Skocz do zawartości
jackx

Olej w airbox'ie - ku przestrodze

Recommended Posts

Jak na wiosnę wymieniałem filtr powietrza, miałem podobnie (no może trochę delikatniej brudny filtr), a w obudowie trochę syfnej cieczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli się nie martwić?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

też, potwierdzam, trochę oleistej mazi, filtr jak na razie cały i suchy

wyczyscilem w srodku z tego syfu i poskladalem z powrotem do kupy

jak dotąd motocykl mi nie leżał, nie wiem jak poprzedniemu właścicielowi, ale nie wygląda żeby

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Czyli się nie martwić?

Ja przyjmuję zasadę że jak coś działa to ŁAP W TO NIE PCHAĆ :beer:

Vengosh nie wydumuj tylko skręcaj filtr i ogień na tłoki ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Warto wyrobić sobie nawyk, żeby zaglądać do drenażu airboksa i spuszczać nagromadzony szajs - np przy okazji każdego smarowania łańcucha, albo przy tankowaniu - wszystkie te czynności wykonuje się po prawej stronie motocykla, więc można sobie wyrobić mały rytuał ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W niedziele pojechalem pojezdzic z Vengoshem ale ze wzgledu na słaby akumulator jazda została zakończona pchaniem moto do domu. Straciłem chyba z 10 milionów kalorii. Aku wiec zamowilem, wymienilem, i przy okazji wymiany postanowilem zajrzec do airboxa. a tam w pip oleju. nie wiem ile ale jak wlozylem reke to mialem całą dłoń w oleju, wiec musi tam tego byc duuuużo. Jutro spuszcze to zobacze, ale na chwile obecna jestem przerażony. Jak mialem suzuki albo yamahe to nic mi sie nie psulo, tylko petrol i dzida, a tu jakby inaczej, a podobno to moto dlugodystansowe... CDN.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
W niedziele pojechalem pojezdzic z Vengoshem ale ze wzgledu na słaby akumulator jazda została zakończona pchaniem moto do domu. Straciłem chyba z 10 milionów kalorii. Aku wiec zamowilem, wymienilem, i przy okazji wymiany postanowilem zajrzec do airboxa. a tam w pip oleju. nie wiem ile ale jak wlozylem reke to mialem całą dłoń w oleju, wiec musi tam tego byc duuuużo. Jutro spuszcze to zobacze, ale na chwile obecna jestem przerażony. Jak mialem suzuki albo yamahe to nic mi sie nie psulo, tylko petrol i dzida, a tu jakby inaczej, a podobno to moto dlugodystansowe... CDN.

Czyżby kolejny niezadowolony z zakupu w BIKEMASTER Gdańsk :roll:

Powodzenia Krzyżak i dajcie znać następnym razem.. tez bym pojeździł w niedzielę :) :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Czyżby kolejny niezadowolony z zakupu w BIKEMASTER Gdańsk :roll:

Powodzenia Krzyżak i dajcie znać następnym razem.. tez bym pojeździł w niedzielę :) :beer:

Och te kąśliwe uwagi kolegi Dakarowego.

Z tego co tu czytalem, to nie tylko motocykle z Gdanska mają ten feler. Ja tam jestem zadowolony :) :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam

POdłącze się do tematu filtrów powietrza. Czy możecie mi powiedzieć jak wygląda filtr powietrza w F ce z 96r ? Czy jest to zwyczajny kawałek gąbki jak w skuterze.. ?

pozdrawiam !

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jest to filtr gąbka nasączona olejem - czy Ty masz zwykłą albo niezwykłą gąbkę to trudno mi powiedzieć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gąbka - wygląda tak:

AirFilter.jpg

A znajduje się za tym elementem:

AirFiltLoc1.jpg

a pod nim...

AirFiltLoc2.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam

Chciałem odświeżyć temat.

Przeglądałem dziś moto po zakupie i przed wyjazdem do Maroka.

Okazało się że w airbox-ie jest spora kałuża oleju, filtr zapaćkany ale na swoim miejscu.

Czy ktoś coś wymyślił co to może być poza glebą (tego nie mogę wykluczyć).

Pozdrawiam

Kamil

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Za dużo oleju w airboxie, tfu! w układzie smarowania. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jest w końcu ustalony jedyny słuszny sposób pomiaru poziomu oleju?

Jeśli tak, to bardzo proszę o zdanie podpowiedzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zadam lamerskie pytanie - czy bez buszowania w wyszukiwarce mogę liczyć na łopatologiczne wskazanie rurki do spustu kondensatu/oleju/whatevera?

Z góry dzięki :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

...mogę liczyć na łopatologiczne wskazanie rurki do spustu kondensatu/oleju/whatevera?

W GS'ie Dakarze rurka spustowa jest z dołu airboxa lekko z prawej strony - wężyk powinien być widoczny gdzieś w okolicach regulatora tylnego amora - tak trochę skierowany w kierunku zewnętrznej świecy ( jak są 2 ;) ) - chyba, że ktoś wypuścił go w inną stronę ;)

W F ( gaźnikowych ) z dołu airboxa - troszeczkę z lewej strony - prosto w dół.

Uwaga ogólna - w niektórych motkach wężyki potrafią być niedrożne ( olej, kurz, woda, maź ... )

Edytowane przez Jarek
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W GS'ie Dakarze rurka spustowa jest z dołu airboxa lekko z prawej strony - wężyk powinien być widoczny gdzieś w okolicach regulatora tylnego amora - tak trochę skierowany w kierunku zewnętrznej świecy ( jak są 2 ;) ) - chyba, że ktoś wypuścił go w inną stronę ;)

W F ( gaźnikowych ) z dołu airboxa - troszeczkę z lewej strony - prosto w dół.

Uwaga ogólna - w niektórych motkach wężyki potrafią być niedrożne ( olej, kurz, woda, maź ... )

Wielkie dzięki, zajrzę gieesu pod ogon. Jak wreszcie dobiję na spot/zlot w znaczeniu fizycznie, a nie gawędziarsko uzupełnie wszystkie piffka :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakiś czas temu zauważyłem, że sparciała mi uszczelka łączaca odmę z airboxem - chyba jestem ślepy, bo nie widzę tej uszczelki na bmw store. Ewentualnie wie ktoś może gdzie mogę znaleźć jakiś zamiennik?

dzięki z góry za pomoc!

pozdrawiam trolik

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hej!

Od dłuższego czasu borykam się z problemem oleju w airboxie. Ostatnio nie zaliczyłem żadnej gleby a on dalej tam się pojawia. 
W zeszłym roku nie miałem tego problemu. A w tym, nie wiem czy po wymianie oleju, czy po glebie, problem zaistniał.

Może było za dużo oleju w układzie. Ale już prawie z pół litra na raty spuściłem. A wątpię bym aż tyle przelał. 

Podejrzewam że olej dostaje się przez przewód zaznaczony przez MiKo na poprzedniej stronie. Czy winą może być uszczelka od tego przewodu? 
Czy poza za dużą ilością oleju w układzie, zdartymi tłokami lub uszczelką pod głowicą może być inna przyczyna? 

Pytam się bo zanim oddam motocykl do warsztatu na grube hajsy chciałbym samemu wymienić to co mogę i co jest tanie i łatwe.

Pozdrawiam,
Snajk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Poka zdarte tłoki.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 minuty temu, agreSorek napisał:

Poka zdarte tłoki.

Nie podpuszczaj człowieka ... ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zdjęcie

W googlu coś takiego wyskakuje :default_cafe2:.

A na serio. Nie czepiajcie się słówek że ten silnik ma tylko jeden cylinder itp.

Wspomóżcie biednego adepta sztuki psucia motocykli zanim zepsuje wszystko :D.

Pozdrawiam!

Edytowane przez Snajk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ok. Spróbujemy raz jeszcze :).

Przejechałem trochę km by nadmiar oleju (o ile jest) wypluł do końca. Po każdej jeździe spuszczałem trochę oleju z airboxa a czasami czyściłem go w całości.
Jednak ostatnio zacząłem się przerażać stanem oleju w suchej misce.

A mianowicie, nieważne czy silnik ciepły czy zimny, przed jazdą, po jeździe, w trakcie jazdy. Dodając gazu lub nie. Oleju w nim coraz mniej i nie widać żadnych wahań poziomu oleju. Dlatego zacząłem podejrzewać pompę oleju (tą która tłoczy olej z powrotem do miski oleju) lub coś co pośrednio wpływa na pompę? (zapchany filtr, zasilanie)?
Czy jest jakiś sposób by w domowych warunkach sprawdzić ten trop?

Pozdrawiam,
Snajk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Trochę to napisane tak, że nie bardzo wiadomo o co autorowi chodzi. Więcej można się domyśleć, ale informacji precyzyjnych mało ...

Tak dla przykładu: jeżeli pompa "powrotna" by nie pracowała to w zbiorniku oleju nie byłoby żadnego oleju - byłby w karterze silnika, a jeżeliby nie pracowała pompa "smarująca" to nie było by smarowania w silniku ( hałas pracy silnika, świeciłaby się kontrolka oleju ... ) Co do reszty ... jak zrozumie to może coś napiszę ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ogólnie początek historii opisałem pod koniec tego wątku:

Czyli po wywrotce nie powinienem dolewać oleju bo było go ok. Po wyczyszczeniu airboxa znowu popełniłem błąd dolewając olej. I znowu miałem to samo. No ale mówi się do 3 razy sztuka i postanowiłem żeby wypluł cały nadmiar oleju. I tak jeżdżę już od ponad 500km bez dolewania oleju. Po każdej jeździe w zależności od długości trasy spuszczam z airboxa przez wężyk spustowy od kilku kropel do nawet około kilkudziesięciu ml oleju.

Lampka oleju ani razu się nie zapaliła.

No ale olej kontroluję nie przez okienko bo tam go już nie widać. Muszę odkręcić korek do zbiornika oleju i zauważam że jest go coraz mniej i mniej i zacząłem się przerażać że pewnego dnia zatrę silnik.

I dlatego zacząłem podejrzewać pompę (powrotną?) oleju bo już go w tym zbiorniku prawie nie ma. No ale to tylko podejrzenia.
 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×