Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 7 Czerwiec 2013 (edytowane) Ten maly tutorial, poradnik powstal z mysla o wszystkich, ktorzy boja sie zakupu czy sprowadzenia zdławionego fabrycznie motocykla BMW z silnikiem rotaxa. W roli głównej wystapi moj X-challenge sprowadzony z Niemiec na poczatku marca tego roku. Identyczne rozwiazanie znajdziecie jednak w F650GS, Dakar, G650X. W instrukcji serwisowej BMW znalazlem info, ze cala operacja zdławienia badz odblokowania wiaże sie z wymiana uchwytu ciegna gazu. Cała filozofia. Wystarczy znalezc odpowiednia czesc. Zaczynamy poszukiwania zagubionych 19KM. http://www.bmwstore....ca/i51545/r2007 Na pozycji nr 4 znajduja sie 2 rodzaje uchwytu. Wystarczy zakupic odpowiedni. Uchwyt wedlug nr jest identyczny jak w Dakarze (7 654 888). Myslalem, ze uda sie go nabyc w BMW store ale nie, chyba ze od razu 20 sztuk... Potrzebna czesc bez zadnych problemow zamowilem sobie w serwisie Liberty Motors w Łodzi. Po 2 dniach dostałem info telefonicznie, ze jest juz do odbioru. Całe 28zł. Rozebrałem motka w 5 minut, zdemontowałem stary uchwyt, zamontowałem nowy... i... dupa... coś mi nie pasuje... linka gazu zle sie uklada na przepustnicy... Porównałem oba uchwyty: Chwila zwatpienia.. Mysle sobie dali mi nie ten. Sprawdzalem jednak nr czesci i sie zgadza. Ponowna weryfikacja z nr nabitymi na uchwytach potwierdza, ze musza pasowac. Przez mysl przeszlo mi obciecie koncowki blokujacej maksymalne otwarcie przepustnicy w starym uchwycie. Na szczescie powstrzymalem sie. Rozebralem Dakara celem porownania i sprawa sie wyjasnila. Nie wiem jak wczesniej moglem tego nie zauwazyc. Przyjrzyjcie sie zdjeciom i opisom. Stary uchwyt z redukcja mocy: Nowy uchwyt full power: Tak.. Cały gips tkwił w tym, ze poczatkowo nie zmieniłem prowadzenia linki gazu na drugie koło. Jak widac dłuższy uchwyt potrzebny jest aby zamocowac linke na kole o mniejszej srednicy. Teraz przy identycznym skoku manetki i wyciagnietej lince przepustnica bedzie sie "szybciej" otwierac co zatem idzie bedzie zywsza reakcja na ruch manetka. Dodatkowo brak ogranicznika, ktory blokowal maksymalne otwarcie przepustnicy o jakies 25-30%. Niesamowicie proste. Pełne otwarcie przepustnicy (redukcja 25kW) Pełne otwarcie przepustnicy (full power 39kW) Na koncu pozostaje tylko regulacja luzu na lince gazu. Regulacja przy manetce. Mam nadzieje, ze komus sie przyda. Edytowane 21 Październik 2013 przez Mutomb 23 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bond 1 587 Zgłoś ten post Napisano 12 Czerwiec 2013 popieram wszystkie dzialanie zmierzajace do wiekszej MOCY :) !!! a jako mechaniczny laik czytam z podziwem... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
damcio 2 Zgłoś ten post Napisano 19 Czerwiec 2015 Aż mi się nie chce wierzyć, że to takie proste. Właśnie odkryłem, że moja maszyna jest fabrycznie zdławiona i aż browara przywitałem jak zobaczyłem tabliczkę z informacją o obniżeniu mocy do 25 kw. Jutro z samego rana muszę to rozkminić. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
retip91 0 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2016 W sumie to wystarczy wygiąć tą blaszkę i problem z głowy, czy źle mi się wydaje? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2016 W sumie to wystarczy wygiąć tą blaszkę i problem z głowy, czy źle mi się wydaje? Wydaje Ci się. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Aanis71 1 110 Zgłoś ten post Napisano 9 Marzec 2018 to ja podepnę się pod temat. czy macie może wiedzę jak wygląda/na czym polega zdławienie w wersji f800GT? patrząc jedynie po nr części widzę że w zdławionym występuje inny uchwyt cięgna gazu ( Uchwyt cięgna gazu 13 54 7 722 134 ) oraz dodana jest sprężyna naciągowa. w czym jeszcze są różnice? zmiany w elektronice? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 782 Zgłoś ten post Napisano 9 Marzec 2018 15 minut temu, aaniś napisał: .... w czym jeszcze są różnice? ... w dowodzie rejestracyjnym? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 421 Zgłoś ten post Napisano 20 Marzec 2018 Czy ktoś z Was ma blaszkę typ "kastrat" ? Przygarnę, Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 782 Zgłoś ten post Napisano 20 Marzec 2018 Może PW do Mutomb? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 421 Zgłoś ten post Napisano 20 Marzec 2018 Mutomb ostatnio był na forum 2.04.2017 wiec gdzieś przepadł. Ma ktoś numer telefonu do niego? 2 Kwiecień 2 2 Kwiecień 2017 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 782 Zgłoś ten post Napisano 20 Marzec 2018 No, ale maila masz może odbierze. Na tajnej mapce nic nie znajdziesz ? Ja niestety w którymś momencie straciłem dane z telefonu ... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach