Skocz do zawartości
Jadwig28

Niespotykane zagadnienie elektryczne:)

Recommended Posts

Witam.

Mam nietypowe pytanie, kładł ktoś z Was kiedyś nową instalację do starego motocykla? Bo posiadam suzuki gs650GL 1982 z baaardzo zamotanymi, wyrzeźbionymi, starymi kablami. Posiada ktoś z Was jakieś linki, schematy i tym podobne żeby mi ułatwić pracę? wiem że z silnika wychodzą kable z prądnicy(?) i czujki zapłonu bodajże i z tego prosto do regulatora napięcia który według poprzedniego właściciela był albo źle podłączony albo zepsuty.

pozdrawiam

Zyga

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

mam to w zakładkach od dawna już, a ten schemat wydrukowany wisi u mnie w pokoju

:)

Tzn że się chwaliłeś, czy na prawdę potrzebujesz pomocy? Bo jeśli pomocy to chyba nie to forum, GS to to jest ale nie BMW.... Zyga ;-)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tzn że się chwaliłeś, czy na prawdę potrzebujesz pomocy? Bo jeśli pomocy to chyba nie to forum, GS to to jest ale nie BMW.... Zyga ;-)

Z Gs'em BMW nie bardzo daje radę więc próbuje czegoś innego żeby się nauczyć - jak będzie trzeba to kupi jeszcze coś innego ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie. na forum suzuki nie otrzymałem żadnego odzewu, to tu spróbowałem, może ktoś miał styczność z tym..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A co za styczność ??? Trzeba mieć trochę kabli różnych kolorów i przekrojów, lutownicę, cynę, kalafonię, prąd w gniazdku, taśmę izolacyjną PC i "szmacianą", koszulki termokurczliwe różnych średnic, trochę złączek, konektorków różnej maści i podstawową wiedzę i po temacie ;)

Zrobiłem kilka instalacji, wiązek, ale Cię nie nauczę na odległość niezależnie na jakim forum się spotkamy.

Edytowane przez Jarek
  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja nie kładłem, ale wiem jedno. Gdybym kładł to nie dałbym ani jednego konektorka, tylko wszystko polutował :)

A, i żadnych ukrytych wyłączników pompy paliwa! :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja nie kładłem, ale wiem jedno. Gdybym kładł to nie dałbym ani jednego konektorka, tylko wszystko polutował :)

To może i lepiej żeś nie kładł. Chciałbym zobaczyć jak lutujesz / wymieniasz żarówki ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie. na forum suzuki nie otrzymałem żadnego odzewu, to tu spróbowałem, może ktoś miał styczność z tym..

A co za styczność ??? Trzeba mieć trochę kabli różnych kolorów i przekrojów, lutownicę, cynę, kalafonię, prąd w gniazdku, taśmę izolacyjną PC i "szmacianą", koszulki termokurczliwe różnych średnic, trochę złączek, konektorków różnej maści i podstawową wiedzę i po temacie ;)

Zrobiłem kilka instalacji, wiązek, ale Cię nie nauczę na odległość niezależnie na jakim forum się spotkamy.

Zygmuncik, patrze na twoj profil, czytam miejsce zamieszkania i nie ogarniam...

przeciez masz Jarka w swoim miescie....

to po co sie meczysz sam ?

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zygmuncik, patrze na twoj profil, czytam miejsce zamieszkania i nie ogarniam...

przeciez masz Jarka w swoim miescie....

to po co sie meczysz sam ?

To ratownik z genów. Musi osobiście ratować - cokolwiek - taką wewnętrzną potrzebę ma :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zygmuncik, patrze na twoj profil, czytam miejsce zamieszkania i nie ogarniam...

przeciez masz Jarka w swoim miescie....

to po co sie meczysz sam ?

Patrz na zdjęcie... młody jest... nie stać go jeszcze...

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To może i lepiej żeś nie kładł. Chciałbym zobaczyć jak lutujesz / wymieniasz żarówki ;)

1. Ledowe, po co wymieniać?

2. Jedyna która może się przepalić to w kloszu. Jak często ją wymieniasz?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. Ledowe, po co wymieniać?

2. Jedyna która może się przepalić to w kloszu. Jak często ją wymieniasz?

W zasadzie to masz rację - zalutować wszystko! W końcu to wątek: niespotykane zagadnienia elektryczne ;)

Edytowane przez Jarek
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zygmuncik, patrze na twoj profil, czytam miejsce zamieszkania i nie ogarniam...

przeciez masz Jarka w swoim miescie....

to po co sie meczysz sam ?

No ja też wolę wszystko sama!

widac taki dziwny typ ludziów tutaj mieszka :D

A potem "telefon do Przyjaciela", żeby ratował co zepsułam ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No ja też wolę wszystko sama!

widac taki dziwny typ ludziów tutaj mieszka :D

A potem "telefon do Przyjaciela", żeby ratował co zepsułam ;)

a myslalem, ze to tylko w krakowie i poznaniu tak maja... :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a myslalem, ze to tylko w krakowie i poznaniu tak maja... :)

Bo widzisz .... ci z Bielska, Poznania i Krakowa mają tego samego przyjaciela ;)

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to jeszcze moje 3 grosze tak zupelnie powaznie sprobuj poszukac na necie tzw. Nos electrical harness do twojego motka tj.nowa czesc ze starego zapasu lub co byloby najsensowniejsze zweryfikuj np.ktore konektory masz do wymiany, kup nowe i wymien je.Co do wiazki sprawdz przewody w okolicy glowki ramy czyli tam gdzie najwiecej instalacja "pracuje"mechanicznie.Reszta twojej instalacji o ile nie pracowal przy niej jakis dyletant albo nie jest po pozarze powinna byc ok.Dzisiejsze instalacje w motkach sa badziewniej wykonywane i na ogol dzialaja.Mala dygresja jak wymieniasz fragment inst. To zamiennik tego samego przekroju i koloru , dzieki temu wszystko bedzie w/g oryginalnego schematu.Rob zdjecia, rysunki, opisy zebys mial odniesienie przy montazu i ...do dziela.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×