Skocz do zawartości
stilo

Zapłon

Recommended Posts

Witam mam jestem zainteresowany kupnem bmw f650gs lecz ma mały problem z odpalaniem tj troszkę musi pokręcić zanim zapali i podczas zapalania wydobywają sie z niego jakieś stuki .Ale jak zapali to jest ok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witaj mam jestem zainteresowany zrozumieniem Twojego tekstu.

Pytasz, chwalisz się, informujesz czy o co Ci właściwie chodzi ?

Jak dobrze zrozumiałem, ale pewności nie mam, to problem może być w rozrządzie, albo sprzęgiełku rozrusznika - może nawet w samym rozruszniku.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

stilo, napisz szczegółowo i z właściwą interpunkcją o co chodzi z motkiem, który chcesz kupić? Wtedy może ktoś będzie w stanie ci pomóc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Maly problem z "Gs"-em to czesto od 2k zlociszy wzwyz wiec rozwaz w co sie byc moze pakujesz, bo problemy czasami jak grzyby w lesie wystepuja po kilka na raz :).

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No nie do końca wiadomo co wg ciebie slychac za stuki, słownie raczej nam nie przekazesz, to trzeba uslyszeć. Z odpalaniem gs to róznie bywa, moj jak byl zimny to broń bosze przy zakreceniu rozrusznikiem dotknać manetki gazu bo wtedy dupa, trzeba bylo pokrecić, jak sie nie ruszylo gazem to na dotyk, na cieplym to bylo bez znaczenia.

Ja z twojej wypowiedzi zrozumialem ze chcesz kupic konkretny egzemplarz tyle ze masz obiekcje odnosnie tego odpalania, tak?

Edytowane przez nokian66

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wszystko prostuje,moto ma problem z odpalaniem te stuki to raczej powstają gdy silnik ma niepełny zapłon i cofnie cylinder co odbija się na rozruszniku(chyba).Ale to nie wszystko silnik lubi gasnąć(brak wolnych obrotów)i jeszcze jeden ostatni problem czasami po pełnym odkręceniu manetki podczas jazdy odcina zapłon lub paliwo i to byłoby wszystko, na dzień dzisiejszy.Dziekuje za zainteresowanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A to widzę, że opanowałeś sytuację.

Jak coś nie będziesz wiedział to pytaj. ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

.. gdy silnik ma niepełny zapłon i cofnie cylinder ..

A, jak to rozumieć ?

Kiedyś się spotkałem w literaturze z silnikiem który miał nieruchomy tłok i ruchomy cylinder, ale to chyba nie ten przypadek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A, jak to rozumieć ?

Kiedyś się spotkałem w literaturze z silnikiem który miał nieruchomy tłok i ruchomy cylinder, ale to chyba nie ten przypadek.

Choćby gwiazdowy silnik rotacyjny. Sporo tego montowano do samolotów z okresu Wielkiej Wojny :)

Sorry za OT ale ciekawostka o walorze edukacyjnym :)

;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I tak dam sobie radę !!!!

W to nie wątpię - jesteś z żywieckiej krainy więc na pewno dasz radę, a przynajmniej się nie przyznasz, że wymiękasz, ale spoko - dużo czytałem o tamtych stronach więc wiem co piszę ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A że tak zapytam: dorwałeś się może do tej czarnej okazji z pod Jeleśni ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I udało się przyczyną wszystkiego był filtr paliwa miał dziesięć lat i niewiele co przez niego przechodziło,wszystkie objawy zniknęły co więcej teraz czuć moc a fachowcy to wtryski chcieli mi wymieniać ale jest ok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to gratulacje - filtr paliwa jest jak alpha fracovka na wszystko pomocna ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Albo słabo szukałem, albo nie znalazłem - a więc: dziś rano po zatankowaniu udałem się w trasę (f650gs 2004) problem jest taki że gdy jechałem ok. 90 km/h przydusiło mi silnik - tak jakby odcieło zapłon na 1,5s i w tym czasie wskazówka obrotomierza przeskoczyła na 7 tys. obrotów ( z ok. 4,5 ), po przyduszeniu następuje szarpnięcie silnika i dalej normalnie pracuje, ale obrotomierz pozostaje w granicach 7 tys. Po zatrzymaniu i zgaszenia silnika i wyłączeniu zapłonu obrotomierz powraca do pozycji 0. Silnik odpala normalnie i również normalnie zachowuje się podczas jazdy, tylko co jakiś czas zdarza się takie przyduszenie. Mało się znam, dlatego pytam i umieszczam tutaj. Może ktoś miał coś podobnego lub wie o co chodzi. Postaram się przejrzeć wtyki i wymienić świece ale niewiem czy to wina zapłonu, dlatego liczę na waszą pomoc. ;-)

Po przeglądnięciu i przeczyszczeniu złączeń, oraz sprawdzeniu świec (wyglądają dobrze) motyw nadal się powtarza. Dodam jeszcze że na zimnym silniku jest ok, dopiero jak się chwilę rozgrzeje zaczyna wariować.

Edytowane przez Maarian

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Albo słabo szukałem, albo nie znalazłem - a więc: dziś rano po zatankowaniu udałem się w trasę (f650gs 2004) problem jest taki że gdy jechałem ok. 90 km/h przydusiło mi silnik - tak jakby odcieło zapłon na 1,5s i w tym czasie wskazówka obrotomierza przeskoczyła na 7 tys. obrotów ( z ok. 4,5 ), po przyduszeniu następuje szarpnięcie silnika i dalej normalnie pracuje, ale obrotomierz pozostaje w granicach 7 tys. Po zatrzymaniu i zgaszenia silnika i wyłączeniu zapłonu obrotomierz powraca do pozycji 0. Silnik odpala normalnie i również normalnie zachowuje się podczas jazdy, tylko co jakiś czas zdarza się takie przyduszenie. Mało się znam, dlatego pytam i umieszczam tutaj. Może ktoś miał coś podobnego lub wie o co chodzi. Postaram się przejrzeć wtyki i wymienić świece ale niewiem czy to wina zapłonu, dlatego liczę na waszą pomoc. ;-)

Po przeglądnięciu i przeczyszczeniu złączeń, oraz sprawdzeniu świec (wyglądają dobrze) motyw nadal się powtarza. Dodam jeszcze że na zimnym silniku jest ok, dopiero jak się chwilę rozgrzeje zaczyna wariować.

Klemy od akumulatora masz dobrze przykręcone?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie ma co kombinować - zwarcie / przepięcie - trzeba przejrzeć instalację, ale nie tylko wtyczki ;)

Ja bym zaczął od impulsatora ( czujnik położenia wału )

Peterka - taki temat BMW może być ? ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A wiązka przy glówce ramy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdz impusator (przerwa pomiedzy rotorem, rezystancja), ale najpierw sprobuj zmostkowac czujnik -wylacznik stopki bocznej i zobacz czy nadal przerywa zaplon.Dalej mlze byc bo sie to zdaza ale nie musi tak byc to wtryskiwacz moze sie wieszac (dosc ciezka usterka do wykrycia w warunkach domowych bez uzycia oscyloskopu) chyba ze masz dostep dl innego na 100% sprawnego na podmianke i test. Aha przyjrzyj sie rowniez zasilaniu pompy oraz przekaznikowi od niej.W tym przypadku przed samym

przerwaniem zaplonu wystepuje spadek mocy (zbyt male cisnienie w "szynie"paliwowej.Jesli to nie wystepuje to pompe i jej zasilanie w zasadzie mozesz wykluczyc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem czy to był taki prezent na rocznicę kupna czy może prima aprilis a może poruszanie klemami pomogło ale objawy zupełnie ustąpiły i po przejechaniu 300 km nie powróciły ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdz impusator (przerwa pomiedzy rotorem, rezystancja), ale najpierw sprobuj zmostkowac czujnik -wylacznik stopki bocznej i zobacz czy nadal przerywa zaplon.Dalej mlze byc bo sie to zdaza ale nie musi tak byc to wtryskiwacz moze sie wieszac (dosc ciezka usterka do wykrycia w warunkach domowych bez uzycia oscyloskopu) chyba ze masz dostep dl innego na 100% sprawnego na podmianke i test. Aha przyjrzyj sie rowniez zasilaniu pompy oraz przekaznikowi od niej.W tym przypadku przed samym

przerwaniem zaplonu wystepuje spadek mocy (zbyt male cisnienie w "szynie"paliwowej.Jesli to nie wystepuje to pompe i jej zasilanie w zasadzie mozesz wykluczyc.

Bardzo fajnie opisane. Tak szeroko. Tylko się zastanawiam co to ma wspólnego z równoczesnymi skokami obrotów na obrotomierzu? ;)

Napisane przecież jest:

.... (f650gs 2004) problem jest taki że gdy jechałem ok. 90 km/h przydusiło mi silnik - tak jakby odcieło zapłon na 1,5s i w tym czasie wskazówka obrotomierza przeskoczyła na 7 tys. obrotów ( z ok. 4,5 ), po przyduszeniu następuje szarpnięcie silnika i dalej normalnie pracuje, ale obrotomierz pozostaje w granicach 7 tys. Po zatrzymaniu i zgaszenia silnika i wyłączeniu zapłonu obrotomierz powraca do pozycji 0.

Po przeglądnięciu i przeczyszczeniu złączeń, oraz sprawdzeniu świec (wyglądają dobrze) motyw nadal się powtarza. Dodam jeszcze że na zimnym silniku jest ok, dopiero jak się chwilę rozgrzeje zaczyna wariować.

No dobra - w mojej ocenie poruszenie kablami może pomóc - czasem na dłużej czasem na krócej, ale to tylko rozwiązanie chwilowe skutków - przyczyna ( prowodyr ) dalej czeka w ukryciu ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×