Skocz do zawartości
UkaK

Topią się styki żarówki światła stop

Recommended Posts

Witam

w motocyklu topi mi się styk żarówki

post-1454-0-79663100-1374336425_thumb.jpg

post-1454-0-81727500-1374336659_thumb.jpg

Myślałem ze możę jakieś zwarcie. Wykręciłem tylną lampę, przeczyściłem styki i złożyłem.

Po włożeniu nowej żarówki znów to samo.

ps. wcześniej przepalił mi się bezpiecznik od tylniego stopu zmieniony na taki sam

z góry dziękuje za podpowiedzi gdzie szukać problemu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

sprawdź blaszki, które podają prąd na żarówkę, jeżeli ledwo dotykają, to mogą rozgrzewać cynę ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

sprawdź blaszki, które podają prąd na żarówkę, jeżeli ledwo dotykają, to mogą rozgrzewać cynę ;-)

Dziękuje za szybką odpowiedź

jak miałem rozkręconą lampę to to sprawdzałem i na moje oko było dobrze choć musze przyznać że plastik był lekko stopiony (wystający bolec)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no to popraw, lepiej mocniej wyciągnąć blaszkę (tylko nie za mocno) ;-) i dodatkowo możesz przetrzeć styki lekko papierem ściernym :-D :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdź ładowanie akumulatora na niskich, wysokicj obrotach... Może regulator "smaży" instalację.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdź ładowanie akumulatora na niskich, wysokicj obrotach... Może regulator "smaży" instalację.

Sprawwdzić napięcie ładowania zawsze można, ale nie strasz Aliku kolegi na BMW ;-) :-P - regulator nie "smaży" instalacji - prędzej sam się "zesmaży" :-P :-P . Podniesienie przez niesprawny regulator napięcia ładowania na 17-18 V "gotuje" aku i powoduje różnie inne problemy ale dla "instalacji" rozumianej jako - przewody i żarówki - jest bez praktycznego znaczenia i jej nie "smaży". Izolacja przewodów jest standandartowo na 250V, a żarówki też mają dopuszczalne większe napięcie do 20% bez konsekwencji - przy spadku napięcia po dojściu z 17-18 V na regulatorze też jest to bez znaczenia - zreszta paliły by się wszystkie a nie tylko ta jedna. Na "wróble" szkoda "armaty" :-P

Witam

w motocyklu topi mi się styk żarówki

Myślałem ze możę jakieś zwarcie. Wykręciłem tylną lampę, przeczyściłem styki i złożyłem.

Po włożeniu nowej żarówki znów to samo.

ps. wcześniej przepalił mi się bezpiecznik od tylniego stopu zmieniony na taki sam

z góry dziękuje za podpowiedzi gdzie szukać problemu

Tak jak napisał Bajer "zły styk" i iskrzenie na nim był pewnie powodem i nadtopienia obudowy i stopienia styku żarówki.

Pytanie moje jest tylko takie - ile razy to się stało ?

Twoje pytanie sugeruje, ze jest to problem powtarzalny - w co nie chce mi się wierzyć - ale ponieważ nie mozna wykluczyć to ja pewnie wymieniłbym w takim przypadku "gniazdo wtykowe" żarówki - szczególnie jak nadtopiony plastik obudowy nie "trzyma" dobrze cokołu żarówki i uniemożliwia odpowiedni styk.

Jezeli pytanie było nieprecyzyjne i po prostu raz się spalił bezpiecznik i wymieniłeś raz żarówkę - to opowiednie podgięcie i wyczyszczenie "blaszki styku" oraz nowa żarowka powinno załatwić temat

Pzdr :beer:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdź ładowanie akumulatora na niskich, wysokicj obrotach... Może regulator "smaży" instalację.

Właśnie, a chińszczyzna nie lubi grilla ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pytanie moje jest tylko takie - ile razy to się stało ?

Niestety problem notorycznie się powtarza (przed każdym wyjazdem sprawdzam stop i rzadko kiedy nie muszę rozkręcać klosza i poprawiać nadtopionego styku)

a czy może to być spowodowane ciągłym świeceniem się stopu (mam podejrzenie czy podczas jazdy naciskam lekko klamkę hamulca nożnego )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziękuje za szybką odpowiedź

jak miałem rozkręconą lampę to to sprawdzałem i na moje oko było dobrze choć musze przyznać że plastik był lekko stopiony (wystający bolec)

Odpowiedzią są chyba wrażenia i informacje, które odebrało "twoje oko" :-P - jeżeli plastik obudowy był lekko stopiony i cokół żarówki nie trzyma w obudowie to podczas jazdy (drgania) może nie być odpowiedniego "styku" i wtedy w tym miejscu się grzeje. Jak się stopiła obudowa to moze być też taka sytuacja ze styki z obudowy nie "pasują" do styków żarówki i styk nie jest odpowiedni - wtedy też będzie się grzało, lub nawet będzie 'zwierało' dwa styki . Musisz rozebrać jeszcze raz i zweryfikować. Po włożeniu żarówki poruszaj nią na włączonym postoju i hamulcu - ale chyba trzeba zmienić gniazdo w lampie na nowe o czym już pisałem

Niestety problem notorycznie się powtarza (przed każdym wyjazdem sprawdzam stop i rzadko kiedy nie muszę rozkręcać klosza i poprawiać nadtopionego styku)

a czy może to być spowodowane ciągłym świeceniem się stopu (mam podejrzenie czy podczas jazdy naciskam lekko klamkę hamulca nożnego )

Niestety tego co napisałeś później nie rozumiem :cry:

- jak masz podejrzenie że naciskasz klamkę, to nie podejrzewaj tylko nie naciskaj :-P

- ta cześć którą steruje się hamulcem nogą to dzwignia :-P

- klamka to jest przy kierownicy

- co to znaczy "poprawic nadtopiony styk" :?:

Jezeli rzeczywiście stop pali Ci się cały czas, albo raczej mruga podczas jazdy a Ty nie naciskasz już ani dźwigni ani klamki i dodatkowo wypala styki to tak jak napisałem wyzej wg mnie trzeba zweryfikować stan połaczeń i ewentualnie wymienić w lampie wtyczkę (gniazdo) żarówki Pzdr :beer:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

hahahahaha, miałem to samo, też myślałem, że non stop STOP mi się świeci, okazało się, że założyłem na odwrót żarówkę :-D czyli normalnie świecił STOP, a jak nadusiłem hamulec, to włączała się pozycyjka :-) Sprawdź to ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

- ta cześć którą steruje się hamulcem nogą to dzwignia :-P

dziękuje za uwage :oops: :) oraz za rady jak rozwiązać problem :beer:

choć przyznam szczerze że na myśl o ponownym odkręcaniu lampy ręce mi opadają :) ale czego się nie robi :)

hahahahaha, miałem to samo, też myślałem, że non stop STOP mi się świeci, okazało się, że założyłem na odwrót żarówkę :-D czyli normalnie świecił STOP, a jak nadusiłem hamulec, to włączała się pozycyjka :-) Sprawdź to ;-)

żarówka dobrze włożona :) czyli świecący się bez przerwy STOP nie ma prawa tak uszkodzić żarówki ??

dziękuje jeszcze raz za rady i przy wolnej chwili będę walczył z lampą :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wojbm dzięki za wyjaśnienia, ale strzeżonego... ;) już siedzę cichutko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

żarówka dobrze włożona :) czyli świecący się bez przerwy STOP nie ma prawa tak uszkodzić żarówki ??

dziękuje jeszcze raz za rady i przy wolnej chwili będę walczył z lampą :)

Mało prawdopodobne jeżeli wszystkie styki dobrze kontaktują, ale jeżeli jeden lub 2 styki mają luzy, czyli jest mała płaszczyzna przechodzenia prądu + STOP świeci non stop, to możliwe że oba te czynniki powodują przepalenie i podtopienie ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

w moim poprzenim moto słabo mi swieciła lampa z przodu. Wpadełem na pomysł by kupic żarówke z duża większą moca niz powinna byc oryginalnie. Znalazlem zarowke Philipsa z mocą razy dwa. Żarówka swiecila ale kostka cała sie stopiła. Moze tu jest podobnie, tj. zarowka o zbyt duzej mocy...?

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×