Mutomb

Odblokowanie zdławionego motka czyli w poszukiwaniu dodatkowych 19 kucy...

5 postów w tym temacie

Ten maly tutorial, poradnik powstal z mysla o wszystkich, ktorzy boja sie zakupu czy sprowadzenia zdławionego fabrycznie motocykla BMW z silnikiem rotaxa. W roli głównej wystapi moj X-challenge sprowadzony z Niemiec na poczatku marca tego roku. Identyczne rozwiazanie znajdziecie jednak w F650GS, Dakar, G650X.

W instrukcji serwisowej BMW znalazlem info, ze cala operacja zdławienia badz odblokowania wiaże sie z wymiana uchwytu ciegna gazu. Cała filozofia. Wystarczy znalezc odpowiednia czesc. Zaczynamy poszukiwania zagubionych 19KM.

http://www.bmwstore....ca/i51545/r2007

Na pozycji nr 4 znajduja sie 2 rodzaje uchwytu. Wystarczy zakupic odpowiedni. Uchwyt wedlug nr jest identyczny jak w Dakarze (7 654 888). Myslalem, ze uda sie go nabyc w BMW store ale nie, chyba ze od razu 20 sztuk... Potrzebna czesc bez zadnych problemow zamowilem sobie w serwisie Liberty Motors w Łodzi. Po 2 dniach dostałem info telefonicznie, ze jest juz do odbioru. Całe 28zł.

Rozebrałem motka w 5 minut, zdemontowałem stary uchwyt, zamontowałem nowy... i... dupa... coś mi nie pasuje... linka gazu zle sie uklada na przepustnicy...

Porównałem oba uchwyty:

uchwyty.JPG

Chwila zwatpienia.. Mysle sobie dali mi nie ten. Sprawdzalem jednak nr czesci i sie zgadza. Ponowna weryfikacja z nr nabitymi na uchwytach potwierdza, ze musza pasowac. Przez mysl przeszlo mi obciecie koncowki blokujacej maksymalne otwarcie przepustnicy w starym uchwycie. Na szczescie powstrzymalem sie. Rozebralem Dakara celem porownania i sprawa sie wyjasnila. Nie wiem jak wczesniej moglem tego nie zauwazyc.

Przyjrzyjcie sie zdjeciom i opisom.

Stary uchwyt z redukcja mocy:

Przepustnica+z+blokada.JPG

Nowy uchwyt full power:

Przepustnica+odblokowana.JPG

Tak.. Cały gips tkwił w tym, ze poczatkowo nie zmieniłem prowadzenia linki gazu na drugie koło. Jak widac dłuższy uchwyt potrzebny jest aby zamocowac linke na kole o mniejszej srednicy. Teraz przy identycznym skoku manetki i wyciagnietej lince przepustnica bedzie sie "szybciej" otwierac co zatem idzie bedzie zywsza reakcja na ruch manetka. Dodatkowo brak ogranicznika, ktory blokowal maksymalne otwarcie przepustnicy o jakies 25-30%. Niesamowicie proste.

Pełne otwarcie przepustnicy (redukcja 25kW)

Przpustnica+blok+max+open.JPG

Pełne otwarcie przepustnicy (full power 39kW)

Przpustnica+odbblok+max+open.JPG

Na koncu pozostaje tylko regulacja luzu na lince gazu. Regulacja przy manetce. Mam nadzieje, ze komus sie przyda.

Edytowane przez Mutomb
22 osób lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

popieram wszystkie dzialanie zmierzajace do wiekszej MOCY :) !!!

a jako mechaniczny laik czytam z podziwem...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Aż mi się nie chce wierzyć, że to takie proste. Właśnie odkryłem, że moja maszyna jest fabrycznie zdławiona i aż browara przywitałem jak zobaczyłem tabliczkę z informacją o obniżeniu mocy do 25 kw. Jutro z samego rana muszę to rozkminić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W sumie to wystarczy wygiąć tą blaszkę i problem z głowy, czy źle mi się wydaje?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W sumie to wystarczy wygiąć tą blaszkę i problem z głowy, czy źle mi się wydaje?

Wydaje Ci się.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz