Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, mam problem z moją efką z 1996 roku. Po udanej jeździe motóra postawiłem na noc do garażu i gdy na drugi dzień na niego wsiadłem, po 400m przestał działać. Motór był w stanie utrzymać około 1200 obrotów i przy próbie dogazowania szarpie, jakby miał złą dawkę paliwową. To było moim punktem zaczepienia i zacząłem zmieniać przewody paliwowe, czyścić filtry i zmieniać świece. Nic nie pomogło, ale przez przypadek gdy go odpaliłem włączyłem światła i motór ożył do 2000 tyś obrotów. Gdy włączę światło stopu motór może osiągnąć jeszcze większe obroty. Nie znam się na elektryce, dlatego proszę o waszą pomoc, sam myślę że to może być brak masy gdzieś ale nie jestem pewien.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Spoko - Jarek tutaj był wcześniej i sprawdził ;)

Edytowane przez Jarek
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdź tak na start ładowanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

prawdopodobnie padł regulator napięcia i podaje zbyt duże napięcie :idea: ;-)

Być może i padł, ale chętnie się dowiem jakie jest przełożenie regulatora napięcia na tak istotne zmiany obrotów w silniku z zasilaniem gaźnikowym ?

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No właśnie myślę że speed600 może mieć rację, gdyż jak zepsują się diody regulatora to właśnie światła itp. wyrównują tą różnicę i przez to motor tak mi się zachowuje. Jutro postaram się sprawdzić ładowanie i napięcie wychodzące z alternatora oraz wychodzące z regulatora.

Edytowane przez zboniok

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No właśnie myślę że speed600 może mieć rację, gdyż jak zepsują się diody regulatora to właśnie światła itp. wyrównują tą różnicę i przez to motor tak mi się zachowuj

Czyli w zasadzie można powiedzieć, że problem rozwiązany ;)

Choć gdzieś w środku odnoszę wrażenie, że coś jeszcze przed nami :roll:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdziłem dzisiaj napięcie i do cewek szło z regulatora aż 17V a po włączeniu świateł około 16V więc nie ma co polemizować nad sprawnością regulatora, a akumulator naładował mi na 14V. Więc zamawiam i czekam na regulator. Jarku, oby twoja druga linijka się nie sprawdziła, chociaż i tak możesz mieć rację bo chciałem się szykować na zmianę uszczelki pod głowicą i serwisem gaźników. Dostałem już regulator i motór chodzi jak marzenie, na szczęście Jarku nie sprawdziło się to o czym wspominałeś

Edytowane przez zboniok

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×