Skocz do zawartości

Recommended Posts

http://allegro.pl/ag...3895722396.html

41RBadvRoPL._SY300_.jpg

przyszło mi wczoraj takie coś. Chcę poobserwować napięcie na moto, bo mam wrażenie, że 2 lampy przednie plus manetki to dla niego za dużo.

Wykonanie OK, nie ma się do czego przyczepić. Przeklamuje o 0.3V w dół - na zasilaczu 12.6V pokazuje 12.3V.

Dodatkowo idzie do mnie jeszcze

http://allegro.pl/sh...item=3940253286

1E04684E-A6DB-4031-A83D-00F300638B75.JPEG

zobaczymy, który będzie lepszy.

Macie jakieś doświadczenia z tym?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Posiadam termometro_zegaro_woltomierz firmy koso mini 3. Podobny do tego drugiego, przy czym obudowa jest fabrycznie uszczelniona + załącza się po odpaleniu moto. Tylko cena kilka razy wyższa. Z tych które wymieniłeś drugi jest ciekawszy wymaga tylko zabawy w wykonanie estetycznej i szczelnej obudowy..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przeźroczysty termokurcz na początek, do testów wystarczy. Zobaczymy, ktory bedzie mniej przeklamywal.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli tylko do testów to brałbym pierwszy powinien być wygodniejszy jeżeli masz gniazdo na kierownicy. +/- 0.3V to imo wystarczająca dokładność w końcu chodzi o rząd wielkości a nie miliwolty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pisałem wczoraj posta i gdzieś go wcięło?

W ogłoszeniu jest napisane, że woltomierz posiada potencjometr do kalibracji ;)

Chyba, że ja z rana już nie widzę swojego posta ;)?!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pewnie tapatalkiem pisales :P

Faktycznie jest potencjometr. Ale, jak pisal ARG niewielki blad wskazan bedzie do zniesienia. Wazne, ze bede wiedzial jakie mam napiecie jak mi kontrolka manetek mruga czasami.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam tego małego golasa, wrzuciłem go w XTku w obrotomierz - musiałem go trochę skalibrować (wspomniany potencjometr). Ważna sprawa - najlepiej dodać jakiś ciemny filtr, np naklejkę przyciemniającą, bo inaczej wskazania są bardzo nieczytelne. Ten wkładany do gniazda jako filtr ma przyciemnioną szybkę i to wystarcza.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Golas przyszedł - kalibracja się przydała, przekłamywał o 0.1V :) Teraz się zastanawiam - iść na łatwiznę i w gniazdo zapalniczki wsadzić ten chiński czy bawić się w mocowanie tego z kalibracją.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Golas przyszedł - kalibracja się przydała, przekłamywał o 0.1V :) Teraz się zastanawiam - iść na łatwiznę i w gniazdo zapalniczki wsadzić ten chiński czy bawić się w mocowanie tego z kalibracją.

A z czym Ty to kalibrowałeś, że wiesz że przekłamywał?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zasilacz serwerowy :) Plus multimetr a na końcu potwierdzenie językiem ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A znasz na dokładność multimetru którym wykonywałeś pomiar? Większość tych w cenie poniżej kilkuset złotych ma dokładność w okolicach 0,1V...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale drążysz :) Multimetr nie jest highendowy, coś koło 50zł kosztował. Wiem, że dobrze pokazuje, bo mam porównanie z ładowarkami modelarskimi a tam 12.6 a 12.7 to już może powoli kończyć się pożarem ;)

Nawet jakby przekłamanie było rzędu 0.3V to i tak jest wystarczające by obserwować poziom ładowania w moto. Jak pogoda się poprawi (ślisko, mokro, opony się nie kleją :/ ) to będą testy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zatem przepraszam za drążenie, ale po prostu w takim razie może lepiej "nie kalibrować" bo nie ma do tego "zasadnego uzasadnienia" przy stwierdzonej takiej różnicy i dokładności kalibratora? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

0.1 w jedną czy drugą stronę.... przecież od 0.7 zaczyna się sens ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Polatałem dziś z tym zapalniczkowym. W czasie jazdy moto pracuje w zakresie wskazań 13.1V do 13.7V, co daje 13.3V do 14.0V. Nawet przy manetkach na max. Więc chyba jest OK. Muszę teraz pomyśleć, gdzie to ustrojstwo zamontować na stałe i tyle.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W międzyczasie zamontowałem drugi woltomierz. Po kalibracji pokazuje w czasie jazdy 13.9 do 14.0.

h2f5.jpg

Chyba temat praktyczny zamknięty, można spamować ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W międzyczasie zamontowałem drugi woltomierz. Po kalibracji pokazuje w czasie jazdy 13.9 do 14.0.

h2f5.jpg

Chyba temat praktyczny zamknięty, można spamować ;)

Dzięki! Nawet na zdjęciu widać zielone światło dla spamu :D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to jedziemy ;)!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To właściwie ten duży cyferblat możesz zdemontować, mniejsza waga, a po napięciu będziesz wiedział ile jedziesz i na jakich obrotach.. :twisted:

To pojechałeem.. :cool:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a mi termometr w woltomierzu niestety przekłamuje odczyt temperatury i to o jakieś 5°C w dół, czy jest w ogóle w jakikolwiek sposób kalibracji tego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a mi termometr w woltomierzu niestety przekłamuje odczyt temperatury i to o jakieś 5°C w dół, czy jest w ogóle w jakikolwiek sposób kalibracji tego?

tabelka ? :roll:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
a mi termometr w woltomierzu niestety przekłamuje odczyt temperatury i to o jakieś 5°C w dół, czy jest w ogóle w jakikolwiek sposób kalibracji tego?

Wlacz ogrzewanie w garazu ;) albo wepnij pod czujnik diode, niech podgrzewa termometr ;)

A na serio to moze zmiana czujnika? To chyba opornik jest, ktory zmienia opor w zaleznosci od temperatury. Moze dobralbys bardziej precyzyjny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Możliwe, że bardzo szybki opływ powietrza wokół czujnika go wychładza i stąd przekłamanie w dół.

Kiedyś słyszałem dowcip o arabie, który tak dojechał wielbłąda, że od prędkości i opływu powietrza biedne zwierzę zamarzło w biegu... :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×