mc.augu 271 Zgłoś ten post Napisano 18 Lipiec 2013 Następujące pytanie - czy w Waszych motocyklach zaobserwowaliście również bardzo grzejący się olej? W moim BMW F650GS z 2002 r. od pewnego czasu (ewentualnie wcześniej na to nie zwracałem uwagi) olej rozgrzewa się do bardzo wysokiej temperatury. Wyraźnie ciepła jest obudowa plastikowa pod którą znajduje się zbiorniczek oleju. Wręcz w cieplejsze dni trzeba odsuwać nogę żeby wiaterek chłodził nogę inaczej wyraźnie przygrzewa. O obudowie sprzęgła już nawet nie wspomnę, po dłuższej jeździe można poparzyć dłoń. Sprzęgło nie ślizga się, na wciśniętym sprzęgle i wrzuconym biegu obracające się koło bez problemu można zatrzymać, więc raczej odrzucałbym kończące się sprzęgło. Jaki jeszcze może być powód tak gorącego oleju? Czy to jest normalny objaw dla tego modelu? U Was też tak jest? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 106 Zgłoś ten post Napisano 18 Lipiec 2013 Jeżeli nie pali się kontrolka temperatury to myślę, że nie ma powodów do obaw, sprawdź ew. poziom płynu chłodniczego. Gorący niby bak w 650gs w upały to normalka. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 18 Lipiec 2013 Czy jak powiem, że temperatura 110 stC jest oki to cię jakoś uspokoi ? ;) 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ben 5 181 Zgłoś ten post Napisano 18 Lipiec 2013 Czy jak powiem, że temperatura 110 stC jest oki to cię jakoś uspokoi ? ;) Mnie tak . Wczoraj było bardzo ciepło w siodle :) . Ale jak nic nie kipi i nie świeci to się nie przejmuję ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
nmtu 40 Zgłoś ten post Napisano 18 Lipiec 2013 Następujące pytanie - czy w Waszych motocyklach zaobserwowaliście również bardzo grzejący się olej? W moim BMW F650GS z 2002 r. od pewnego czasu (ewentualnie wcześniej na to nie zwracałem uwagi) olej rozgrzewa się do bardzo wysokiej temperatury. Wyraźnie ciepła jest obudowa plastikowa pod którą znajduje się zbiorniczek oleju. Wręcz w cieplejsze dni trzeba odsuwać nogę żeby wiaterek chłodził nogę inaczej wyraźnie przygrzewa. O obudowie sprzęgła już nawet nie wspomnę, po dłuższej jeździe można poparzyć dłoń. Sprzęgło nie ślizga się, na wciśniętym sprzęgle i wrzuconym biegu obracające się koło bez problemu można zatrzymać, więc raczej odrzucałbym kończące się sprzęgło. Jaki jeszcze może być powód tak gorącego oleju? Czy to jest normalny objaw dla tego modelu? U Was też tak jest? Potwierdzam, u mnie to samo. W zaleznosci od stopnia intensywnosci uzytkowania i temperatury otoczenia temperature mam 80-100 C Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bastian 8 Zgłoś ten post Napisano 19 Lipiec 2013 Potwierdzam, u mnie to samo. W zaleznosci od stopnia intensywnosci uzytkowania i temperatury otoczenia temperature mam 80-100 C U mnie tak samo. Mam wskaźnik temp oleju wkręcany zamiast korka wlewu i na rozgrzanym silniku temperatura waha się między 80 a 100 C. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 19 Lipiec 2013 U mnie tak samo. Mam wskaźnik temp oleju wkręcany zamiast korka wlewu i na rozgrzanym silniku temperatura waha się między 80 a 100 C. Nie jest to miarodajny wskaznik temperatury oleju. Czujnik musialby byc w innym miejscu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
nmtu 40 Zgłoś ten post Napisano 19 Lipiec 2013 Nie jest to miarodajny wskaznik temperatury oleju. Czujnik musialby byc w innym miejscu. Czy mozna przyjac, ze ten wskaznik zaniza temperature? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 19 Lipiec 2013 Czy mozna przyjac, ze ten wskaznik zaniza temperature? Mysle, ze tak. Nie wiem jak bardzo dlugi jest bagnet w tym czujniku ale zanim sie silnik dobrze rozgrzeje to oleju w zbiorniku jest niewiele badz nawet wcale. Dodatkowo sadze, ze miedzy olejem, ktory krazy po silniku a tym w zbiorniku tez jest kilka stopni roznicy. Pomijam dokladnosc wskazan samego czujnika. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bastian 8 Zgłoś ten post Napisano 22 Lipiec 2013 Bagnet nie jest zbyt długi. Dopiero przy dobrze rozgrzanym silniku zamoczony jest w oleju, ale to też na wolnych obrotach, bo przy odkręcaniu manetki olej jest zasysany i wtedy miernik mierzy opary :). Ale można się go nauczyć czytać i znając (mniej więcej) temp. będziesz wiedział, czy olej osiągnął właściwą temperaturę i możesz przypiłować na wysokich obrotach czy nie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 22 Lipiec 2013 Myślę, że Jarek napisał wszystko w temacie. Olej rozgrzewa się bardziej niż płyn chłodzący. Zresztą olej jest również chłodziwem docierającym do najbardziej obciążonych termicznie elementów silnika. Do tego olej trudniej oddaje ciepło. Nawet jeśli moto ma chłodnicę oleju, jest ona znacznie mniejsza niż chłodnica "wody". Nie ma się czym przejmować. W silnikach chłodzonych powietrzem jest jeszcze cieplej :D 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 22 Lipiec 2013 Jarek napisał wszystko w temacie. Dziękuję - nie mam pytań ;) :lol: :beer: 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
FALCON 5 929 Zgłoś ten post Napisano 22 Lipiec 2013 Zawsze można podłączyć i schłodzić :) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jahoo89 69 Zgłoś ten post Napisano 22 Lipiec 2013 Owszem w moim boxerze przy tych upałach naprawdę można się "opalić" od garów :P wszak to olejak a chłodniczki oleju są symboliczne. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mc.augu 271 Zgłoś ten post Napisano 25 Lipiec 2013 Dziękuję serdecznie wszystkim za odpowiedzi. No to trochę mnie uspokoiliście :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach