Skocz do zawartości
Marcin

Brake light flasher - Stopomrugacz ;)

Recommended Posts

Natknąłem się na takie ustrojstwo

http://www.kapscomoto.com/product_p/pw-13001.htm

Po wpięciu przed światło stop po naciśnięciu stop układ najpierw 4 razy szybko mrugnie stopem, potem 4 razy wolniej a dopiero na końcu świeci na stałe. Niby poprawia bezpieczeństwo... ;) Możnaby np wpiąć w stop w kufrze, żeby nie ingerować w oryginalny stop motocyklowy.

Opinie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przepisy to jedno a drugie to to,ż jadący z tyłu może na moment zgłupieć i wjechać w d...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli Marcin wstawi tak jak planuje w dodatkowe światło stopu, to czemu nie ;-)

Widziałem to na jakiejś szlifierce zamontowane + miał mocne ledy, więc fajnie wyglądało i efekt wizualny był lepszy niż by świeciły non-stop - bardziej zwróciłem na niego uwagę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na pewno nie byłoby to podpięte do fabrycznej lampy - przy takiej częstotliwości mrugania szkoda lampy. Diody w kufrze lepiej to zniosą. Szkoda, że tego w PL nie widzę.

http://www.ebay.pl/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313&_nkw=brake+light+flasher&_sacat=0&_from=R40

w sumie co tam z UK ściągać. Daleko nie jest....

Edytowane przez Marcin

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Też takie widuję czasem, ale to chyba nielegalne. Światło stopu, nawet dodatkowe powinno świecić po wciśnięciu hamulca, a nie mrugać. W ogóle to dobra rzecz, na pewno rzuca się w oczy i przyspiesza reakcję jadącego z tyłu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale te swiatlo nie mruga non-stop tylko przez pierwsze kilka chwil a potem swieci na stale.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zdaję sobie sprawę, ale wbrew pozorom takie rzeczy są dokładnie opisane w Prawie o ruchu drogowym. Jak będę miał chiwlkę, to poszukam z ciekawości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

eee, Jacku, jeden włącznik więcej na kierze ;-) i szkieły się nie doczepią :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

eee, Jacku, jeden włącznik więcej na kierze ;-) i szkieły się nie doczepią :-D

Gorzej, jeśli przypakują mandat bo zobaczą, albo co gorsza ktoś wjedzie w tył i powie, że nie wiedział co się dzieje.

Parę razy były problemy, jak kierowcy sobie w ciężarówkach łączyli tylne obrysówki z migaczami. Niby drobiazg, a mandaty dostali.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Też takie widuję czasem, ale to chyba nielegalne. Światło stopu, nawet dodatkowe powinno świecić po wciśnięciu hamulca, a nie mrugać. W ogóle to dobra rzecz, na pewno rzuca się w oczy i przyspiesza reakcję jadącego z tyłu.

może mrugać albo być nawet wspomagane innymi, ale dopiero nazwijmy to w "awaryjnej" fazie hamowania, nie na początku. W oplach pojawia się światło pulsujące stop mniej więcej w momencie gdy działa też abs a pedał hamulca nadal wciskamy do oporu. W samochodach grupy VW, audi, skoda (nie wiem czy wszystkich) w tym np. w Skodzie octavii w końcowej fazie hamowania włączają się nawet na 3 mrugnięcia wszystkie kierunkowskazy (światła awaryjne) i jest to związane jedynie z hamowaniem i powtarzalne (nie jest to automatyczny system powypadkowy).

Edytowane przez Jogi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to zakładamy sobie takie!

no właśnie nie takie :) te w samochodach migają na końcu a nie na początku

Edytowane przez Jogi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Takie, tylko na początku trzeba przyhamować na maksa, aż się włączy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

System o którym pisałem to ESS (emergency stop signal) oznaczany też/lub ABL (adaptive brake lights). Jest też moduł do montażu w motocyklach.

Edytowane przez Jogi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jogi - masz jakiś link do tego ? Bo dawno temu o tym slyszalem, ale nie kojarze, czy to jest w sprzedaży czy nie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

tyle, że niby można zamontować w motocyklu ale już przepisy przytaczają tylko odnośnie samochodów więc trzeba pogrzebać czy tak naprawdę w motocyklu jest to zgodne z przepisami ....

Regulamin 13-H Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych określający "Jednolite przepisy dotyczące homologacji samochodów osobowych w zakresie hamowania" dopuszcza stosowanie systemu ESS w samochodach klasy M1 (osobowe) i N1 (dostawcze do 3,5t) o następujących parametrach:

"Sygnał musi się włączać z chwilą, gdy uruchomienie układu hamulcowego roboczego powoduje opóźnienie równe co najmniej 6 m/s2. Sygnał musi się wyłączać najpóźniej z chwilą, gdy wartość opóźnienia spada poniżej 2,5 m/s2."

Regulamin 48 EKG ONZ określa częstotliwość pulsowania świateł awaryjnych stop na 4Hz +/- 1, chyba, że są to światła żarowe, wtedy 4Hz +0/-1.

Edytowane przez Jogi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylko ten stop działa w momencie ostrego hamowania, a ten 'mój' bez względu na siłę hamowania. W obu przypadkach plusy i minusy...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A co rozporządzenia i ustawy o oświetleniu motocykla? Wiem, prawo unijne ponad krajowym, ale w przypadku naszej Ojczyzny może być to dyskusyjne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fajny wyglad to jedno, a problem z misiami i ewentualnym ubezpieczycielem to drugie.Pierwsze pytanie (zich strony) to homologacja bo takie dzialanie swiatel to wg prawa modyfikacja wiec wezcie to pod uwage.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

w niektórych nowych samochodach montują takie coś, ale tak jak ktoś napisał, przerywacz działa tylko w przypadku mocnego heblowania i w takim tez przypadku wydaje mi się co to za jak najbardziej słuszny patent. Widzisz, ze mruga to od razu ręka na hamulcu.. Skoro montują seryjnie w niektórych autach(podkreślam, autach, nie wiem jak z moto) to chyba jakies nielegalne to to nie jest. Jeśli się myle to mamy kolejny absurd polskiego prawa.. Co innego jeśli stop mruga cały czas, niepotrzebne zamieszanie tym tylko robi.. Osobiście bym takie cos zmontował u siebie, czy to w aucie, czy w moto ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Były kiedyś takie czasy że za dodatkowe stopy karali .

Teraz, w prawie każdym aucie są .

W Niemczech ( w Berinie ) kilka razy widziałem mrugające stopy w motkach ( a u nich bez homologacji nie lzja )Więc chyba można . A u nas - zawsze można wytłumaczyć że to najnowszy system ESS i że moto z Niemiec , i że było już przy zakupie , i że przgląd przeszło ( a przejdzie ? )

I może podarują .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×