Skocz do zawartości
KRUZOE

Wymiana łożysk główki ramy BMW F650GS Dakar 2005

Recommended Posts

Się mało wypowiadam, ale w GS'ie to nie są takie zwykłe łożyska, a tej sprawy z uszczelniaczami nie bardzo rozumie - Wam to się zużywa ??? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

znaczy się Jarku da się łatwo czy da się ciężko te łożyska (i najważniejsze!! bieżnie!! bo to one sie zużywają) dostać w sklepach ?

a uszczelniacze z tego co pamiętam mocno pogiąłem wybijając no i były skorodowane nieco... oczywiście wszystko do zregenerowania, chociaz wolałbym żeby już nowe łożyska były chronione jak fabryka przykazała a nie jakimiś wyklepanymi uszczelkami ze podparciałą gumą...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam po przerwie. Te urlopy koncza sie zawsze tak szybko...

Z tego co mi wiadomo lozyska wcale nie sa jakies specjalne. Wydlubalem oryginalne lozysko i kupilem identyczne od reki z identyczna specyfikacja - pelny nr lozyska z dodatkowymi symbolami byl identyczny. Zreszta prawie kazde lozysko w dzisiejszych czasach mozna zakupic w wiekszej hurtowni - kwestia czasu sprowadzenia jesli lozysko nietypowe.

MiKo prosze Cie - na drugiej stronie tego tematu masz zdjecie lozyska z nr i jego szczegolowe dane. Bieznie sa w komplecie z lozyskiem. Nie wymienia sie samych biezni tylko komplet.

Oryginalne uszczelniacze lozysk glowki ramy nie posiadaja zadnych gumowych czesci. Sa to proste uszczelniacze przeciwpylowe. Taka podkladka z kolnierzem wykonana z blachy. Jesli wcisnie sie tam odpowiednia ilosc smaru to nic tym lozyskom nie grozi. Sam smar je uszczelni wystarczajaco.

Zgodze sie z Jarkiem ze same uszczelniacze da sie uratowac przy demontazu. Problemem moze byc tylko ten dolny ale jesli uzyjemy odpowiedniego narzedzia do odsuniecia lozyska od polki to powinien on przetrwac.

Zastanawia mnie jak czesto wymieniacie te lozyska glowki ramy bo temat rozwija sie dosc intensywnie. Moim zdaniem powinny wystarczyc spokojnie na min 15 tys. Jesli sie nie myle to serwisowka mowi o 20 tys.km. U mnie maja duzo wiekszy przebieg i na razie nie szykuje sie do wymiany.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A czy ktoś wie jaki symbol/wymiary mają łożyska w eFkach??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja chyba też muszę wymienić u siebie te łożyska w swojej eFce '94, ale chyba bym poszukał jakiegoś warsztatu ze względu na brak: umiejętności, narzędzi i czasu ;) Możecie polecić jakiś warsztat we Wrocku? Ewentualnie ktoś z forumowiczów chciałby mi w tym pomóc w zamian za szlachetne wody źródlane? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
moje allballsy są bardzo oki, choć to dopiero pół roku i jakieś 1-2tyś... wczoraj do nich zaglądałem szukając dziury w całym :evil: Aliku teraz mi powiedz jak qwa ręką dokręcić nakrętkę jak od słoika tak żeby była pewność na 25Nm !?!

A to dobre pytanie… Proponuję spróbować dokręcić śrubę momentem 25 Nm ;) podejrzewam, że będzie ciężko ;) a czy ten „wtist” nie ma u góry takich otworów lub frezów na klucz specjalny?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

oczywiście że ma i jest nawet specjalny klucz w bmw pewnie za jakiś majątek, chciałem taki sobie wykonać, ale ciągle nie mogę znaleźć odpowiedniej rury w śmietnikach ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I tu masz odpowiedź.

Z tego co słyszałem "narzędzi serwisowych nie sprzedajemy". Nie wiem czy to prawda, ale chyba w Smorawińskim tak Leff usłyszał.

Edytowane przez alik

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Siostry - co Wy tu ..... ;)

A klucz do rur nie wystarcza - za drogi ??? ;)

To kupcie TOPEX za klika złotych - wytrzyma 25 Nm :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

MiKo pytał jak dokręcać z kontrolowaną siłą. A dokręcić jak bądź to każda z nas potrafi ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam

Czy łożyska główki ramy maja jakaś regulacje w celu wyeliminowania luzu na rurze sterowej ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam

Czy łożyska główki ramy maja jakaś regulacje w celu wyeliminowania luzu na rurze sterowej ?

myśle że w tym wątku, czytając wstecz, będzie odpowiedź na Twoje pytanie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hej dlaczego nie widzę zdjęć ? :(

Oczywiście nie wszystkie , czy brakuje mi sterowników?

Edytowane przez Andrzej 0 Rh-

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

niestety KRUZOE dawno robił ten tutorial, a i chyba się już u nas regularnie nie pojawia :? zdjęcia znikły "z jego strony" spróbuje się z nim skontaktować, może się uda poprawić, albo może ktoś z Was posiada swoje foty z tych czynności i może udostępnić ? to naprawimy tutorial ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

tam "rurą się nie kręci" tylko na nią się nakręca... chyba że się mijamy w nomenklaturze :?

jest sześciokątna nakrętka kontrująca a potem już "nakrętka z kołnierzem", która pod spodem ma nabite łożysko, nią się dokręca i ona ma wpływ na docisk łożysk do bieżni w główce ramy... chciałem Ci wrzucić obrazek z partkatalogu, ale na szybko cos nie mogę odnaleźć..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no np. ;) - to ta rura to element nr.1 Ci chodzi ?

Nazwijmy sobie ten element " sztyca " - to też rura, ale tak będzie łatwiej się "nomenklaturować" ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli dokręcamy nakrętkę nr 4 , jak to nie pomorze to łożyska do wymiany.

PS w mojej dziedzinie MTB, element nr 1 to rura sterowa a sztyca to raczej podsiodłowa :P

Pozdrawiam i dziękuje

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli dokręcamy nakrętkę nr 4 , jak to nie pomorze to łożyska do wymiany.

Eeee..... - 6 i z tą wymianą to nie do końca - czasem nowe łożyska też nie przyniosą spodziewanego skutku ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzis mam zamiar zabrać się za demontaż łożysk, pytanko jak je wybijać, znaczy w którą stronę ? Ja rozumiem że górne wybijamy w górę, a dolne w dół ? Moze macie jakiś dobry patent na to ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzis mam zamiar zabrać się za demontaż łożysk, pytanko jak je wybijać, znaczy w którą stronę ? Ja rozumiem że górne wybijamy w górę, a dolne w dół ? Moze macie jakiś dobry patent na to ?

Na początek nie pić alkoholu ;)

Tak: górne wybijamy w górę, a dolne w dół - z tym, że zewnętrzne na zewnątrz, a wewnętrzne też na zewnątrz ;)

Coś mi się zdaje, że nie do końca wiesz za co się zabierasz :roll:

Dobra .... - zacznijmy małymi kroczkami - Ty piszesz co zrobiłeś i co cię zatrzymuje, a my postaramy się małymi kroczkami podpowiedzieć / pomóc w tym zadaniu.

To na początek ustabilizuj motek i rozbierz lagi i półki ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ok. Zacznę tak ok 11:00 bede pisał :) ale sadze że sobie poradzę, rozumiem ze zewn i wew cześć łozyska ? O to chodziło :)

Edytowane przez Potera

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×