Skocz do zawartości

Recommended Posts

Wczoraj chciałem wyjechać na Kościelną po lody, bo mieli akurat Krówkowe (kto z Poznania, ten wie), a tu zonk.. Dakar nie odpala.

Na niebieskim wyświetlaczu widać temperaturę (17stopni), a potem napięcie. Moim zdaniem w normie.

Bezpieczniki OK.

To raczej nie wina czujnika stopki, bo wtedy nie zapala się kontrolka temperatury płynu chłodniczego.

Pompa paliwa na 100% się nie załączała, nie wydawała żadnych dźwięków

Mam jeszcze dokładany alarm, nie włączam go nigdy i nie wiem co on robi, ale też go podejrzewam (może Michał coś podpowie w tej kwestii).

Dzisiaj wypiąłem wtyczki zasilania pompy, było trochę piasku, ale sucho i styki nie są zaśniedziałe.

W sobotę jeździliśmy 1,5h, bez szaleństw, nie padało. Zgasiłem normalnie.

W niedzielę kręciłem kilkanaście razy, nic nie otwierałem, nie sprawdzałem.

Dzisiaj rano - odpalił bez problemów, byłem w kilku miejscach, odpala od razu dobrze również na ciepłym.

Podejrzewam, że muszę czekać aż sytuacja się powtórzy bo nic więcej mi nie przychodzi do głowy. Następnym razem gdy to się stanie odepnę pompę i sprawdzę na krótko. Czy coś jeszcze można zrobić?

I drugie pytanie, czy ten schemat mogę stosować do Dakara 2002? Zmieniły się kolory i numery pinów w złączach?

GS i Dakar 04-07

kliknij by powiększyć

gsdakar0307electrik_m.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Slychac pompe paliwa po wlaczeniu zaplonu? Pytanie - widze ze swieci sie neutral i moto na stopce. Zapalales na wcisnietym sprzegle? Mialem taki przypadek ostatnio u siebie w x-challenge. Niby palil sie neutral i moto dalo sie przetoczyc ale sytuacja jakby wbity byl bieg. Przejrzalem pol motka. Na wcisnietym sprzegle i zlozonej stopce zapalil. Pomieszalem biegami i pozniej juz bylo ok. Objawy jak u Ciebie tylko nie bylo slychac zeby pompa paliwa sie zalaczyla.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To już była próba "pod filmik". Zawsze odpalam ze sprzęgłem i siedząc na moto ze złożoną stopką. Moto dało się swobodnie przetoczyć.

Pompa nie załączała się. Sprawdziłem dokładnie, nic nie było słychać.

Biegami też machałem.

Tak było wczoraj, bo dzisiaj już pompę słychać i moto odpala. Magia :)

Edytowane przez august

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alarmu tez nie uzywalem prawie w ogole, z rozruchem nigdy problemow nie bylo... Moze gdzies wilgoc wlazla, cos nie laczy...

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Też od razu pomyślałem o wilgoci, ale tam wszystko jest suche i szczelne, styki ładne.

Mam takie coś:

large_1.jpg

Psiknę w złącza, może to to.

Wyczytałem w jednym z wątków, że objawami padającej pompy było właśnie jej okresowe niedziałanie.. na dzień, na godzinę.. tyle, że na końcu okazało się że to nie pompa, bo po jej wymianie problem powrócił.

Czy zasilanie pompy idzie przez alarm?

Czy pompa jest sterowana bezpośrednio z ECU czy idzie przez jakiś przekaźnik?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie przejął bym się tym, odkąd mam mojego GS-a co jakiś czas dzieją się takie czary mary (szczególnie po dłuższym postoju) i trzeba trochę odczekać zanim zaskoczy ;-). Tłumaczę to sobie zalaniem świecy ale pewnie nie mam racji :lol:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wczoraj chciałem wyjechać na Kościelną po lody, bo mieli akurat Krówkowe (kto z Poznania, ten wie), a tu zonk.. Dakar nie odpala.

lodów Ci się zachciało :lol:

a tak swoją drogą, to widzę, że coraz więcej wiary mieszka w tym samym fyrtlu :-D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No zachciało.. I miałem po drodze umyć moto, ale widocznie nie miał na to ochoty.

Dzisiaj wszystko normalnie działa :-)

Fanaberie jakieś..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nie fanaberie, on dba o Ciebie, żebyś się nie rozchorował :-D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dakar doszedł do tego byś w niedzielę siedział na d....ie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No zachciało.. I miałem po drodze umyć moto, ale widocznie nie miał na to ochoty.

To idź zrób sobie zimny prysznic przy 17 stopniach a później w drogę ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzisiaj stało się to samo. Miałem miernik przy sobie i napięcie do pompy dochodzi.

Pompa nie pracuje.

Nie miałem jak podłączyć pompy na krótko, ale sprawdzę to następnym razem.

Ile kosztuje pompa i gdzie to kupić? Na allegro same dziwne używki.

Wczoraj rano tankowałem, było dobrze cały dzień.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pewno jest nowszy model i dostał inny SNR - 7723464

Jest jedna sztuka tej pompy w magazynie centralnym, kosztuje 1170zł. Trochę sporo.

A ten nowszy model (on się różni chyba osłoną?) podejdzie do 2002r?

No i najważniejsze co myślicie - czy przy takich objawach to silnik pompy? Czy w baku jest jeszcze jakaś złączka?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ten nowszy model (on się różni chyba osłoną?) podejdzie do 2002r?

Dyć pisze, że "Czesc zastepuje 16 14 2 346 545" :cool:

Edytowane przez kptBurek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Aha, nie zauważyłem właśnie, że zastępuje.

Czyli to:

http://www.bmwstore....pompy-paliwowej

które jest dedykowane do Sratatao powinno wejść też do Dakara.

Ale i tak 1078zł za silniczek wydaje mi się przesadzone.

Edytowane przez august

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Aha, nie zauważyłem właśnie, że zastępuje.

Czyli to:

http://www.bmwstore....pompy-paliwowej

które jest dedykowane do Sratatao powinno wejść też do Dakara.

Ale i tak 1078zł za silniczek wydaje mi się przesadzone.

Upsss.... ale skoro nie ma wyjścia... :roll: ja chyba tez nie szukałbym używki, zresztą w sprawie zakupu części pytaj Vengosha on wie najlepiej co warto :-)

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Aaa, dobra już ogarniam. Faktycznie jest jak wół napisane, dzięki.

Numer części: 16 14 2 346 545

Termin realizacji: koniec produkcji

Zastąpiona przez: 16 14 7 723 464

Cena przykra, ale co zrobić.

Używka 170zł.

Edytowane przez august

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Poradziłem się Vengosha, mówi że brałby używkę, bo to nie jest część padająca w GSach.

Dzwoniłem jeszcze do http://www.pompypaliwa-poznan.pl/pompy_paliwa_poznan,nowe.html

Za 300zł z wymianą. 12 m-cy gwarancji.

Czy trzeba mieć jakieś specjalistyczne narzędzia do wymiany pompy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×