litrÓw - 24 litry

Standardowa wysokość kanapy 880 mm - 890 mm

Najniższa wysokość kanapy 850 mm - 860 mm

Opcja obniżenia tak, do 820 mmnie

Masa własna 214 kg - 229 kg

Ładowność 230 kg - 225 kg

Wymiary (Dł. / Szer. / Wys.) 2 300 / 920 / 1 345 mm - 2 305 / 925 / 1 450 mm

Spalanie 90 / 120 km/h 3,8 / 5,2 l - 4,3 / 5,7 l

Edytowane przez gsdakar

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy spalaniu jakie podał gsdakar obie wersje mają taki sam zasięg 421km, tylko, że zwykła przy 90km/h a adv przy 120km/h :)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Motor do turystyki jednoosobowej.....

Za tą cene "dozbierałbym" do 1200.....

Ciekawe jak przednia zawiecha i felgi/obręcze.....

Cena-za wysoka !!

P.S. Ale nie ukrywam podoba mi sie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×