Skocz do zawartości
DARIUSZ243

Łożysko igiełkowe

Recommended Posts

Witam

objawy zauważalny ( odczuwalny luz góra dół ) wachacza względem amortyzatora .

interesuje mnie jaka jest cena ? zaznaczonego łożyska igiełkowego nr. 5

gdzie mogę dostać ten produkt i lepiej zakupić wraz z tuleją nr .7 czy wystarczy same łożysko .

proszę o poradę pozdrawiam serdecznie

15.png

Edytowane przez DARIUSZ243

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tu masz wszystko. Nawet wymiary wiec pokusilbym sie na Twoim miejscu poszukac w sklepach z lozyskami. Bedzie troche taniej. Jesli chodzi o tuleje to zalezy w jakim jest stanie... Jesli jest tam spory luz to bardzo prawdopodobne ze i ta tuleja ktora bezposrednio z tym lozyskiem pracuje bedzie rowniez potrzebna. Ja bym wymienil komplet.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_0672-amortyzacja-tylnego-kola-elem-zm-kier/i51724/r1996

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dzięki za info. ten luz nie jest tak duży jest minimalny zaobserwowałem gdy stał na głównych stopkach , wymienię w pierwszej kolejności łożysko

jeśli zbędzie wciąż ten luz wymienię również tuleję ,która cenę to ma :shock: .

Edytowane przez DARIUSZ243

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie strasz BMW, nie strasz ... ;)

http://f650gs.pl/top...atek-w-budowie/

WIELKIE dzięki :-D dość żadko zaglądam i może dla tego nie potrafię się odnależć . co nie znaczy że zaglądam jak potrzebuję tylko pomocy .wielki szacun i podziękowania :-) .

zastanawia mnie jeszcze wymiar tej nieszczęsnej tuleji nr. 7 na przedstawionym zdjęciu ,nie myślę tu o średnicy węwnętrzej jak i jej długość bo to moę zmieżyć ,ale średnica zewnętrzna , czym się sugerować, gdybum chciał dorobić z kwaśaka bo mam taką możliwość .

( ale czy będzie odpowiednio wytrzymala )

Edytowane przez DARIUSZ243

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam cały wahacz oraz kiwaczkę z nówkami łożyskami i tulejkami - jakby co ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam cały wahacz oraz kiwaczkę z nówkami łożyskami i tulejkami - jakby co ;)

dzięki , ale mój wachacz jeszcze sprawny jest w 100 %

wymiana całej kwiczki był by zbyteczny , ale wygodny :-)

jakaś orientacyjna cena jest może znana ?

sprawdzałem dziś rozebrałem wyczyściłem nasmarowałem i złożyłem i luz jest tylko właśnie na tym łożysku , ale chodzi mi po głowie czy nie wziąść się za wymianę wszystkich na nowe , tylko jeśli już tak daleko idę z tymi pracami , mimo że luzy nie są zauważalne nawet na wachaczu , czy nie było by dobrze również tam zajrzeć :roll:

Dodam że nie mam większych problemów z tym motorkiem i jestem zadowolony ,a takie drobne prace pozwalają mi na to aby w jaiś sposób odwdzięczyć się mu za to :-)

jedyne co zaobserwowałem po wnikliwych obserwacjach i dziwnych wibracjach co mnie zaszokowało te śruby musiałem dokręcić

nr.3 i następna poniżej .wibracje znikły .

50.png

Edytowane przez DARIUSZ243

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czołem -

odgrzewam ten temat gdyż u mnie edelweissy wychodzą już z ziemi i pora szykować sezonowy wyjazd inauguracyjny...

W zeszłym roku zanotowałem luz tylnego koła (gdy moto na centralce - koło tylne dawało się bez oporu podnieść o około 1 - 1,5cm) - postanowiłem więc w zimowym odstawieniu po raz pierwszy zajrzeć do kiwaczki bo amor wygląda na sprawny

.

Właśnie wróciłem z garażu i gdybym powiedział że moja kiwaczka jest uszkodzona to hmm - byłby to komplement. Ona jest raczej zakatowana.

Wszystkie łożyska są do wymiany wraz z simeringami i na dobrą sprawę należałoby też wymienić komplet tulejek - ale ich cena poraża.

Z rysunku http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_0672-amortyzacja-tylnego-kola-elem-zm-kier/i51724/r1996 moje łożysko nr 5 i tulejka 7 wyglądają katastrofalnie. Znalazłem 5-8 całych wałeczków a reszta to stalowy grat wprasowany we wszystko dookoła. Najgorsze jest to, że część wałków została pokruszona i wprasowana "na sztorc" w aluminiowy korpus kiwaczki (nr 1 na rysunku). Nie wiem jak oryginalnie wyglądają uszczelniacze tego łożyska ale u mnie są to stalowe półksiężyce(brak całego obwodu), które wypadły na posadzkę przy rozbiórce. Powierzchnia tulejki jest wygnieciona przez uszkodzone wałki i ma mikropęknięcia - myślę że tą tuleję bezwzględnie muszę kupić nową. Nie wiem również jak w oryginale wygląda łożysko igiełkowe nr 5 ale mam wrażenie, że nie jest to tylko sam kosz z wałkami ale również stalowy walec, który trzeba jakoś wprasować w kiwaczkę. Rzeczony walec u mnie istnieje tylko od górnej strony. Tam gdzie działa największa siła pochodząca od napierającego amortyzatora (dół tego walca) jest tylko fragmentaryczny - potwornie zmasakrowany przez stalowy grat i mocno wycieniony w tym miejscu. Widać również, że cybant dolny amora "harował" po aluminiowej kiwaczce (ślady zatarcia na płaszczyznach bocznych). Pytanie - w jaki sposób "wymiśkować" stare łoże z kiwaczki ( palnik do 100C i majzel oraz "czujnik" nie przynoszą na razie efektów) - boję się że w ten sposób skanceruję aluminiową tuleję kiwaczki w której to łożysko siedzi i będzie problem z wprasowaniem nowego łożyska. Książkowo pewnie należałoby utoczyć walec cieńszy o kilka "dziesiątek" w średnicy niż światło otworu i użyć prasy hydraulicznej ale to przerasta wyposażenie mojego garażu. Ma ktoś podobne doświadczenie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A tak w jednym zdaniu bo czytać taki elaborat to nie nam tutaj ... ;)

Zatem jest jakiś problem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hmm no trudno tak w jednym zdaniu ale:

Jak wybić łożyska ( w tym takie co już nie są łożyskami); jak wprasować nowe? Czy wymieniać tulejki (korozja powierzchniowa + widoczne wygniecenia od wałków)?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tulejka nr 7 dla eFki jest identyczna jak w GS a cena tej do GS była w zeszłym roku pawie 3 razy tańsza. Pisałem o tym w temacie "Luzy na wahaczu".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pokaz to dla potomnych, ciekawie sie zapowiada.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

kurczę współczuję. U mnie nie było masakry w środku, a i tak zajęło mi to dwa dni...

pozdrawiam trolik

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak wybić łożyska ( w tym takie co już nie są łożyskami)

Młotkiem i wybijakiem, albo stemplem i prasą. Można nacinać, podgrzewać chłodzić ... Każdy z minimalnym pojęciem ślusarskim wie ...

... jak wprasować nowe?

Stemplem i młotkiem, albo stemplem i prasą. Można smarować, podgrzewać, chłodzić ...

Czy wymieniać tulejki (korozja powierzchniowa + widoczne wygniecenia od wałków)?

Takie pomocnicze pytanie: co wiesz na temat prac ślusarskich?

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ok próba obrazkowa:

Komplet kiwaczki po demontażu:

DSC08421_resize.jpg

"wieszaki":

DSC08422_resize.jpg

DSC08423_resize.jpg

Tuleja pomiędzy wieszakami - ta wygląda najlepiej i nadaje się do ponownego użycia z nowym kompletem łożysk/uszczelnień - być może również dzięki temu że jest dodatkowo osłaniana przez stalowe kołpaki:

DSC08425_resize.jpg

Poniżej najgorszy komplet - tuleja dolnego mocowania amora oraz to co zostało z uszczelnień i łożyska - wydaje się , że oryginalna średnica to 18mm. Moja ma 17,80- 17,84 w najbardziej zużytych miejscach:

DSC08426_resize.jpg

Tueja połączenia kiwaka z ramą - brak około 0,06-0,08 mm w średnicy (zakładając 18mm nominalnie) - widoczne wżery i korozję powierzchniową - zakwalifikowałem ją do wymiany.

DSC08428_resize.jpg

Kiwak w miejscu pracy cybanta amortyzatora - na powierzchni bocznej widać kąt pomiędzy skrajnymi wychyleniami amora oraz to co zostało z łożyska i uszczelnienia - no comments:

DSC08429_resize.jpg

i widok detalu od przeciwnej strony:

DSC08430_resize.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dodam, że moto ma 43k przebiegu.

Wygląda na to, że ostatnio zaglądała tu fabryka.

Sam ważę około kwintala i razem z tym egzemplarzem motocykla "lubimy" wycieczki w poprzek strumieni oraz błotnymi szlakami.

Widząc stan kiwaka mam pytanie jak może wyglądać łożyskowanie wahacza - cholernie nie chce mi się aż tak demontować 2oo...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak kombinuję, że gdyby przewiercić na tokarni pręt o długości ok 200 mm wiertłem tokarskim fi 10 a nastepnie stoczyć pręt do średnicy lekko ponad 18mm później dać powierzchnię do szlifowania (nie wiem tylko jaka powinna być średnica nominalna) to po takiej obróbce pozostaje zatoczenie faz i pocięcie tego pręta na tokarni na odcinki odpowiadające oryginałom (i miałbym za jednym podejściem 2 krótkie tulejki wieszaków, oraz 2 tulejki (ramy i amora) - wszystkie mają identyczne wym wewn i zewn a różnią się tylko długością. Dysponuję materiałem 42CrMo4 który powinien mieć odpowiednie parametry bez dodatkowej obróbki. Jutro sprawdzę twardość tulejek.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Najczęściej wahacz nie jest w lepszym stanie jak elementy kiwaczki. A śruba co skręca wahacz daje się w ogóle obrócić? Bo czasem się nie daje, a jak się nie daje to im później to bardziej się nie daje ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gracjan jak zdemontowałeś kiwaczkę to jeszcze pół godziny roboty i wahacz będziesz miał odkręcony(chyba że będzie problem z odkręceniem śruby) . Nie obejrzeć w twoim przypadku łożysk wahacza wydaje się kompletnie nie logiczne.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja bym wymienial wszystko i wachacz tez wytargal ale to ja...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja bym wymienial wszystko i wachacz tez wytargal ale to ja...

cholernie nie chce mi się aż tak demontować 2oo...

Przysłowie mówi: jak się czegoś nie chce to gorzej jakby się nie mogło ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak nie wyciagniesz teraz to zrobisz to w lipcu :)

Takie zniszczenia nie wygladaja normalnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jutro spróbuję ruszyć tą śrubę o której wspominał Jarek - jak ruszy to będę miał motywację do rozbebeszenia wahadła...

Wysłane z Agencji Telegraficznej

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×