Skocz do zawartości
alik

BMW 800 GS Adventure - nowość 2013

Recommended Posts

Gdybym sie rozgladal za nowym przy zalozeniach turystyki asfaltowej dolozylbym zdecydowanie na 1200.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja na szczęście nie mam takich dylematów :lol:

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nie ma uniwersalnych motocykli i uniwersalnych samochodów ...wszystko to kwestia kompromisów no i kasy bo gdyby była taka możliwość to w garażu powinny stać trzy motocykle i trzy samochody ....minimum :)

  • Like 7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nie ma uniwersalnych motocykli i uniwersalnych samochodów ...wszystko to kwestia kompromisów no i kasy bo gdyby była taka możliwość to w garażu powinny stać trzy motocykle i trzy samochody ....minimum :)

a w domu trzy żony ;)

Edytowane przez sid
  • Like 6

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie , bo temat nam się rozwinie za bardzo :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

chyba że założymy nowy temat z wątkiem ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a w domu trzy żony ;)

ok. Kończymy. Paniom może się nie podobać

proponuje troche antropologii kulturowej zanim zalozymy,ze kobietom to sie zawsze nie spodoba :

wielozenstwo wystepowalo w wielu kulturach i religiach, rowniez posiadanie wielu mezow mialo miejsce chociaz w mniejszym stopniu..

muzulmanie maja do czterech zon, a ich zonom to sie podoba lub nie - sprawa jest jak zawsze indywidualna...

ale na pewno nie jest tak, ze zawsze im sie nie podoba..., czesto sa bardzo zadowolone z takiej sytuacji - zony sie usupelniaja, maja podzielone obowiazki domowe, a maz musi zawsze traktowac je sprawiedliwie i rowno..

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a w domu trzy żony ;)

SID rozumiem, że żona nie pzegląda forum :D

....trzy motory, trzy samochody , trzy żony i trzy orgazmy :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a ja bym taka szybę do mojej 800 przygarnął, bo orginalna wysoka malo daje

Przejechałem się tym na zlocie i po niestety szału nie ma. Szyba mi nie wystarcza, chociaż podoba mi się ta wysoka podpórka. Dobrze stabilizuje.

A całość, to niestety jak dla mnie trochę pomyłka. "Góra" wygląda na większą niż 1200, a mocy z krówki nie ma.

No ale pewnie Adventure też znajdzie swojego klienta :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

niestety szału nie ma.

oraz rózwnież dupy nie urywa ;-)

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

szału nie ma, dupy nie urywa i staniki nie latają, ale do dramatu daleko ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a ja bym taka szybę do mojej 800 przygarnął, bo orginalna wysoka malo daje

Mi przy moim w sumie nie koszykarskim wzroście 180 cm delikatnie mówiąc wiało w ryj.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja z tą "800" mam tak,ze mnie nie zachwyciła, ale to moze dlatego,ze chwile wczesniej jezdzilem Gs1200 i przesiadajac sie na 800 mialem wrazenia,ze jade jakims klekotem. Slabo to, to przyspieszalo, trzeslo, warczalo i o malo nie dostalem zawalu jak mi zanurkowalo przy hamowaniu;). Powiem , tak chce GS1200 i tyle:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Trochę się bałem jazdy testowej osiemsetą, wychodząc z założenia, że jak się już przejadę to pewnie nie będę mógł spać po nocach, a moja Bianca będzie musiała pójść na wczesną emeryturę.

Nie myślałem o jeździe adwenczerem, ponieważ nie lubię silikonu i botoksowych kształtów. Pan z Ridera próbował przekonać mnie, że ADV jest idealnym motocyklem do turystyki i jest odpowiedzią na życzenia tysięcy użytkowników zwykłego f800gs i nie tylko, którzy z upragnieniem czekali kiedy już nastąpi "zabieg" zwiększenia wiadomo czego, żeby maksymalnie zwiększyć zasięg. Chyba nic nie słyszeli o innych praktyczniejszych rozwiązaniach. Myślałem nawet dać mu telefon do REDa, żeby wytłumaczył fenomen czerwonego kanisterka. Wiadomo, że to nie jest to samo, ale piękna sylwetka oraz waga zostaje bez zmian. Wygląd nowego ADV niestety mnie nie powala, no ale o gustach podobno się nie dyskutuje.

W końcu się przełamałem i zapisałem się na jazdę testową F800gs, akurat w Riderze były dni otwarte. Dostałem mocno wyeksploatowaną jednostkę z połamanymi klamkami, popękanymi plastikami, a dodatkowo coś się tłukło z tyłu. Był to sprzęt po GStrophy... Czytając relacje i oglądając zdjęcia z tras, które były przygotowane do obecnej edycji odniosłem wrażenie, że ta osiemseta była na innym trophy albo Panowie z NCAP dostali na chwilę ten motocykl.

Innego nie mieli, a w związku z tym, że koniecznie chciałem wersje nie adwenczer musiałem się pogodzić z niedoskonałościami na te 1,5 godziny. Miałem stricte GSową grupę (F700gs, F800gs, F800gs adv, F1200gs 2013, F1200gs adv 2013 i starszy F1200gs). Jeden ze współwłaścicieli Ridera poprowadził nas fajną trasą na starszym GSie. Były szutry, obwodnica i kręte drogi w podkrakowskich wsiach. Generalnie można było posmakować jazdę w każdych warunkach.

Pomijając względy estetyczne oraz dźwiękowe (tłuczenie się) poobijanej sztuki, osiemseta mi sie spodobała, nawet bardzo. Niestety nie poczułem szoku technologicznego, którego się spodziewałem. Może to wina "detali", których w moim zabrakło, a może za dużo oczekiwałem? Porównując do mojego obecnego Funduro silnik dużo bardziej elastyczny i ma wyższą kulturę pracy, hamulce precyzyjne i skuteczne. Tego ostatniego chyba najbardziej mi obecnie brakuje. Po za tym? Zwinna i posłuszna jak baranek. Dziwi trochę fakt, że ABS wyłącza się dopiero po zatrzymaniu. Przed odkręceniem manetki mocno trzymałem się kierownicy, ponieważ myślałem, że motocykl ucieknie, a mną rzuci do tyłu. Niestety nie poczułem mega przyśpieszenia. Zbiera się ładnie, ale nic po za tym. Może nie wiem jeszcze jak się traktuje prawidłowo manetkę? No cóż ciągle się uczę.

Kiedyś w końcu pewnie przełamie niechęć i przejadę się również adwenczerem, ale obecnie w głowie mi utkwił obraz zgrabnej sylwetki starszej siostry i na razie niech tak zostanie.

Nie wiem jeszcze kiedy i co będzie moim następnym sprzętem, ale gdy się w końcu zdecyduje na zmianię, to na liście na pewno się pojawi osiemseta, ale póki co moja Bianca ma przed sobą kilkadziesiąt tys km do nakręcenia i mogę spać spokojnie.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przechytrzyli tego Advenczera. Ciężki niemal jak R1200GS "wodnik", nie pali tylko pije i pomimo sporo większego zbiornika, zasięg nie został wydłużony spektakularnie.

Można jednak wsadzić "normalny" napęd od F800GS i wtedy powinna być zupełnie inna rozmowa... tylko po jaką cholerę??? ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×