Skocz do zawartości

Recommended Posts

Tak się przymierzam do wyposażenia moto w prosty komputerek.

Niewielki wyświetlacz graficzny, który pokazywałby średnie spalanie, temperaturę, napięcie w instalacji i takie tam.

Jednym z parametrów których bym potrzebował jest czas otwarcia wtryskiwacza i jego wydajność. Z tych dwóch parametrów jestem chyba w stanie obliczyć ilość spalanego paliwa na godzinę.

Do obliczenia spalania na 100km potrzebuję impulsy prędkości - te chyba dochodzą kabelkiem do prędkościomierza? Mam nadzieję, że nie ma tam linki?

Obroty nie są do tego potrzebne, ale mogę je wyznaczyć z częstotliwości pracy wtryskiwacza (x2 ?)

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki :)

Edytowane przez august

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A macie jakiś pomyśl na sprawdzenie jaki bieg jest aktualnie zapięty?

Może ze stosunku obroty/prędkość?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czujnik impulsow predkosciomierza masz na tylnym kole.

A koniec kabla i wtyczkę pod siedzeniem koło pompy ABS'u / jednostki sterującej ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A macie jakiś pomyśl na sprawdzenie jaki bieg jest aktualnie zapięty?

Może ze stosunku obroty/prędkość?

Dla takiego naukowca/ obliczeniowca jak Ty to pewnie pestka połączyć obroty, przełożenia i prędkość - bieg sam wyjdzie ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dla takiego naukowca/ obliczeniowca jak Ty to pewnie pestka połączyć obroty, przełożenia i prędkość - bieg sam wyjdzie ;)

Z tymi komplementacjami to poczekaj, bo pewnie doskonale wiesz jak to jest jak się coś dla siebie robi... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak montowałem wskaźnik biegu do Bandit'a o taki:

digidatatool1.jpg

to wystarczyło wpiąć się tylko pod czujnik luzu. W naszych BMW też raczej jest taki czujnik (kontrolka neutrala, z czegoś bierze sygnał), więc chyba jest to wykonalne. Ale ja się nie znam, tak tylko podpowiadam. :)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A musiałeś jakoś ten czujnik luzu przerobić?

Czy on coś zwiera też w innych pozycjach niż N?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z tymi komplementacjami to poczekaj, bo pewnie doskonale wiesz jak to jest jak się coś dla siebie robi... ;)

Wiem ... nie robię - nie mam czasu :lol:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak montowałem wskaźnik biegu do Bandit'a o taki:

digidatatool1.jpg

to wystarczyło wpiąć się tylko pod czujnik luzu. W naszych BMW też raczej jest taki czujnik (kontrolka neutrala, z czegoś bierze sygnał), więc chyba jest to wykonalne. Ale ja się nie znam, tak tylko podpowiadam. :)

Żądam linka ! ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A musiałeś jakoś ten czujnik luzu przerobić?

Czy on coś zwiera też w innych pozycjach niż N?

W czujniku trzeba było nawiercić 6 otworów, w które umieszcza się miedziane gwoździe (lub inny patent przewodzący prąd) z płaskim łebkiem najlepiej. Patent polegał na tym, że obracający się bolec w skrzyni stykał się z kolejnymi pinami i wyświetlał się zapięty bieg. Przy wykonywaniu całego zadania (zwłaszcza nawiercanie) wskazana dokładność i odporność na stres. ;)

Żądam linka ! ;)

No taki o..

http://allegro.pl/wy...3502329108.html

;)

Edytowane przez krs
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jednym z parametrów których bym potrzebował jest czas otwarcia wtryskiwacza i jego wydajność. Z tych dwóch parametrów jestem chyba w stanie obliczyć ilość spalanego paliwa na godzinę.

Tak na prawdę nie potrzebujesz tej informacji - jak już będziesz wszystko miał, to sobie skalibrujesz - nalejesz do pełna, pojeździsz, znowu dotankujesz i ilość zużytego paliwa podzielisz przez liczbę zliczonych impulsów. Są już takie rozwiązania z otwartym kodem i sprzętem: http://ecomodder.com...dex.php/MPGuino

A jak chcesz spalanie na godzinę, to prędkości nie potrzebujesz ;-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak na prawdę nie potrzebujesz tej informacji - jak już będziesz wszystko miał, to sobie skalibrujesz - nalejesz do pełna, pojeździsz, znowu dotankujesz i ilość zużytego paliwa podzielisz przez liczbę zliczonych impulsów. Są już takie rozwiązania z otwartym kodem i sprzętem: http://ecomodder.com...dex.php/MPGuino

A jak chcesz spalanie na godzinę, to prędkości nie potrzebujesz ;-)

Hmm, no tak, faktycznie, ale chyba mimo wszystko dokładnie będzie ciężko to obliczyć. Bo wydajność wtrysku jest stała, a dawka paliwa jest dozowana przez czas jego otwarcia. W zależności od obciążenia silnika przy tej samej ilości impulsów mogę mieć inne zużycie. ..ma sens to co piszę? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hmm, no tak, faktycznie, ale chyba mimo wszystko dokładnie będzie ciężko to obliczyć. Bo wydajność wtrysku jest stała, a dawka paliwa jest dozowana przez czas jego otwarcia. W zależności od obciążenia silnika przy tej samej ilości impulsów mogę mieć inne zużycie. ..ma sens to co piszę? :)

No to może zbyt skrótowo się wyraziłem ;-) - musisz zmierzyć łączny czas "otwarcia" wtrysku w milisekundach i podzielić przez zużyte litry - wtedy będziesz miał objętość paliwa wtryskiwaną na milisekundę.

edit: oczywiscie należy dzielić litry przez milisekundy ;-)

Edytowane przez kptBurek
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Średnie spalanie , pozostały dystans na rezerwie ...

Ech Ci Poznaniacy :)

Robisz tego więcej ???

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Średnie spalanie , pozostały dystans na rezerwie ...

Ech Ci Poznaniacy :)

Robisz tego więcej ???

Jeszcze trzeba na LPG przerobić...

Czy robię więcej? Na razie na pewno nie, bo nie wiadomo co z tego wyjdzie, a nic nie chcę obiecywać. Będzie to będzie. Jak komuś będzie bardzo zależało to też się zrobi :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wygląda obiecująco . Tylko żeby działało :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

taki niemiecki temperament i hiszpańska technologia made in Kórnik :) A na poważnie ciekawe jak to będzie działać - zamówienia zaczną spływać :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

taki niemiecki temperament i hiszpańska technologia made in Kórnik :) A na poważnie ciekawe jak to będzie działać - zamówienia zaczną spływać :)

Dlaczego Kórnik?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×