Skocz do zawartości
MiKo

kierunkowskazy akcesoryjne a przerywacz

Recommended Posts

Pewnie ktoś z Was się orientuje na jakiej zasadzie działa przerywacz migaczy....

Oryginalne migacze mają żarówkę 10W a większość uniwersalnych 21W - czy to nie będzie miało wpływu na prędkość migania ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bedą pracowały "migały" :-) z inną prędkością - tak jak w sytuacji jak po jednej stronie spali się żarówka to druga zaczyna szybciej migać - większa moc ;-) wolniej Pzdr :beer:

Edytowane przez Wojbm6

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kiedyś podjąłem próbę założeia kierunkowaskazów ledowych.

Niestety mimo podkładania oporników o różnym oporze nie udało mi się dojść do ładu. Poddałem się.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miko, a Ty pytasz o akcesoryjne kierunkowskazy (jak w temacie), czy przerywacz (jak w treści)??

Jeżeli zmieniasz obciążenie (kierunkowskazy) z 10W na 21W to czas "mrugania" się wydłuży i bez zmiany przerywacza raczej go nie skrócisz. (Wojbm6 albo się pomylił, albo jakiś skrót myślowy zastosował)

Jeżeli zmieniasz przerywacz z 10W na 21W, to możesz próbować to "wyrównać" rezystorami. Możesz też poszukać elektronicznego przerywacza (układu czasowego) - ten powinien być odporny na obciążenie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pewnie ktoś z Was się orientuje na jakiej zasadzie działa przerywacz migaczy....

Oryginalne migacze mają żarówkę 10W a większość uniwersalnych 21W - czy to nie będzie miało wpływu na prędkość migania ?

Zależy jaki masz przerywacz - zwykły bimetalowy działa tak, że "blaszka" się wygina po nagrzaniu do pewnej temperatury, a większy opór spowoduje przepływ niższego prądu czyli wolniej się będzie nagrzewał i wolniej migał. Elektroniczny ma to gdzieś ;] Nie wiem niestety co siedzi w Twoim moto, ale rocznik wskazuje raczej na bimetalowy. Wykręć jedną żarówkę i zobacz czy jest różnica ;]

Kiedyś podjąłem próbę założeia kierunkowaskazów ledowych.

Niestety mimo podkładania oporników o różnym oporze nie udało mi się dojść do ładu. Poddałem się.

Bo opór trzeba dać szeregowo, a nie równolegle (jak rozumiem "podkładanie").

edit: Dave napisał wcześniej, ale ja bardziej szczegółowo mam nadzieję ;] I będę miał pewnie podobny problem, chcę dodać awaryjne ;]

Edytowane przez rasta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oczywiście chodzi mi o założenie innych, tańszych migaczy typu z allegro.... a czy czasem żarówka 10 i 21W nie mają takich samych gniazd ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z ciekawości ale gdzie wyczytałeś te 21W?? Ja nie mogę znaleźć a 21W to w sumie strasznie jasny będzie bo to taka żarówka jak od stopu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oczywiście chodzi mi o założenie innych, tańszych migaczy typu z allegro.... a czy czasem żarówka 10 i 21W nie mają takich samych gniazd ?

Cokół żarówki jest taki sam tylko bańka większa w przypadku 21W.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To 21W na zarowce kierunkowskazu to faktycznie z ksiezyca...

http://www.bmwstore....u/i51605#part09

Takich kierunkowskazow jak np te http://allegro.pl/kierunki-kierunkowskazy-biale-pom-12v-promocja-hit-i3296349630.html

jest cale mnostwo nawet taniej. Maja zarowki 10W wiec problem z glowy.

Edytowane przez Mutomb

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kontynuując, bo miałem o czymś powiedzieć... :D

Wczoraj zacząłem robić migacze na handbary. Normalny odblask i w nim wyfrezowane otwory na diody led. Jak skończę to się pochwalę całością.

PS jest u nas w Raciborzu sklep z artykułami elektrycznymi, który na witrynie ma piękny duży napis : ŻARÓWKI LED :shock:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli zmieniasz obciążenie (kierunkowskazy) z 10W na 21W to czas "mrugania" się wydłuży i bez zmiany przerywacza raczej go nie skrócisz. (Wojbm6 albo się pomylił, albo jakiś skrót myślowy zastosował)

a w którym miejscu się pomyliłem :?: - "spalenie żarówki - (mniejsza moc) szybciej - większa moc ;-) (mrugania) wolniej :-P :-P Pzdr :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a w którym miejscu się pomyliłem :?: - "spalenie żarówki - (mniejsza moc) szybciej - większa moc ;-) (mrugania) wolniej :-P :-P Pzdr :beer:

Jeżeli przez "większa moc" miałeś na myśli "moc mrugania", czyli tak naprawdę częstotliwość - to w niczym :)

Mocy przybywaj! :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a w którym miejscu się pomyliłem :?: - "spalenie żarówki - (mniejsza moc) szybciej - większa moc ;-) (mrugania) wolniej :-P :-P Pzdr :beer:

Bylo napisac ze chodzi o obciazenie/pobor mocy i po klopocie :) :beer: .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miko - z doswiadczenia mojego.

Przednie kierunki w eFce zamienilem na mikro. Tam byly jakies zarowki halogenowe 21W.

Po tej zmianie kierunki zaczely mrugac WOLNIEJ.

Edytowane przez Marcin
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miko - z doswiadczenia mojego.

Przednie kierunki w eFce zamienilem na mikro. Tam byly jakies zarowki halogenowe 21W.

Po tej zmianie kierunki zaczely mrugac WOLNIEJ.

Dobra, bo widzę, że jest fala info o tym na co wymieniliście i jak nagle zaczęły mrugać kierunki.

Tutaj nie ma filozofii:

mniejsza moc żarówek - mniejszy prąd - mniej (wolniej) się grzeje bimetal - wolniej mrugają,

większa moc żarówek - większy prąd - bardziej (szybciej) się grzeje bimetal - szybciej mrugają.

Bimetal (bo raczej tak to jest ogarnięte) po prostu przy pewnej temperaturze się odgina na tyle, że przestaje stykać. Ot, przerywacz mechaniczny ;D

Oczywiście przy elektronicznych tego efektu nie ma, większość powinna działać przy np. 0-40W ze stałą częstotliwością.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rasta, Twoja filozofia nie pasuje do mojego bylego moto, ale moze jednak ja zle postrzegalem dzialanie kierunkow. Maxiu musialby najchetniej porownac z jakas normalna eFką.

Oryginalnie z przodu mialem 5W zarowki kierunkow. Po zmianie na 21W opor znacznie wzrosl. I zaczely dzialac wolniej.

Dlaczego wrzucenie kierunkow LED do motocykli sprawia, ze kierunki mrugaja jak szalone? Skoro LED pobieraja duzo mniej pradu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rasta, Twoja filozofia nie pasuje do mojego bylego moto, ale moze jednak ja zle postrzegalem dzialanie kierunkow. Maxiu musialby najchetniej porownac z jakas normalna eFką.

Oryginalnie z przodu mialem 5W zarowki kierunkow. Po zmianie na 21W opor znacznie wzrosl. I zaczely dzialac wolniej. To oczywiście założenie dla przerywacza mechanicznego.

Dlaczego wrzucenie kierunkow LED do motocykli sprawia, ze kierunki mrugaja jak szalone? Skoro LED pobieraja duzo mniej pradu?

Ale jak nie:

Przednie kierunki w eFce zamienilem na mikro. Tam byly jakies zarowki halogenowe 21W.

Miałeś 21W, zamieniłeś na mikro (domyślam się, że mniej watowe), czyli pobierające mniej prądu, więc kierunki zaczęły działać wolniej.

Link z forum MZ ;D http://forum.mz-klub...php?p=5124#5124

[...] układy przerywaczy elektronicznych są budowane w oparciu o scalony uklad specjalizowany U2043B, którego note znajdziecie tutaj. Posiada on kompensacje temperaturową i napięciową czyli częstotliwośc migania nie zależy od tych parametrów(w przeciwieństwie do zwykłego przerywacza bimetalicznego. Jełśi spali się jedna z żarówek w obwodzie to również zasygnalizuje on to podwojoną częstotliwością migania, jest ona wyliczona jak pokazano w nocie katalogowej dla mocy żarówek 2x21W+5W

Czyli jak do tego elektronicznego wrzucimy LEDy to będzie zapierdzielał. Tutaj mój błąd, częstotliwość elektronicznych jak widać może zależeć od obciążenia, chociaż są i takie, których nie zależy ;]

edit:

I zgadza się to z:

Oryginalnie z przodu mialem 5W zarowki kierunkow. Po zmianie na 21W opor znacznie wzrosl. I zaczely dzialac wolniej.

Jeżeli miałeś elektroniczny oparty na U2043B - zwiększony pobór powoduje spadek częstotliwości (odwrotnie do spalenia się jednej żarówki).

edit edita: powyższe nie ma sensu, elektroniczny wykrywa tylko spadek prądu, jego wzrost nie ma raczej wpływu na częstotliwość. Chyba, że po prostu prąd był dla niego za duży i nie wyrabiał ;]

REASUMUJĄC: Trzeba zwracać uwagę o jakim przerywaczu mowa, bo działają różnie.

Edytowane przez rasta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mea Culpa - zle sformułowałem pierwsze zdanie. z 5W przeszedlem na 21W i kierunki zwolniły.

Co więcej - jak w eFce padła jakaś żarówka to przerywacz blokował się i drugi kierunek świecił stałym światłem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mea Culpa - zle sformułowałem pierwsze zdanie. z 5W przeszedlem na 21W i kierunki zwolniły.

Co więcej - jak w eFce padła jakaś żarówka to przerywacz blokował się i drugi kierunek świecił stałym światłem.

Poddaję się ;D

Jak znasz oznaczenia/typ przerywacza (i najlepiej schemat instalacji) to coś dalej można pogrzebać, nie ma sensu zgadywać ;]

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moto sprzedane, to, szczerze mowiac, temat mnie az tak nie interesuje. Wazne, ze mrugaja.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dobra, bo widzę, że jest fala info o tym na co wymieniliście i jak nagle zaczęły mrugać kierunki.

Tutaj nie ma filozofii:

mniejsza moc żarówek - mniejszy prąd - mniej (wolniej) się grzeje bimetal - wolniej mrugają,

większa moc żarówek - większy prąd - bardziej (szybciej) się grzeje bimetal - szybciej mrugają.

Bimetal (bo raczej tak to jest ogarnięte) po prostu przy pewnej temperaturze się odgina na tyle, że przestaje stykać. Ot, przerywacz mechaniczny ;D

Trochę namieszałeś Rasta - zwłaszcza 'Praktykom' jak Marcin :-P Trochę filozofii jednak jest :-P - bo jest odwrotnie - tak jak napisałem ja, Dave, a Marcin pamiętał z praktyki - tzn. zwiększenie mocy żarówek powoduje "spowolnienie" mrugania- i odwrotnie spali się zarówka, mniejsza moc na przerywaczu - szybciej 'mruga' - dlaczego :?: - bo najczęściej zastosowany jest w konstrukcji przerywacza nie bimetal a drut dylatacyjny lub grzejny jak kto woli - co to zmienia :?: - poszukaj odpowiedzi sam :-P - ale tak właśnie jest :-P :-P Pzdr :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Trochę namieszałeś Rasta - zwłaszcza 'Praktykom' jak Marcin :-P Trochę filozofii jednak jest :-P - bo jest odwrotnie - tak jak napisałem ja, Dave, a Marcin pamiętał z praktyki - tzn. zwiększenie mocy żarówek powoduje "spowolnienie" mrugania- i odwrotnie spali się zarówka, mniejsza moc na przerywaczu - szybciej 'mruga' - dlaczego :?: - bo najczęściej zastosowany jest w konstrukcji przerywacza nie bimetal a drut dylatacyjny lub grzejny jak kto woli - co to zmienia :?: - poszukaj odpowiedzi sam :-P - ale tak właśnie jest :-P :-P Pzdr :beer:

Dlatego przy okazji chyba ostatniego postu napisałem, że przydałby się model przerywacza - masz bimetalowe (reagują tak, jak napisałem), z drutem (reagują odwrotnie, tak jak Wy pisaliście) i elektroniczne (nie reagują, oczywiście z dokładnością do dostrojenia do nowego prądu) ;] I każdy inaczej reaguje na zmianę żarówek. Najlepiej się chyba zaopatrzyć w elektroniczny z malucha, taki o http://www.ape.com.p...=21&produkt=114, i nie mieć problemu ;] Ew trzeba będzie w nim przelutować jeden rezystor odpowiedzialny za wartość progową prądu do wykrywania spalenia żarówki.

Edytowane przez rasta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×