Skocz do zawartości
CS1

Niedziałający obrotomierz/wskaźnik temperatury bmw f650

Recommended Posts

Hej!

Niedługo odbieram mojego Zygmunta i na dzień dzisiejszy wiem, że nie działa w nim obrotomierz i wskaźnik temparatury(załączone zdjęcie poglądowe), prędkościomierz działa bez zarzutu :)

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem i może mi ewentualnie powiedzieć od czego zacząć dochodzenie tej usterki?

Z góry dzięki za pomoc :)

post-3191-0-83049800-1374787726_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli się nie mylę, a raczej tak jest, obrotomierz napędzany jest linką (taką jak prędkościomierz). Pierwsza próba diagnozy chyba oczywista.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dodam, ze jestem zielony jesli chodzi o wszelkie naprawy, to moj pierwszy motor. Sprawdziłem jednak z tatą linke od strony silnika i wyglądało to okej bo mechanizm się tam znajdujący, obracał się. Teraz chyba pozostalo mi sprawdzic linke od strony licznika. Czy wiecie czy musze demontowac wszystkie obudowy, czy da sie do tego dojść bez ściągania wszystkiego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

aaaa wskaźnik temperatury już naprwiony. Został tylko ten obrotomierz ;/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

aaaa wskaźnik temperatury już naprwiony. Został tylko ten obrotomierz ;/

sam sie naprawil :) ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

sam sie naprawil :) ?

Nie nie, to byla blahostka ;) kabelek na czujniczek przy silniku trzeba bylo połączyć ^^

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Okazało sie ze linka przy obrotomierzu nie kręci się przy liczniku, czyli linka do wymiany :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może uda się sam wkład?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie, pytanko.

Wymieniam linkę obrotomierza obecnie. Przy silniku, nie mogłem odkręcić samego pancerza linki, tylko odkręcił się on razem z "śrubą drążoną" (nr 3)

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_1868-naped-licznika-obrotow/i51724

Po demontażu linki z haczyków na ramie, odkręciłem tą śrubę i można ją wkręcić spowrotem, z tym że widzę, że od strony silnika jest na gwincie resztka sylikonu - widocznie powinno to miejsce zostać uszczelnione (mam rację?). Natomiast wg. schematu nie ma tam żednego oringa, nawet podkładki miedzianej. Mam pasujący oring (fi 14mm) i gryzę się, czy go tam dać, czy też nie? Może dać poprostu sylikonu, tak jak poprzednik zrobił? A może podkładkę? Przeczucie mówi że oring najlepszy?

Macie z tym doświadczenie jakieś?

 

Dzięki z góry za pomoc!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Obrotomierz działa elektrycznie, a nie na linkę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
10 godzin temu, Pszemo napisał:

Obrotomierz działa elektrycznie, a nie na linkę.

W którym modelu? :default_icon_razz:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem. Widocznie jeszcze mało widziałem. Sorry za poprzedni, nic nie wnoszący wpis.
Poduczyć się muszę

Wysłane z mojego GT-S7390 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
11 godzin temu, abwehry napisał:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_1868-naped-licznika-obrotow/i51724

Natomiast wg. schematu nie ma tam żednego oringa, nawet podkładki miedzianej.

Abwehry, nie rozbierałem tego, ale przecież na schemacie, który wrzuciłeś, jest podkładka i pierścień uszczelniający z drugiej strony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, Pszemo napisał:

Nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem. 

 

Jeśli Dakar był Twoim pierwszym motocyklem, to nie miałeś jak się z tym spotkać... tam już elektronika ;) 

2 godziny temu, enlil napisał:

Abwehry, nie rozbierałem tego, ale przecież na schemacie, który wrzuciłeś, jest podkładka i pierścień uszczelniający z drugiej strony.

No no... mówisz o 4, i 5...

5 - uszczelka o małej średnicy - wchodzi do środka tej śruby drążonej (3) i uszczelnia połączenie śruby z pancerzem linki - oki

4 - to podkładka (6,2x12x1) która jest nawleczona na wałek (7)  - ona wchodzi razem z wałkiem do korpusu silnika

ja natomiast szukam sposobu uszczelnienia śruby drążonej (3) w miejscu jej przylegania z korpusem silnika (czyli dolny gwint tejże śruby) i pomyslałem, żeby wcisnąć na dolny gwint oringa i wkręcić do oporu - oring może się stopić od temperatury?

Edytowane przez abwehry
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×