Skocz do zawartości
stilo

Ciemne tłumiki

Recommended Posts

Dnia 9.02.2016 o 18:41, raby napisał:

bc6cda653ef4161dm.jpg05567a1b7950e46bm.jpg

Finito

No to Raby jeździł chyba tylko do kościoła:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A tęcza faktycznie może w tych czasach źle się niektórym kojarzyć...

Edytowane przez Koyac

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 minut temu, Koyac napisał:

No to Raby jeździł chyba tylko do kościoła:)

Jak będziesz robił ja Raby, że po powrocie z sumy poświęcisz na polerowanie parę godzin to też przed wyjazdem będą bez "tęczy"

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, Koyac napisał:

e761a91f31d34144med.jpg

A o czym świadczy taka tęcza kolektora? No i czy macie na to jakiś sposób?

Kolanko bylo niedawno polerowane i teraz zaczyna sie wypalac.

Mozna to wyczyscic ale nie ma sensu, nawijaj km to zrobi sie bardziej brazowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
42 minuty temu, Koyac napisał:

No to Raby jeździł chyba tylko do kościoła:)

To bylo zdjecie po poskladaniu wydechu.

Szkoda ze obecnie brak czasu na zimowe potyczki :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Takiego efektu w tym stanie zmiany nigdy nie osiągnę:(. 

 Ale ale, dla wszystkich zatroskanych losem swojego wydechu i zazdroszczącym skrycie tym, których los tak srogo nie dotknął, podsumowanie fachowca z Almotu:

"Odpowiadając Panu na temat odbarwienia, wyjaśniam. Przyczyna jest taka, że temperatura spalin w rurze wydechowej przed katalizatorem przekracza 450 stopni C i dodatkowo jest jeszcze podgrzewana przez katalizator, a to powoduje, że chromowana powłoka na rurze wydechowej zmienia swoją barwę. [....]. Stąd mogą występować różne stopnie zmiany przebarwienia na kolankach. Często przy znacznym wysileniu silników, kolana rur wydechowych rozgrzewają się aż do czerwoności, wtedy po wystygnięciu można zaobserwować nie tylko przebarwienie do koloru niebieskiego, ale znaczną utratę połysku powierzchni chromowanej. Nie jest to żaden powód do niepokoju, tak po prostu jest z rurami wydechowymi.  W niektórych motocyklach, dla 'zamaskowania' przebarwień na rurach wydechowych, producent stosuje specjalne nakładki 'maskujące', które ze względu na brak bezpośredniego kontaktu ze spalinami nie ulegają żadnemu przebarwieniu, ale za to często korodują. "

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
12 minut temu, Koyac napisał:

Takiego efektu w tym stanie zmiany nigdy nie osiągnę:(. 

 

Jak się nie chwycisz roboty to nigdy! To nie niknie od pisana tylko od żmudnego polerowania ... ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A fachowiec z almotu bzdur nie nagadał ?
Od kiedy kolanka są chromowane?

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, Marcin N napisał:

A fachowiec z almotu bzdur nie nagadał ?
Od kiedy kolanka są chromowane?

On nie pisał do BMW tylko prawdopodobnie do "armatury". Gdzie indziej jest sonda i gdzie indziej katalizator - więc i temperatury inaczej się rozkładają - choć zawsze najcieplej przy wylocie z głowicy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Taka tęcza w tym miejscu świadczy jedynie o tym, że ten motocykl był używany niezgodnie z przeznaczeniem.

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 minuty temu, Seb napisał:

Taka tęcza w tym miejscu świadczy jedynie o tym, że ten motocykl był używany niezgodnie z przeznaczeniem.

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka
 

A wiesz to na podstawie? Ile kolektorow w F650GS polerowales?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A to nie jest oczywiste, że nie był użytkowany zgodnie z przeznaczeniem? :default_icon_eek:

Nie chodzi o polerowanie, ale o przebarwienie ... ;)

 

EDIT: choć "przeznaczenie" w tym wypadku jest dość szerokie - od prawie niejeżdżenia po jeżdżenie ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, Jarek napisał:

A to nie jest oczywiste, że nie był użytkowany zgodnie z przeznaczeniem? :default_icon_eek:

Nie chodzi o polerowanie, ale o przebarwienie ... ;)

Raczej wcale nie byl uzywany, po prostu gosc sobie na postoju pogazowal troche.

Koyac Podaj link do ogloszenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mnie tam tlumiki nie martwia ale zaineresowal bym sie czemu nie ma zadnej naklejki na ramie...

Odpicowany ladnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Powodów braku nalepek może być dużo...

np.

Kiedyś oglądaliśmy erteka, który był przemalowany na czarno, bo akurat właściciel lubił ten kolor... w sumie to nawet sobie nalepki (śmigiełka) czarno- białe nalepił :))

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dawno, dawno temu, jak jeszcze Maciej Zientarski był Maciejem Zientarskim a nie Maciejem Z. to testował BMW R1100R bodajże (nie pamiętam dokładnie czy to było R czy może RS) . Pamiętam, że wtedy to w Polsce była egzotyka ale mówił właśnie o przebarwionych rurach w BMW, że to taki znak rozpoznawczy i właściwie nikt nie wiem dlaczego one tak pięknie zmieniają kolory. Tzn sam proces i jego przyczyny są znane ale nie wiadomo dlaczego inżynierowie z BMW nic z tym nie robią. To taka ciekawostka. To pisałem ja.....

P.S. mnie się to akurat podoba bo w innych motocyklach zdarza się, że cały wydech rdzewieje a przykryty jest piękną chromowaną maskownicą. Moim zdaniem na podstawie tych kolorów na wydechach nic wielkiego ustalić się nie da. No chyba, że ktoś zobaczy w przebarwieniach Matkę Boską albo Jezusa ale to wtedy radziłbym się udać do psychiatry albo przynajmniej poważnie zastanowić czy wsiadać na motocykl mając psychikę w takim stanie.
Dziękuję za uwagę. Gorąco pozdrawiam wszystkich którzy zaraz będę mnie tu równać z błotem. 
P.S.2 tak dwukrotnie odniosłem się do symboli religijnych i zrobiłem to z namysłem, premedytacją i wcale się tego nie wstydzę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Takie tam na szybko.
3ae5548e49bfdf1cc334bcc93ea34110.jpgedc6a380512f10d64ee716ab86441dad.jpgbe24e9d1648c68551cd239c5f51d05c3.jpg05490e8c645b88a23d3af87ce3da073f.jpg

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@raby nie było problemu z odkręceniem (strach o urwaną szpilkę itd.) ? Po demontażu uszczelki się jeszcze nadają czy od razu do wymiany ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Większość wykręca się ze szpilka. Uczczelki są metalowe i poskładałem na starych. Jest trochę ciasno ale wykonalne. A naj trudniej to poluzować pospinany kabel sondy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 godzin temu, FALCON napisał:

czym czyściłeś/polerowałeś ?

 

Jacek, ja Ci dobrze radzę, starego nie ruszaj bo urwiesz ;)  Ale może z jedna rurą pójdzie łatwiej niż w twinie ;)

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 godzin temu, FALCON napisał:

czym czyściłeś/polerowałeś ?

 

włóknina https://allegro.pl/sciernica-trzpieniowa-z-wlokniny-80x50mm-gr-80-i7569096947.html

tarcza filcowa https://allegro.pl/tarcza-polerska-listkowa-filcowa-lamelka-filc-125-i7248776672.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=ZWM1NjVlOTctYmM5OS00NmQzLWE4MzgtYTFhYWYxMDFlMDYyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=f18f0b3f-27a7-4131-b5de-cac245f44717

Autosol Bluing Remover

13 minut temu, lcoo napisał:

Jacek, ja Ci dobrze radzę, starego nie ruszaj bo urwiesz ;)  Ale może z jedna rurą pójdzie łatwiej niż w twinie ;)

Nie pojdzie... z 2 kominami sporo pracy jest. Cofnij na 2016.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×