Skocz do zawartości

Recommended Posts

Tylko nie pisz na forum, bo jeszcze ktoś się dołączy! :s

:) :) :) Z dołączaniem nie ma problemu, w kupie siła :beer:

Edytowane przez mila1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ciekawa rzecz, moją uwagę zanim cokolwiek przeczytałem zwróciły foty a właściwie oponki i już miałem o nie pytać. Potem przeczytałem, że w zasadzie cała wycieczka odbyła się przez nie (a właściwie dzięki nim).

Od pewnego czasu zamierzam takie sobie sprawić. Rozumiem, że w terenie sprawują sie dobrze. Niestety po asfalcie też trzeba jeździć, w moim przypadku nawet sporo (do pracy i ogólnie po mieście). Jak K 60 spisują się na asfalcie, szczególnie mokrym. Nie mam za wiele doświadczenia i obawiam się uślizgu szczególnie przedniego koła w zakrętach. Czym różnią się K 60 Scout do zwykłych (które bardziej terenowe).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ciekawa rzecz, moją uwagę zanim cokolwiek przeczytałem zwróciły foty a właściwie oponki i już miałem o nie pytać. Potem przeczytałem, że w zasadzie cała wycieczka odbyła się przez nie (a właściwie dzięki nim).

Od pewnego czasu zamierzam takie sobie sprawić. Rozumiem, że w terenie sprawują sie dobrze. Niestety po asfalcie też trzeba jeździć, w moim przypadku nawet sporo (do pracy i ogólnie po mieście). Jak K 60 spisują się na asfalcie, szczególnie mokrym. Nie mam za wiele doświadczenia i obawiam się uślizgu szczególnie przedniego koła w zakrętach. Czym różnią się K 60 Scout do zwykłych (które bardziej terenowe).

Znajdź wątek "Doświadczenia z oponami" tam jet wszystko napisane ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Znajdź wątek "Doświadczenia z oponami" tam jet wszystko napisane ;-)

Tak, wiem.

Przerobiłem od deski do deski i mam mieszane odczucia dlatego pytam "mila1" o jego subiektywne odczucia - w ramach zbierania świeżych opinii.

Oczywiście jeśli ktoś jeszcze zechce podzielić się swoim doświadczeniem to też chętnie poczytam.

"Doświadczenia z oponami" - obserwuję również na bieżąco.

Edytowane przez Pellc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To prawda, opinie są skrajne. Też czytałem w necie i jedni chwalą, drudzy klną. Opinia kogoś z naszych, kto jeździ w podobnym stylu byłaby cenna. Ja rozmawiałem z Jasinkiem kiedyś i był zadowolony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak, wiem.

Przerobiłem od deski do deski i mam mieszane odczucia dlatego pytam "mila1" o jego subiektywne odczucia - w ramach zbierania świeżych opinii.

Oczywiście jeśli ktoś jeszcze zechce podzielić się swoim doświadczeniem to też chętnie poczytam.

"Doświadczenia z oponami" - obserwuję również na bieżąco.

Witaj,

Mam niewielkie doświadczenie, bo to mój pierwszy sezon, więc moja opinia może być bardzo subiektywna. Wcześniej kilkanaście tysiecy przyjechałem na Michelin Anakee i tylko do tych oponek mogę się odnieść jeśli chodzi o porównanie z K60 scout. Przy jeździe na mokrym asfalcie (na suchym nie miałem okazji) :) nie widzę żadnych różnic, nie jestem demonem prędkości, ale nawet przy energicznym wychodzeniu z zakrętu nie miałem żadnych uślizgów. W terenie zdecydowanie lepiej trzyma na boki i o niebo w kierunku podłużnym, czyli odkręcenie manetki od razu prostuje motka nawet w luźnym terenie, w przypadku Michelin zdarzały się wtedy uślizgi.Ta opona pięknie ciągnie. Trochę jęździłem w błocku, takim konkretnym :), myślałem, że się zalepi, ale dała radę. Po mokrej łące też nie było większych problemów. To tyle po kilku dniach jazdy.

Edytowane przez mila1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja kupiłem moto na Michelin Anakee i na asfalcie, nawet mokrym i nawet przy moim małym doświadczeniu jest bardzo ok. Za to w terenie to niezła walka, szczególnie jak jakieś niewielkie błotko się pojawi albo trawka. Dlatego szukam czegoś na polną drogę i bezpiecznego na asfalt. Może K60 będą rozwiązaniem.

Właśnie przeglądałem net w poszukiwaniu gum i co ciekawe znalazłem wersje zimową - HEIDENAU K60 Snow-Tex 100/90-19 57H TL M/C

http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/enduro/heidenau+k60+snow+tex+100+90+19+57h+tl+m+c,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,100%2090_19,1096,0,5-0,115560351,szi.html

Niewiedziałem, że do moto zimówki też są - ktoś używa, zmienia??

Edytowane przez Pellc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

anakeeny na mokrym przestały dawać radę, gdy miały już grubo ponad 20kkm przebiegu

przy czym należało zwiększyć czujność, a nie że był jakiś dramat,

zresztą one w rankingach od lat wygrywają na mokrym asfalcie

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mila1, mam pytanie a propos tej małej szybki na zawiasach zamontowanej na tej standardowej. Rozumiem, że jej zdaniem jest dodatkowa osłona przed wiatrem. Spełnia swoje zadanie? Nie brudzi się i co za tym idzie przeszkadza w widzeniu, szczególnie podczas deszczu czy jazdy w błocie itp.? Czy raczej bajer.

Swoją drogą w dalekiej przyszłości na takiej "szybce" będziesz miał wyświetlone wszystkie parametry motka i nawigacje jeszcze. Chyba że Ty masz już coś takiego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mila1, mam pytanie a propos tej małej szybki na zawiasach zamontowanej na tej standardowej. Rozumiem, że jej zdaniem jest dodatkowa osłona przed wiatrem. Spełnia swoje zadanie? Nie brudzi się i co za tym idzie przeszkadza w widzeniu, szczególnie podczas deszczu czy jazdy w błocie itp.? Czy raczej bajer.

Swoją drogą w dalekiej przyszłości na takiej "szybce" będziesz miał wyświetlone wszystkie parametry motka i nawigacje jeszcze. Chyba że Ty masz już coś takiego?

Ta szybka to deflektor (polski producent darkojak), ona odchyla strumień powietrza ponad kask. Myślę, że jest 80% ciszej, do prędkości 80-90 km/h można jeździć z odchyloną szybą kasku i nie wieje, po takiej jeździe nie trzeba myć zębów z owadów. W deszczu nie przeszkadza, bo strumień zrywa krople, Jak jadę w boczne drogi to przed jazdą ją czyszczę, bo wtedy patrzysz przez nią na ew. przeszkody. Na asfalcie drogę ogarniasz patrząc nad nią.

Pozdrawiam

Edytowane przez mila1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No, rzeczywiście z hałasem to jest problem. Jak jednego dnia przejechałem z Warszawy do Szczecina (zaraz po zakupie) to jeszcze do wieczora byłem głuchy. Nie sądziłem, że może to być aż tak dokuczliwe do puki sam się nie przekonałem na własnej skórze. Coś czuję, że deflektor się przyda. Widziałem też takie szyby na górze wygięte na zewnątrz, (do przodu) - czy spełniają one podobną funkcję. Jeśli tak to pytanie co lepsze.

Dzięki za wyjaśnieni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pellc, hałas jest też zależy od tego, jaki masz kask. Ale faktycznie w Fce strumień powietrza z szyby jest kierowany prosto w twarz. Mi kiedyś przez to wpadła osa za kołnierz :?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

to samo w GS, odgięcie szybki w górnej części (np. domowymi sposobami) kieruje strumień powietrza jeszcze wyżej, sprawdzone i przetestowane

Edytowane przez Marcin N

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak, PrzemekDab mówił, że ten Nolan 103 (szczękowy) to raczej głośny jest. I miał racje.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam integralnego nolana i też do cichych nie należy. Do tego wieje w twarz od spodu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No, rzeczywiście z hałasem to jest problem. Jak jednego dnia przejechałem z Warszawy do Szczecina (zaraz po zakupie) to jeszcze do wieczora byłem głuchy. Nie sądziłem, że może to być aż tak dokuczliwe do puki sam się nie przekonałem na własnej skórze. Coś czuję, że deflektor się przyda. Widziałem też takie szyby na górze wygięte na zewnątrz, (do przodu) - czy spełniają one podobną funkcję. Jeśli tak to pytanie co lepsze.

Dzięki za wyjaśnieni.

Na hałas jest jedno działające rozwiazanie - zatyczki do uszu ;). Swoją drogą polecam, bo szkoda słuchu. W kwestii wiatru zaczałbym od deflektora, jeśli nie poprawi sytuacji wówczas szukałbym innej szyby. Oba rozwiążania działąją tak samo, mają odchylić strumień powietrza. Tu generalnie dużo zależy od twojego wzrostu. Wysokie szybt są ok na szosę, ale w terenie ograniczają widoczność, zwłaszcza jeśli nie jest się zbyt wysokim.

Edytowane przez ARG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo bardzo fajnie rozpisaliście się na różne tematy w wątku do tego nieprzeznaczonym, Paweł zrób mnie moderatorem :lol:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No, rzeczywiście z hałasem to jest problem. Jak jednego dnia przejechałem z Warszawy do Szczecina (zaraz po zakupie) to jeszcze do wieczora byłem głuchy. Nie sądziłem, że może to być aż tak dokuczliwe do puki sam się nie przekonałem na własnej skórze. Coś czuję, że deflektor się przyda. Widziałem też takie szyby na górze wygięte na zewnątrz, (do przodu) - czy spełniają one podobną funkcję. Jeśli tak to pytanie co lepsze.

Dzięki za wyjaśnieni.

jak stuki puki to tak, bo jak z póty to już nie ;)
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jak stuki puki to tak, bo jak z póty to już nie ;)

Czego Ty się znowu nawciągałeś Sorek?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czego Ty się znowu nawciągałeś Sorek?

śniegu ;) wiem, wiem, żółtego nie dotykać. Taki tam rebus. Edytowane przez sorek
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo bardzo fajnie rozpisaliście się na różne tematy w wątku do tego nieprzeznaczonym,(...)

Ale za to na temat ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×