red

BMW G 650 Xmoto

8 postów w tym temacie

DSC_0215.jpg

w modelach rodziny G 650 X brakowało tylko Xmoto - teraz będzie już cała germańska familja :)

- silnik – jednocylindrowy, czterosuwowy, DOHC, 4 zawory, wał wyrównawczy, chłodzenie cylindra i głowicy cieczą, wbudowana pompa wodna, 5 stopniowa skrzynia biegów, sucha miska olejowa,

- pojemność 652 cm3

- średnica cylindra 100 mm

- skok tłoka 83 mm

- stopień sprężania 11,5:1

- moc 39 kw przy 7000 obr/min

- moment obrotowy 60 Nm przy 5250 obr/min

- maksymalne obroty 7500 obr/min

- obroty na biegu jałowym 1480 obr/min

- elektroniczny wtrysk paliwa do rury ssącej, podwójny zapłon

- regulowany katalizator trójdrożny, norma emisji spalin EURO3

- pojemnoś zbiornika paliwa 9,5 l

- rezerwa paliwa < 2 l (szybko się psuje, więc i tak trzeba jeździć na liczniku dziennym – u bliźniaka jest tak samo)

- ilość oleju silnikowego 2,3 l (ze zmiana filtra) – 0,25 l różnica między oznaczeniami MIN i MAX

- zalecany olej przez producenta mineralny 15W-40

- sprzęgło wielotarczowe mokre, luz dźwigni sprzęgła przy zimnym silniku 2-3mm

- skrzynia biegów 5-stopniowa kłowa

- przełożenie pierwotne 1,946 (37:72 zębów)

1 bieg 2,750 (12:33 zębów)

2 bieg 1,750 (16:28 zębów)

3 bieg 1,313 (16:21 zębów)

4 bieg 1,045 (22:23 zębów)

5 bieg 0,875 (24:21 zębów)

- napęd łańcuh o-ring, zwis łańcucha 25-30 mm gdy motocykl stoi na podpórce bocznej – ustawienie fabryczne (przy takim napięciu łańcuch po obciążeniu motocykla moją masą łańcuch jest napięty jak struna więc mam ustawione trochę więcej zwisu :-D )

- w tylnej piaście tłumik szarpnięć

- zawieszenie przód widełki teleskopowe Upside-Down, śr. 45 mm z regulacją tłumienia i odbicia, skok na kole 270 mm

- zawieszenie tył dwuramiennny wahacz z odlewu aluminiowego, hydrauliczna kolumna amortyzująca z regulacją tłumienia i odbicia, skok na kole 215 mm

- hamulec przód (brembo) hydraulicznie uruchamiany hamulec jednotarczowy ze stałymi zaciskami 4 tłoczkowymi i pływająca tarcza hamulcową o śr. 320 mm, materiał klocków hamulcowych organiczny,

- hamulec tył (brembo) hydraulicznie uruchamiany hamulec jednotarczowy z jednotłoczkowym zaciskiem pływającym i stałą tarczą hamulcową o śr. 240 mm, materiał klocków hamulcowych organiczny,

- płyn hamulcowy DOT4

- opona przód fabrycznie montowana Pirelli Diablo 120/70 R 17 (58H)

- opona tył fabrycznie montowana Pirelli Diablo 160/60 R 17 (69H)

- przednie koło odlew aluminiowy MT H2 3,50“ x 17“

- tylne koło odlew aluminiowy MT H2 4,50“ x 17“

- ciśnienie powietrza w przedniej oponie – 1,8 bar jazda solo / 1,9 bar jazda z pasażerem lub ładunkiem

- ciśnienie powietrza w tylnej oponie - 2 bar jazda solo / 2 bar jazda z pasażerem lub ładunkiem (z instrukcji), z naklejki na wahaczu wynika że powinno być 2,1 bar gdy się jeździ z pasażerem lub ładunkiem

- obciążenie elektryczne gniazda 5 A

- akumulator ETZ 10 S AGM (absorptive glass matt), 12 V 10 Ah

- alternator trójfazowy 280 W

- świece zapłonowe HGK DR8 EB 0,6 – 0,7 mm stan fabryczny, max 0,9 granica zużycia

- żarówka świateł mijania i świateł drogowych H4 / 12V / 55-60 W

- żarówka świateł postojowych W5W / 12V / 5W

- żarówka kierunkowskazów RY10W / 12V / 10W

- żarówka podswietlania tablicy rejestracyjen W5W / 12V / 5W - bardzo czesto się przepala nie warto wymieniać

- rama rurowa z profli stalowych z przykręcanymi elementami bocznymi z odlewu aluminiowego, przykręcana aluminiowa rama tylna

- długośc motocykla 2180 mm

- rozstaw osi 1500 mm

- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 98 mm

- kąt główki ramy 61,5 st.

- wysokość 1184 mm bez lusterek, 1435 mm z lusterkami

- szerokość 907 mm z lusterkami

- wysokość siedzenia 900 mm

- masa własna 159 kg z bakiem pełnym w 90% i z ABSem

- dopuszczalna masa całkowita 335 kg, maksymalny załadunek 176 kg

- w PL z homologacją jako motocykl jednoosobowy, można uzyskać odstepstwo na dwuosobowy

- przyśpieszenie 5,5 sek do 100 km/h

- prędkość maksymalna 167 km/h - w warunkach laboratoryjnych z górki i z wiatrem może jest to do osiagnięcia – mój maks to 165 km/h

- zużycie paliwa 3,5l na 100 km przy prędkości 90 km/h - katalogowe

- zużycie paliwa 5,0l na 100 km przy prędkości 120 km/h - katalogowe

- moje minimalne zużycie paliwa 3,2l na 100 km, maksymalne 6,8l na 100 km

- serwis podstawowy co 10 000 km lub raz w roku

-- połączenia śrubowe:

- nakretka przy osi koła z przodu M20 x 1,25 80 Nm

- zacisk przedniego koła M6 10 Nm

- płytka adaptera na rurce ślizgowej przy zacisku przedniego hamulca 50 Nm

- nakretka przy osi koła z tyłu M20x1,25 80 Nm

- nakretka kontrująca do śruby zaciskowej łańcucha napędowego M8 25 Nm

- nakretka złączkowa lusterka 20 Nm

- śruba zaciskowa lusterka 21 Nm

ilość wyprodukowanych sztuk 2692

zamienniki części oryginalnych opisane bardzo ładnie przez MTBikera tutaj - uwaga tylko na tylne zawieszenie i przedni układ hamulcowy spore różnice między Xmoto i Xchallenge, prawdopodobnie mogą również różnić się łożyska kół

Edytowane przez red
8 osób lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

"...ilość wyprodukowanych sztuk 2692..."

ale masz niszowy motor :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Środkowy model ma jakieś dodatkowe oznaczenie ? Z foty wyglada , jakby kąt główki ramy był inny, czy to tylko złudzenie optyczne ? Masz wiedzę ę jaka jest w nim wys siodła, bo przy moim wzroście siedzącego koszykarza to ważne :))))

Ps.

edyta, gdyż pnieważ mój phon sam czasami pisze po swojemu :oops:

Edytowane przez wilczek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Środkowy model ma jakieś dodatkowe oznaczenie ? Z foty wyglada , jakby kąt główki ramy był inny, czy to tylko złudzenie optyczne ? Masz wiedzę ę jaka jest w nim wys siodła, bo przy moim wzroście siedzącego koszykarza to ważne :))))

we wszystkich tych modelach rama jest taka sama,

wysokość siodła w G 650 Xcountry to 800-825 mm (regulacja wysokości na lagach, nie na siodle), Xchallenge (ten z lewej) 930 mm (niskie siedzenie 910 mm), Xmoto (ten z prawej) 880-900 mm (niskie siedzenie 860-880mm) (regulacja na lagach)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz