Skocz do zawartości
mc.augu

Bardzo grzejący się olej

Recommended Posts

Następujące pytanie - czy w Waszych motocyklach zaobserwowaliście również bardzo grzejący się olej? W moim BMW F650GS z 2002 r. od pewnego czasu (ewentualnie wcześniej na to nie zwracałem uwagi) olej rozgrzewa się do bardzo wysokiej temperatury. Wyraźnie ciepła jest obudowa plastikowa pod którą znajduje się zbiorniczek oleju. Wręcz w cieplejsze dni trzeba odsuwać nogę żeby wiaterek chłodził nogę inaczej wyraźnie przygrzewa. O obudowie sprzęgła już nawet nie wspomnę, po dłuższej jeździe można poparzyć dłoń. Sprzęgło nie ślizga się, na wciśniętym sprzęgle i wrzuconym biegu obracające się koło bez problemu można zatrzymać, więc raczej odrzucałbym kończące się sprzęgło. Jaki jeszcze może być powód tak gorącego oleju? Czy to jest normalny objaw dla tego modelu? U Was też tak jest?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli nie pali się kontrolka temperatury to myślę, że nie ma powodów do obaw, sprawdź ew. poziom płynu chłodniczego. Gorący niby bak w 650gs w upały to normalka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy jak powiem, że temperatura 110 stC jest oki to cię jakoś uspokoi ? ;)

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy jak powiem, że temperatura 110 stC jest oki to cię jakoś uspokoi ? ;)

Mnie tak . Wczoraj było bardzo ciepło w siodle :) . Ale jak nic nie kipi i nie świeci to się nie przejmuję ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Następujące pytanie - czy w Waszych motocyklach zaobserwowaliście również bardzo grzejący się olej? W moim BMW F650GS z 2002 r. od pewnego czasu (ewentualnie wcześniej na to nie zwracałem uwagi) olej rozgrzewa się do bardzo wysokiej temperatury. Wyraźnie ciepła jest obudowa plastikowa pod którą znajduje się zbiorniczek oleju. Wręcz w cieplejsze dni trzeba odsuwać nogę żeby wiaterek chłodził nogę inaczej wyraźnie przygrzewa. O obudowie sprzęgła już nawet nie wspomnę, po dłuższej jeździe można poparzyć dłoń. Sprzęgło nie ślizga się, na wciśniętym sprzęgle i wrzuconym biegu obracające się koło bez problemu można zatrzymać, więc raczej odrzucałbym kończące się sprzęgło. Jaki jeszcze może być powód tak gorącego oleju? Czy to jest normalny objaw dla tego modelu? U Was też tak jest?

Potwierdzam, u mnie to samo. W zaleznosci od stopnia intensywnosci uzytkowania i temperatury otoczenia temperature mam 80-100 C

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Potwierdzam, u mnie to samo. W zaleznosci od stopnia intensywnosci uzytkowania i temperatury otoczenia temperature mam 80-100 C

U mnie tak samo. Mam wskaźnik temp oleju wkręcany zamiast korka wlewu i na rozgrzanym silniku temperatura waha się między 80 a 100 C.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie tak samo. Mam wskaźnik temp oleju wkręcany zamiast korka wlewu i na rozgrzanym silniku temperatura waha się między 80 a 100 C.

Nie jest to miarodajny wskaznik temperatury oleju. Czujnik musialby byc w innym miejscu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie jest to miarodajny wskaznik temperatury oleju. Czujnik musialby byc w innym miejscu.

Czy mozna przyjac, ze ten wskaznik zaniza temperature?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy mozna przyjac, ze ten wskaznik zaniza temperature?

Mysle, ze tak. Nie wiem jak bardzo dlugi jest bagnet w tym czujniku ale zanim sie silnik dobrze rozgrzeje to oleju w zbiorniku jest niewiele badz nawet wcale. Dodatkowo sadze, ze miedzy olejem, ktory krazy po silniku a tym w zbiorniku tez jest kilka stopni roznicy. Pomijam dokladnosc wskazan samego czujnika.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bagnet nie jest zbyt długi. Dopiero przy dobrze rozgrzanym silniku zamoczony jest w oleju, ale to też na wolnych obrotach, bo przy odkręcaniu manetki olej jest zasysany i wtedy miernik mierzy opary :). Ale można się go nauczyć czytać i znając (mniej więcej) temp. będziesz wiedział, czy olej osiągnął właściwą temperaturę i możesz przypiłować na wysokich obrotach czy nie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Myślę, że Jarek napisał wszystko w temacie. Olej rozgrzewa się bardziej niż płyn chłodzący. Zresztą olej jest również chłodziwem docierającym do najbardziej obciążonych termicznie elementów silnika. Do tego olej trudniej oddaje ciepło. Nawet jeśli moto ma chłodnicę oleju, jest ona znacznie mniejsza niż chłodnica "wody". Nie ma się czym przejmować. W silnikach chłodzonych powietrzem jest jeszcze cieplej :D

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarek napisał wszystko w temacie.

Dziękuję - nie mam pytań ;) :lol: :beer:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

z14282815Q,Niewielki-wentylator-byl-wybawieniem-biur-w-czasac.jpg

Zawsze można podłączyć i schłodzić :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Owszem w moim boxerze przy tych upałach naprawdę można się "opalić" od garów :P wszak to olejak a chłodniczki oleju są symboliczne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziękuję serdecznie wszystkim za odpowiedzi. No to trochę mnie uspokoiliście :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×