KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 4 Lipiec 2009 Sprawdzamy luz łańcucha i stan zębatek. U mnie sprawa już wyglądała od dawna nieciekawie. Zębatka z pościnanymi zębami i duży luz łańcucha. Najwyższa pora na wymianę. Zaopatrzyłem się w cały komplet: zębatka przednia 402-16, 16 zębów, rozmiar 520 (JTF 402) http://www.larsson.pl/?c=r&no=MjIwMDY1MQ==&bid=101104 zębatka tylna 5-47, 47 zębów, rozmiar 520 http://www.larsson.pl/?c=r&no=MjMwMTA1Ng==&bid=101104 łańcuch RK 520 XSOZ1/112 X-ringowy wzmocniony wyczynowy http://larsson.pl/?c=r&no=MjEwMTM3NA==&bid=101105 Na lepszy nie było mnie stać. Myślę, że jest to dobry wybór. Jakość adekwatna do ceny. Co do łączenia łańcucha, u mnie była zawleczka do zakucia, ale łańcuch oryginalnie już był zakuty. Nie opłaca się rozkuwać łańcucha. Postanowiłem wymontować wahacz, nie pochłania to nam dużo czasu, a plusy to: - przesmarowanie łożysk w zawieszeniu - cały łańcuch bez łączenia ( lepiej to działa na psychikę w czasie jazdy ) Dodatkowo kupiłem w sklepie motoryzacyjnym WD 40, odpowiedni smar do łożysk i specyfik do zabezpieczania przed odkręcaniem się śrub. Po tym jak przyjechałem z małej przejażdżki z tablicą rejestracyjną trzymającą się na jednej śrubce, uważam, że trzeba takie rzeczy stosować!!! Potrzebna nam jeszcze będzie może benzyna ekstrakcyjna i pędzel do mycia syfu. Pierwsze co trzeba zrobić to: okręcamy pokrywę przedniej zębatki, odginamy podkładkę zabezpieczającą i odkręcamy śrubę mocującą zębatkę. Trzymamy nogą pedał hamulca i ostro napieramy przedłużając klucz (30) rurką. Poszło bez większego problemu, ale z większym wysiłkiem! Luzujemy jeszcze 2 śruby od wahacza (zaznaczone w kółku) więcej do zdjęcia wahacza nic nie trzeba odkręcać. Podnosimy motocykl. Brak centralnej podnóżki zmusił mnie do małej kombinacji. Ściągamy koło, odkręcamy do końca śruby od wahacza. Wyjmujemy czpienie wpychając je do środka wahacza, bo z jednej strony mają kołnierz. Uważajmy na piankowe uszczelniacze! Smarujemy ładnie wszystko. Wymieniamy zębatkę w tylnym kole. Składamy wszystko, a na koniec dokręcamy śrubę od przedniej zębatki. Zaklepujemy podkładkę. Oczywiście jeszcze naciągamy odpowiednio łańcuch. U mnie w dakarze robię na 4,5 cm. Czas pracy to 4-5h koszt: - 449PLN Zestaw zębatek i łańcuch - 40PLN chemia I w drogę..... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pitek 0 Zgłoś ten post Napisano 4 Lipiec 2009 Dzięki za kolejne fotostory :) Napisz jak się jeździ z zębatką 15 z przodu, ile masz obrotów przy 100km/h? Ja wymieniłem fabryczną 16 na 17 bo jeździłem dużo po autostradach i dzięki temu miałem ok 5000obrt przy 130km/h :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 5 Lipiec 2009 Ok mały błąd. zębatkę mam seryjną 16 zębów. A właśnie też myślałem nad założeniem 17 zębów. Jak jest u Ciebie z przyśpieszeniem, różnica pewnie jest odczuwalna przy pierwszych jazdach. Też jeżdżę przeważnie po asfalcie. Warto wymienić zębatkę na 17-skę? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pitek 0 Zgłoś ten post Napisano 6 Lipiec 2009 Hej, Ja tam dużej różnicy w przyśpieszeniach nie odczułem ale zaznaczam iż ja powoli jeżdżę. Obroty spadły o około 500 więc teraz osobiście wystarcza mi zakres do 5000obrt/min. Spalanie oczywiście też trochę spadło. Jechałem ostatnio z żoną na zlocik, ok 800km tam i spowrotem to wyszło 4,15l , prędkości 90-110km/h bo takimi akurat drogami podróżowaliśmy.Załadowany tylko topcase i tankbag. Jedyny mankament do którego trzeba się przyzwyczaić to efekt nadbiegu dla 5tki. Niestety mamy 50KM i trzeba się bujnąć i sobie lecieć na ostatnim biegu. Jak górka czy wiatr w oczy to redukcja, nie wspomnę o jakimkolwiek wyprzedzaniu. Tak czy siak mi tam pasi. Jak ktoś lubi odkręcić lub offroad to lepiej zostać przy 16tu zębach albo nawet zejść do 15tu. Dopóki sam nie spróbujesz to się nie przekonasz. Ja podjąłem ryzyko bo koszt zębatki Renthala to 12funtów, znośnie. Pozdrawiam Piotr Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 14 Lipiec 2009 super relacja! dzieki za przydatne uwagi i zdjęcie! Pytanie mam Panowie: jak poznać/obadać łańcuch że jest już bardziej/mniej tragicznie zjechany, znaczy sie bardziej lub mniej konieczna wymiana? na czym polega i jak poznać tzw. nierówne wyciąganie sie łańcucha? z zębatkami ocena na oko jest prostsza... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Gość ramires Zgłoś ten post Napisano 14 Lipiec 2009 Pierwsze co powinno się zrobić przy ocenie napędu to sprawdzenie zębatki zdawczej. To ona jest odpowiedzialna za naciąnięcie/niszczenie łańcucha. Jeśli zęby są proste pozostaje sprawdzić jedynie ile jeszcze pozostało nam regulacji/naciągu. Nierówno wyciągnięty łańcuch objawia się szarpaniem podczas jazdy. Jest to odczuwalne. Ja osobiście praktykuje, że wymieniam przednią zębatkę minimum 2 razy częściej niż cały napęd czyli na jeden łańcuch zużywam przynajmniej 2 zdawcze zębatki i jeden tył. Stosuję zasadę, że przegląd co 7-9 kkm chyba, że wiem, że więcej offroadu zalicze i pałowania więc zębatka po 6-7 kkm idzie precz jeśli zauważe jakieś znaczące zużycie. Dodatkowo trzeba smarować - jak kiedyś byłem zwolennikiem pędzelka i oleju tak teraz chyba się stary robię i zamontowałem automatyczną olejarkę. Bardzo dobrze wpływa to na żywotność łańcucha. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 23 Lipiec 2009 ...no to napęd własnoręcznie wymieniony !! :) dokładnie wg. Twoich KRUZOE wskazówek i nawet na ten sam zestaw firmowy i cenowy - czas roboty 4,5godz, łącznie z wycieczką w trakcie do marketu po nasadową 30tkę - tylko porządny nasadowy z dźwignią przynajmniej pół metra da rade śrubie na zdawczej :? ciekawy ten patent z gumą na zdawczej zębatce (widze ze u Ciebie też zużyta taka była) ciszej? mniej syf zbiera? puki co nie zauważyłem żeby było głośniej na tej zębatce bez gum... wreszcie czuje precyzję w napędzie w czasie jazdy :) ...a mojej tylnej już sie należała emerytura :twisted: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 23 Lipiec 2009 Była właśnie u nie też ta guma, ale żadnej zmiany nie usłyszałem po wymianie na zębatkę bez niej. Może jak była nowa nie wytarta to to było ciszej. Ha... widzę, że zęby Ci się nieźle powyginały, miałem tak samo i trochę już się bałem mocniej startować. Po wymianie napędu zupełnie inna jazda. Pozdrawiam Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 8 Czerwiec 2010 Nie wiem czy dobrze robię że wykopuję temat... ale mam problem z napędem. A jako że mój GS przynajmniej z tyłu stał się Dakarem - po wymianie amortyzatora :lol: to niestety trochę się skomplikowały różne sprawy. Łańcuch ma chyba z 6 cm luzu w pozycji odciążonej. Na jednej z fotek tutoriala KRUZOE widać, że pod spodem łańcuch jest podparty na jakiejś tulei. No i co mam robić jak takiej tulei nie mam? Jest tylko mocowanie na ramie. Czy takie cóś można zrobić samemu z łożyska i śruby czy trzeba kupować w BMW? Ma ktoś może fotkę tego cuda? Z góry dzięki za pomoc! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 8 Czerwiec 2010 6 cm luzu to za dużo, a rolki sam nie zrobisz (skórka za wyprawkę) Koniecznie gumowa, bo jest o wiele ciszej, nie kupuj plastikowej zrobionej małymi chińskimi rączkami. Zobacz na Alledrogo wpisz po prostu: rolka łańcucha http://allegro.pl/item1044484801_rolka_prowadzaca_lancucha_cr_kx_yz_crf_kxf_wr.html Wygląda tak jak u mnie. Mogę Ci jutro zrobić parę fotek jak to wszystko u mnie wygląda w Dakarze. A tak na marginesie to mam ją do wymiany. Troszkę się wytarła, a łożysko też już troszkę huczy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 9 Czerwiec 2010 Dzięki KRUZOE! O to właśnie chodziło. Widzę, że nawet po nocach niezawodnie czuwasz ze wsparciem technicznym forum :lol: Tą rolkę wystarczy na jakiejś śrubie z kontrą zamontować? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 9 Czerwiec 2010 jackx dobrze odkopujesz wątek dodając cenne informacje;) Paweł miał problem z tą rolką: się mu tłukła właśnie nie wiem jak rozwiązał problem - może się pochwali :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 9 Czerwiec 2010 Mocowanie w ramie masz. Śruba nie jest taka zwykła. Zrobię zdjęcie... w wolnym czasie. A 23:14 to dla mnie wczesny wieczór. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 9 Czerwiec 2010 Dzieki, z ciekawoscia czekam na fotke. Chyba nie obejdzie sie bez zakupow w serwisie cos mi sie zdaje. A wg czasu forumowego to byla juz 00:14 :lol: ale fakt.. masz inna strefe. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 12 Czerwiec 2010 ROLKA: wymiary szerokość 30mm średnica 42mm otwór 8mm Moja ostro zajechana rolka, nie chodzi o wyżłobienia, ale o łożysko. Ma już spore luzy i bardzo głośno pracuje. A zastanawiałem się co mi tak rzęzi! Śruba Φ8 A jeszcze jedno! Wyczytałem, że jak nie ma podstawki z nakrętką to stosujemy śrubę Φ10 z nakrętką. Rolka koniecznie gumowa, bo będzie przenosić stuki łańcucha na ramę. Będziemy mieli wrażenie, że łańcuch wali nam o ramę. Coś mi się zdaje, że wyleczy nas tylko oryginał BMW. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 14 Czerwiec 2010 KRUZOE wielkie dzięki za pełen profes fotki i celne uwagi ;) Chyba faktycznie ratuje nas tylko oryginał. Z braku innych zakupiłem rolkę made in china niestety, plastikową niestety i do tego niebieską na domiar złego. Czyli zupełnie zignorowałem Twoje poprzednie uwagi i już żałuję. U mnie nie ma tego elementu z gwintem tylko gwint M10 w tulei na ramie. Rolka miała śrubę M8 więc trzyma się na przelot na nakrętce: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5d ... 84307.html pewnie się rozpadnie, szczególnie, że tak jak piszesz, przenosi wibracje i niemiłosiernie hałasuje przy hamowaniu silnikiem. Słychać takie wzzzzzzzzziioooouuuuuuuurrrrrghhhghrghrgr :D Ale dobrze, że mamy temat rozpracowany dla następnych. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 14 Czerwiec 2010 He.. też miałem ochotę ochotę tak "tuningować" swoją maszynę, ale jakoś nie miałem na to czasu. Ciekawe ile taka oryginalna BMW roleczka będzie kosztować? Ja stawiam na ponad 200zł!!! Bez żartów!!! EDIT: Już wszystko jasne!!! 228,63 zł detal brutto Do zamówienia 4 dni. Czy ktoś przerabiał ten temat. Może jest jakiś dobry zamiennik. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 426 Zgłoś ten post Napisano 15 Czerwiec 2010 Tak jak pisał MIKO mam problem z tą pi....ną tuleją. Jak ide na gazie to jest cisza ale jak spuszcze z gazu i zaczyna hamowac silnik to zaczyna sie hałas, Co do ceny to jak jak pisał KRUZOE, cena kładzie na kolana. Poniżej rysunek napędu gdzie widać tuleję. Jak pytałem w serwisie to trzeba podać srednice bo występują dwie. Pytałem tez czy można ją kupić w częsciach, tak mi sie wydawało patrząc na ten rysunek, ale wystepuje tylko jako całość. Może ktos zakładał zamiennik? Chętnie dowiem sie wiecej o zamiennikach. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 15 Czerwiec 2010 Masz średnicę śruby 8 mm, a w częściach to jest górna rolka. Gdy odpuszczasz gaz łańcuch naciąga się na dole i zasuwa po rolce, stąd ten niemiły dźwięk. Haa... smarowanie nic nie daje. Naszych rolek żadna reanimacja nie uratuje, poszły łożyska. Mają luz wzdłużny i poprzeczny. Na forum f650.com piszą, że są zamienniki po 15 dolców, ale w polandzie na razie nic nie namierzyłem. Pytałem się kolegi, który ma sklep z częściami zamiennymi do crossów może coś dopasuje. Kurcze, a może kupić plastikową i owinąć gumą. Może nałożyć na nią jakiś wąż gumowy. Trochę mi się nie uśmiecha wydawać ponad 200PLN na takie "dziadostwo". Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 426 Zgłoś ten post Napisano 16 Czerwiec 2010 Masz moze tą rolkę zwymiarowaną? Srednica wew/zew/szerokość ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2010 Już to pisałem , ale.. średnica śruby 8 mm średnica rolki to 42-43 mm ale to nie jest bardzo istotne, może być od 40mm do 45mm Bardzo ważna jest szerokość 30 mm, bo inaczej nie wejdzie mi pomiędzy ramę a podpórkę. Tak się zastanawiam, że jeśli będzie miała trochę mniej to można wsadzić jakieś podkładki dystansujące. I ostatnia rzecz rolka musi być gumowa. Pomyślta coś chłopaki!!! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 426 Zgłoś ten post Napisano 22 Czerwiec 2010 Kupiłem rolke. Koszt 35 zł, w sklepie http://www.enduromania.pl/ Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 22 Czerwiec 2010 Trochę mniejsza, trochę węższa... tylko średnica otworu się zgadza. Powiedz chociaż, że to guma a nie szajstik.. bo jak szajstik to takie samo cudo kupiłem i lipa straszna. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 426 Zgłoś ten post Napisano 22 Czerwiec 2010 powiem Ci ze pasuje bez dystansów no i cisza sie zrobiła Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 22 Czerwiec 2010 a najważniejsza kwestia.. guma? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach