Skocz do zawartości
kris_pp

F650 Twin pytania, odpowidzi, sugestie, tzn. blog.

Recommended Posts

Cytat:

Naciąg sprężyny - "obrócić śrubę nastawczą do oporu w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara", czyli zawieszenie najbardziej miękkie

Amortyzacja - "obrócić śrubę nastawczą w kierunku zgodnym do ruchu wskazówek zegara, a następnie cofnąć o 2 obroty", zgodnie z ruchem wzkazówek zegara to w kierunku H czyli po mojemu "H hard" "S Soft" czyli zalecają ustawić amotryzację w max

Nie ma tu błędu? jak dla mnie to się przecież wyklucza a te informacje są z jednej i tej samej strony instrukcj.

Domyślam się, że mowa o tylnym amortyzatorze. Wszystko jest ok, to po prostu dwie różne śruby. W instrukcji jest wszystko ładnie napisane ;). Skorzystałem z tej (f700), coby była jasność co do stron:

https://docs.google....0cEk/edit?pli=1

A zatem: Regulacja amortyzatora śruba oznaczona nr 1 na stronie 53 i 54. Natomiast nastawa napięcia wstępnego sprężyny: pokrętło oznaczone jako 2 na stronie 52.

Odnośnie nastawy, co prawda jeżdżę singlem ale śrubę amortyzatora ustawiłem raz zgodnie z instrukcją i na co dzień tego nie ruszam. Nastawę wstpną zmieniam zależnie od oczekiwanego komfortu (taki żarcik) oraz obciążenia motocykla.

Edytowane przez ARG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Co do opisu regulacji to faktycznie jest w instrukcji F700GS opisane dokładniej (chociaż wiadomo w jakim zakresie obrotów śrubą się poruszać)

3pa8.jpg

kgr4.jpg

Teraz już dla mnie jasne w jakim zakresie można to regulować :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To może moje trzy grosze:

Sugeruję inwestycję w ciuchy i może jakieś doszkolenie. Zacznij śmigać, bo dość szybko może się okazać, że obecne moto "nie smakuje" czy to z powodu sprecyzowania wymagań, czy też większej świadomości potrzeb wynikających z doświadczenia i po sezonie, dwóch będzie wymiana ;-) i będziesz miał kilka pudeł dodatków. Akurat przerabiam ten temat, wyrosłem z Gustawa o dwa sezony wcześniej niż planowałem.

Co do ciuchów to myślę że mam wszystko co potrzebne:

- kask Shoei neotec, drugi Airoh Aviator, trzeci Nolan bez gardy

- co do kurtek i spodni to mam tych kompletów kilka, IXS, Scott, Modeka

- co do protektorów to prócz tych wszywanych w odzież IXS i Modeki to żółw lub zbroja oba marki Scott

- Buty też dwa komplety ale najchętniej używam W2

Jako że od kilku dobrych lat jeżdżę quadem to mam tych gratów naprawdę sporo....

Co do możliwości zmiany moto na inny to oczywiście mam nadzieję że tak będzie. Chciałem kupić od razu F800GS ale zdrowy rozsądek wziął górę i na początek kupiłem F650GS (myślę że słusznie).

Co do predyspozycji (enduro, ścigacz, chopper) to kupiłem motocykl z pewnymi założeniami które wątpię że się zmienią. Jako że zakochałem się już na quadzie w wyprawach po różnych krajach:

- Rumunia 2010

- Albania 2011

- Turcja 2012

To na motorze chciałbym to kontynuować, a ze względu że transport quada i jego zasięgi są bardziej kłopotliwe od motocykla, stad pomysł aby nauczyć się jeździć motocyklem. Chciałbym minimum raz na rok móc odwiedzić jakiś kraj, na chwilę obecną są to (Maroko, Islandia, Alpy).

Co do technik nauki jazdy to oczywiście planuje się zapisać, nawet wybrałem szkołę (głównie ze względu na odległość)

http://www.doskonaleniejazdy.info/

lub

http://www.szkoleniemotocyklowe.pl

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@kris_pp, to temat chyba wyczerpałeś ;)

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no i tu wyszła stara prawda ze moto to nie tylko jazda ale cała otoczka, jak je ubrać, jak siebie ubrać, moze jakieś ledy hihihi

zwłaszcza ze okres zimowy, ilez z tym zabawy, podchodów, przemyśleń ....a czy sie przyda?.... hmmm najwazniejsze ze jest zajecie, hobby jakieś;) i byc moze okaze sie ze jazda juz takiej frajdy nie bedzie sprawiala jak te nasze przygotowania do niej ;))

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no i tu wyszła stara prawda ze moto to nie tylko jazda ale cała otoczka, jak je ubrać, jak siebie ubrać, moze jakieś ledy hihihi

zwłaszcza ze okres zimowy, ilez z tym zabawy, podchodów, przemyśleń ....a czy sie przyda?.... hmmm najwazniejsze ze jest zajecie, hobby jakieś ;) i byc moze okaze sie ze jazda juz takiej frajdy nie bedzie sprawiala jak te nasze przygotowania do niej ;))

Święte słowa!

P.S. mam nadzieję że frajda z jazdy też będzie

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Więc dodatkowe oświetlenie zamówione od Touratech, Pan od nich (mniemam że jeden z właścicieli) doradzał bardzo rzeczowo więć mam nadzieje że będę zadowolony. Jak zamontuję to pokaże na zdjęciach jak wyglądają i dam znać jak ścwiecą:

01-048-5473-0_i_01.jpg

Przeprasza że nie tłumaczę:

Set of LED auxiliary headlights, fog right/full beam headlight left, black, for BMW F800GS to 2012

Enjoy all the benefits of modern LED technology on your motorbike!

Kill several birds with one stone with the Touratech LED auxiliary headlights:

greater active safety:

- better illumination of the field of vision with a much clearer light/dark boundary

- lowest possible scatter of the light beam in height with fan-shaped illumination in the width

- improved contrasts thanks to the white, daylight-like LED light

greater passive safety:

- low power consumption, i.e. the auxiliary headlights can even be used permanently with weak alternators or lots of users

- no need for replacement lights thanks to the extremely long-lasting, maintenance-free LED elements

All this combined with a Touratech attachment that is specially tailored to your vehicle!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cena kosmiczna, a technologia na tyrytytkę :shock: - już za tą cenę to mogliby się postarać żeby ten przewód miał swoje miejsce w mocowaniu świateł.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cena kosmiczna, a technologia na tyrytytkę :shock: - już za tą cenę to mogliby się postarać żeby ten przewód miał swoje miejsce w mocowaniu świateł.

Tylko to nie jest zwykła trytytka - to jest trytytka z Touratecha! ;)

  • Like 11

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylko to nie jest zwykła trytytka - to jest trytytka z Touratecha! ;)

Wyprodukowana w Chinach :-D .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Trytytka faktycznie wymiata, prawie jak "Chuck Norris", może to On montował gdzieś w dziczy, dlatego tak się niemiecka myśl technologiczna wyłożyła. :idea: :hammerpc:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak sobie myślę.... czy poza sezonem letnim, czyli późną jesienią oraz wczesną wiosną, kiedy jest zimno mokro ale bez śniegu, dużo z Was zakłada do swoich GS opony typu TKC 80 i uzytkuje moto w terenie??

Mi się to wydaje dobrym pomysłem ale ja nowicjusz i moge się nie znać :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mocowanie dodają gratis, wystarczy zamówić Trytytkę Touratecha ;)

Chodzi mi o tę płytę do której się montuje te "światła" a mocowana ona jest nad przednim błotnikiem (nosem/dziobem) :-D

To nie są tanie rzeczy :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chodzi mi o tę płytę do której się montuje te "światła" a mocowana ona jest nad przednim błotnikiem (nosem/dziobem) :-D

To nie są tanie rzeczy :-)

Tak jak pisałem wszystko jest w cenie, mocowanie też, a co sądzisz o zmianie opon na okres zimowy?

Edytowane przez kris_pp

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Troszkę czasu nie pokazywałem dalszych zmian w moim GS-ie, to z tego powodu iż dopiero dziś dostałem zamówione części. Na chwilę obecną założyłem osłony dłoni więc je pokazuję. Wybrałem Touratech a nie oryginał BMW bo mi osobiście bardziej się podobały. W dodatku w handbarach oryginalnych dziwny jest ten stelaż metalowy, jakoś do mnie nie przemawia.

5f3a.jpg

af8i.jpg

dmkb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Teraz będę zakładał gmole touratecha jak skończę to wrzucę pokazać jak będą się prezentować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kiedyś jak była skrzynka z bezpiecznikami to życie było łatwiejsze....

Nie zgodzę się. Z bezpiecznikami wcale nie jest łatwiej. Teraz wszystkim steruje komputer... :)

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak więc znalazłem czas na założenie gmoli touratecha, osobiście uważam że są naprawdę przemyślanie zaprojektowane, dobrze chronią moto, a ponadto nie są przykręcane do bloku silnika. Ich punkty montażowe są w odpowiednich miejscach. Wyglądają tak:

b43v.jpg

wjqb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W międzyczasie też udało się zamontować uchwyt RAM Mount dla telefonu. Myślę że się sprawdzi ... chociaż będę wiedział kto dzwoni zanim odbiorę telefon przez Scala Rider a nie w ciemno jak dotychczas.

8nmk.jpg

P.S. Ciągle czekam na dostawę oświetlenia LED od Touratecha, jak przyjdzie zrobimy fotki po montażu. No i oczywiście test samych świateł jak działają i czy są coś warte...

Edytowane przez kris_pp

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeszcze jedno co sądzicie o podwyższonej kierownicy o 2cm?

Mam te akcesoria w garażu, ale nie wiem czy jest sens to zakładać, może ktoś się wypowie kto na już podniesioną kierownicę...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

lcoo się wypowiedział , jest na pierwszej stronie .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×