koper201 2 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 (edytowane) Witam wszystkich, Mam spory problem z Aprlilką 2004 - bliźniakiem Gs'a (przebieg 14 500) Wszystko zaczęło się pewnego dnia (miesiąc temu) po deszczu, na którym stała - nie wiem czy to ma jakiś wpywa, ale wole zaznaczyć. Wracając z pracy, po odkręceniu manetki, przerwała - uczucie jakby zgasła i weszła z powrotem na obroty- tak mnie rzuciło. Tego samego dnia, przerwała ponownie- na niskich obrotach. Następnego dnia motor odpalił zwyczajnie, niestety podczas jazdy na wolnych pracował bardzo nierówno, często gasł, po tym jak się nagrzał- zaczął przerywać , jak dzień wcześniej. Wracając tego samego dnia z pracy już nie dojechałem, motocykl zaczął się dławić podczas jazdy do momentu aż stanął. Tydzień pozniej odpaliłem zupełnie zwyczajnie, po jakimś czasie znowu zaczął przerywać. Prośba o pomoc, motor stoi u mechanika i nie wiadomo co moze byc przyczyną (wszystkie styki, kable i świece sprawdzone kilkakrotnie). Pozdrawiam Edytowane 5 Wrzesień 2013 przez koper201 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 A ładowanie?? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 A ładowanie?? A Przywitalnia ? ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
koper201 2 Zgłoś ten post Napisano 6 Wrzesień 2013 A Przywitalnia ? ;) masz rację, już się poprawiłem ;) Dzięki za wskazówkę z tym ładowaniem. Najdziwniejsze jest to że czasami można pojeździć 10 minut i nic, czasami po 100 m już przerywa i gaśnie... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 6 Wrzesień 2013 (edytowane) .... Prośba o pomoc, motor stoi u mechanika i nie wiadomo co moze byc przyczyną A to trudny przypadek ... mówię / myślę o tym mechaniku ;) Może nazwę - bo doświadczenia poznańskie w tym względzie są takie sobie :roll: Co tutaj więcej napisać .... - jak się stoi przed motocyklem i się go słyszy, czuje ... to jest dużo, dużo łatwiej. Może tylko tak ogólnie. Problem jest, albo po stronie zasilania ( pompa, filtr, odpowietrzenie, regulator ciśnienia w filtrze), albo po stronie elektrycznej. Ta część elektryczna jest dużo bardziej złożona i rozbudowana. Niskie i wysokie napięcie, a do tego cały układ sterowania i czujników wszelkiej maści. Co zostało sprawdzone / wyeliminowane ?? I jeszcze jedno. Z opisu wynika, że zimny odpala normalnie, a problem zaczyna się później ... - w jakim stanie jest sonda lambda ? Edytowane 6 Wrzesień 2013 przez Jarek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
koper201 2 Zgłoś ten post Napisano 6 Wrzesień 2013 Dzieki Jarek za solidną podpowiedź. Mechanikowi nie mam powodu nie ufać- sprawdzony , kilka razy już zostawiłem motocykl i zawsze byłem zadowolony z jego usług :) ładowanie zostało sprawdzone. Całość po stronie zasilania również (pompy, odpowietrzenie itd). Sonda lambda to może być trop...Tylko dlaczego w takim razie nic nie pokazuje na komputerze? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rzeżucha 562 Zgłoś ten post Napisano 6 Wrzesień 2013 Nie pokazuje bo może nie masz sondy ;-) w mojej Pegaso 2001 nie ma a montowane były chyba od 2005r Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 6 Wrzesień 2013 ....Tylko dlaczego w takim razie nic nie pokazuje na komputerze? Ach ta wiara w komputery ... :roll: Są usterki, których komputer nie pokaże - i to nazywa się wyższość człowieka na maszyną ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 6 Wrzesień 2013 (edytowane) Dzieki Jarek za solidną podpowiedź. A tam od razu solidna :roll: Jak człowiek szuka pomocy czy informacji to mu się staram pomóc, a jak wpadają kozaki wszystko wiedzące nic nieumiejące to wtedy taką pomoc nazywamy spamem :lol: Edytowane 6 Wrzesień 2013 przez Jarek 5 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 28 Marzec 2014 A tam od razu solidna :roll: Jak człowiek szuka pomocy czy informacji to mu się staram pomóc, a jak wpadają kozaki wszystko wiedzące nic nieumiejące to wtedy taką pomoc nazywamy spamem :lol: To jak nazywasz mój spam? Poradami technicznymi??? :) :lol: 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Kastankas 565 Zgłoś ten post Napisano 29 Marzec 2014 (edytowane) Temat pewnie nieaktualny, ale jak w pewnej Pegi dokładnie tak się działo, okazało sie, że było przebicie na kopułce świecy- "prund" uciekał zamiast lecieć tam, gdzie miał robotę do zrobienia :) Po wymianie kopułki (z kablem, jakby co) problem ustąpił... Edytowane 29 Marzec 2014 przez Kastankas Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
koper201 2 Zgłoś ten post Napisano 2 Kwiecień 2015 Dla potmonych, może się komuś przydać.... u mnie przyczyna była prozaiczna, ale musiałem zmienić mechanika któy wczesniej mi rozebrał cały motocykl żeby go złożyć do kupy z powrotem. Okazało się że...kabelek przy stacyjce przerywał. Po 10 minutowej operacji ktora polegała na wymienaie kabelka wszystko wróciło do normy. BTW na diagnoze straciłem cały sierpień tego pamiętnego roku. Obecnie posiadam już inny sprzęt, ale sentyment do starwgo sprzetu mam:) Pozdro i do zobaczenia na trasie! 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Majster 3 Zgłoś ten post Napisano 22 Lipiec 2022 Dzień Dobry wszystkim. Podłączę się do tematu, aby nie zakładać nowego. U mnie wyglądało to tak rano coś ciężko kręciła, ale odpalił wyruszyłem sobie z rana jak zawsze do pracy i motocykl (BMW f650 st ) zaczął się dławić i zgasł. Próbowałem go uruchomić, ale tak jakby aku się wyładował i nic z tego ( kontrolki migały i terkotały , a rozrusznik jakby nie miał siły zakręcić ) Pierwsza myśl że coś z prądnicą. Stoję sobie w środku lasu, telefon do przyjaciel, z holował mnie pod swój dom, podładowaliśmy akumulator i odpalił, wróciłem do domu około 15 km i wszystko grało, odpalał i jeździł, ale do pracy już autem. Podładowałem aku. i dalej jeździ, ale strach gdzieś dalej wyjechać. Sprawdzałem akumulator, niby jest ok. Prąd ładowania też jest ok. 2,8 A na jałowych obrotach, przy wzroście obrotów pąd odpowiednio wzrasta. Był podejrzany kabelek wcześniej łączony od + akumulatora, który podaje napięcie na jakiś przekaźnik ( słychać go jak załącza się jak go odepnę to nie da się sprzętu uruchomić). Po uruchomieniu motocykla aku. ( biegun +) można odłączyć i silnik pracuje, więc wydaje się że prądnica działa. Nie wiem co jeszcze można sprawdzić, aby być pewny. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 22 Lipiec 2022 Godzinę temu, Majster napisał: Nie wiem co jeszcze można sprawdzić, aby być pewny. Gdybym się znał na prądowych sprawach to bym zaczął od napięcia ładowania Za regulatorem napięcia, a nie za prostownikiem Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Majster 3 Zgłoś ten post Napisano 22 Lipiec 2022 Rozumiem, poczucie humoru przy piątku. Napięcie ładowania jest ok. Oczywiście, że przy odłączonym prostowniku i odpalonym silniku. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 22 Lipiec 2022 1 minutę temu, Majster napisał: Napięcie ładowania jest ok. Ok powiadasz..., a ja zapytam: ok to ile to jest konkretnie ... ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Majster 3 Zgłoś ten post Napisano 22 Lipiec 2022 Mówimy o napięciu stałym ładowania przy aku. to jest ok. 14.3 V bez odbiorników. Do regulatora napięcia jeszcze się nie dobrałem. Tam powinno być wyższe i przemienne nie wiem ile powinno być, ale pewnie ze 40 V ( 30 -50) przemiennego. Ale jeśli na aku jest ok . to nie wiem czy jest taka potrzeba. Z czystej ciekawości mogę pomierzyć. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 22 Lipiec 2022 To masz albo uszkodzony akumulator albo masz problem ze stabilnością połączeń w kablach, masach... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Majster 3 Zgłoś ten post Napisano 22 Lipiec 2022 Dzięki. Też tak kombinuję. Sprawdzam po kolei. Dziś przejżę przy stacyjce okablowanie. A czy przy uszkodzonym aku. przy jeździe by zgasł? Aku jest stosunkowo nowy 1,5 roku żelowy JMT. Jakieś mikro zwarcie? Jak uruchomię moto i odepnę np. Biegun + to dalej pracuje. Nie robiłem takiej próby przy pełnym obciążeniu. (światło, halogeny lef itd) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Tooc 3 Zgłoś ten post Napisano 22 Lipiec 2022 ....Po uruchomieniu motocykla aku. ( biegun +) można odłączyć i silnik pracuje, więc wydaje się że prądnica działa....Mówi się, że nie wolno odłączać akumulatora w trakcie pracy silnika. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 22 Lipiec 2022 28 minut temu, Tooc napisał: Mówi się, że nie wolno odłączać akumulatora w trakcie pracy silnika. Nie można... choć od razu nie musi się uszkodzić, ale tak nie powinno się robić i generalnie nie ma takiego powodu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Majster 3 Zgłoś ten post Napisano 23 Lipiec 2022 Pewnie tak. Jednak chciałem zasymulować zdarzenie. Czyli jadę, szarpie i w trakcie jazdy wyładował się aku. Dziś przejechałem 65 km, trochę po aswalcie i trochę po szutrach coby wytrzęsło i jest ok. Po tym zdarzeniu zaczynam wozić ze sobą linkę i kable. Może na wszelki wypadek aku. wymienię. Pozostaje pewien strach. Jak sobie przypomnę, gdzie się samotnie wypuszczałem w teren, to miałem dużo szczęścia, że na asfalcie się to zdarzyło. Bo z krótkiego wypadu po pracy, to bym następnego dnia wrócił. Są dobre strony tej przygody zapoznałem się jak moto holować i przećwiczyłem w praktyce. Jeszcze poprzeglądam wszystkie kostki i połączenia. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Majster 3 Zgłoś ten post Napisano 24 Lipiec 2022 Tak z ciekawości mam na schemacie opis złączek DWA. Co to znaczy DWA. Connnector(DWA) - jedna kostka jest na schemacie pusta wchodzi do niej kabel L/B (niebiesko-czarny) 9 i 10 kabelek i drugi connnector (DWA) tak jakby zmostkowany dwa kolory czerwone odchodzą 3 do cewki zapłonowej i 6 do włcznika start. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
arthurr 5 243 Zgłoś ten post Napisano 24 Lipiec 2022 Dwa to alarm. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Majster 3 Zgłoś ten post Napisano 24 Lipiec 2022 Dzięki. Teraz się rozjaśniło, ma to sens. Alarm blokuje rozruch, i idzie dodatkowo na kierunkowskazy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach