MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 15 Listopad 2012 jest tylko jedna możliwość co do kierunku wybijania, bo w drugą stronę są krawędzie... i odnosi się to i do łożysk i do bieżni, o które tu zapewne tak, na prawdę, pytasz ;) potrzeba śrubokrętu, impulsatora kinetycznego, odrobinę wyczucia, szczyptę opanowania... i jedziesz :twisted: ps. chyba że w f650'98 jest inaczej :? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 15 Listopad 2012 ps. chyba że w f650'98 jest inaczej :? Zasada jest taka sama - różnica jest w " skręceniu " góry, ale "zwykłe" mają łatwiej, a przede wszystkim tanie typowe łożyska :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Wojbm6 482 Zgłoś ten post Napisano 15 Listopad 2012 jest tylko jedna możliwość co do kierunku wybijania, bo w drugą stronę są krawędzie... i odnosi się to i do łożysk i do bieżni, o które tu zapewne Rys. 3.1. Części składowe łożyska tocznego Już kiedyś miałem to napisać - wydaje mi się, ze jak dział mechaniczny ma być w miarę "ortodoksyjnie fachowy", :-P tzn. bez niepotrzebnych uwag(czyt. off...) oraz merytoryczny - to także używane nazwy części, narzędzi, procedur itd. powinny być "fachowe" cokolwiek to znaczy :-P Ten problem na który kiedyś akurat w tym wątku zwróciłem uwagę a teraz jest powtórzony to : bieznie i łożyska Otóż - łożysko toczne jest zbudowane między innymi z bieżni lub jak ktoś woli bieżnie są częścią łożyska. Dotyczy to zarówno takiego łożyska jakiego przykład pokazałem jak i łożysk głowki ramy (wałeczkowych ukośnych) Zwracam na to uwagę ponieważ wcześniej wpisy dotyczyły zakupu łożysk i stwierdzenia, ze przy zakupie łożysk nie będzie bieżni :-P Otóż - zakup takiego łożyska wiąże się integralnie z zakupem także bieżni z przyczyn które przytoczyłem powyżej. Nie ma to pewnie zbyt duzego znaczenia praktycznego ale dla "czystość i merytoryczności :-P " działu ma to chyba znaczenie Pzdr :beer: 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Potera 11 Zgłoś ten post Napisano 15 Listopad 2012 Wszystko poszło sprawnie i bez bólu :) z demontażem oczywiście jadę teraz po łozyska :) dziwnie bo były zamontowane jakieś z napisem Bulgaria ? ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Potera 11 Zgłoś ten post Napisano 15 Listopad 2012 I oznaczenia 13M3 30205 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Potera 11 Zgłoś ten post Napisano 15 Listopad 2012 Montaż rozumiem, lekko wbić je w ramę ? Jadę po łożyska. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 15 Listopad 2012 Bulgaria ? ;) Takie one są w eFkach - Bulgaria ! ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 15 Listopad 2012 Nie tak znowu lekko mają być wbite. Jedynie trzeba z czuciem w miarę delikatnie nabić. Ale wejść ma do końca czyli do rantu, który jest w ramie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Potera 11 Zgłoś ten post Napisano 15 Listopad 2012 Ok kupiłem jakieś KLF czeskie ponoć niezłe. :) koszt 40 zł w zaprzyjaznionej hurtowni :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 15 Listopad 2012 Nie tak znowu lekko mają być wbite. mają być nabite tak, aby przylegały całą powierzchnią do rantu !!! 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Potera 11 Zgłoś ten post Napisano 15 Listopad 2012 Dzięki wszystkim za pomoc, zrobiłem bez problemu, muszę jeszcze jutro wszystko poskrecac. Pozdrawiam Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 10 Styczeń 2013 Takie one są w eFkach - Bulgaria ! ;) U siebie też znalazłem Bulgaria, czyżby oryginalne wytrzymały 50kkm? To by tłumaczyło, dlaczego dolne było w tak opłakanym stanie. Dla eFki zestaw Allballs to 22-1044, koszt 80zł z uszczelniaczami. Nie najgorszy wybór biorąc pod uwagę, że uszczelniacz w ASO koło 16 zł. Więc, żeby skompletować zestaw w tej kwocie to trzeba by się oprzeć na FŁT czy KLF wspomnianych przez Poterę. SKF, Timkeny, Koyo to wydatek ponad 30zł/szt. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 17 Styczeń 2013 Jeszcze pytanko dot. siły dokręcenia nakrętki wspornika i właściwego luzu. Robię to pierwszy raz, więc nie mam wyczucia. Manual nakazuje ręczne dokręcenie do momentu, aż nie będzie luzu - góra, dół, boki, jakkolwiek. Czy dopuszczalny jest wyczuwalny, acz nieduży opór przy obracaniu półek względem osi czy raczej układ powinien poruszać się zupełnie swobodnie, bez dokładania siły? Czy "złotym środkiem" jest najsłabsze dokręcenie bez wyczuwalnego luzu czy trochę mocniej? ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 17 Styczeń 2013 Heh, w nowszych jest podane w Nm, kat o jaki trzeba cofnac i gitara. Tu juz potrzebne jak widac doswiadczenie. Mimo, ze zawsze dobijam bieznie tak aby scisle dolegaly i dokrecam jak manual przykazal to i tak czesto okazuje sie ze po jakichs 100km to lozysko lubi sie ulozyc i jest wiecej luzu, ktory trzeba skorygowac. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 17 Styczeń 2013 Starałem się dobić dokładnie. W takim razie będę doświadczał. Ustawie tak, żeby pod obciążeniem "ubranych" lag i koła nie było luzu, i dodam jakieś 45st. od serca ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cinek 2 Zgłoś ten post Napisano 7 Kwiecień 2013 Hej koledzy i koleżanki. Przymierzam się do wymiany łożysk w główce ramy. czy wam też sie nie wyświetlają zdjęcia z pierwszych stron z tego postu? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cinek 2 Zgłoś ten post Napisano 7 Kwiecień 2013 A właśnie przeglądając internet natknąłem się na filmik instruktażowy. polecam , choć nie po naszemu ;) ale może być pomocny. Może komuś się przyda. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 7 Kwiecień 2013 Hej koledzy i koleżanki. Przymierzam się do wymiany łożysk w główce ramy. czy wam też sie nie wyświetlają zdjęcia z pierwszych stron z tego postu? Nie wyświetlają się ponieważ poradnik był robiony przed zmianą silnika forum. Nowy silnik sobie nie skonwertował linków do zdjęć a jak widać nie ma komu fotek poprawić ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Maarian 936 Zgłoś ten post Napisano 17 Czerwiec 2015 (edytowane) Witam, mam pytanie odnośnie "odbijania" bieżni i łożysk. Czy bieżnie powinny być nabite do równego czy użyć starych i wbić głębiej? To samo z łożyskach czy powinny być nabite na sztycy i nakrętce do końca? Edytowane 17 Czerwiec 2015 przez Maarian Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 17 Czerwiec 2015 Tam powinien być taki ząbek do którego się nabija a raczej wprasowuje łożysko i bieżnie 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pszemo 8 688 Zgłoś ten post Napisano 15 Wrzesień 2015 Jeżeli chodzi o uszczelniacze to bez większych problemów można je odzyskać. W obu przypadkach trzeba najpierw ściągnąć "wianuszek". Ja do tego celu użyłem wiertarki z małym wiertłem (3mm) i śrubokręta. Rozwierciłem wianuszek, wyciągnąłem kilka walców i jakoś zeszło. 1) Z "nakrętki od słoika" - ściągnąć wianuszek, złapać morsem bieżnie (odczołowo), i wkręcać śrubę (tą na duży imbus) - ładnie schodzi. 2) Ze sztycy - jest sporo miejsca, żeby po zdjęciu wianuszka zwyczajnie zbić bieżnię przy pomocy śrubokręta. Do demontażu użyłem smaru silikonowego w sprayu, który miałem pod ręką. Myślę, że pół godziny spokojnej roboty i uszczelniacze nie ucierpią, a łożyska można kupić w byle sklepie lekko o połowę taniej niż na all..... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Slimak 292 Zgłoś ten post Napisano 11 Marzec 2016 (edytowane) Wczoraj poskładałem eFkę po wymianie łożysk główki ramy i zostało mi jeszcze podokręcanie srób i nakrętek. Podpowiedzcie z jakim momentem należy dokręcić nakrętkę na środku górnej półki? W Clymer piszą 100Nm, natomiast na http://faq.f650.com/FAQs/Steering_Head_Bearing_Replacement_FAQ.htm podają 40Nm. Ile tych Newtonów powinno siedzieć na tym metrze? Edytowane 11 Marzec 2016 przez Slimak Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 11 Marzec 2016 Forum, zawsze forum! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Slimak 292 Zgłoś ten post Napisano 11 Marzec 2016 Dzięki. Administratorowi chyba wypada wierzyć. :-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
agreSorek 4 523 Zgłoś ten post Napisano 11 Marzec 2016 Bez przesady, to tylko półbóg. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach