Skocz do zawartości
kris_pp

F650 Twin pytania, odpowidzi, sugestie, tzn. blog.

Recommended Posts

Czizus. Jak masz to zakładaj, popatrz , polataj, pasuje zostaw, nie to zdejmij. Gdzie jest problem ? Chcesz żebym to ja Ci powiedział co masz zrobić ? Mogę ale to kosztuje, ehh...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem, czy pisałem tylko o gmolach... więc masz kolejną opinię: Zakładaj. Mam i jestem zadowolony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czizus. Jak masz to zakładaj, popatrz , polataj, pasuje zostaw, nie to zdejmij. Gdzie jest problem ? Chcesz żebym to ja Ci powiedział co masz zrobić ? Mogę ale to kosztuje, ehh...

Ok, rozumiem... ja po prostu myślałem że forum służy w dużej mierze do wymiany własnych doświadczeń. To że i tak każdy wybiera swoje rozwiązanie to jest oczywiste. Może błędnie byłem przekonany że na tym forum również wymieniamy się doświadczeniami które w dalszej części mogą posłużyć innym.

Natomiast widzę że tutaj tak NIE JEST.

Reasumując miałem po prostu inne doświadczenia z forum quadowego na którym jestem od lat.

Zakładając tz. blog robiłem to nie tylko dla siebie. Natomiast przeprasza Wszystkich Forumowiczów za zaśmiecanie im forum. Tak więc ja zamykam mój blog i nie piszę już nić więcej:

- nie wklejam zdjęć z oświetleniem LED

- nie robię testu jak świecą

- przestaję się udzielać

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O rany! Epidemia.

Ok, rozumiem...

Chyba nie.

ja po prostu myślałem że forum służy w dużej mierze do wymiany własnych doświadczeń. To że i tak każdy wybiera swoje rozwiązanie to jest oczywiste. Może błędnie byłem przekonany że na tym forum również wymieniamy się doświadczeniami które w dalszej części mogą posłużyć innym.

Natomiast widzę że tutaj tak NIE JEST.

Zgadza się. Do tego są fora. To też temu służy.

Zakładając tz. blog robiłem to nie tylko dla siebie. Natomiast przeprasza Wszystkich Forumowiczów za zaśmiecanie im forum. Tak więc ja zamykam mój blog i nie piszę już nić więcej:

- nie wklejam zdjęć z oświetleniem LED

- nie robię testu jak świecą

- przestaję się udzielać

To wrzuć tu na forum link do bloga.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nic nie rozumiesz. Nie zaśmiecasz, nie dramatyzuj, nie strzelaj focha tylko bądź motórzystą i walcz :). Nikt nie jest Twoim wrogiem ale zastanów się o co pytasz. W takiej sytuacji kiedy masz możliwość przetestowania, to raczej Ty napisz jakie są Twoje spostrzeżenia - podwyższać czy nie? Nie bądź miękka dupa tylko działaj.

Edytowane przez agreSorek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie zaśmiecasz, nie dramatyzuj , nie strzelaj focha tylko bądź motórzystą i walcz :). Nikt nie jest Twoim wrogiem ale zastanów się o co pytasz. W takiej sytuacji kiedy masz możliwość przetestowania, to raczej Ty napisz jakie są Twoje spostrzeżenia - podwyżać czy nie?

Drogi Panie, jestem chyba inaczej wychowany od Pana i nie chodzi tu o strzelanie fochów. Bez dalszego komentarza.

Co do pisania dalej to chyba nie na tym forum, może na innym. Jak sądzę drogi Panie Coach który pewnie wie wszystko najlepiej (w końcu jest trenerem a z nim się nie dyskutuje) ma Pan już przerobione wszystkie dodatki do motocykla i nic już Pana nie może zaskoczyć. Mnie natomiast bardzo cieszą wszelkie zmiany i ulepszanie motocykla, zwłaszcza w zimę.

Pan będzie miał na pewno dużo więcej do opisania niż ja na tym forum i tu na Pana bardzo liczę. Proszę opisać/zapytać o:

- oświetlenie LED

- kanapa komfortowa BMW czy z firmyBAGSTER

- jaka torba na zbiornik

- jaki zestaw kampingowy

- jaki namiot na motocykl

- itd.

Proszę pamiętać że naprawdę na Pana liczę w tych tematach

I obiecuję już o nic nie pytać.... bo przecież można się "ośmieszyć".

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chciałoby się rzec... trafiła kosa na kamień :-D

  • Like 8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chciałoby się rzec... trafiła kosa na kamień :-D

Faktycznie jakbym siebie słyszał, i przyznaję, śmiesznie to wygląda :) Edytowane przez agreSorek
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Drogi Panie, jestem chyba inaczej wychowany od Pana i nie chodzi tu o strzelanie fochów. Bez dalszego komentarza.

Co do pisania dalej to chyba nie na tym forum, może na innym. Jak sądzę drogi Panie Coach który pewnie wie wszystko najlepiej (w końcu jest trenerem a z nim się nie dyskutuje) ma Pan już przerobione wszystkie dodatki do motocykla i nic już Pana nie może zaskoczyć. Mnie natomiast bardzo cieszą wszelkie zmiany i ulepszanie motocykla, zwłaszcza w zimę.

Pan będzie miał na pewno dużo więcej do opisania niż ja na tym forum i tu na Pana bardzo liczę. Proszę opisać/zapytać o:

- oświetlenie LED

- kanapa komfortowa BMW czy z firmyBAGSTER

- jaka torba na zbiornik

- jaki zestaw kampingowy

- jaki namiot na motocykl

- itd.

Proszę pamiętać że naprawdę na Pana liczę w tych tematach

I obiecuję już o nic nie pytać.... bo przecież można się "ośmieszyć".

Drogi przyjacielu, ja na tym forum jestem czarną owcą, więc mojego zdania nie traktuj jako sąd ostateczny. Jeszcze raz przeczytaj co napisłem i się tak nie podniecaj. Biorę to na siebie i to nie ma nic wspólnego z "głosem forum" Poczekaj na wypowiedź innych. Co nie zmienia faktu, że mnie (zapomnij) rozbawiłeś :) Edytowane przez agreSorek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale akurat w kwestii podwyższenia kierownicy agreSorek miał rację. 10 osób może napisać, że to super rozwiązanie a dla konkretnej osoby może się okazać niewygodne. Trza przymierzyć i sprawdzić czy jest wygodnie czy nie ;-)

Edytowane przez ARG
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

kris

Forum jest bardzo ok .

Ja obserwuję Twoje ulepszenia i jestem zaskoczony . Wpychasz wszystko z wysokiej półki .

Od Ciebie z czasem warto kupić motocykl , widać że będzie wycacany.

Co do rzeczy z wysokiej półki to fakt, ale z doświadczenia wiem że jak zakupie coś co mnie nie satysfakcjonuje w 100% to mnie bardzo długo to boli, a i tak później zmieniam to na inne. Tak już mam, jestem gadżeciarzem. Powinienem się zapisać na spotkania AG nie wiem tylko czy coś takiego istnieje :)

Poniżej fotka innej zabawki, tam gadżety były dopiero drogie :(, a po rajdzie serwis z częściami zamiennymi zabijał.

Albania:

wkeq.jpg

Tak więc jeśli jednak kogoś interesują moje zmiany to będę je dalej tutaj zamieszczał.

Edytowane przez kris_pp
  • Like 8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Super. Grunt to mieć pasję ;-) Akurat tu na forum oryginałów i pasjonatów nie brak. Pisz, opowiadaj. Pamiętaj że to wszystko robisz przede wszystkim dla siebie.

A temat zapowiada się fajnie.

gadżeciarstwem chyba nie powinienes sie przejmowac, bo budzet to rzecz względna i raczej mało elegancki temat do rozmow. Tak wiec spoko.

Czy planujesz większą rewolucję z zawieszeniem?

Edytowane przez Arthur71
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

- oświetlenie LED

- kanapa komfortowa BMW czy z firmyBAGSTER

- jaka torba na zbiornik

- jaki zestaw kampingowy

- jaki namiot na motocykl

- itd.

Na temat:

- oświetlenie LED

- jaka torba na zbiornik

- jaki zestaw kampingowy

- jaki namiot na motocykl

- itd.

są dość obszerne wątki - poczytaj rady użytkowników i jak masz własne uwagi / pytania to proponuję w tamtych właśnie wątkach poruszyć. Ot tak dla porządku i potomnych.

A mnie interesuje co masz do powiedzenia o

- kanapa komfortowa BMW czy z firmyBAGSTER

Skoro wymieniasz nazwę firmy, to pewnie masz już jakąś wiedzę na ten temat.

Tak przy okazji, to sam się zastanawiam nad zmianą

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To zależy kto po kamyku stąpał. Będę coś zawodowo ogarniał w Waldenburgu i Wrocu, więc...

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O co chodziło z tym e-mailem i CV bo nie comprende :roll:

Edytowane przez ARG
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

kriss jest taka fajna opcja na forum "ignorowani użytkownicy"

pozwala zaoszczędzić niepotrzebne nerwy, choć nie sądziłem że na tym forum kiedykolwiek się przyda, a jednak...

co do namiotu, sprzętu campingowego są już tematy tylko trzeba cierpliwości żeby się przebić przez nie :)

co do dopasażania motocykla...

po zakupie również byłem mocno zakręcony i najchętniej władowałbym każdy możliwy, wyprodukowany do niego, gadżet, ale przyszło opamiętanie, gdy zdałem sobie sprawę, że jednoślad to jednak jednoślad i chcąc niechcąc czasem się wywraca, a każdy dodatkowy gram, może w tym wypadku mieć znaczenie

Edytowane przez Marcin N
  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Więc nadszedł czas na to aby pokazać co są warte światła dodatkowe firmy Touratech, z lewej strony KSENON działający jako światło długie z prawej LED jako światło mijania.

Fotki z etapu montażu, muszę przyznać że produkt jest lepiej jak bardzo dobrze dopasowany i montaż dodatkowych części była ogromna przyjemnością, wszystko pasowało jak na linii produkcyjnej.

nnuw.jpg

n0qm.jpg

c8v7.jpg

qqgw.jpg

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A teraz sami możecie ocenić czy warto, swoją opinię również udzielę...

Poniżej opis światła i zdjęcia:

1. Światła mijania oryginał BMW

h0fd.jpg

2. Światła mijania oryginał BMW + LED Touratech

vtzq.jpg

3. Światło mijania + drogowe oryginał BMW

v9w1.jpg

4. Światło mijania i drogowe BMW + Ksenon i LED Touratech

8idp.jpg

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moja opinia na temat oświetlenia jest taka że oczywiście polepsza oryginał i jest przydatne, ale mając porównanie do innych świateł offroadowych np. LED Solstice VisionX to efekt jest dużo gorszy. Touratech broni się tym że ma homologację na te oświetlenie, natomiast LED VisionX nie ma i jest typowym światłem offroad. Cena porównywalna doliczając do VisonX akcesoria montażowe.

Czyli jeśli komuś zależy na homologacji wówczas Touratech kosztem gorszego światła, plus taki że nadaje się na drogi publiczne. Jeśli natomiast ma to byc oświetlenie na off road wówczas bez zastanowienia VisionX,

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fajnie, że dzielisz się wrażeniami. Niestety załączone zdjęcia są g**** warte, bo przez różne czasy naświetlenia nie pozwalają na porównanie.

Do porównania oświetlenia zdjęcia rób koniecznie na ręcznych nastawach.

PS

Skutkiem w/w różnych nastaw "pogorszyłeś" wynik TT.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dave masz w 100% rację, że ja o tym nie pomyślałem, w weekend wykonał test i zdjęcia ponownie na ustawieniach manualnych i porównamy wyniki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja właśnie wróciłem z JG. Gdybym wcześniej przeczytał i pomyślał, to może nawet by się udało "własno-ocznie" ocenić ;-)

Czekam na nowe foty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

miałem, mam okazję pojeździć teraz twinem, niewiele ale zawsze coś

pierwsze wrażenia z jazdy

1. cudownie składa się w zakręty... prawie równie dobrze jak bieliźniarka, którą admin pomykał ubiegły sezon, poezja jeśli chodzi o prowadzenie w zakrętach

2. w trakcie wolnych manewrów mam wrażenie, że motocykl jakby jechał w szynie. Stosowne wyjaśnienia już uzyskałem, jednak muszę przyznać, że pewniej czuję się na moim singlu jadąc w korku, mając swobodny ruch kierownicą. Ania też stwierdziła, że jest mocno nerwowo przy wolnym manewrowaniu

3. popyrkaliśmy delikatnym szutrem, niezbyt głębokim piaskiem, przegoniłem chwilę prędkością autostradową na obwodnicy oraz oczywiście swobodna jazda okolicznymi wioskami i... kurde... nie czuję zbyt wielkiej różnicy w temacie komfortu, poręczności, czy kultury pracy pomiędzy twinem, a moim singlem :-)

Ania wręcz stwierdziła, że nie ma mowy żeby zamienić jednego na drugiego, wyprofilowanie baku jej nie odpowiada jako pasażerce ;-)

ale jeśli miałby to być drugi motocykl... to akurat jej to nie robi, bo ma singla

hmmm... trzeba pomyśleć, rozważyć, jeszcze trochę potestować... i dalej będę się dzielił uwagami :-)

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak nawiązując do polemiki z lutego odnośnie oświetlenia...

miałem wolną przetwornicę xenon, ksenon, zenon, czy jak zwał tak zwał, bawiąc się trochę udało się bezinwazyjnie włożyć do lampy Twina palnik i przeciągnąć instalację (oczywiście mowa o drogowym, a nie mijania). Wiem, wiem policja, nie wolno, przetwornica i palnik zużywa się od on/off itd.

Jakoś z tym jeżdżę 2 rok i nic się nie zepsuło, "mignąć" się da ponieważ przetwornica ma "mocny strzał na wejściu".

Do rzeczy - światła mijania w twinie są wg mnie przyzwoite dlatego z drogowych korzystam rzadko, jak już się ich używa, to fakt po chwilowym błysku potrzebują kilku sekund do osiągnięcia pełnej wydajności, a w tedy proponują w oświetleniu drogi to czego (jak się domyślam patrząc na zdjęcia na forum) akcesoryjne nie mogą zaoferować - widoczność na kilkaset metrów. Gaszenie i odpalanie po przejechaniu pojazdu z naprzeciwka nie stanowi problemu i wtedy dysponują już pełną mocą. Jeżeli jadę drogą na której często muszę je gasić i ponownie odpalać, to przetwornica potrafi się "zagotować" i wtedy nie reaguje na przycisk drogowych, jednak po kilku sekundach wszystko wraca do normy (ale to trzeba się "namrygać", żeby się wyłączyła). Założony mam żarnik 6000 i wg mnie jest on wystarczający, kilka osób jeżdżących ze mną po zmroku mogło się przekonać jak to oświetla drogę.

Moim zdaniem jest to budżetowe rozwiązanie z możliwie najlepszym efektem, na przeglądzie nie miałem problemu, instalacja jest praktycznie nie widoczna. Dodatkowe halogeny które miałem zdemontowałem, ponieważ nie wnosiły nic do tematu przy tym jednym światełku mieszczącym się w oświetleniu drogowym oryginalnej lampy twina. Powrót do serii, to 10 minut roboty, wymiana na zwykłą żarówkę po spaleniu palnika jeszcze mniej. A wszystko to ubsługiwane ze standardowych przycisków na kierownicy :)

To tyle z moich doświadczeń :)

Ad. Z czystej ciekawości włożyłem na dwa dni palnik w miejsce świateł mijania, a zwykłą żarówkę na drogowe - włączenie drogowych nie poprawiało widoczności ;) jednak ze względów oczywistych zrezygnowałem z tego rozwiązania, jednak pokusa pozostała ;)!

Edytowane przez lcoo
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
miałem, mam okazję pojeździć teraz twinem, niewiele ale zawsze coś

pierwsze wrażenia z jazdy

1. cudownie składa się w zakręty... prawie równie dobrze jak bieliźniarka, którą admin pomykał ubiegły sezon, poezja jeśli chodzi o prowadzenie w zakrętach

2. w trakcie wolnych manewrów mam wrażenie, że motocykl jakby jechał w szynie. Stosowne wyjaśnienia już uzyskałem, jednak muszę przyznać, że pewniej czuję się na moim singlu jadąc w korku, mając swobodny ruch kierownicą. Ania też stwierdziła, że jest mocno nerwowo przy wolnym manewrowaniu

3. popyrkaliśmy delikatnym szutrem, niezbyt głębokim piaskiem, przegoniłem chwilę prędkością autostradową na obwodnicy oraz oczywiście swobodna jazda okolicznymi wioskami i... kurde... nie czuję zbyt wielkiej różnicy w temacie komfortu, poręczności, czy kultury pracy pomiędzy twinem, a moim singlem :-)

Ania wręcz stwierdziła, że nie ma mowy żeby zamienić jednego na drugiego, wyprofilowanie baku jej nie odpowiada jako pasażerce ;-)

ale jeśli miałby to być drugi motocykl... to akurat jej to nie robi, bo ma singla

hmmm... trzeba pomyśleć, rozważyć, jeszcze trochę potestować... i dalej będę się dzielił uwagami :-)

Prowadziłem tą czerwoną strzale mając bandita wiec o elastyczności nie będę mówił bo nie ma sensu. Uważam że poreczniejszy w zakrętach był DL. 1050 łączył doskonale jedno i drugie.

wysłano z wodoszczelnego

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×