KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 27 Czerwiec 2009 Co zrobić gdy wyczuwamy luzy w kierownicy? Gdy wyczuwamy opór lub skokowe przemieszczanie się podczas ruchu kierownicą, możliwe są też drgania podczas jazdy. U mnie na kierownicy był wyczuwalny duży przeskok w pozycji na wprost. Mamy do wymiany łożyska główki ramy. Łożyska kupujemy w komplecie, czyli dwa łożyska wałeczkowo-stożkowe oraz uszczelniacze metalowo-gumowe, które zapobiegają przedostawaniu się zanieczyszczeń na pracującą powierzchnię łożysk. Koszt 129,00zł. Stare uszczelniacze (oryginalne, całe blaszane) popsujemy przy wybijaniu łożysk!!! Cały zabieg przeprowadziłem w warunkach prawie polowych. Na początku demontaż zacisku hamulcowego i czujnika ABS. Następnie błotnik, kabel od klaksonu. Wyjmujemy lagi. Lagi mają się wysunąć same, bez żadnego oporu. Postępujemy ostrożnie. Dbajmy o to by nam nie upadły ani się nie przewróciły. Szczególnie narażona na uszkodzenie jest część po której przesuwają się simmeringi. Odkręcamy kierownicę i górny mostek. Najpierw odkręcamy dużym ampulem kontrę, a potem duży pierścień nastawczy z łożyskiem. W końcowej fazie odkręcania przytrzymujemy dolną półkę i całkowicie odkręcamy pierścień. (Nie mogłem odkręcić ręką pierścienia, więc poradziłem sobie używając mało profesjonalnego narzędzia i młotka.) image 3 Zdejmujemy łożyska z osi. Do tego celu wykorzystałem dziurki przez które za pomocą wiertła wybijamy łożyska. W tym momencie niszczymy pierścienie ochraniające! Bieżnie łożysk z główki ramy wybijamy ostrożnie, zmieniając co uderzenie miejsce przyłożenia o 180. Czytałem, że niektórzy szlifują, obspawowywują żeby pościągać tełożyska i powyjmować bieżnie. W F650 nic takiego nie będzie chyba, że w jakiś ekstremalnych przypadkach. Przed zakładaniem łożysk i wbijaniem bieżni zastanówcie się, czy dobrze wszystko zakładacie!!! Do montażu używamy starego łożyska i klucza oczkowego. Przy wbijaniu bieżni użyłem też starych bieżni. Oczywiście jeszcze smarowanie i skręcanie. Ruch kierownicy nie powinien być blokowany przez zbyt mocno dokręcone łożysko. Zbyt lekkie dokręcenie spowoduje luz. (wiadomo!) Pamiętajcie !!! Wszystko posprawdzajcie, żeby w czasie jazdy nie została wam sama kierownica w rękach! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jarnotp 1 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2009 KRUZOE swietny tutorial :)! Ja tez mialem sie za to zabrac sam ale niestety nie mialem podnosnika, a stopka u mnie tylko boczna.Wiec wymianą zajął sie ostatecznie mechaniek. Widac ze jednak Ty sobie bez tego poradziles :). Niewielka kosteczka, deseczka i jazda :).. Co do lozysk to powiedz gdzie kupowales (firma i sklep) bo ja na http://www.boxer-parts.eu. I tam cena z komplet to troche ponad 200zl. Ile czasu zajela Ci robota? Piotrek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2009 Dodatkowe info. Łożyska kupiłem : http://www.sklep.motoracer.pl/lozyska-glowki-ramy-f650gsdakar-0005-p-3511.html Robota zajęła mi 3-4 godzin. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jarnotp 1 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2009 Dzieki, zapisalem juz sobie stronke tego sklepu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 11 Listopad 2010 Jak Wam się sprawują łożyska All Balls? Wymieniałem latem tego roku i czuję, że znów coś jest nie tak. Co prawda nie ma przeskoku na wprost ale pojawiła się niestabilność przy skrętach w czasie manewrów parkingowych. Sprawdziłem ciśnienie w oponach, dokręcenie lag, dociągnąłem nawet łożyska główki ale objaw ciągle nie ustąpił. Przejechałem od wymiany raptem jakieś 5-6 tys km. Ciekaw jestem opinii o ich jakości. Zdrówka :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jarnotp 1 Zgłoś ten post Napisano 11 Listopad 2010 Jak Wam się sprawują łożyska All Balls? Kupilem ostatecznie łożyska na boxer-parts.eu A co dokładnie jest w tej dziwnej niestabilności, co się dzieje z moto?? Jakby łożyska były zużyte to mialbys charakterystyczne stuki. U Ciebie jak piszesz nie ma czegoś takiego. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ziolko 1 Zgłoś ten post Napisano 11 Listopad 2010 Podalibyście numery tych łożysk bo na na moje oko to one nie wyglądają na jakieś nietypowe i myślę że spokojnie można by coś dobrać za pół ceny. Moje są jeszcze ok ale przydałoby się dla potomnych. Numery oryginałów i zamienników mile widziane, przydałyby się jeszcze wymiary (śr.zewn. i wewn. oraz wysokość) a ja popytam po okolicznych sklepikach. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 11 Listopad 2010 jarntop, stuki to są jak łożyska mają już duże luzy. Najpierw pojawiają się objawy o których KRUZOE pisał na początku tego wątku. ziolko, łożyska wg realoem to Steering head bearings (two) 31 42 1 240 571 (320/28X 28x52x16) Note: This number may have been changed to 07 11 9 985 070 cytując http://faq.f650.com/GSFAQs/GSSteeringHe ... entFAQ.htm te same oznaczenia widać na realoem http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10 Nic to, pewnie dopóki nie rozkręcę to się nie dowiem co im dolega. Zima będzie, będzie czas. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ziolko 1 Zgłoś ten post Napisano 12 Listopad 2010 Czyli mam rozumieć że 31 42 1 240 571 to jest nr oryginału a to 07 11 9 985 070 zamiennika? Ciekawe czy te numery katalogowe pokrywają się z numerami nabitymi na łożyskach? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 12 Listopad 2010 To są numery OE części BMW. Zmiana numeru może oznaczać np zmianę dostawcy części. Oba to oryginały. Łożyska zamienniki nie będą miały takich numerów. Patrz tylko na wymiary. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 15 Listopad 2010 A jednak all balls skończyły się po 6 miesiącach. Po dociągnięciu luzu czuć opór przy wychodzeniu z kierunku na wprost co powoduje mega straszny dyskomfort w jeździe wąskim korytarzem miedzy puszkami. Gdyby nie balans ciałem to bym dzisiaj parę lusterek zebrał na handbara :D Zakupiłem a Olek Motocykle jakieś japońskie cudo firmy KOYO - podobno zdobycz po wykupieniu zbankrutowanej hurtowni w Holandii :D Na metce jest jeszcze cena w Guldenach i info, że pasuje toto do Yamaszki YZ 125/250 89-92. Taka oto ciekawostka. Wymiar łożyska się niby zgadza: na łożyskach są grawery 320/28R i 320/28JR - mam tylko wątpliwości co do dopasowania osłon przeciwpyłowych ale to się okaże w trakcie wymiany. Ma ktoś może fotki jak wygląda oryginalny zestaw do F650GS? Może oddam te cuda bez próby wymiany jeśli osłony są zupełnie inne. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 15 Listopad 2010 Jackx. Tu na tym zdjęciu widać nowy uszczelniacz pod łożyskiem. Może Ci to w jakiś sposób pomoże. Bardzo ważne przy wymianie jest dokręcenie łożysk z odpowiednią siłą. Muszę to sprawdzić w instrukcji z jakim momentem trzeba dokręcać łożyska główki. Myślę, że zbyt szybkie zużycie bierze się też między innymi z niewłaściwego montażu. Nawet jeśli po pewnym czasie dokręcimy łożyska to już to nic nie daje, bo jest już wytłuczone. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 15 Listopad 2010 Dzięki KRUZOE, Faktycznie widać. U mnie górna osłona wygląda niestety nieco inaczej: zastanawiam się czy ta miska wejdzie pod tą wielką nakrętkę i czy nie będzie zawadzała o rurę główki. Dolne łożysko ma osłonę wchodzącą między zewnętrzną i wewnętrzną bieżnię (po lewej): Czy możliwe jest ściągnięcie wewnętrznych bieżni (np po zerwaniu z nich koszyków) w taki sposób, żeby nie uszkodzić oryginalnych uszczelniaczy. Ostatnio zniszczyłem uszczelniacze bo miałem nowe więc mi nie zależało. Bawić się czy wymienić jeszcze raz na All Balls'y? W kwestii szybkiego zużycia: W moim przypadku przyczyną był nieprawidłowy montaż - niestety mocno przesadziłem z dociągnięciem. Co prawda przez jakiś czas jeździło się fajnie z większym oporem na kierownicy ale duży nacisk szybko spowodował trwałe wyżłobienia w bieżniach i późniejsze dociągnięcie nic nie dało - łożysko ma wyczuwalne przeskoki. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 16 Listopad 2010 U mnie z tego co pamiętam, oryginalnie, duży uszczelniacz był na dole! Widać na foto, że się pogiął przy zdejmowaniu dolnego łożyska. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
wojtasot 0 Zgłoś ten post Napisano 1 Marzec 2011 Witam, Właśnie przymierzam się do operacji wymiany. W związku z powyższym mam pytanie: Czy łożyska o wymiarach 25*52*16,5 czyli o pół milimetra wyższe będą również pasowały? GS 2004 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 1 Marzec 2011 Witam,Właśnie przymierzam się do operacji wymiany. W związku z powyższym mam pytanie: Czy łożyska o wymiarach 25*52*16,5 czyli o pół milimetra wyższe będą również pasowały? GS 2004 Jest szansa, że wejdą. Po prostu dysk dociskowy nakręci się milimetr mniej co chyba nie rzutuje na wytrzymałość całości.. tylko czy uszczelniacze będą przylegały ? Obawiam się, że powstanie mała szczelina między uszczelniaczem a zewnętrzną bieżnią łożyska no i potem wiadomo - kurz, szybsze zużycie.. Mimo to uważam, że warto zaryzykować jeśli są zdecydowanie tańsze niż 130 pln za markowe zastępniki. Czasem łożyska niewiadomego pochodzenia przeżyją dedykowane wielokrotnie - np polskie łożyska z FŁT są bardzo dobre. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cykli 4 031 Zgłoś ten post Napisano 1 Marzec 2011 Moja cena łożyska z zeszłego roku u Jerzego w BMW Zdunek <120 zł brutto. Dakar 2004r. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 928 Zgłoś ten post Napisano 13 Lipiec 2011 Szukam namiaru na jakiś sklep, gdzie dostanę łożyska do naszych BM-ek marki AllBalls (o których pisał jackx), jeśli ktoś coś ma - niech zapoda.. :roll: na allegro jedyny dostępny sprzedawca tych łożysk ma urlop do 23.07 :x a mnie denerwuje że zaczęło mi klepać w przednim zawieszeniu :evil: P.S. Aliku nie jestem zainteresowany jebajem.. za dużo pitolenia ;) :beer: Ani boxer-parts bo tam ceny jak w pewexie :mrgreen: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mehow 57 Zgłoś ten post Napisano 13 Lipiec 2011 Szukam namiaru na jakiś sklep, gdzie dostanę łożyska do naszych BM-ek marki AllBalls (o których pisał jackx), jeśli ktoś coś ma - niech zapoda.. :roll: na allegro jedyny dostępny sprzedawca tych łożysk ma urlop do 23.07 :x a mnie denerwuje że zaczęło mi klepać w przednim zawieszeniu :evil: Nie wiem czy akurat AllBalls, ale warto zapytać w premie. Dostałem tam łożyska SKF do kół i większość uszczelniaczy. Zadzwoń do centrali i jak będą mieli, to możesz odebrać w najbliższym punkcie. Ja miałem blisko, bo odbierałem w Tczewie ;) Duży wybór mają też w asmus.pl w Gdańsku. Zamawiałem tam łożyska i uszczelniacze do tylnej zwiechy, chociaż nie do końca takie, jakie były fabrycznie. I jeszcze na koniec zobacz tutaj: TLC Łożyska sp.j. Centrum obrotu łożysk tocznych Wajdeloty 1, Gdańsk, Poland +48 58 341 91 97 tlc.pl Pomocny facet, może akurat będzie miał to czego szukasz ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 13 Lipiec 2011 http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... %F3wki+BMW Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ReddyS 265 Zgłoś ten post Napisano 16 Lipiec 2011 http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NTEwMDA5Mw==&t=g%B3%F3wki+BMW Podłącze się, do mojego też będą pasowały? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 928 Zgłoś ten post Napisano 16 Lipiec 2011 http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NTEwMDA5Mw==&t=g%B3%F3wki+BMW Podłącze się, do mojego też będą pasowały? No muszą ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 22 Wrzesień 2011 hehe no i przyszedł czas na mnie :lol: :beer: a objaw zszedł się czasowo dokładnie ze zmiana opon z kostek na szosy i ogólnie nie mogłem w to uwierzyć ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 22 Wrzesień 2011 Panowie. Nie wiem jak w nowszych modelach ale w 1 spark łozyska główki ramy są typowe. Jutro znajdę stare to zapodam nr z pudelka. Swoje KOYO kupowałem w zwykłym sklepie z łożyskami. Dostalem od reki. Cena jesli dobrze pamietam polowe tego co chca sklepy sprzedajace czesci motocyklowe. Podejrzewam że FAGi czy tez FŁT będą dostepne w wiekszych sklepach od ręki. Moje KOYO maja obecnie nabite ponad 5 tys. i nic sie z nimi nie dzieje. Raz tylko robilem regulacje przy okazji przedsezonowego przegladu. Miseczki przeciwpylowe zakupilem w BOXERze. Byc moze udaloby sie w jakiejs wiekszej hurtowni zamowic badz podebrac od innego sprzetu, niekoniecznie motocykla. Nie mialem czasu szukac. Zgodnie z instrukcja serwisowa łozyska glowki ramy powinny byc dokrecone z sila 25Nm a nastepnie luzujemy (w lewo - odkrecanie) o kat 60stopni co odpowiada 40mm na dlugosci zewnetrznego pierscienia obudowy gniazda lozysk. Tutaj wskazany jest dobry klucz dynamometryczny plus odpowiednia koncowka do dokrecenia nakretki. Ps Czasem szkoda czasu i pieniedzy (przesylki, marże). W wiekszosci motocykli łożyska to rzecz typowa. Nie tylko jesli chodzi o glowke ramy ale rowniez o te ktore znajduja sie np w kolach. Znany jest mi przypadek kiedy gosc zamowil w autoryzowanym serwisie TRIUMPHa lozyska do SPEED TRIPLE. Przyszly do niego z Angli. Co sie okazalo? Byly polskie :mrgreen: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 434 Zgłoś ten post Napisano 22 Wrzesień 2011 ja tak miałem z łożyskami tylnego koła w Suzuki, orginały 500 zł a kupiłem w Prema za 60 :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach