koper201

[Aprilla Pegaso 650] przerywa/gaśnie podczas jazdy

12 postów w tym temacie

Witam wszystkich,

Mam spory problem z Aprlilką 2004 - bliźniakiem Gs'a (przebieg 14 500)

Wszystko zaczęło się pewnego dnia (miesiąc temu) po deszczu, na którym stała - nie wiem czy to ma jakiś wpywa, ale wole zaznaczyć.

Wracając z pracy, po odkręceniu manetki, przerwała - uczucie jakby zgasła i weszła z powrotem na obroty- tak mnie rzuciło. Tego samego dnia, przerwała ponownie- na niskich obrotach.

Następnego dnia motor odpalił zwyczajnie, niestety podczas jazdy na wolnych pracował bardzo nierówno, często gasł, po tym jak się nagrzał- zaczął przerywać , jak dzień wcześniej.

Wracając tego samego dnia z pracy już nie dojechałem, motocykl zaczął się dławić podczas jazdy do momentu aż stanął.

Tydzień pozniej odpaliłem zupełnie zwyczajnie, po jakimś czasie znowu zaczął przerywać.

Prośba o pomoc, motor stoi u mechanika i nie wiadomo co moze byc przyczyną (wszystkie styki, kable i świece sprawdzone kilkakrotnie).

Pozdrawiam

Edytowane przez koper201

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A Przywitalnia ? ;)

masz rację, już się poprawiłem ;)

Dzięki za wskazówkę z tym ładowaniem. Najdziwniejsze jest to że czasami można pojeździć 10 minut i nic, czasami po 100 m już przerywa i gaśnie...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

.... Prośba o pomoc, motor stoi u mechanika i nie wiadomo co moze byc przyczyną

A to trudny przypadek ... mówię / myślę o tym mechaniku ;) Może nazwę - bo doświadczenia poznańskie w tym względzie są takie sobie :roll:

Co tutaj więcej napisać .... - jak się stoi przed motocyklem i się go słyszy, czuje ... to jest dużo, dużo łatwiej.

Może tylko tak ogólnie.

Problem jest, albo po stronie zasilania ( pompa, filtr, odpowietrzenie, regulator ciśnienia w filtrze), albo po stronie elektrycznej. Ta część elektryczna jest dużo bardziej złożona i rozbudowana. Niskie i wysokie napięcie, a do tego cały układ sterowania i czujników wszelkiej maści.

Co zostało sprawdzone / wyeliminowane ??

I jeszcze jedno. Z opisu wynika, że zimny odpala normalnie, a problem zaczyna się później ... - w jakim stanie jest sonda lambda ?

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzieki Jarek za solidną podpowiedź.

Mechanikowi nie mam powodu nie ufać- sprawdzony , kilka razy już zostawiłem motocykl i zawsze byłem zadowolony z jego usług :)

ładowanie zostało sprawdzone. Całość po stronie zasilania również (pompy, odpowietrzenie itd).

Sonda lambda to może być trop...Tylko dlaczego w takim razie nic nie pokazuje na komputerze?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie pokazuje bo może nie masz sondy ;-) w mojej Pegaso 2001 nie ma a montowane były chyba od 2005r

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

....Tylko dlaczego w takim razie nic nie pokazuje na komputerze?

Ach ta wiara w komputery ... :roll: Są usterki, których komputer nie pokaże - i to nazywa się wyższość człowieka na maszyną ;)

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzieki Jarek za solidną podpowiedź.

A tam od razu solidna :roll:

Jak człowiek szuka pomocy czy informacji to mu się staram pomóc, a jak wpadają kozaki wszystko wiedzące nic nieumiejące to wtedy taką pomoc nazywamy spamem :lol:

Edytowane przez Jarek
5 osób lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A tam od razu solidna :roll:

Jak człowiek szuka pomocy czy informacji to mu się staram pomóc, a jak wpadają kozaki wszystko wiedzące nic nieumiejące to wtedy taką pomoc nazywamy spamem :lol:

To jak nazywasz mój spam? Poradami technicznymi??? :) :lol:

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Temat pewnie nieaktualny, ale jak w pewnej Pegi dokładnie tak się działo, okazało sie, że było przebicie na kopułce świecy- "prund" uciekał zamiast lecieć tam, gdzie miał robotę do zrobienia :)

Po wymianie kopułki (z kablem, jakby co) problem ustąpił...

Edytowane przez Kastankas

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dla potmonych, może się komuś przydać....

u mnie przyczyna była prozaiczna, ale musiałem zmienić mechanika któy wczesniej mi rozebrał cały motocykl żeby go złożyć do kupy z powrotem.

Okazało się że...kabelek przy stacyjce przerywał. Po 10 minutowej operacji ktora polegała na wymienaie kabelka wszystko wróciło do normy.

BTW na diagnoze straciłem cały sierpień tego pamiętnego roku.

Obecnie posiadam już inny sprzęt, ale sentyment do starwgo sprzetu mam:)

Pozdro i do zobaczenia na trasie!

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz